Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pepssi skrev (8 minutter siden):

Så sa hun også at hun hadde blitt overrasket om barna hadde blitt gjenkjent om de var alene uten noen voksne som følgere har sett.

Jeg hadde kanskje kjent igjen eldste og nummer 2 fordi jeg fulgte henne når hun pleide å vise ansiktene, men jeg hadde ikke kommet til å kjent igjen de to minste om de var ute med en voksen som vi ikke har sett.

SE ser ut til å innse at barna kan bli gjenkjent og eksponert når de er ute sammen med snap-kjente voksne. Siden så mange  i familien har betydelig snapaktivitet, er gruppen kjente voksne blitt ganske så stor: Mor, Vegard, mormor, morfar og tante. Dette burde være et dilemma for henne som mor hvis hun ønsker å skjerme sine barn. 

Jeg har også kjent til SE lenge, og vil gjenkjenne de to eldste, som en hel del andre følgere vil. Mange har nok også sett strandbildet på FB av hele familien fra sommeren 2024, det lå ute i over ett år, usensurert og med full eksponering. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (4 minutter siden):

SE ser ut til å innse at barna kan bli gjenkjent og eksponert når de er ute sammen med snap-kjente voksne. Siden så mange  i familien har betydelig snapaktivitet, er gruppen kjente voksne blitt ganske så stor: Mor, Vegard, mormor, morfar og tante. Dette burde være et dilemma for henne som mor hvis hun ønsker å skjerme sine barn. 

Jeg har også kjent til SE lenge, og vil gjenkjenne de to eldste, som en hel del andre følgere vil. Mange har nok også sett strandbildet på FB av hele familien fra sommeren 2024, det lå ute i over ett år, usensurert og med full eksponering. 

Jeg har ingen interesse for å snoke på hennes private Facebook så jeg har ikke sett det bildet du snakker om 😅

Endret av Pepssi
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Pepssi skrev (10 minutter siden):

Jeg har ingen interesse for å snoke på hennes private Facebook så jeg har ikke sett det bildet du snakker om 😅

Hehe, den siden er absolutt ingen privat FB-side. 😉 Hun har 8900 følgere, alt ligger åpent, jeg følger ikke. Siden er en FB-variant av snapkontoen hennes, her alt det samme - private bilder/tekst, støvsugerreklame, CL-promotering, husvisning, Bergensreiser,  den kjente nesesugerreklamen med baby i monitor osv.  SE definerer det som en blogger-side. 

IMG_6291.jpeg

• Nyttig 5
Skrevet
Anemoi skrev (1 minutt siden):

Hehe, den siden er absolutt ingen privat FB-side. 😉 Hun har 8900 følgere, alt ligger åpent, jeg følger ikke. Siden er en FB-variant av snapkontoen hennes, her alt det samme - private bilder/tekst, støvsugerreklame, CL-promotering, husvisning, Bergensreiser,  den kjente nesesugerreklamen med baby i monitor osv.  SE definerer det som en blogger-side. 

IMG_6291.jpeg

Oisann! Det er jo ikke bra! Visste ikke om denne siden

• Liker 1
Skrevet
Pepssi skrev (Akkurat nå):

Oisann! Det er jo ikke bra! Visste ikke om denne siden

Skjønte det. ☺️

Skrevet
Anemoi skrev (5 minutter siden):

IMG_6291.jpeg

Hmm.. interessant qoute hun har valgt å bruke som forsidebilde🙃 

også Careless:

Careless står for at det er rom for å være ulike. Uansett størrelse, form, høyde og bredde – kroppen skal hylles i klær man føler seg vel i. Careless er utviklet slik at det skal passe til flest mulig kroppstyper. Gjennom stretch, justerbare funksjoner og behagelige stofftyper skal du føle deg BRA NOK. 

• Liker 3
Skrevet
Pepssi skrev (2 timer siden):

Om du tolket det sara Emilie sa til «eksponering er kun når ansikt vises» så lurer jeg på hvilken snap du så på. For hun sa flere ganger at ja hun eksponerer barn. Hun innrømte at hun eksponerte helseopplysninger, hun innrømte at hun eksponerte dagliglivet til barna, søvn etc. Hun sa også at eksponering er mer enn bare bilder av barna.

Hun sa også at det er flere ganger hun har dritt seg ut og delt for mye.

Og dette tjener hun penger på. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
GulleGull skrev (6 minutter siden):

Hmm.. interessant qoute hun har valgt å bruke som forsidebilde🙃 

også Careless:

Careless står for at det er rom for å være ulike. Uansett størrelse, form, høyde og bredde – kroppen skal hylles i klær man føler seg vel i. Careless er utviklet slik at det skal passe til flest mulig kroppstyper. Gjennom stretch, justerbare funksjoner og behagelige stofftyper skal du føle deg BRA NOK. 

Og ikke noe kropp på display under det bildet heller 😂 så lite interessant er kropp 🙄 Dette må være et gammelt bilde? 

Endret av Wanda_2025
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes egentlig det Sara sier her er et godt eksempel på hvorfor denne debatten trenger mer rom for nyanser. Hun beskriver jo veldig tydelig at hun har endret praksis siden 2018, og at hun i dag er langt mer restriktiv og bevisst - og det ser man også. Det teller. Det er så utrolig viktig at man lærer, justerer seg og tenker gjennom konsekvensene og det virker som hun gjør nettopp det. 

At hun nå unngår ansikter, detaljer som gjør barna gjenkjennelige, og er bevisst på hva som kan bli tatt ut av kontekst senere, er også viktig. Det er mange influensere som ikke engang er i nærheten av å ha den refleksjonen. Så når noen faktisk tenker seg om og tar grep, så bør det anerkjennes synes jeg.

Og så likte jeg spesielt at hun tar selvkritikk i en bransje som ofte belønner grenseløshet. Det viser meg at hun faktisk nå prøver å finne en god balanse mellom det å være offentlig person og det å ivareta barns integritet.

Supert at hun adresserer dette temaet og reflekterer rundt ansvaret sitt 👏🏽Hun burde eventuelt fjerne eldre bilder av barna, om jeg skal kritisere noe. 

Endret av Roe
  • Liker 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Roe skrev (6 minutter siden):

Jeg synes egentlig det Sara sier her er et godt eksempel på hvorfor denne debatten trenger mer rom for nyanser. Hun beskriver jo veldig tydelig at hun har endret praksis siden 2018, og at hun i dag er langt mer restriktiv og bevisst - og det ser man også. Det teller. Det er så utrolig viktig at man lærer, justerer seg og tenker gjennom konsekvensene og det virker som hun gjør nettopp det. 

At hun nå unngår ansikter, detaljer som gjør barna gjenkjennelige, og er bevisst på hva som kan bli tatt ut av kontekst senere, er også viktig. Det er mange influensere som ikke engang er i nærheten av å ha den refleksjonen. Så når noen faktisk tenker seg om og tar grep, så bør det anerkjennes synes jeg.

Og så likte jeg spesielt at hun tar selvkritikk i en bransje som ofte belønner grenseløshet. Det viser meg at hun faktisk nå prøver å finne en god balanse mellom det å være offentlig person og det å ivareta barns integritet.

Supert at hun adresserer dette temaet og reflekterer rundt ansvaret sitt 👏🏽Hun burde eventuelt fjerne eldre bilder av barna, om jeg skal kritisere noe. 

👏🏻🎯

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Roe skrev (41 minutter siden):

Hun har endret praksis, ingen tvil om det. Hun har overlatt jobben med full eksponering av barna til foreldrene sine, barnas besteforeldre. Så nå eksponerer hun i tekst, mens besteforeldrene tar seg av resten. Og mamma Sara Emilie  tipser Snap følgerne om hvor dette foregår. Så dette blir bare tåkelegging og halvsannheter som vanlig. 

Endret av Wanda_2025
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Roe skrev (12 minutter siden):

👏👏👏

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Wanda_2025 skrev (25 minutter siden):

Hun har endret praksis, ingen tvil om det. Hun har overlatt jobben med full eksponering av barna til foreldrene sine, barnas besteforeldre. Så nå eksponerer hun i tekst, mens besteforeldrene tar seg av resten. Og mamma SaraE tipser Snap følgerne om hvor dette foregår. Så dette blir bare tåkelegging og halvsannheter som vanlig. 

Det er å håpe at ho sluttar å eksponere barna. Elles er dette viktig informasjon for barna å ha dersom dei i framtida ønskjer å forstå eller konfrontere den eksponeringa dei har vore utsette for.

• Liker 6
Skrevet (endret)
oss-to skrev (15 minutter siden):

Det er å håpe at ho sluttar å eksponere barna. Elles er dette viktig informasjon for barna å ha dersom dei i framtida ønskjer å forstå eller konfrontere den eksponeringa dei har vore utsette for.

Det er bare trist at Sara Emilie ikke kan  være ærlig om hva hun driver med. Selv om enkelte av følgerne ikke vil ta innover seg hvor kynisk og kalkulert denne eksponeringen fremstår, så er det andre som ser det. Ikke lenge siden hun brukte mindreårige sin sykdom aktivt før dropp av Careless klær. Hvis man ikke kan selge klær uten utlevering av sårbare temaer i forkant av et dropp, hvor seriøs fremstår man da? 

Endret av Wanda_2025
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
GulleGull skrev (2 timer siden):

Mulig det?   Så en snap tidligere som ble lagt ut her at hun skulle legge ut «neste uke» men har ikke sett noe, her i såfall. 

Jeg mener denne ble lagt ut 2 desember.

Bilde fra SE sin Snapchat 

Screenshot_2025-12-08-20-02-05-495_com.miui.gallery.jpg

• Liker 1
Skrevet
Wanda_2025 skrev (14 minutter siden):

Det er bare trist at Sara Emilie ikke kan  være ærlig om hva hun driver med. Selv om enkelte av følgerne ikke vil ta innover seg hvor kynisk og kalkulert denne eksponeringen fremstår, så er det andre som ser det. Ikke lenge siden hun brukte mindreårige sin sykdom aktivt før dropp av Careless klær. Hvis man ikke kan selge klær uten utlevering av sårbare temaer i forkant av et dropp, hvor seriøs fremstår man da? 

image.thumb.jpeg.c16f1508cdaef936cebe8035fcb2172e.jpeg

Caroline Engvall tok opp tematikken i går.

• Liker 6
Skrevet (endret)
oss-to skrev (9 minutter siden):

image.thumb.jpeg.c16f1508cdaef936cebe8035fcb2172e.jpeg

Caroline Engvall tok opp tematikken i går.

Og besteforeldrene er villig delaktige i disse hårreisende overtrampene. Jeg grøsser over de potensielle  konsekvensene av det de driver med. Og det trenger ikke å være så ekstreme konsekvenser som Caroline tar opp. 

Endret av Wanda_2025
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Angel75 skrev (2 timer siden):

Det var visst usant, det var løgn. Når man legger fram deler og antyder ting, så blir det usannheter. Mer tenker jeg ikke diskutere dette med deg.

Men hva skrev jeg som var løgn? Du vil ikke svare på det

• Liker 4
Skrevet
Anemoi skrev (1 time siden):

IMG_6291.jpeg

Ser ut til at hun har fjernet det aktuelle bilde på Facebook.

Men søker mann opp Sara Emilie Tandberg barn på Google så er det masse bilder der av barna

• Liker 3
Skrevet
elskersommer skrev (7 minutter siden):

Ser ut til at hun har fjernet det aktuelle bilde på Facebook.

Men søker mann opp Sara Emilie Tandberg barn på Google så er det masse bilder der av barna

Jeg tenker egentlig at det er litt poenget her, at hun nå gjør en aktiv endring. Ja, gamle bilder ligger fortsatt der ute, det gjør de for veldig mange som har delt mer enn de burde i sine tidligere år på nett. Det viktigste er at hun selv innrømmer at hun har bommet, lært av det, og nå prøver å justere kursen. 

Det syns jeg det står faktisk respekt av. Vi kan jo ikke kreve at folk skal kunne viske ut fortiden, men vi kan anerkjenne når de forsøker å gjøre noe bedre fremover. Det er i alle fall betydelig mer enn mange andre influensere gjør! 

Her gir hun diskusjonen om eksponering en "større" stemme, fordi hun når ut til så veldig mange flere. Kjempebra. 

• Liker 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...