GulleGull Skrevet 15. september #51781 Skrevet 15. september oss-to skrev (4 minutter siden): Det er litt merkeleg at du hevdar ein ikkje skal tillegge andre meiningar, men så gjer du nettopp det med meg. Eg har aldri kritisert ho for å ta det roleg i graviditeten – sjølvsagt tilpassar ein seg kroppen. Poenget mitt gjeld noko heilt anna. Korleis livsstilsendringar blir gjort til ein del av eit kommersielt narrativ, og presentert som "reise"og "Identitet" som følgjarane kan kjøpe seg inn i. Det er ikkje personlege val eg kritiserer men det er pakkinga og salet av dei. Å redusere kritikk av kommersiell påverknad til at eg ikkje forstår graviditet, er å misforstå eller forvrenge det eg faktisk skreiv. Tror det du skiver så riktig, virker å gå over hodene på flere her. Derav så blir noen av svarene til deg deretter. Jeg følger tankegangen din 100% og du skriver og beskriver det så godt👏🏻👏🏻👏🏻 1 1 7
Anemoi Skrevet 15. september #51782 Skrevet 15. september (endret) oss-to skrev (11 minutter siden): Det er litt merkeleg at du hevdar ein ikkje skal tillegge andre meiningar, men så gjer du nettopp det med meg. Eg har aldri kritisert ho for å ta det roleg i graviditeten – sjølvsagt tilpassar ein seg kroppen. Poenget mitt gjeld noko heilt anna. Korleis livsstilsendringar blir gjort til ein del av eit kommersielt narrativ, og presentert som "reise"og "Identitet" som følgjarane kan kjøpe seg inn i. Det er ikkje personlege val eg kritiserer men det er pakkinga og salet av dei. Å redusere kritikk av kommersiell påverknad til at eg ikkje forstår graviditet, er å misforstå eller forvrenge det eg faktisk skreiv. Du er krystallklar og definitivt ikke til å misforstå. 👍🏻 Endret 15. september av Anemoi 6 2
Anonym_2024 Skrevet 15. september #51783 Skrevet 15. september Krissie92 skrev (1 time siden): Tror du misforstår meg, og leser det du helst vil lese. Tror også at du oppfatter det å ha empati for noe, som det å ha en emosjonell nær relasjon. Det er en ganske stor forskjell. Men på seg selv kjenner man andre.. Kan du utdype dette? Det er en frase som stadig deles her av ulike brukere, men med de samme ytringene. 5 2
Anonym_2024 Skrevet 15. september #51784 Skrevet 15. september oss-to skrev (21 minutter siden): Det er litt merkeleg at du hevdar ein ikkje skal tillegge andre meiningar, men så gjer du nettopp det med meg. Eg har aldri kritisert ho for å ta det roleg i graviditeten – sjølvsagt tilpassar ein seg kroppen. Poenget mitt gjeld noko heilt anna. Korleis livsstilsendringar blir gjort til ein del av eit kommersielt narrativ, og presentert som "reise"og "Identitet" som følgjarane kan kjøpe seg inn i. Det er ikkje personlege val eg kritiserer men det er pakkinga og salet av dei. Å redusere kritikk av kommersiell påverknad til at eg ikkje forstår graviditet, er å misforstå eller forvrenge det eg faktisk skreiv. Markedsføringen til Sara Emilie der kjerneverdiene er de parasosiale forholdene til følgerne, gjør at mange ikke skjønner dette. 2 6
Gjest Krissie92 Skrevet 15. september #51785 Skrevet 15. september (endret) Anonym_2024 skrev (33 minutter siden): Kan du utdype dette? Det er en frase som stadig deles her av ulike brukere, men med de samme ytringene. Jeg bygger på filosofen Immanuel Kant og hans idé om at vi alle ser verden igjennom briller bestående av hvilke erfaringer vi har og hvordan vi møter dem i vårt indre. Altså ser vi og fortolker vi verden ut ifra både hvilke tidligere erfaringer vi har, og hvordan vi er. Derav: på seg selv kjenner man andre. Endret 15. september av Krissie92 Rettet skrivefeil
Donnap Skrevet 15. september #51786 Skrevet 15. september Anemoi skrev (3 timer siden): SET har et fast mønster hver gang hun får kritikk, da legger hun først ut sin irritasjon, deretter kommer støttemeldingeene på rekke og rad, som for å «bevise» hvor rett hun har… Det er tydelig at hun ligger om kvelden og ammer og styrer med sånt som dette. Denne gangen ble det lagt ut 15-20 meldinger fra følgerne som alle forstår SET sin irritasjon, blant annet denne kommentaren. (Bare så dere vet det, nå er vi blitt en gjeng svigermødre med sønner som må gjøre for mye hjemme… 😅) Samme som med pilotfrue og sikkert flere influensere, snerpete svar på kritikk, så flere støttemeldinger fra følgerne. Det er så usmakelig. Forventer de virkelig å dele så mye og ikke få kritikk når folk ikke er enige. Og atter en gang takk for tipset om kvinneguiden Sara Emilie, håper vi blir flere her inne nå, for det må jammen meg begynne å bli flere som har fått nok av din frekke måte å svare kunder og følgere på !!! 5 3
Anemoi Skrevet 15. september #51787 Skrevet 15. september Da har Immanuel Kant entret Kvinneguiden! 👏🏻 AI sier følgende (sitat, min utheving): «På seg selv kjenner man andre»: Dette uttrykket passer delvis med Kants filosofi, men det er en forenkling. Kants poeng er ikke at vi kjenner andre basert på våre personlige erfaringer, men at vår opplevelse av verden er strukturert av våre universelle og medfødte erkjennelsesformer. Alle mennesker, som har de samme formene for fornuft, vil oppleve verden på en grunnleggende lik måte – altså ser vi alle verden gjennom lignende «briller». Vi kan dermed forstå og handle ut fra at andre mennesker opplever verden på måter som er strukturelt like våre egne.» 2 4
Minimeg1234 Skrevet 15. september #51788 Skrevet 15. september Donnap skrev (10 minutter siden): Samme som med pilotfrue og sikkert flere influensere, snerpete svar på kritikk, så flere støttemeldinger fra følgerne. Det er så usmakelig. Forventer de virkelig å dele så mye og ikke få kritikk når folk ikke er enige. Og atter en gang takk for tipset om kvinneguiden Sara Emilie, håper vi blir flere her inne nå, for det må jammen meg begynne å bli flere som har fått nok av din frekke måte å svare kunder og følgere på !!! Med de frekke og fordomsfulle komentarer influenserne får så er det jammen ikke rart de svarer frekt tilbake . 1 3
GulleGull Skrevet 15. september #51789 Skrevet 15. september Anemoi skrev (6 minutter siden): Da har Immanuel Kant entret Kvinneguiden! 👏🏻 AI sier følgende (sitat, min utheving): «På seg selv kjenner man andre»: Dette uttrykket passer delvis med Kants filosofi, men det er en forenkling. Kants poeng er ikke at vi kjenner andre basert på våre personlige erfaringer, men at vår opplevelse av verden er strukturert av våre universelle og medfødte erkjennelsesformer. Alle mennesker, som har de samme formene for fornuft, vil oppleve verden på en grunnleggende lik måte – altså ser vi alle verden gjennom lignende «briller». Vi kan dermed forstå og handle ut fra at andre mennesker opplever verden på måter som er strukturelt like våre egne.» Hva skulle man gjort uten AI sier jeg🙌🏻🤓 1 3
elskersommer Skrevet 15. september #51790 Skrevet 15. september Ble denne trappa diskutert så mye her på kvinneguiden? Kan ikke huske at det var ett så stort tema? Bilde fra se sin Snapchat 6
Angel75 Skrevet 15. september #51791 Skrevet 15. september Håper Sara følger etter Isabel Raad og kjøper ut Reme på sikt. Tror det er til hennes eget beste. 2
Minimeg1234 Skrevet 15. september #51792 Skrevet 15. september (endret) elskersommer skrev (3 minutter siden): Ble denne trappa diskutert så mye her på kvinneguiden? Kan ikke huske at det var ett så stort tema? Bilde fra se sin Snapchat Ja den ble diskutert. Ble kritisert fordi det var ikke rekkverk. Det var bare det at den var ikke ferdig. Det er den nå. Med rekkverk. Endret 15. september av Minimeg1234 2 1
Gjest Krissie92 Skrevet 15. september #51793 Skrevet 15. september Anemoi skrev (6 minutter siden): Da har Immanuel Kant entret Kvinneguiden! 👏🏻 AI sier følgende (sitat, min utheving): «På seg selv kjenner man andre»: Dette uttrykket passer delvis med Kants filosofi, men det er en forenkling. Kants poeng er ikke at vi kjenner andre basert på våre personlige erfaringer, men at vår opplevelse av verden er strukturert av våre universelle og medfødte erkjennelsesformer. Alle mennesker, som har de samme formene for fornuft, vil oppleve verden på en grunnleggende lik måte – altså ser vi alle verden gjennom lignende «briller». Vi kan dermed forstå og handle ut fra at andre mennesker opplever verden på måter som er strukturelt like våre egne.» Her er nok AI litt upresis. Men det er en avsporing. Dersom du er interessert i å diskutere dette videre så kan du sende med en dm, så kan vi utdype den filosofiske diskusjonen rundt hvordan vi fortolker verden der. Kanskje vi kan diskutere Simone de Beauvoir ville sett på SET.
GulleGull Skrevet 15. september #51794 Skrevet 15. september elskersommer skrev (1 minutt siden): Ble denne trappa diskutert så mye her på kvinneguiden? Kan ikke huske at det var ett så stort tema? Bilde fra se sin Snapchat Kan ikke huske det, var vel litt snakk om glassrekkverket så vidt jeg kan huske. For det er jo noe dritt å holde nogenlunde rent. Har bekjente med glass i trappen og de forbanner det😅 Mulig jeg har gått glipp av den diskusjonen men jeg husker kun noe snakk om glassrekkverk. Men greit å skylde på KG med alt mulig da, får litt innhold på snappen om ikke annet☺️ 5
JojoMoyes Skrevet 15. september #51795 Skrevet 15. september elskersommer skrev (4 minutter siden): Ble denne trappa diskutert så mye her på kvinneguiden? Kan ikke huske at det var ett så stort tema? Bilde fra se sin Snapchat Tror KG er blitt et større problem for SE enn den trappen for oss 😬🙈😂 3 5
Anemoi Skrevet 15. september #51796 Skrevet 15. september (endret) Minimeg1234 skrev (12 minutter siden): Med de frekke og fordomsfulle komentarer influenserne får så er det jammen ikke rart de svarer frekt tilbake . Men SET får jo nesten ingen negative kommentarer! Hun har flere ganger sagt at av 1000 daglige kommentarer, er bare sånn ca 3 kritiske. Da skjønner jeg ikke helt poenget med å lete etter og offentliggjøre de tre… Eller en av de tre. Endret 15. september av Anemoi 3 1 5
Anemoi Skrevet 15. september #51797 Skrevet 15. september Krissie92 skrev (4 minutter siden): Her er nok AI litt upresis. Men det er en avsporing. Dersom du er interessert i å diskutere dette videre så kan du sende med en dm, så kan vi utdype den filosofiske diskusjonen rundt hvordan vi fortolker verden der. Kanskje vi kan diskutere Simone de Beauvoir ville sett på SET. Tja, jeg ville heller foretrekke å ta utgangspunkt i Goffman og Mead. De syns jeg passer bedre inn her. 😉 2
JojoMoyes Skrevet 15. september #51798 Skrevet 15. september GulleGull skrev (4 minutter siden): Kan ikke huske det, var vel litt snakk om glassrekkverket så vidt jeg kan huske. For det er jo noe dritt å holde nogenlunde rent. Har bekjente med glass i trappen og de forbanner det😅 Mulig jeg har gått glipp av den diskusjonen men jeg husker kun noe snakk om glassrekkverk. Men greit å skylde på KG med alt mulig da, får litt innhold på snappen om ikke annet☺️ Og sender flere følgere inn her som vi får åpnet øynene på 💪🏻👏 4 5
Minimeg1234 Skrevet 15. september #51799 Skrevet 15. september Anemoi skrev (1 minutt siden): Men SET får jo nesten ingen negative kommentarer! Hun har flere ganger sagt at av 1000 daglige kommentarer, er bare sånn ca 3 kritiske. Da skjønner jeg ikke helt poenget med å lete etter og offentliggjøre de tre… Eller en av de tre. Javel så tar hun frem de tre noen ganger da. Gir jo fart på snappkontoen som tross alt er jobben hennes. Ganske smart spør du meg. 1 3
GulleGull Skrevet 15. september #51800 Skrevet 15. september Anemoi skrev (1 minutt siden): Tja, jeg ville heller foretrekke å ta utgangspunkt i Goffman og Mead. De syns jeg passer bedre inn her. 😉 @Krissie92 og @Anemoi sitt filosofiske hjørne 🙌🏻🤩 Kunne vært en egen tråd her på KG -jeg er med🙋🏼♀️ 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå