Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Angel75 skrev (19 minutter siden):

Har ikke satt alle under en kam. Og adresserer det som blir sagt. Diskusjonen her nå er pga prisene til Careless og hva som har blitt diskutert nå og tidligere. Slik blir en diskusjon til. Ekkokammer får du ikke meg med på. En god del er jeg enig i her inne, men langt i fra alt.

Poenget mitt var at ein må diskutere det kvar enkelt faktisk har sagt. No har dere blanda saman ulike meiningar om sal og forteneste til influensaren, og laga dere eige narrativ. Då ser det ut som om alt er sjølvmotsigande, sjølv om ingen av oss eigentleg har sagt noko som strir mot det vi meinte.

Og om mange nok diskuterar rederleg, vert det ingen ekkokoammer, tvert imot.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da har SET lagt ut tallene for oktober måned, og totalomsetningen hittil i år. 
CL ligger litt høyere enn fjoråret mtp totalomsetningen. Hun sier CL har stabilisert veksten, men at de ikke vil nå målet hennes på 200 000 solgte enheter, nå ligger de på vel 123 500 enheter. SET mener målet hennes var for høyt, og justerer det ned til 150 000, dvs å slå fjoråret. Hun holder videre et langt innlegg hvor hun prøver å forklare hvorfor de ikke har steget mer, og ser veldig optimistisk på framtidig drift.

IMG_4479.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 5
Skrevet

Tenker at salget og ingen kommentar om droppet som var forrige uke, samt det faktum at CL ikke hadde dropp når undertøyet ble lansert sier noe om at de har noen utfordringer med å selge. Hvis man har et så stort varelager for å møte etterspørselen, så har man ikke behov for å dumpe prisene for å bli kvitt varelageret. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Anemoi skrev (13 minutter siden):

Da har SET lagt ut tallene for oktober måned, og totalomsetningen hittil i år. 
CL ligger litt høyere enn fjoråret mtp totalomsetningen. Hun sier CL har stabilisert veksten, men at de ikke vil nå målet hennes på 200 000 solgte enheter, nå ligger de på vel 123 500 enheter. SET mener målet hennes var for høyt, og justerer det ned til 150 000, dvs å slå fjoråret. Hun holder videre et langt innlegg hvor hun prøver å forklare hvorfor de ikke har steget mer, og ser veldig optimistisk på framtidig drift.

IMG_4479.jpeg

Hvordan kan alt av returer være trukket av for oktober? Vi er jo 2 dager inn i november. Snittkurv og antall bestillinger det vises til i samme slengen, reflektere vel ikke antall returer? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (19 minutter siden):

Tenker at salget og ingen kommentar om droppet som var forrige uke, samt det faktum at CL ikke hadde dropp når undertøyet ble lansert sier noe om at de har noen utfordringer med å selge. Hvis man har et så stort varelager for å møte etterspørselen, så har man ikke behov for å dumpe prisene for å bli kvitt varelageret. 

Hun hadde dropp for undertøyet sammen med noe annet.

GulleGull skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan alt av returer være trukket av for oktober? Vi er jo 2 dager inn i november. Snittkurv og antall bestillinger det vises til i samme slengen, reflektere vel ikke antall returer? 

Hun har vel trukket fra returer som har kommet frem til da vil jeg tro?

• Nyttig 2
Skrevet
GulleGull skrev (3 minutter siden):

SET sier ikke noe mer om antall returer enn det hun skriver på snap.
Hun gir i dag ingen objektiv analyse av CL-resultatene, men sin subjektive oppfatning. Den er preget av hvordan hun vil at følgerne skal se på firmaet og resultatene. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (2 minutter siden):

SET sier ikke noe mer om antall returer enn det hun skriver på snap.
Hun gir i dag ingen objektiv analyse av CL-resultatene, men sin subjektive oppfatning. Den er preget av hvordan hun vil at følgerne skal se på firmaet og resultatene. 

Ja var det jeg tenkte, derfor jeg satt litt  spm tegn. 

• Liker 3
Skrevet
Angel75 skrev (4 minutter siden):

Men da kan hun ikke si at alle returer er trukket fra.. kunden har vel 14 dager retur så det kan enda komme inn

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Angel75 skrev (6 minutter siden):

Men hun sier ALLE returer er trekt i fra. Da blir det ikke helt korrekt tall for oktober, eller? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Donnap skrev (10 timer siden):

Neida hun tapte ikke verdikupongen, for hun kommer aldri mer til å handle der. Faktum er at skoene var altfor store, hun bruker samme størrelse i alle andre sko, det har hun gjort i minst 30 år. Hun veksler mellom 2 størrelser da hun egentlig er en halvstørrelse i sko, og her tok hun den minste av dem for å være sikker på at de passet. Det vil si at Careless greide ikke å produsere skoene i riktig størrelse denne gangen heller, for det er vel andre gang de dropper samme skoene nå. Hun har aldri før opplevd å svømme i sko i den størrelsen. Faktum er at det blir svært dyrt for de som ikke kan handle i butikk når Careless ikke greier å ha rette størrelser på klær og sko.

Og enda verre er det selvfølgelig at man ikke får lagt igjen tilbakemelding,  men det er jo ikke noe nytt når det gjelder Careless.  Jeg handlet endel der før, og det er svært få tilbakemeldinger jeg har fått lagt igjen, muligens 2, husker ikke helt akkurat nå. Men jeg har iallfall handlet mange flere ganger enn jeg har fått gitt tilbakemelding. 

Rart. Jeg bestilte samme sko, i samme skonummer som jeg alltid har brukt. Passet perfekt hos meg.

• Nyttig 2
Skrevet
Pepssi skrev (9 minutter siden):

Rart. Jeg bestilte samme sko, i samme skonummer som jeg alltid har brukt. Passet perfekt hos meg.

Ser på kjøp salg siden på Facebook at veldig mange selger sine sko fordi de er for store

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Pepssi skrev (11 minutter siden):

Har heller ikke sett i tråden på Facebook at skoene er et problem med tanke på str. Er du fornøyd med skoene?

• Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (4 minutter siden):

Ser på kjøp salg siden på Facebook at veldig mange selger sine sko fordi de er for store

Merkelig at mine sko passet perfekt da.

• Nyttig 1
Skrevet
Angel75 skrev (2 minutter siden):

Har heller ikke sett i tråden på Facebook at skoene er et problem med tanke på str. Er du fornøyd med skoene?

Veldig fornøyd! Såpass fornøyd at jeg vurderer å bestille til barna mine også. Bruker vanligvis hoka men disse var utrolig gode også. Nå har jeg jo ikke brukt de så lenge så jeg kan ikke si noe om hvordan de er etter en stund da, men so far so good altså!

• Hjerte 2
Skrevet
Pepssi skrev (15 minutter siden):

Da er det nok mangel på konsekvent produksjon. Noe som går igjen hos Careless.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (9 minutter siden):

Det stemmer. En kjøper spør: «Er det bare meg eller er skoene veldig store på str?» innlegget har fått over 20 kommentarer, inkludert fra SET. De aller fleste som svarer, sier at de måtte ned i størrelse i forhold til andre sko. Altså opplevde disse at skoene var store i størrelsen. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Angel75 skrev (9 minutter siden):

Ikke "tråden" men "trådene".. er mange som sier det samme

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 time siden):

🎯

• Liker 1
Skrevet
Pepssi skrev (58 minutter siden):

Merkelig at mine sko passet perfekt da.

Ei hadde en sko som var større enn den andre... Var lagt ut på Careless på FB

• Liker 2
Skrevet
Angel75 skrev (1 time siden):

Har du lest på siden? 

Kan gi deg noen eksempler. Så har vi hun som hadde en sko som var større enn den andre da... 

Bilder fra kjøpe/selge på FB

Screenshot_20251102_135620_Facebook.jpg

Screenshot_20251102_135649_Facebook.jpg

Screenshot_20251102_135708_Facebook.jpg

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...