Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (11 minutter siden):

Ser ut til at hun har fjernet det aktuelle bilde på Facebook.

Men søker mann opp Sara Emilie Tandberg barn på Google så er det masse bilder der av barna

Hvorfor spre det videre? Tenke på barna hva er det? 

Hva får en person til å søke etter bilde til barna til en influencer? 

Kunne ikke falt meg inn og googlet etter noen andre sine barn. Det er bare creepy.

• Liker 7
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Roe skrev (1 time siden):

Jeg synes egentlig det Sara sier her er et godt eksempel på hvorfor denne debatten trenger mer rom for nyanser. Hun beskriver jo veldig tydelig at hun har endret praksis siden 2018, og at hun i dag er langt mer restriktiv og bevisst - og det ser man også. Det teller. Det er så utrolig viktig at man lærer, justerer seg og tenker gjennom konsekvensene og det virker som hun gjør nettopp det. 

At hun nå unngår ansikter, detaljer som gjør barna gjenkjennelige, og er bevisst på hva som kan bli tatt ut av kontekst senere, er også viktig. Det er mange influensere som ikke engang er i nærheten av å ha den refleksjonen. Så når noen faktisk tenker seg om og tar grep, så bør det anerkjennes synes jeg.

Og så likte jeg spesielt at hun tar selvkritikk i en bransje som ofte belønner grenseløshet. Det viser meg at hun faktisk nå prøver å finne en god balanse mellom det å være offentlig person og det å ivareta barns integritet.

Supert at hun adresserer dette temaet og reflekterer rundt ansvaret sitt 👏🏽Hun burde eventuelt fjerne eldre bilder av barna, om jeg skal kritisere noe. 

Enig - hun hadde virkelig kloke refleksjoner i dag, og viser igjen (som mange av oss visste på forhånd) at hun har et høyst bevisst forhold til hva hun deler og ikke deler, og at hun evner å se på seg selv med et blikk utenfra. Det er vel mer enn man kan si om mange av hennes kolleger. 

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
Angel75 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor spre det videre? Tenke på barna hva er det? 

Hva får en person til å søke etter bilde til barna til en influencer? 

Kunne ikke falt meg inn og googlet etter noen andre sine barn. Det er bare creepy.

Nå må du slappe av litt.. jeg skulle kun se om det lå noe på Google eller om alt var borte.  Du tror sikkert at jeg finner bilder også ligger jeg ved huset i Hadelands dype skoger å titter😁😁 jeg gjør ikke det altså😘😘😘😘

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (4 timer siden):

Nei egentlig ikke.. Føler hun har samme mening som en haug andre damer.. "eksponering er kun når ansikt vises"

Angel75 skrev (3 timer siden):

Du tuller nå? Eller prøver du å lage et narrativ etter din fantasi og som passet det? For det du skriver her er rett og slett løgn!

Hun sa flere ganger at eksponering er mer enn å vise ansikt. At hun har delt mer enn hun burde. Hun har gjort feil, kommer til å gjøre feil. Ting om barn jeg ikke gjengir!  

Anbefaler folk til å høre Sara selv om de vil vite og ikke ta for god fisk hva som blir gjenfortalt her inne, for her lyves det for å sette Sara i dårlig lys!

elskersommer skrev (22 minutter siden):

Men hva skrev jeg som var løgn? Du vil ikke svare på det

Om du leser svaret mitt så står det jo der. Så visst har jeg svart. Har ikke mer og si enn det. Er svar nok på din løgn.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (16 minutter siden):

Ser ut til at hun har fjernet det aktuelle bilde på Facebook.

Men søker mann opp Sara Emilie Tandberg barn på Google så er det masse bilder der av barna

5+ år gamle bilder av småbarn som selvsagt har vokst til det ugjenkjennelige i dag. 

Vi er vel ganske mange som publiserte mye rart på internett i sin tid. Det var knapt et menneske som reagerte da, fordi dette var normalen. Det får vi ikke gjort noe med i dag, men vi kan lære av våre feil og vokse på det - slik Sara også viser at hun gjør. Det står det stor respekt av. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Undrende123 skrev (4 minutter siden):

Enig - hun hadde virkelig kloke refleksjoner i dag, og viser igjen (som mange av oss visste på forhånd) at hun har et høyst bevisst forhold til hva hun deler og ikke deler, og at hun evner å se på seg selv med et blikk utenfra. Det er vel mer enn man kan si om mange av hennes kolleger. 

Ja vi får håpe hun har snudd helt og at det nå ikke blir noe eksponering av de små.. å da mener jeg verken bilder eller noe opplysninger om de små..

Jeg har mine tvil men jeg håper 🙂

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Ja vi får håpe hun har snudd helt og at det nå ikke blir noe eksponering av de små.. å da mener jeg verken bilder eller noe opplysninger om de små..

Heilt einig.

Men er redd ho tar ein Sara Elise

• Liker 2
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (24 minutter siden):

Helst burde hun aldri fortalt at hun er mor i utgangspunktet, kanskje 🙂 Fra spøk til alvor: Jeg tror at så lenge man sidestiller deling av babyfot med vising av ansikt i sårbar situasjon, vil det være umulig å få til en endring. Rett og slett fordi det ikke er sammenlignbart. 

Sara viser klokskap, anger og endringsvillighet. Det synes jeg det står stor respekt av. 

Endret av Undrende123
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Roe skrev (1 time siden):

Jeg synes egentlig det Sara sier her er et godt eksempel på hvorfor denne debatten trenger mer rom for nyanser. Hun beskriver jo veldig tydelig at hun har endret praksis siden 2018, og at hun i dag er langt mer restriktiv og bevisst - og det ser man også. Det teller. Det er så utrolig viktig at man lærer, justerer seg og tenker gjennom konsekvensene og det virker som hun gjør nettopp det. 

At hun nå unngår ansikter, detaljer som gjør barna gjenkjennelige, og er bevisst på hva som kan bli tatt ut av kontekst senere, er også viktig. Det er mange influensere som ikke engang er i nærheten av å ha den refleksjonen. Så når noen faktisk tenker seg om og tar grep, så bør det anerkjennes synes jeg.

Og så likte jeg spesielt at hun tar selvkritikk i en bransje som ofte belønner grenseløshet. Det viser meg at hun faktisk nå prøver å finne en god balanse mellom det å være offentlig person og det å ivareta barns integritet.

Supert at hun adresserer dette temaet og reflekterer rundt ansvaret sitt 👏🏽Hun burde eventuelt fjerne eldre bilder av barna, om jeg skal kritisere noe. 

Jeg er så enig med deg i det du skriver her. 

Roe skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker egentlig at det er litt poenget her, at hun nå gjør en aktiv endring. Ja, gamle bilder ligger fortsatt der ute, det gjør de for veldig mange som har delt mer enn de burde i sine tidligere år på nett. Det viktigste er at hun selv innrømmer at hun har bommet, lært av det, og nå prøver å justere kursen. 

Det syns jeg det står faktisk respekt av. Vi kan jo ikke kreve at folk skal kunne viske ut fortiden, men vi kan anerkjenne når de forsøker å gjøre noe bedre fremover. Det er i alle fall betydelig mer enn mange andre influensere gjør! 

Her gir hun diskusjonen om eksponering en "større" stemme, fordi hun når ut til så veldig mange flere. Kjempebra. 

Jeg er enig med deg her også. Det jeg ser er ei som har endret hvordan hun eksponerer barna. Hun tar selvkritikk og hun prater også om offerrollen som er lett å gå inn i. 
Jeg vet ikke hvordan barna ser ut og det meste av info om dem vet jeg av å lese her inne . 
jeg er spent på hvordan hun legger veien videre og håper hun blir enda strenger angående å legge ut om barna. 

Jeg tror hun hadde blitt en god stemme mot å eksponere barna om hun hadde bestemt seg for det. Tror hun strevde litt med å ordlegge seg i dag men jeg syns hun var litt mer ydmyk ovenfor kritikk enn tidligere. Og det å være ydmyk er mange ganger en god egenskap . Syns jeg. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Så hun basically skriver nå at flere her inne har hatt rett siden tråden ble opprettet? At hun har eksponert for mye og at enkelte ting ikke kan tas tilbake?

I så tilfelle - velkommen etter.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden):

Så hun basically skriver nå at flere her inne har hatt rett siden tråden ble opprettet? At hun har eksponert for mye og at enkelte ting ikke kan tas tilbake?

I så tilfelle - velkommen etter.

Med tanke på alle gangene Sara Emilie har gjort narr av folk her inne og  kalt dem troll, nettroll mm, så tenker jeg eneste grunnen til at hun nå endrer mening er fordi hun har mistet endel følgere. Hun har fått kritikk fra flere hold angående barneeksponeringen. Dette er iallfall ikke noe hun har funnet ut av selv. Hun eksponerte dem jo da jeg startet å følge henne, så sluttet hun for noen år siden, men så har det tatt seg mer og mer opp igjen med eksponeringen. Nå måtte hun nok innrømme det i et desperat forsøk på å ikke miste flere følgere.

• Liker 4
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Jeg mener denne ble lagt ut 2 desember.

Bilde fra SE sin Snapchat 

Screenshot_2025-12-08-20-02-05-495_com.miui.gallery.jpg

Takk👍🏻

Skrevet
Donnap skrev (Akkurat nå):

Med tanke på alle gangene Sara Emilie har gjort narr av folk her inne og  kalt dem troll, nettroll mm, så tenker jeg eneste grunnen til at hun nå endrer mening er fordi hun har mistet endel følgere. Hun har fått kritikk fra flere hold angående barneeksponeringen. Dette er iallfall ikke noe hun har funnet ut av selv. Hun eksponerte dem jo da jeg startet å følge henne, så sluttet hun for noen år siden, men så har det tatt seg mer og mer opp igjen med eksponeringen. Nå måtte hun nok innrømme det i et desperat forsøk på å ikke miste flere følgere.

Jeg tror ikke hun har endret mening. Jeg tror hun gasslighter folk for å gi et inntrykk av at hun endrer seg - før hun er på samme sporet igjen om kort tid.

Hun kommer aldri til å innrømme at hun har tatt feil i alle disse årene. Aldri.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Undrende123 skrev (22 minutter siden):

Jeg mistenker at enkelte ikke vil si seg fornøyd før hun "trekker tilbake" graviditetene sine. Helst burde hun aldri fortalt at hun er mor i utgangspunktet, kanskje 🙂 Fra spøk til alvor: Jeg tror at så lenge man sidestiller deling av babyfot med vising av ansikt i sårbar situasjon, vil det være umulig å få til en endring. Rett og slett fordi det ikke er sammenlignbart. 

Sara viser klokskap, anger og endringsvillighet. Det synes jeg det står stor respekt av. 

Det er forunderleg at ein ønskjer respektfull tone og legg seg på dette nivået. Problemet du nevner handlar om to ting, bruk av barn som verkemiddel for klikk og pengar, og deling av private og sårbare detaljar frå barna for kommersiell vinning. Dette er ikkje det same som vanleg deling av bilete, og det er viktig å skilje desse situasjonane for å forstå den etiske problemstillinga.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Minimeg1234 skrev (14 minutter siden):

Jeg er så enig med deg i det du skriver her. 

Jeg er enig med deg her også. Det jeg ser er ei som har endret hvordan hun eksponerer barna. Hun tar selvkritikk og hun prater også om offerrollen som er lett å gå inn i. 
Jeg vet ikke hvordan barna ser ut og det meste av info om dem vet jeg av å lese her inne . 
jeg er spent på hvordan hun legger veien videre og håper hun blir enda strenger angående å legge ut om barna. 

Jeg tror hun hadde blitt en god stemme mot å eksponere barna om hun hadde bestemt seg for det. Tror hun strevde litt med å ordlegge seg i dag men jeg syns hun var litt mer ydmyk ovenfor kritikk enn tidligere. Og det å være ydmyk er mange ganger en god egenskap . Syns jeg. 

Helt enig, hun overrasker positivt her. Hun oppfordrer rett og slett til samtale om eksponering og peker på manglende lovverk 👏🏽

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Roe skrev (1 minutt siden):

Helt enig, hun overrasker positivt her. Hun oppfordrer rett og slett til samtale om eksponering og peker på manglende lovverk 👏🏽

Sara Emilie er ikke akkurat den rette til å snakke om manglende lovverk. Hun kan begynne å følge de lovene som eksisterer først.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Roe skrev (2 minutter siden):

Ja og det er så bra.

Veldig forundret over negativiteten her inne når SaraE kommer med endel av det samme som kritikken her inne består av. Det får meg til å lure om det egentlig er barna man ønsker å skjerme 🧐

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Roe skrev (5 minutter siden):

Kan ho kome seg ut av denne gråsona og begynne å ta ansvar på ein måte som andre kan lære av?

• Liker 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke hun har endret mening. Jeg tror hun gasslighter folk for å gi et inntrykk av at hun endrer seg - før hun er på samme sporet igjen om kort tid.

Hun kommer aldri til å innrømme at hun har tatt feil i alle disse årene. Aldri.

Jeg følger ikke så har ikke sett hva hun har sagt. Kun hva folk har skrevet her inne.Blir jo spennende å se hvor lenge hun eventuelt greier å ikke dele noe om ungene, om hun greier det i det hele tatt. Har ingen tro på at det varer lenge om hun slutter å dele. Og enig med deg, jeg tror heller ikke hun har endret mening.  Hun er en bestemt dame som mener hun selv vet best om det meste. Dette er nok kun pga kritikken som muligens gjorde at hun mistet følgere.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Minimeg1234 skrev (Akkurat nå):

Ja og det er så bra.

Veldig forundret over negativiteten her inne når SaraE kommer med endel av det samme som kritikken her inne består av. Det får meg til å lure om det egentlig er barna man ønsker å skjerme 🧐

Det er fordi veldig mange her har fått mye motstand for å ha påpekt disse tingene i ÅREVIS - og nå skal hun plutselig få ros fordi hun later som hun har tenkt å endre seg?

Jeg tror ikke på det før hun faktisk endrer seg. Og viser det. 

• Liker 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...