Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stargaze skrev (16 minutter siden):

I EYs entrepenørskapskåring tok Careless seieren i Youth. De som konkurrerer i Youth går videre til en egen nasjonalkåring, det kåres en vinner men den går ikke videre internasjonalt.

Det er det vinner i hovedklassen som gjør.

IMG_8849.jpeg

Er du sikker på dette? Fordi SET har selv sagt at finalen er i Monaco 🤔

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (24 minutter siden):

Så dette snakket hennes om Monaco stemmer ikke? Har hun i det hele tatt adressert hvilken pris hun faktisk vant? 

SE snakker jo mye om det meste. I etterkant av nominasjonen, snakket hun om at hun vant. Det viser seg at hun «vant» en nominasjon fra en av syv regioner her i landet og da innenfor kategorien Young Entrepreneur. Hun vant ikke bedriftskategorien i region sør, det gjorde noen andre.
Slik jeg oppfattet henne på snap, var at hun både var nominert og konkurrerte om å vinne selve landsfinalen, og at hun var nominert i kategorien Young Entrepreneur. Her syns jeg hun var vag og rotete og det var uklart for meg hva hun kunne vinne videre. Kan ikke huske at hun nevnte noe om Monaco…
Kan noen andre supplere? 

Endret av Anemoi
  • Nyttig 5
Skrevet

Om ein legg til grunn ein meir konspiratorisk vinkling, kan ein nesten sjå det som ein genial dobbelstrategi. influensaren får massiv merksemd, prisen blir profilert til ein heilt ny målgruppe, og alle reaksjonane ,både positive og negative, forsterkar oppmerksomheita for virksomheitene. Dermed og alt i alt, ein vinn-vinn-situasjon, om ein tenkjer strategisk.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (41 minutter siden):

Det blir en del av denne «hjernevaskingen» som Sara Emilie driver med på daglig basis. Det kreves at de som følger innehar kritisk sans og ikke minst har evnen til å reflektere over hva Sara Emilie AS på snap faktisk er. Det er salg av produkter og historiefortelling med kommersialisering av barndom og «privatliv» som grunnpilarer i forretningsmodellen. 

Eksempel på det du skriver:
Nå i formiddag ble det en spasertur ut, for første gang alene fra det nye huset med alle fire barna og uten andre voksne. Tur med mobilen klistret til influenser-hånden, og 11-12 bilder - CL-reklame, natur, natur med barn, huset, feltet.
Mon tro hvordan de fire barna reagerer på all snappingen - også på en liten tur? Hva sier hun til dem? Dette er jo mammas jobb. Ja, mamma må jobbe også på lørdagsturen med dere… Eller reagerer de ikke, for slik er hverdagslivet deres. I så fall, trasig! 

Endret av Anemoi
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (7 minutter siden):

Eksempel på det du skriver:
Nå i formiddag ble det en spasertur ut, for første gang alene fra det nye huset med alle fire barna og uten andre voksne. Tur med mobilen klistret til influenser-hånden, og 11-12 bilder - CL-reklame, natur, natur med barn, huset, feltet.
Mon tro hvordan de fire barna reagerer på all snappingen - også på en liten tur? Hva sier hun til dem? Dette er jo mammas jobb. Ja, mamma må jobbe også på lørdagsturen med dere… Eller reagerer de ikke, for slik er hverdagslivet deres. I så fall, trasig! 

Er ikke sikkert de reagerer så mye nå men de blir snart tenåringer.. å da tenker jeg de sier noe annet😔

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Er ikke sikkert de reagerer så mye nå men de blir snart tenåringer.. å da tenker jeg de sier noe annet😔

Tursnappingen i dag er et paradoks, for litt siden skulle hun jo legge bort mobilen ettermiddagene sammen med barna. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Anemoi skrev (21 minutter siden):

Tursnappingen i dag er et paradoks, for litt siden skulle hun jo legge bort mobilen ettermiddagene sammen med barna. 

Ja.. men den regelen er visst kun på hverdager å kun den uka hun har de 2 største.

Hun sa også for 1-2 år tilbake at mobilen skulle legges bort mellom 16-20. Men det holdt i ca 1 uke.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (53 minutter siden):

Foregikk turen på ettermiddagen? 
Jeg syns det er bra de kom seg ut .

Endret av Minimeg1234
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Minimeg1234 skrev (17 minutter siden):

De gikk på tur i formiddag. Og selvfølgelig var det bra de kom seg ut! 
Jeg satte fokus på at mor brukte mobilen mye, og hvordan det oppleves for barna. Dette var et godt eksempel på det @Anonym_2024 nettopp skrev, se innlegget nedenfor. Man kan som følger velge kun å se en fin turidyll, og være «blind» for at mor også brukte turen sammen med barna for å lage innhold på SoMe. 

IMG_4712.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (2 timer siden):

Er du sikker på dette? Fordi SET har selv sagt at finalen er i Monaco 🤔

Står på siden til EY. Så regner med de har mer rett enn SE

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (3 timer siden):

Endret av Donnap
Skrevet (endret)
Donnap skrev (6 minutter siden):

Screenshot_20251108_175026_Chrome.jpg

Jeg synes ikke det var så enkelt å finne ut av hva de egentlig mener her, om de mener at det skal deles ut både hovedprisen, Young entrepreneur og 3 bransjepriser i Monaco, eller bare hovedprisen, og de andre på landsfinalen i Oslo.

Endret av Donnap
  • Liker 1
Skrevet
Donnap skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke det var så enkelt å finne ut av hva de egentlig mener her, om de mener at det skal deles ut både hovedprisen, Young entrepreneur og 3 bransjepriser i Monaco, eller bare hovedprisen, og de andre på landsfinalen i Oslo.

De skal dele ut priser i alle de kategoriene, men bare vinner av hovedpris som går til Monacofinale.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (23 timer siden):

Jeg har tenkt det samme. Problemet for disse influensere er at de både har gjort seg avhengig av dette for å tjene penger, og samtidig har de utviklet en psykisk skjermavhengighet. Å selge alt fra barna sine til de mest intime detaljer fra livet sitt har en pris. Det virker ikke som om de reflekterer over den biten. 

Jeg vet ikke om snap vil lønne kreatørene for alltid, men det er klart at for å opprettholde lønna, så må man levere. Et evigvarende press. Og når snap krever innhold, må man levere oppsiktsvekkende innhold. Hele tiden, døgnet og året rundt. 
Hvorfor skal de reflektere? Grensene for hva som er normalt og ikke, flyttes stadig. Samtidig blir vi andre så eksponert at det blir normalen for oss andre også, at ting VI anser privat, nå blir normalen. 
Men jeg er enig med deg likevel. De reflekterer ikke, for alt pakkes inn i hverdagslivet og folkeopplysning. 
Etter hvert, om og hvis, foreks KI blir mer aktualisert, og bedriftene ikke trenger influencerne, er det nok noen som vil ramle av lasset, og kan hende får vi da, den virkelige sannheten om hva det faktisk, krevde å levere innhold, døgnet rundt. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Stargaze skrev (2 timer siden):

Står på siden til EY. Så regner med de har mer rett enn SE

Da forteller jo tydeligvis ikke SET det som er rett.. Å det er jo ikke greit

Men det overrasker meg ikke 😔

• Liker 4
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke om snap vil lønne kreatørene for alltid, men det er klart at for å opprettholde lønna, så må man levere. Et evigvarende press. Og når snap krever innhold, må man levere oppsiktsvekkende innhold. Hele tiden, døgnet og året rundt. 
Hvorfor skal de reflektere? Grensene for hva som er normalt og ikke, flyttes stadig. Samtidig blir vi andre så eksponert at det blir normalen for oss andre også, at ting VI anser privat, nå blir normalen. 
Men jeg er enig med deg likevel. De reflekterer ikke, for alt pakkes inn i hverdagslivet og folkeopplysning. 
Etter hvert, om og hvis, foreks KI blir mer aktualisert, og bedriftene ikke trenger influencerne, er det nok noen som vil ramle av lasset, og kan hende får vi da, den virkelige sannheten om hva det faktisk, krevde å levere innhold, døgnet rundt. 

Jeg tror det eneste virkemiddelet mot denne grenseløsheten er om Snapchat snurper igjen pengesekken. Penger trumfer tydeligvis absolutt alt for enkelte. Egne barns privatliv og sikkerhet, egen psykisk helse og integritet. 

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
Minimeg1234 skrev (3 timer siden):

Er så bra at de kom seg ut.. kanskje vesla slår seg til ro i vogna når de går.

Men hvorfor må mamma bare filme? Hvorfor ikke være til stede med de små når de er ute?

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (14 minutter siden):

Det skjer utvikling og forandring i samfunnet og verden hele tiden og det blir interessant å se hva som skjer med influenserbransjen.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (4 minutter siden):

Er så bra at de kom seg ut.. kanskje vesla slår seg til ro i vogna når de går.

Men hvorfor må mamma bare filme? Hvorfor ikke være til stede med de små når de er ute?

Jeg er enig med deg i spørsmålene du stiller men det er ikke meg du må stille de til. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (7 minutter siden):

Da forteller jo tydeligvis ikke SET det som er rett.. Å det er jo ikke greit

Men det overrasker meg ikke 😔

Kan jo være hun trodde hun skulle vinne hovedprisen da. Har vel ikke sagt boe om Monaco etter kåringen.  Eller ikke satt seg inn i det….

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...