Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
elskersommer skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde ca 10 bilder på min private Facebook som jeg slettet på 5 min da min ba meg fjerne disse.  Nå er hun større men fortsatt må jeg be pent om lov til å poste ett bilde til jul.. 

vi får dra tråden tilbake til hva SET gjør som tross alt deler haugevis av bilder, videoer og informasjon av barna sine til hvem som helst som vil koble seg på å vite. Hun bryr seg åpenbart ikke at ting blir delt eller hvem som følger med, ref at det eneste hun ønsker at ting som blir delt blir kreditert henne. Om vi andre har 10 bilder på en lukket fb profil tilbake fra år 2000 og pil og bue får så være. Er overhode ikke sammenlignbart med influensers barneeksponering med all den kunnskapen om farene ved det vi har nå. 

Endret av GulleGull
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Krissie92
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde ca 10 bilder på min private Facebook som jeg slettet på 5 min da min ba meg fjerne disse.  Nå er hun større men fortsatt må jeg be pent om lov til å poste ett bilde til jul.. 

Men kan du vite om de ligger lagret hos noen andre? Noen kan ha tatt skjermbilde, lastet ned bildet osv? Og så kan de ligge på serverene til FB helt til lokasjoner de var lagret på blir skrevet over med at noe nytt lagres der. Når man sletter noe digitalt, så sletter man veien til der det ligger lagret. Men de ligger fremdeles på harddisken ved at koden som utgjør dataen ligger der enda, bare uten en vei til filen. Den veien går det, om man ønsker det, an å rekonstruere. Noe er først permanent slettet når områder noe var lagret på i disken er skrevet over ved at det kommer ny data som endrer koden på det stedet. 

Endret av Krissie92
Presisering
Skrevet (endret)
GulleGull skrev (14 minutter siden):

Du kan sende vedkommende en melding her på KG om du trykker på brukernavnet.  Kunne det før i hvertfall. Ikke testet siste året Her får «alle» motstand til tider, så om man er en sart skjel eller begynner ta ting altfor personlig så kanskje man skal ta en pause? 

😂😂😂 aldri i verden om det blir pause. Er for mye negativitet i verden så på tide å få frem noe positivt også. 

(tok den til meg jeg siden det du svarte på var til meg) 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Enda ett dropp der det foreløpig ikke er tomt i noen størrelser? Må si jeg er litt spent på hva som skjer nå, er Careless bølgen i ferd med å avta, eller har de bestilt inn mer enn de vanligvis gjør? Vet iallfall at det ikke er fordi de ønsker å ha disse klærne på lager, hun har sagt mange ganger at det er dyrt å ha klær på lager. Hun har valgt å ikke høre på kunder og følgere når det gjelder klager på klærne,  til og med slettet og kontrollert innleggene på denne Careless kjøp og salg siden,  der hun plutselig var administrator. Husker jeg selv la inn ett innlegg der med spørsmål om ett produkt det var noe feil med, det slapp ikke igjennom, og flere ganger folk uttalte seg om feil så var innlegget plutselig borte. Jeg fikk sånn skryt av Careless kjolen min forrige uke da jeg hadde den på, to damer som syntes den var så fin og lurte på hvor jeg hadde kjøpt den. Jeg fortalte dem det, men måtte også si som sant var at jeg anbefalte ikke å kjøpe klær der i og med at det har vært så mye dårlig kvalitet på dem, og at Careless virker som om de satser mer på kvantitet enn kvalitet. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Krissie92 skrev (6 timer siden):

Ganske godt planlagt da! God langsiktig markedsstrategi - akkurat som det bør være. Og hun fikk en helseboost, masse innhold og samarbeid med på kjøpet. Altså en vinn-vinn situasjon. 👏🏼👏🏼👏🏼

Hun er jo på ingen måte en mat profil, men en livsstils- og gründer profil, så det passer jo bra med hennes konsept. 

Her er vi nok litt uenige 😊 Eg ser ikkje heilt den langsiktige helsegevinsten – den virka ganske kortvarig. Og til slutt lurer eg på om det eigentleg er andre enn ho sjølv som vinn på dette?

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Her tror jeg det skinner igjennom en fordom; at å tjene penger er en motsetning til å ville sine kunders ve og vell. 
Det som er mest kostbart og tidkrevende for en hver bedrift er å oppdrive kalde leads (potensielle kunder) og å få dem til å bli kunde. Dette er sant om du er XXL-sport, Viaplay eller en influenser. Det koster mye mindre å vedlikeholde en kunderelasjon. Detter mye mindre ressurskrevende å få igjensalg fra en varm kunde enn kalde kunder.  Uavhenging av om igjensalget det her er snakk om faktiske salg i en nettbutikk, eller «salg» av oppmerksomhet og tid på Snapchat.
Derfor er det i SET sin egeninteresse å pleie gode kunderelasjoner, innfri forventninger og å ikke bryte med image sitt. Å være influenser og gründer slik som SET er nå, er å være under et enormt og konstant press. Selv ville jeg ikke valgt å leve på den måten, for jeg unner meg selv lavere skuldre.

SET og andre influensere er i mye tettere kontakt med sine førere/kunder enn mange bedrifter, og på grunn av parasosiale relasjoner så vil følgene kunne oppleve brudd med forventninger som personlige skuffelser. Derfor er de fleste influensere nøye på hvordan de følger opp og pleier sine kunderelasjoner. 

Det er i SET sin egeninteresse å ville følgerne vell, spesielt om man har en langsiktig strategi. 

Eg har aldri sagt at SET ikkje vil følgjarane sine vel. Poenget mitt handlar om mekanismar og effekt, ikkje intensjon. Når ein delar noko så nært og personleg som si «helsereise», blir bodskapen oppfatta på ein heilt annan måte enn tradisjonell reklame – fordi følgjarar knyter parasosale band og opplever ein nærleik som kjennest ekte.

Det er nettopp kombinasjonen av personleg nærleik og kommersielt insentiv som gir influensarar ein så sterk påverknadskraft. Å diskutere dette er ikkje fordomsfullt, det er å forstå korleis bransjen fungerer.

Følgjarar kan føle at dei har ein «ven» som vil dei vel, samstundes som det finst ein økonomisk logikk bak. Begge delar kan vere sanne samtidig – men utan bevisstheit om dette blir påverknaden langt meir subtil og kraftig enn folk trur.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Men kan du vite om de ligger lagret hos noen andre? Noen kan ha tatt skjermbilde, lastet ned bildet osv? Og så kan de ligge på serverene til FB helt til lokasjoner de var lagret på blir skrevet over med at noe nytt lagres der. Når man sletter noe digitalt, så sletter man veien til der det ligger lagret. Men de ligger fremdeles på harddisken ved at koden som utgjør dataen ligger der enda, bare uten en vei til filen. Den veien går det, om man ønsker det, an å rekonstruere. Noe er først permanent slettet når områder noe var lagret på i disken er skrevet over ved at det kommer ny data som endrer koden på det stedet. 

Ja tenk det og likevel fortsetter SET å dele bilder og informasjon og stemmene til ungene hver bidige dag ! Ganske skremmende . Bare husk at oppdager vi at noen andre har «stjelt et bilde av henne « så må hun krediteres 🤦🏼‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Donnap skrev (5 timer siden):

Enda ett dropp der det foreløpig ikke er tomt i noen størrelser? Må si jeg er litt spent på hva som skjer nå, er Careless bølgen i ferd med å avta, eller har de bestilt inn mer enn de vanligvis gjør? Vet iallfall at det ikke er fordi de ønsker å ha disse klærne på lager, hun har sagt mange ganger at det er dyrt å ha klær på lager. Hun har valgt å ikke høre på kunder og følgere når det gjelder klager på klærne,  til og med slettet og kontrollert innleggene på denne Careless kjøp og salg siden,  der hun plutselig var administrator. Husker jeg selv la inn ett innlegg der med spørsmål om ett produkt det var noe feil med, det slapp ikke igjennom, og flere ganger folk uttalte seg om feil så var innlegget plutselig borte. Jeg fikk sånn skryt av Careless kjolen min forrige uke da jeg hadde den på, to damer som syntes den var så fin og lurte på hvor jeg hadde kjøpt den. Jeg fortalte dem det, men måtte også si som sant var at jeg anbefalte ikke å kjøpe klær der i og med at det har vært så mye dårlig kvalitet på dem, og at Careless virker som om de satser mer på kvantitet enn kvalitet. 

SET har, slik jeg oppfatter det en svært avgrenset kundekrets. Hvis ikke den kundekretsen er spesielt aktive trening/turfrelste eller har ubegrenset med penger så vil det jo stoppe seg med hvor mye kjoler man kan ta seg råd til å kjøpe eller hvor mye trenings- og turtøy man investerer i feks.

Så selvom man setter opp disse «popup» butikkene så skal det myyyye til å skaffe nye trofaste kunder på bakgrunn av plakater, slogans og klærne som henger der. Begynner man å følge snappen først nå , så har hun tapt seg såpass på innhold ifht til tidligere at de nye følgerene vil fort detter av lasset før SET rekker skape nok lojalitet med de til at de blir trofaste Careless kunder. 

Endret av GulleGull
La til tekst
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Herregud så flott turjakken er🤩 Den er i tillegg uten PFAS og PFOA. Det er jo helt fantastisk😃

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Totton skrev (28 minutter siden):

Herregud så flott turjakken er🤩 Den er i tillegg uten PFAS og PFOA. Det er jo helt fantastisk😃

Skal ikke mene noe om jakken generelt. Men de stoffene har jo vært ulovlig å importere, produsere og omsette i Norge i mange år allerede. Så at de jakkene er uten skulle jo bare mangle. 

Endret av GulleGull
Rettet opp en setning
  • Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
GulleGull skrev (4 minutter siden):

Skal ikke mene noe om jakken generelt. Men de stoffene har jo vært ulovlig å importere, produsere og omsette i Norge i mange år allerede. Så at de jakkene er uten skulle jo bare mangle. 

Når man sammenligner CL-jakkene med tilsvarende jakker hos andre mer kjente merker som har vært lenge på markedet, kan jeg ikke se særlige forskjeller kvalitetsmessig. Kan andre som kjenner til feltet, peke på noe? 

• Liker 5
Gjest Krissie92
Skrevet (endret)
oss-to skrev (1 time siden):

Her er vi nok litt uenige 😊 Eg ser ikkje heilt den langsiktige helsegevinsten – den virka ganske kortvarig. Og til slutt lurer eg på om det eigentleg er andre enn ho sjølv som vinn på dette?

Hva er det du ikke ser gevinsten av? Inspirasjon til mer hverdagsaktiviteter? At hun viser at man ikke trenger å gå hardt ut for at det monner, men at små justeringer i kosthold og økt aktivitet kan gi helsegevinst? 
At hun viser at man ikke trenger å vente til at forholdene er perfekte for å gjøre livsstilsendringer, for da er det ikke sikkert man kommer i gang. Eller hun viser at livet skjer og at det kan gå trått uten at det betyr at man har mislykkes. 

Hva med dette er det du ikke ser verdien av? Og hva med dette budskapet er det bare hun som vinner på?

Selv synst jeg det er et fint bidrag - i en verden der det kan virke som om at må være perfekt hele tiden. 

Endret av Krissie92
Skrevet

SE sa jo også for litt siden at det som ikke selges på droppet kommer på salg senere. Selv om dette har vært praksis hos de tidligere kan jeg ikke huske at hun har sagt det så direkte før. Kan også være derfor at det er litt labert med kjøpende kunder for tiden, for det kommer uansett på salg.

• Liker 4
Skrevet
Krissie92 skrev (5 minutter siden):

Hva er det du ikke ser gevinsten av? Inspirasjon til mer hverdagsaktiviteter? At hun viser at man ikke trenger å gå hardt ut for at det monner, men at små justeringer i kosthold og økt aktivitet kan gi helsegevinst? 
At hun viser at man ikke trenger å vente til at forholdene er perfekte for å gjøre livsstilsendringer, for da er det ikke sikkert man kommer i gang. Eller hun viser at livet skjer og at det kan gå trått uten at det betyr at man har mislykkes. 

Hva med dette er det du ikke ser verdien av? Og hva med dette budskapet er det bare hun som vinner på?

Selv synst jeg det er et fint bidrag - i en verden der det kan virke som om at må være perfekt hele tiden. 

Flott dersom hun faktisk klarer å inspirere til mer hverdagsaktivitet - men jeg tror du fordummer følgerene hennes dersom du tror at det hun viser gir noen form for langvarig positiv helsegevinst hos noen.

Og er det noe hun viser, så er det vel nettopp det at kortvarige endringer uten langsiktig plan ikke gir særlig gevinst noen steder. Har hun i det hele tatt noen resultater å vise til i det hele tatt? Altså i form av helsegevinster? Har hun snakket om noe som helst som har blitt bedre etter hun startet på helsereisen?

Jeg forstår heller ikke at hun skal vise at alt ikke trenger å være perfekt eller at ting går bra selv om livet skjer. Hun viser strengt tatt det stikk motsatte med et hus til over 30 millioner der ALT skal være perfekt. Når hun viser noe som ikke er perfekt så er det enten for å rakke ned på noen, kritisere noe eller så er det arrangert for å late som om noe er morsomt. Og ved flere anledninger viser hun jo at når livet skjer og hun ikke planlegger så går ting galt - og selv om hun ikke planlegger eller klarer å gjøre sin del så klarer hun å vri det rundt til at Vegard burde tatt mer ansvar eller at noen andre burde minnet henne på noe.

Alt dette kommer åpenbart ann på øynene som ser men jeg ser virkelig ikke noe positivt i det hun viser. Tvert i mot er det for min del ganske tydelig at alt handler om markedsføring og salg.

• Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (19 minutter siden):

Når man sammenligner CL-jakkene med tilsvarende jakker hos andre mer kjente merker som har vært lenge på markedet, kan jeg ikke se særlige forskjeller kvalitetsmessig. Kan andre som kjenner til feltet, peke på noe? 

Prøvde å kikke på Twentyfour sine skalljakker,  Forskjellen på teknisk er at de har mye bedre pusteevne og  noen av skalljakkene de har, har bedre vannsøyle, de tåler mer vann før de lekker. De er også stort sett 2 og 3 lags skalljakker (men jeg vet ikke hva forskjell det er fra CL for det ser jeg ikke på CL sin nettside) 

Twentyfour anbefaler kundene sine å impregnere jakken etter hver 2-4 vask igjennom året pga de ikke er satt inn med vannavvisende fluorstoffer under produksjon (som sikkert er de samme stoffene CL henviser til i sin reklame) 

Endret av GulleGull
  • Liker 5
Gjest Krissie92
Skrevet
JojoMoyes skrev (1 time siden):

Ja tenk det og likevel fortsetter SET å dele bilder og informasjon og stemmene til ungene hver bidige dag ! Ganske skremmende . Bare husk at oppdager vi at noen andre har «stjelt et bilde av henne « så må hun krediteres 🤦🏼‍♀️

Om det er det du sitter igjen med etter denne diskusjonen så tror jeg det dessverre ikke er noe poeng i videre diskusjon på temaet. 
Vi for enes om å være uenige. 

Skrevet
Totton skrev (1 time siden):

Careless sin miljøvennlige satsning når virkelig nye høyder når de endelig klarer å lage turtøy uten PFOA som har vært forbudt å bruke i Norge siden 2014!

....

• Liker 6
  • Nyttig 17
Skrevet

Fra CL sin fb side. Sikkert ikke dumt å prøve få kundene som kjøper jakke nå, til å forhåndsbestilt turbuksa. Men… med så mye rot med levering så blir det jo litt bingo om man får den før året er omme.. Samt om man egentlig ønsket seg ett «sett» med bukse og jakke, så vet vi jo at str på klærne til CL er litt uforutsigbare så om man kjøper jakka og tror at buksa passer en, så er jo det også en risiko at man står igjen med kun jakke som passer når buksa kommer i November. Så kanskje man ikke får returnert jakken. 

IMG_0402.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (7 timer siden):

😂😂😂 aldri i verden om det blir pause. Er for mye negativitet i verden så på tide å få frem noe positivt også. 

(tok den til meg jeg siden det du svarte på var til meg) 

Jeg synes også det er skikkelig negativt at influensere får holde på med salg av barn og umerket reklame og villedning på både det ene og det andre uten å få konsekvenser . Det positive er at man kan håpe på en forandring 😀

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Snublefot62 skrev (20 minutter siden):

Flott dersom hun faktisk klarer å inspirere til mer hverdagsaktivitet - men jeg tror du fordummer følgerene hennes dersom du tror at det hun viser gir noen form for langvarig positiv helsegevinst hos noen.

Og er det noe hun viser, så er det vel nettopp det at kortvarige endringer uten langsiktig plan ikke gir særlig gevinst noen steder. Har hun i det hele tatt noen resultater å vise til i det hele tatt? Altså i form av helsegevinster? Har hun snakket om noe som helst som har blitt bedre etter hun startet på helsereisen?

Jeg forstår heller ikke at hun skal vise at alt ikke trenger å være perfekt eller at ting går bra selv om livet skjer. Hun viser strengt tatt det stikk motsatte med et hus til over 30 millioner der ALT skal være perfekt. Når hun viser noe som ikke er perfekt så er det enten for å rakke ned på noen, kritisere noe eller så er det arrangert for å late som om noe er morsomt. Og ved flere anledninger viser hun jo at når livet skjer og hun ikke planlegger så går ting galt - og selv om hun ikke planlegger eller klarer å gjøre sin del så klarer hun å vri det rundt til at Vegard burde tatt mer ansvar eller at noen andre burde minnet henne på noe.

Alt dette kommer åpenbart ann på øynene som ser men jeg ser virkelig ikke noe positivt i det hun viser. Tvert i mot er det for min del ganske tydelig at alt handler om markedsføring og salg.

🎯🎯🎯

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...