Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Innsidenut skrev (1 time siden):

Ja. Jeg har mild grad. Jobber 2 dager i uken og er også 100% aleine med et barn. Jeg klarer ikke litt engang å gjøre så mye som hun gjør. Jeg er sosial kanslje annen hver mnd, utenom jobb. Har jeg besøk en kveld så er jeg så sliten i hodet og kroppen at hele neste dag går til å hvile og ha sofa aktivitet med barnet mitt.

 Her snakker vi om en som har ME som er i flere møter hver uke. Klar over hvor slikt kreves? På en ME pasient så krever det sykt mye å bare reise fra A til B, uavhengig av grad. For et av kriteriene vi må ha er at vi blir påvirket av lyder, lukter og lys. Hun drar på flere events hver mnd, type vinkveld med venner, fest med andre influensere, hytteturer og hotell. Ikke faen at hun hadde klart alt dette med ME diagnose. Utbrenthet ja, for der har ikke de som er utbrent samme påvirkning slik som ME pasienter har. Hun lager slike story flere ganger i uken (det krever MYE. Tar mye energi å filme og kle av og på klær) og tiktok. Hun trener «harde» økter flere ganger i uken. Hun besøker folk flere ganger i mnd. 
 

Det går heller ikke an å få andre som ikke har ME til å forså det. For man blir ikke sliten slik som en som er utbrent blir. Det er på en helt annen måte. Jeg har fulgt tett forskning om dette pga en av mine nærmeste jobber med det på Haukeland, og jeg har sett flere debatter om det der de samarbeider med mange andere land, jeg har sett hundrevis av forskninger og resultatet av dette. Det er mye mer i dybden og det er blant annet bevist at det er veldig mange som fikk ME diagnosen for endel år siden, er feil diagnotisert, og det er fordi utbrenthet og ME er ganske likt. Det er faktisk ikke folk som har ME som har blitt frisk slik som SE har etter barn og amming. Jeg ble myyyye bedre selv. Jeg hadde mild grad før barn og ble bedre etter, men er fortsatt i mild grad og jeg blir fortsatt svært påvirket av en hverdag som krever litt ekstra.

Ja, jeg vet, har selv ME. Folk må slutte å dømme andre. Folk er forskjellige. Selv om vi har samme sykdom, så er vi ikke like...... 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leila87
Bellaaa skrev (6 timer siden):

Det er tull. Jeg har fulgt henne lenge, og har sett at det er dager hun har skrevet om nedperiodene sine. Hun har også hatt dager hvor hun ikke har vært så veldig aktiv fordi hun trengte å hvile 

De fleste har vel dager hvor de trenger å hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (På 29.10.2021 den 18.54):

Forskjellen på alle andre ME syke, så har vi nedperioder hvor vi er såpass sliten at vi faktisk må hvile. Det vil si, man har faktisk ikke overskudd til å snappe og styre på i sosiale medier på et par DAGER. (dette er altså når man er så sliten, som ME pasienter blir, at man må hvile). 
 

Mens med SE så har ikke hun hatt en eneste dag vekke fra sosiale medier på hele den stunden jeg har følgt hun, og det er lenge. Hun har liksom ikke slike nedperioder i det hele tatt🤷🏻‍♀️ Kan love dere, uten denne influenser inntekten hun har, så hadde hun vært mye mer sliten, hatt ME og vært ufør. 

ME er forskjellig fra person til person. Hun har skrevet og fortalt om downperiodene sine. Du vet ikke hvordan SE sin ME er. SE sin ME er ikke lik en annen sin ME. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (6 timer siden):

Ja. Jeg har mild grad. Jobber 2 dager i uken og er også 100% aleine med et barn. Jeg klarer ikke litt engang å gjøre så mye som hun gjør. Jeg er sosial kanslje annen hver mnd, utenom jobb. Har jeg besøk en kveld så er jeg så sliten i hodet og kroppen at hele neste dag går til å hvile og ha sofa aktivitet med barnet mitt.

 Her snakker vi om en som har ME som er i flere møter hver uke. Klar over hvor slikt kreves? På en ME pasient så krever det sykt mye å bare reise fra A til B, uavhengig av grad. For et av kriteriene vi må ha er at vi blir påvirket av lyder, lukter og lys. Hun drar på flere events hver mnd, type vinkveld med venner, fest med andre influensere, hytteturer og hotell. Ikke faen at hun hadde klart alt dette med ME diagnose. Utbrenthet ja, for der har ikke de som er utbrent samme påvirkning slik som ME pasienter har. Hun lager slike story flere ganger i uken (det krever MYE. Tar mye energi å filme og kle av og på klær) og tiktok. Hun trener «harde» økter flere ganger i uken. Hun besøker folk flere ganger i mnd. 
 

Det går heller ikke an å få andre som ikke har ME til å forså det. For man blir ikke sliten slik som en som er utbrent blir. Det er på en helt annen måte. Jeg har fulgt tett forskning om dette pga en av mine nærmeste jobber med det på Haukeland, og jeg har sett flere debatter om det der de samarbeider med mange andere land, jeg har sett hundrevis av forskninger og resultatet av dette. Det er mye mer i dybden og det er blant annet bevist at det er veldig mange som fikk ME diagnosen for endel år siden, er feil diagnotisert, og det er fordi utbrenthet og ME er ganske likt. Det er faktisk ikke folk som har ME som har blitt frisk slik som SE har etter barn og amming. Jeg ble myyyye bedre selv. Jeg hadde mild grad før barn og ble bedre etter, men er fortsatt i mild grad og jeg blir fortsatt svært påvirket av en hverdag som krever litt ekstra.

Men hva er egentlig forskjell på utbrenthet og me? Jeg har diagnosen utbrenthet som har vart i 1. 5 år og syns det ligner svært på me. Innbiller meg at jeg har fått me siden utbrentheten har vart så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller vel ingen rolle om dama har me eller ei, så lenge hun forsørger seg selv og ikke får penger fra staten!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som gjerne blir ufør trygda går, blir ikke ufør trygda uten videre, uansett hvilken diagnose man har. Det er veldig vanskelig å bli det også. Mange som blir ufør trygdet har prøvd seg i jobb og men klarer kanskje en viss prosent å jobbe og så har de ikke energi igjen til å fungere hjemme fordi de har brukt den energien de har på jobb. Når de har blitt ufør trygdet har de gjerne mer energi  til utføre pliktene sine hjemme men at de har fortsatt sine begrensinger. 
 

vi ser kanskje 10 % av Sara sitt liv gjennom Snapchat og insta, vi vet ikke om Sara kanskje må legge seg ned å slappe av. For tenk om Sara skulle prøvd å jobbe 100 prosent i en vanlig jobb, kan hende at hu ikke hadde klart det fordi at me sykdommen hennes hadde påvirket henne, kanskje hu hadde klart en liten brøkdel av jobben og ikke klart å fungert som mor og være tilstede og gjøre husarbeid, dette er oftest problemet som de har blitt ufør trygdet. 
 

leste en artikkel for noen år siden om Sara i begynnelsen av karrieren hennes og hu ligger alltid frempå med arbeidet sitt pga at hu har dårlige dager. 
 

husk at det er ikke alt vi ser gjennom sosiale medier og Sara har aldri villet vise sine dårlige dager med Me 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertestein skrev (2 timer siden):

Jeg ble nesten redd av snapstory hennes😂 Syntes hun er kreativ og flink😊

Så bra hun har fanget noen da :) 

Jeg ble puteflau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (1 minutt siden):

Så bra hun har fanget noen da :) 

Jeg ble puteflau

Jeg og. Morsomt en gang kanskje, men ikke to uker i strekk. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (51 minutter siden):

Så bra hun har fanget noen da :) 

Jeg ble puteflau

Hva er det å bli flau over at noen er kreative? 🤔

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leila87
BethD skrev (54 minutter siden):

Så bra hun har fanget noen da :) 

Jeg ble puteflau

Kanskje hun har glemt at det er voksne mennesker som følger henne? Ser ut som noe opplegg for å skremme barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leila87 skrev (59 minutter siden):

Kanskje hun har glemt at det er voksne mennesker som følger henne? Ser ut som noe opplegg for å skremme barn.

Ja ikke vet jeg, det er flaut ivertfall 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BethD skrev (4 timer siden):

Så bra hun har fanget noen da :) 

Jeg ble puteflau

Så sykt enig. Cringe som ungdommen sier har vel aldri passet bedre🤪

 

BethD skrev (4 timer siden):

Så bra hun har fanget noen da :) 

Jeg ble puteflau

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (6 timer siden):

Jeg ble nesten redd av snapstory hennes😂 Syntes hun er kreativ og flink😊

Hva var bra med den? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leila87 skrev (4 timer siden):

Kanskje hun har glemt at det er voksne mennesker som følger henne? Ser ut som noe opplegg for å skremme barn.

den tanken slo meg. Barna syns det var gøy, så hun er jo flink. Bare ikke helt min greie da.😊😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men var ikke den pynten utendørs litt to much? Er vel mest små barn som går knask eller knep, er redd mine kunne fått seg en stuck der 👻🙈 gøy for ungene at hun gjør litt ut av det, men man kan jo lure på om det er mest for ungene eller for seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marlii skrev (6 minutter siden):

Men var ikke den pynten utendørs litt to much? Er vel mest små barn som går knask eller knep, er redd mine kunne fått seg en stuck der 👻🙈 gøy for ungene at hun gjør litt ut av det, men man kan jo lure på om det er mest for ungene eller for seg selv.

Man velger vell selv om man ønsker å gå bort der..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...