Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (9 minutter siden):

Ord har makt. Og hvordan man formulerer og ordlegger seg kan utgjøre en ekstremt stor forskjell. Og dette VET influensere og innholdsskapere. Er det en ting som går igjen når man skal prøve å bli stor som influenser og følger med på ulike forum/kanaler/kurs så er det nettopp dette med hvordan man skal skape de rette inntrykkene for at det man sier skal ha verdi og troverdighet. Man kan i veldig mange tilfeller sammenligne det med å lure følgere. Men i disse kretsene handler det om å skape bånd og relasjoner.

Når hun da legger frem at hun går på sykepleien OG fordyper seg i mikrobiologi samtidig, så skaper dette et HELT annet inntrykk for leseren, enn om hun ikke hadde gått sykepleien og sier hun fordyper seg frivillig i temaet mikrobiologi.

Det ene gir mer troverdighet. Mange tenker nok at da er det i regi av en skole, hun får tilgang til fagmateriell og får undervisning. Og kanskje vesentlig større troverdighet enn fortjent. Og det er det som er så skummelt når man tar slike ting for gitt. Jeg og gikk på den nå og tenkte med meg selv at Line Victoria vet i det minste hva hun snakker om når hun sier at dette kan være farlig og at man bør oppsøke helsehjelp. Men nå i ettertid er det jo en realitet at hun nettopp har begynt på sykepleierutdanningen, og har valgt mikrobiologi som et fordypningsfag/valgfag i tillegg til den vanlige undervisningen - og mikrobiologi utgjør en liten del av hele semesteret. Så hvor mye faglig tyngde skal man egentlig tilegne henne enda? For alt vi vet er det ikke sikkert at hun liker faget, liker yrket eller står til eksamenene.

Det er realiteten. Og det filteret bør vi bli flinkere til å ha når vi ser hva influensere legger ut.

Jeg glemte meg ut i et sekund med LV.

Snakk om å snakke ned sykepleiestudenter. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (21 minutter siden):

Ord har makt. Og hvordan man formulerer og ordlegger seg kan utgjøre en ekstremt stor forskjell. Og dette VET influensere og innholdsskapere. Er det en ting som går igjen når man skal prøve å bli stor som influenser og følger med på ulike forum/kanaler/kurs så er det nettopp dette med hvordan man skal skape de rette inntrykkene for at det man sier skal ha verdi og troverdighet. Man kan i veldig mange tilfeller sammenligne det med å lure følgere. Men i disse kretsene handler det om å skape bånd og relasjoner.

Når hun da legger frem at hun går på sykepleien OG fordyper seg i mikrobiologi samtidig, så skaper dette et HELT annet inntrykk for leseren, enn om hun ikke hadde gått sykepleien og sier hun fordyper seg frivillig i temaet mikrobiologi.

Det ene gir mer troverdighet. Mange tenker nok at da er det i regi av en skole, hun får tilgang til fagmateriell og får undervisning. Og kanskje vesentlig større troverdighet enn fortjent. Og det er det som er så skummelt når man tar slike ting for gitt. Jeg og gikk på den nå og tenkte med meg selv at Line Victoria vet i det minste hva hun snakker om når hun sier at dette kan være farlig og at man bør oppsøke helsehjelp. Men nå i ettertid er det jo en realitet at hun nettopp har begynt på sykepleierutdanningen, og har valgt mikrobiologi som et fordypningsfag/valgfag i tillegg til den vanlige undervisningen - og mikrobiologi utgjør en liten del av hele semesteret. Så hvor mye faglig tyngde skal man egentlig tilegne henne enda? For alt vi vet er det ikke sikkert at hun liker faget, liker yrket eller står til eksamenene.

Det er realiteten. Og det filteret bør vi bli flinkere til å ha når vi ser hva influensere legger ut.

👏👏👏

• Liker 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (11 minutter siden):

Hun snakker da ikke ned sykepleiestudenter..

• Liker 4
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Hun snakker da ikke ned sykepleiestudenter..

Tenker du skjønte hva jeg mente 😉 Var innlegget her inne som jeg kommentere på som snakker ned  sykepleiestudenter. 
(Men jeg ser jo at det applauderes her inne. )

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (30 minutter siden):

Realiteter og fakta er viktig. Jeg reagerte i går når mikrobiologi ble dratt opp og fram som et fagfelt mange fordyper seg i første året på sykepleien. Ja, det er et obligatorisk delemne, men utgjør en liten del av første studieår i en for øvrig utmerket utdanning. Dette gjorde at LV framsto som et slags sannhetsvitne og viktig offentlig forsvarer og støttespiller for SET. 

Endret av Anemoi
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (22 minutter siden):

Du misforstår. Jeg snakker ikke ned sykepleierstudenter - jeg snakker ned influensere.

• Nyttig 4
Skrevet

Hva produktene i careless skal koste er det kun SET som bestemmer, hvis hun vil selge overpriset temu lignende varer med varierende kvalitet til en dyr penge så kan hun faktisk det. Spørsmålet blir hvor lenge vil dette fortsette og selge? Når du derimot må kjøre salg på varene dine så har du ikke truffet på verken estimat eller hvor mye folk er villig til å kjøpe disse overprisede varene for. Når hun ser interessen er dalene for careless må hun komme opp med nye ideer f.eks. selge barn- click bait overskrifter til å bringe nye fjes inn eller gjøre gjeldende følgere interesserte på å følge en eventuell live shopping. Ang live shopping er det også div mekanismer som slår inn. Det  har vel aldri blitt solgt mer ræl en når tv shop inntok tv-ruta 😳 Nå vet jeg ikke om SET har tatt ett gründer kurs for å lære seg mekanismer til å drive ett selskap, eller om hun kun har lært seg dette på såkalte snapchat kurs. En snapkonto som skal tjene penger blir jo en type bedrift. Jeg personlig heller mer til den siste der hvor en spiller på "venninne" følelser pluss at følgere kan være med på å velge farge til kjoler og div som skal selges. Dess mer interaksjon SET har på sin kanal på snap, dess mer penger genererer hun der. Alt dette lærer de på såkalt snapkurs. Hvordan få folk interessert, ha spørsmålsrunde og div de vil at følgere skal svare på. Så dessverre kommer hun ALDRI til å splitte personlig konto og bedriftskonto. Snapchat har nå endret sine vilkår ang penge utbetaling. Det går ikke kun på antall følgere men mye mer. 

• Nyttig 4
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden):

Du misforstår. Jeg snakker ikke ned sykepleierstudenter - jeg snakker ned influensere.

Og i samme slengen snakker du ned sykepleiestudenter.

• Nyttig 4
Skrevet
Interiørgla skrev (5 minutter siden):

Hva produktene i careless skal koste er det kun SET som bestemmer, hvis hun vil selge overpriset temu lignende varer med varierende kvalitet til en dyr penge så kan hun faktisk det. Spørsmålet blir hvor lenge vil dette fortsette og selge? Når du derimot må kjøre salg på varene dine så har du ikke truffet på verken estimat eller hvor mye folk er villig til å kjøpe disse overprisede varene for. Når hun ser interessen er dalene for careless må hun komme opp med nye ideer f.eks. selge barn- click bait overskrifter til å bringe nye fjes inn eller gjøre gjeldende følgere interesserte på å følge en eventuell live shopping. Ang live shopping er det også div mekanismer som slår inn. Det  har vel aldri blitt solgt mer ræl en når tv shop inntok tv-ruta 😳 Nå vet jeg ikke om SET har tatt ett gründer kurs for å lære seg mekanismer til å drive ett selskap, eller om hun kun har lært seg dette på såkalte snapchat kurs. En snapkonto som skal tjene penger blir jo en type bedrift. Jeg personlig heller mer til den siste der hvor en spiller på "venninne" følelser pluss at følgere kan være med på å velge farge til kjoler og div som skal selges. Dess mer interaksjon SET har på sin kanal på snap, dess mer penger genererer hun der. Alt dette lærer de på såkalt snapkurs. Hvordan få folk interessert, ha spørsmålsrunde og div de vil at følgere skal svare på. Så dessverre kommer hun ALDRI til å splitte personlig konto og bedriftskonto. Snapchat har nå endret sine vilkår ang penge utbetaling. Det går ikke kun på antall følgere men mye mer. 

Godt innlegg, @Interiørgla
SET har sagt at samboer lenge har presset på for at de skal kjøre liveshopping. Og han har jo vært på kurs om e-handel…
Liveshopping er tydeligvis en trend nå hos influenserne. I dag sender f.eks. Ulrikke reklameshow for Kid med sang og diverse fra sin egen stue. Dette gjør de ikke fordi det er så fantastisk gøy som SET sier på snap i dag. De gjør det for: 💰💵🤑

• Liker 3
Skrevet
Anemoi skrev (9 minutter siden):

Realiteter og fakta er viktig. Jeg reagerte i går når mikrobiologi ble dratt opp og fram som et fagfelt mange fordyper seg i første året på sykepleien. Ja, det er et obligatorisk delemne, men utgjør en liten del av første studieår i en for øvrig utmerket utdanning. Dette gjorde at LV framsto som et slags sannhetsvitne og viktig offentlig forsvarer og støttespiller for SET. 

Nettopp.

Og det er disse måtene å fremstille ting på som skaper troverdighet og tilhørighet.

For å ta et annet eksempel. Boka til Sara Emilie. Skreiv hun den fordi hun var ekstremt opptatt av temaet? Eller hadde hun ekstremt lyst til å skrive bøker fra hun var liten av?

Eller var det en vanlig strategi fra bransjen som ble brukt? Hvor en influenser/kjent person blir koblet opp mot en forfatter/fagperson, og fagpersonen står for innholdet og influenseren blir brukt for markedsføringen?

For effekten er enorm. Plutselig har hun utgitt ei bok om foreldrerollen som mamma. Ad Sales vinner på det. Sara Emilie vinner på det. Forlaget vinner på det. Forfatteren vinner på det. Men vinner forbrukerene på det?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (4 minutter siden):

Jeg klarer ikke å forstå hvordan jeg gjør det. Du får enten forklare hvordan det skjer eller så får vi bare la det ligge og være uenig.

• Liker 3
Skrevet
Anemoi skrev (1 time siden):

Jeg så den ikke, men SET snakker/skriver utførlig om det på snap. Selvfølgelig gikk liveshoppingen bra på den måten at de solgte for et høyt beløp. Heftig annonsert på SoMe. Det var 30% på alle ordinære varer, 40% på badetøy og undertøy. 499,- på utvalgte jakker. Tilbudene varte kun ut torsdag 13. november i fire timer, kl. 20-24. 

Hver kunde har i gjennomsnitt handlet for i underkant av 1500 kr. Sikkert mange som har ventet, planlagt og handlet nå i forhold til julen. Returfrist satt til så sent som 10.januar legger opp til det. 

En annen side ved dette er at man ser hvor stor fortjeneste CL egentlig har, når de kan ha slike salg og likevel tjener på det. De betaler «småpenger» for produkter fra Kina og selger det dyrt i Norge. 

Hvordan videre salg i november og desember går, vet man enda ingenting om. Mange av CL-kundene er gjengangere, de vet hva de vil ha og har kanskje handlet fra seg? Hvor mye som nå i ettertid selges videre, kan også si en del.

IMG_5005.jpeg

Så de har så stort varelager at de kjører 30% avslag på ordinære varer og 40%  på badetøy/undertøy. I tillegg til outlet. Den bunnlinjen der blir interresant å se. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 minutt siden):

Så de har så stort varelager at de kjører 30% avslag på ordinære varer og 40%  på badetøy/undertøy. I tillegg til outlet. Den bunnlinjen der blir interresant å se. 

Point taken, @Anonym_2024

• Nyttig 1
Skrevet
Anemoi skrev (14 minutter siden):

Det var dette jeg forsøkte å forklare.. det er mange emner en sykepleierstudent skal innom første året. Faget anatomi og sykdomslære har masse emner de skal kunne. Noen liker kanskje emne hjerte/lunge og noen noe annet.  

• Liker 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (11 minutter siden):

Hva med å sitere den delen hvor hun snakker ned sykepleiestudenter? Vil gjerne se det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (6 minutter siden):

Ingenting er så dyrt som å ha varer på lager. Skjønner godt at SET vil ha dette bort fort som f.  Derfor en live shopping som er reklamert i sammenheng med dette OB stuntet, for å trekke følgere til eventet. Det er det jeg ihvertfall oppfatter det som.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anemoi skrev (21 minutter siden):

SET har sagt at samboer lenge har presset på for at de skal kjøre liveshopping. Og han har jo vært på kurs om e-handel…
Liveshopping er tydeligvis en trend nå hos influenserne. I dag sender f.eks. Ulrikke reklameshow for Kid med sang og diverse fra sin egen stue. Dette gjør de ikke fordi det er så fantastisk gøy som SET sier på snap i dag. De gjør det for: 💰💵🤑

Ja det er akkurat der kjernen ligger. Det er 💰som rår. SET blander privat og bedrift i en salig røre og til nå har det gått forholdsvis ganske greit. Spørsmålet blir hvor lenge dette varer? Har aldri til dags dato sett noe reklame for careless utenom i hennes egne kanaler, som man ser hos andre bedrifter. Reklame koster! Skal hun fortsette å ha ambisjoner om å bli større enn Cubus må mulig samboeren med sin kunnskap mer på banen her hvis dette selskapet SET har startet skal ha livets rett. Tror nok ikke den ambisjonen hennes om å bli større en Cubus blir en realitet heller, da kvalitet på varene ikke står seg. 

• Liker 2
Skrevet
Anemoi skrev (39 minutter siden):

Men det er ikke influencere som har startet dette. Dette er en strategi for bedrifter som tjener godt på dette, så hvorfor skulle ikke Careless gjøre det samme. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (44 minutter siden):

Jeg klarer ikke å forstå hvordan jeg gjør det. Du får enten forklare hvordan det skjer eller så får vi bare la det ligge og være uenig.

Du skriver som om, i dette tilfelle, Line ikke vet hva hun holder på med, kan ikke fordype seg på eget initiativ, er helt blåst, kan ikke være influencer og sykepleierstudent samtidig m.m Det var bare litt av din laaange avhandling.

Endret av Angel75
  • Liker 2
Skrevet
Interiørgla skrev (34 minutter siden):

Ingenting er så dyrt som å ha varer på lager. Skjønner godt at SET vil ha dette bort fort som f.  Derfor en live shopping som er reklamert i sammenheng med dette OB stuntet, for å trekke følgere til eventet. Det er det jeg ihvertfall oppfatter det som.

Så her sier du at OB stuntet fungerte

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...