Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig er det

må legge til : selvfølgelig er det mest avsky i ulike diskusjonsforum. Tror nok ikke det gjenspeiler holdingene i samfunnet på den snappen til SE.

Kjernefølgere og andre beundrere hyller SE, men les feks mer i ulike KG-tråder og på Insta, der er holdningen til influensere og snappingen deres overveiende negativ. Så din gjetning om at samfunnet ser overveiende positivt på feks SE  som influenser, er jeg uenig i. 

Endret av Anemoi
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Fantastisk genistrek av SE i dag😂😂😂
Ble nok mye fart på snappen i dag og penger klirrer inn på kontoen. 

Beklager til alle som føler avsky for handlingen .

Hun tjener sikkert penger, men på hvilken måte , fatter ikke at hun vil utlevere seg på den måten for å få inn noen kr

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (22 minutter siden):

Dette har ikke noe med etikk og moralske verdier å gjøre. Om man ler av det eller syns det er avskyelig kommer ann på noe helt annet.Alle har ulik tåleevne og grenser for hva en syns skal frem i  «lyset» .  Det er nok en del holdninger og kunnskap som også rår over hvordan man reagere . 
Her tror jeg SE er god på å lese sitt publikum (følgerne).

selvsagt har det med etikk og moral å gjøre, går ikke an å Si noe annet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Fantastisk genistrek av SE i dag😂😂😂
Ble nok mye fart på snappen i dag og penger klirrer inn på kontoen. 

Beklager til alle som føler avsky for handlingen .

Nei mange som får mere nok av det som deles her.  Er det fantastisk dette hun driver med? Mener du virkelig det?. Denne verden er sjukere enn jeg trodde.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (59 minutter siden):

Genistreken er at hun i det hele tatt legger det ut. Det trigger jo alle på ulike måter noe som betyr penger inn for SE. 
Jeg klarer ikke annet enn å le fordi jeg er ganske sikker på at en garva influenser som SE vet hvordan dette blir mottatt på ulike forum.
Avskylig syns jeg absolutt ikke det er uansett om det er sant eller ikke. Ser jo ut som lignende ting har skjedd flere og jeg syns det er noe man bør kunne snakke om. Jeg skulle bare ønske det var med mye mer alvor når hun først snakket om det. For det er alvorlig og det kan være farlig . 
Jeg har ikke fulgt med veldig godt men ser ut som det har kommet en del komentarer som SE har lagt ut. Håper noen av de tok opp hvor farlig dette er. 

IMG_2735.thumb.jpeg.f3bf06ca230049177b659d88b82fc807.jpeg

Da måtte jeg inn å se om alvorligheten i tampongepisoden har kommet frem. Det har den.

I tillegg får vi vite at dette skjer ganske mange i følge en som jobber på legevakta . Viktig å få frem for at folk ikke skal føle skam pga slike hendelser. Det kan være farlig om de ikke tør å gå til lege og det er veldig synd om det skal skje pga skam.
Legger også ved et innlegg hvor jeg skrev litt mer om hvorfor jeg syns det er genialt innlegg fra SE sin side.  Ikke at det er så interessant men man kan nå lese og tolke som en vil. 
Jeg avslutter denne diskusjonen fra min side før det eskalerer . 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Maiken2025 skrev (1 minutt siden):

Nei mange som får mere nok av det som deles her.  Er det fantastisk dette hun driver med? Mener du virkelig det?. Denne verden er sjukere enn jeg trodde.

👏

• Liker 4
Skrevet
Maiken2025 skrev (5 minutter siden):

🎯

• Liker 4
Skrevet
Orly skrev (12 minutter siden):

selvsagt har det med etikk og moral å gjøre, går ikke an å Si noe annet.

Eller totalt mangel på etikk, moral og verdighet..

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Maiken2025 skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer på hva leger syns om et slikt innlegg som nå har belyst hvor viktig det er å komme seg til lege ved slike tilfeller.

Kan noe av det SE skriver være med på at kvinner er mer oppmerksomme på at dette kan skje og symptomer som kan være at det ligger en tampong i skjeden? 
Kan det være med på at andre slipper å gå igjennom det? 
Det er faktisk ganske alvorlig .

Klarte ikke å la vær å skrive likevel. 
Jeg kan forstå at folk syns det er avskyelig men jeg kan ikke forstå at man ikke ser hvor viktig dette er. 
Jo mer det skrives her jo mer viktig syns jeg dette tema som SE har erfart kommer frem. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Anemoi skrev (25 minutter siden):

Kjernefølgere og andre beundrere hyller SE, men les feks mer i ulike KG-tråder og på Insta, der er holdningen til influensere og snappingen deres overveiende negativ. Så din gjetning om at samfunnet ser overveiende positivt på feks SE  som influenser, er jeg uenig i. 

Det er en ytterst liten kjerne som oppholder seg i slike grupper, flere er gjerne gjengangere i flere forum. Da blir det bare repeat.

Samme med at det er en ytterst liten kjerne som hyller influencere.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Stargaze skrev (4 minutter siden):

Eller totalt mangel på etikk, moral og verdighet..

Jeg syns det SE la frem er viktig å få frem. Det har ikke med etikk, moral eller verdighet å gjøre. Det har med å ta vekk skam for at slikt skjer. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det SE la frem er viktig å få frem. Det har ikke med etikk, moral eller verdighet å gjøre. Det har med å ta vekk skam for at slikt skjer. 

Akkurat hva er det som er viktig med det hun la frem?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (1 minutt siden):

Akkurat hva er det som er viktig med det hun la frem?

Les innlegg fra meg over. Jeg har skrevet det. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer på hva leger syns om et slikt innlegg som nå har belyst hvor viktig det er å komme seg til lege ved slike tilfeller.

Kan noe av det SE skriver være med på at kvinner er mer oppmerksomme på at dette kan skje og symptomer som kan være at det ligger en tampong i skjeden? 
Kan det være med på at andre slipper å gå igjennom det? 
Det er faktisk ganske alvorlig .

Klarte ikke å la vær å skrive likevel. 
Jeg kan forstå at folk syns det er avskyelig men jeg kan ikke forstå at man ikke ser hvor viktig dette er. 
Jo mer det skrives her jo mer viktig syns jeg dette tema som SE har erfart kommer frem. 

Vi lever i 2025 et søk på tlf får du svar. Hørte om en slik historie når jeg gikk i 9 klasse. Tror de fleste som bruker og ved hvordan du skal bruke den og farer. Innlegg i pakken. Trenger ikke slike informasjon fra henne.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Maiken2025 skrev (5 minutter siden):

Vi lever i 2025 et søk på tlf får du svar. Hørte om en slik historie når jeg gikk i 9 klasse. Tror de fleste som bruker og ved hvordan du skal bruke den og farer. Innlegg i pakken. Trenger ikke slike informasjon fra henne.

Problemet er at selvom det er 2025 og man kan søke opp på nett så er det mange som syns det hjelper når noen prater om slike «skambelagte» temaer. 
Om jenter kan føle litt mindre skam ved å se at andre glemmer tampongen så syns ivertfall jeg det er bra. 
Skam fører ingenting godt med seg.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (3 minutter siden):

Problemet er at selvom det er 2025 og man kan søke opp på nett så er det mange som syns det hjelper når noen prater om slike «skambelagte» temaer. 
Om jenter kan føle litt mindre skam ved å se at andre glemmer tampongen så syns ivertfall jeg det er bra. 

Flott du forsvarer henne da. Blir for dumt for meg. Trodde hun hadde mest vokse som fulgte seg. Ikke 14 åringer som trenger opplysninger 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg reagerer ikke så mye på at hun delte at hun hadde glemt å ta ut en tampong, at hun måtte ha antibiotika kur og at hun har fått den ut. Mer enn det hadde hun ikke trengt å delt, da hadde andre som selv hadde gjort det sett at de ikke var de eneste, og andre kunne være obs på at det kunne skje. Det jeg reagerer mest på er måten hun utbroderer det på, både lukten, at de ikke kunne ha sex pga lukten, hvordan hun fikk den ut, at hun oppdaget det da hun skulle skyve inn antibiotika med fingrene vaginalt mm. Mye av dette trengte folk overhodet ikke vite, det tilhører privatlivet og egner seg overhodet ikke på en bedrifts/privatkonto. Usmakelig og helt uforståelig at hun legger det ut, men så vet vi jo alle hva det handler om, klikk og penger, virker som hun gjør, sier og utleverer absolutt alt for penger. Hun må være totalt desperat etter penger, er vel sånn det blir når man bygger så dyrt hus.. 

• Liker 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Minimeg1234 skrev (33 minutter siden):

Problemet er når influensere bare bruker folkeopplysning som en unnskyldning for å tjene penger. Det er en grunn til at alt sånt legges ut på snapchat. Det er der det tjenes penger. De som virkelig driver me folkeopplysning sitter ikke på snapchat dag ut og dag inn. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Maiken2025 skrev (27 minutter siden):

Flott du forsvarer henne da. Blir for dumt for meg. Trodde hun hadde mest vokse som fulgte seg. Ikke 14 åringer som trenger opplysninger 

Hehe det er tema jeg syns er viktig. Ser mange misforstår mellom tema og forsvar av SE men det er greit jeg har blitt vant med det. 
Vet ikke hvorfor du plutselig drar inn 14 åringer. Jeg snakker om voksne som snappen til SE er rettet mot. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kjempeliten skrev (1 minutt siden):

Problemet er når influensere bare bruker folkeopplysning som en unnskyldning for å tjene penger. Det er en grunn til at alt sånt legges ut på snapchat. Det er der det tjenes penger. De som virkelig driver me folkeopplysning sitter ikke på snapchat dag ut og dag inn. 

Klart SE gjør dette for å tjene penger .  Mange som driver med folkeopplysning gjør det å tjene penger fordi det er jobben deres. Og når de jobber tjener de penger. (Tenker på de som virkelig driver med folkeopplysning )
Influensere som SE når ut til mange . Det er på godt og vondt. Dette tema  syns jeg først var rart , så genialt pga engasjementet det skapte for å nå etter å ha diskuter og skrevet her inne ser at det er egentlig viktig. 

Samtidig så syns jeg det er helt greit at ikke alle syns det. (De fleste her inne)

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...