elskersommer Skrevet 3 timer siden #55961 Skrevet 3 timer siden Minimeg1234 skrev (6 minutter siden): Hvor har jeg skrevet at det er folkeopplysning ? Beklager.. ikke du men flere 2
Minimeg1234 Skrevet 3 timer siden #55962 Skrevet 3 timer siden elskersommer skrev (2 minutter siden): Beklager.. ikke du men flere Takk for oppklaring. 1
Anemoi Skrevet 3 timer siden #55963 Skrevet 3 timer siden (endret) Era Vulgaris skrev (42 minutter siden): Vi har veldig ulik oppfatning av hva det betyr å være genial. Så forskjellig kan fokuset være - noen genierklærer snappingen til influenseren SET, mens andre løfter blikket og fordømmer influenseren for å tjene penger på uetisk og umoralsk SoMe-atferd. Endret 2 timer siden av Anemoi 3
Minimeg1234 Skrevet 3 timer siden #55964 Skrevet 3 timer siden Osipus skrev (2 timer siden): Helt enig med deg. Tenker at de fleste som følger SE ikke hører bland de som leser bøker eller har noe nevneverdig utdannelse. Det beste er å ikke svare dem på slike uvitenskapelige og uakademiske kommentarer🤓 Kan man svare følgerne til SE eller snakker du om noen her inne? 3
Kjempeliten Skrevet 2 timer siden #55965 Skrevet 2 timer siden (endret) Minimeg1234 skrev (1 time siden): Viktig å gå til riktige kilder å hente informasjon 👍 Jeg syns fortsatt dette er viktig å belyse . Men viktig å oppsøke de som virkelig driver med folkeopplysning for å få informasjon og veiledning. Nei det er ikke folkeopplysning. Det er en egenopplevd situasjon. Nå husker ikke jeg om SE sa folkeopplysning men enig med deg. De legger ut for å tjene penger. Nå er vel SE en underholdningskanal om jeg har forstått det riktig. Så er det noen som blir underholdt og andre ikke. Smaken er som baken - den er delt i to. SE har skrevet en selvopplevd opplevelse . Det er noe helt annet enn folkeopplysning som det også kommer frem av disse innleggende. Ved å skrive denne opplevelsen så kan andre bli obs så de slipper samme opplevelse eller man reiser tidligere til lege og man kan unngå den skammen enkelte kan føle om dette. Nei det er ikke folkeopplysning. Jeg svarte på en kommentar som mente dette. At influensere må få dele "baksiden" av livet og ting som er tabu fordi det er folkeopplysning. Hun legger det bare ut for å provosere på en ekkel måte så hun kan tjene mer penger. Endret 2 timer siden av Kjempeliten 5
Kjempeliten Skrevet 2 timer siden #55966 Skrevet 2 timer siden Debbie M skrev (51 minutter siden): SKAMMEN er at hun skylder på ett HEKTISK liv. Kan den dama ta seg en liten reality-check?!?! Hva er hektisk med å levere og hente barn, handle, gå på kaffebesøk, alt dette i arbeidstida!!! Hun har nesten aldri avtaler utenfor husets 4 vegger???! I alle dager, den OBen har gjort skader i hjerna di, SE! 🤬 Hun har et hektisk liv fordi hun konstant sitter med nesa i mobilen. Hun kan jo prøve å ha en vanlig jobb og se om det er hektisk da. 5
oss-to Skrevet 2 timer siden #55967 Skrevet 2 timer siden Banænie skrev (2 timer siden): Det hun driver med, er fjas til sine 200 000 "venninner". Ikke fakta, ikke folkeopplysning, men fjas.. Det er ingen fakta eller forskning som underbygger eller forankrer det hun sier. Kvinnehelse må opp og frem, men jeg tror influencere som dette, skader mer enn det gjør godt..! Her merker man jo igjen hvor viktig det er med en arbeidsplass, kollegaer, og utdanning/videre utdanning. Man trenger sosiale input fra andre, man trenger danningen det gir å være en del av ett arbeidsmiljø og ute blandt folk. 🎯 3
oss-to Skrevet 42 minutter siden #55968 Skrevet 42 minutter siden Minimeg1234 skrev (3 timer siden): Hva mener du var vranglære i det SE la ut? Vranglæra ligg ikkje nødvendigvis i at ho direkte seier det er greit, men i at ho flåser med noko som faktisk er alvorleg. Å gløyme ein tampong i ti dagar er ikkje noko ein burde spøke lett med, særleg når mange unge følger ho og kan tolke det som om det ikkje er så farleg. Det gir eit feil inntrykk av kva som er trygt og kva ein bør gjere , i realiteten bør ein alltid kontakte lege med ein gong i slike tilfelle. 3
oss-to Skrevet 29 minutter siden #55969 Skrevet 29 minutter siden Anemoi skrev (2 timer siden): Så forskjellig kan fokuset være - noen genierklærer snappingen til influenseren SET, mens andre løfter blikket og fordømmer influenseren for å tjene penger på uetisk og umoralsk SoMe-atferd. I dag blir alt delt på same konto: bilete av frukost, klesreklame, barnet sitt søvnrytme , og ekstremt intime detaljar om kroppen. Denne sjangerblandinga skaper forvirring og provoserer mange, fordi det blir uklart kva som er privat, profesjonelt eller sjokkinnhald. Kanskje hadde det vore betre med tydelege kategoriar: kroppsnært innhald på ein plattform som OnlyFans, medan kvardagsleg familieliv på privat konto , klær og reklame heldt seg på bedriftssnap og Instagram. Problemet er ikkje innhaldet i seg sjølv, men korleis og kvar det blir delt. 4
Debbie M Skrevet 11 minutter siden #55970 Skrevet 11 minutter siden Minimeg1234 skrev (3 timer siden): I følge store norsk leksikon så er genial beskrivelse av en som er meget dyktig eller noe som er godt uttenkt. Jeg vil påstå at SE vet hva hun driver med, hun er god på å lese publikum og hun vet ofte hva slags mottakelse snappene får . Som det er skrevet endel ganger her inne så er innleggende planlagt nøye . Utifra det så vil jeg si at snap om tampong er genialt . Delt fra Startsiden-appen: genial – Store norske leksikon - https://snl.no/genial?startsiden_app=1&startsiden_app_att=1 Mulig noen vil påstå det ja, men sjekk følgertallene på Snap, så har hun mistet tusenvis av følgere siste døgnet. Så da var dette stuntet kanskje ikke så genialt allikavel, eller? 1
Minimeg1234 Skrevet 7 minutter siden #55971 Skrevet 7 minutter siden Debbie M skrev (Akkurat nå): Mulig noen vil påstå det ja, men sjekk følgertallene på Snap, så har hun mistet tusenvis av følgere siste døgnet. Så da var dette stuntet kanskje ikke så genialt allikavel, eller? Jeg har ikke fulgt med på følgertallet så jeg vet ikke om hun har mistet følgere. Men stoler på deg der. Og ja det kan diskuteres og jeg skulle gjerne gjort det . Jeg har prøvd men jeg opplever ikke at interessen for selve diskusjonen på dette er av interesse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå