Harnoejegvilsi Skrevet 1 time siden #55901 Skrevet 1 time siden Kuleramme skrev (3 timer siden): Ønsker på ingen måte å ta henne i forsvar, men klokkeslettet her er jo når skjermbildet av samtalen ble tatt og ikke når samtalen fant sted. Ser at hun hylles av følgere fordi dette er tabubelagt og en seier for kvinnehelse.. Skjønner ikke sammenligningen med kvinnehelse/tabu og å glemme av en tampong i 10 dager. Skal man da også hylle noen som «glemmer» å tørke seg bak etter å ha vært på do og som velger å snakke høyt om det? Det er og forblir ekkelt og noe ingen trenger å vite noe om. Hadde vært noe helt annet om hun opplyste om TTS (tampongsyken) uten å trekke inn intime og personlige/ekle detaljer. Synes også det virket rart den dagen hun begynte å snakke om bakteriell viagnose- oppbygningen, historien bak… ja alt. Tipper som flere her også tror at dette er nøye planlagt. Jeg testet opp i mot egen ChatGPT. Har bare merket meg dette ved flere anledninger. Dette er ikke kvinnehelse, det er latskap. Det har ingenting i sosiale medier å gjøre. Det har ingenting med viktigheten av åpenhet heller. Det er direkte pinlig på hennes vegne. Jeg vet om mange åpne, og direkte mennesker. Forskjellen på dem og Sara, er at de sosiale antennene er tilkoblet, når de åpner munnen. 2
Minimeg1234 Skrevet 1 time siden #55902 Skrevet 1 time siden Donnap skrev (17 minutter siden): Jeg reagerer ikke så mye på at hun delte at hun hadde glemt å ta ut en tampong, at hun måtte ha antibiotika kur og at hun har fått den ut. Mer enn det hadde hun ikke trengt å delt, da hadde andre som selv hadde gjort det sett at de ikke var de eneste, og andre kunne være obs på at det kunne skje. Det jeg reagerer mest på er måten hun utbroderer det på, både lukten, at de ikke kunne ha sex pga lukten, hvordan hun fikk den ut, at hun oppdaget det da hun skulle skyve inn antibiotika med fingrene vaginalt mm. Mye av dette trengte folk overhodet ikke vite, det tilhører privatlivet og egner seg overhodet ikke på en bedrifts/privatkonto. Usmakelig og helt uforståelig at hun legger det ut, men så vet vi jo alle hva det handler om, klikk og penger, virker som hun gjør, sier og utleverer absolutt alt for penger. Hun må være totalt desperat etter penger, er vel sånn det blir når man bygger så dyrt hus.. Enig med deg, disse utbroderingene var helt unødvendige. Jeg skrev tidligere i tråden at jeg skulle ønske at hun hadde snakket mer alvorlig om det. Disse utbroderingene om bl.a lukt, fjerning , sex er noe jeg ikke ser nytte av å dele. 1
elskersommer Skrevet 1 time siden #55903 Skrevet 1 time siden Minimeg1234 skrev (1 time siden): Les innlegg fra meg over. Jeg har skrevet det. Hva som er skamfullt av å glemme en OB skjønner jeg ikke.. Det reagerer aller mest på er at hun ikke sier " om dette skjer deg så kontakt lege".. Hun sitter bare å ler av hele hendelsen selv om denne chat gpt sa " kontakt lege". Det er da ikke snev av helseopplysning SET bedrev i dag.
Minimeg1234 Skrevet 1 time siden #55904 Skrevet 1 time siden elskersommer skrev (13 minutter siden): Hva som er skamfullt av å glemme en OB skjønner jeg ikke.. Det reagerer aller mest på er at hun ikke sier " om dette skjer deg så kontakt lege".. Hun sitter bare å ler av hele hendelsen selv om denne chat gpt sa " kontakt lege". Det er da ikke snev av helseopplysning SET bedrev i dag. Helt enig i at hun skulle sagt i fra at man må kontakte lege , dette er alvorlig. Det kom frem etter hvert hvor alvorlig det er men hun skulle vært myyye tydeligere. Jeg syns det kom frem en del om dette problemet jeg da men kunne sikkert vært mer. 1
Roe Skrevet 1 time siden #55905 Skrevet 1 time siden Angel75 skrev (1 time siden): Det er en ytterst liten kjerne som oppholder seg i slike grupper, flere er gjerne gjengangere i flere forum. Da blir det bare repeat. Samme med at det er en ytterst liten kjerne som hyller influencere. 🎯 Minimeg1234 skrev (1 time siden): Problemet er at selvom det er 2025 og man kan søke opp på nett så er det mange som syns det hjelper når noen prater om slike «skambelagte» temaer. Om jenter kan føle litt mindre skam ved å se at andre glemmer tampongen så syns ivertfall jeg det er bra. Skam fører ingenting godt med seg. Ser poenget ditt. Dette er jo åpenbart et tabubelagt tema, det er tydelig på reaksjonene, haha. Dog enig i at detaljerte opplysninger om lukt osv ikke er nødvendig å dele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå