JojoMoyes Skrevet 12. september #51361 Skrevet 12. september GulleGull skrev (46 minutter siden): For meg virker det som det var «om å gjøre» å ha med noe naturmateriale i kjolen (selvom prosessen for å utvinne stoffet ikke er særlig miljøvennlig), bare fordi man da kan «grønnvaske» produksjonen av den kjolen🙈 Tror ikke alle de parasosiale sjekker /er opptatt av materialer/miljø . De skal bare ha det som droppes . 2 6
oss-to Skrevet 12. september #51362 Skrevet 12. september Minimeg1234 skrev (1 time siden): . Det lille jeg har sett til Vegar så virker han dyktig. Eg er einig. Men for meg verkar det som om SE overkjører, bryt inn, so mykje at han mistar tråden. Ho kunne med fordel latt han prate utan å gripe inn. 5
Minimeg1234 Skrevet 12. september #51363 Skrevet 12. september oss-to skrev (3 minutter siden): Eg er einig. Men for meg verkar det som om SE overkjører, bryt inn, so mykje at han mistar tråden. Ho kunne med fordel latt han prate utan å gripe inn. Ja det er synd det blir så rotet . 2
oss-to Skrevet 12. september #51364 Skrevet 12. september JojoMoyes skrev (1 time siden): Tror ikke alle de parasosiale sjekker /er opptatt av materialer/miljø . De skal bare ha det som droppes . Ja, mange kjøper truleg berre fordi det er drop 🙈 .Litt synd, for då er det lett for merka å grønnvaske – ein bør sjå etter konkrete sertifiseringar, materiale og dokumentasjon på etisk produksjon. 7
oss-to Skrevet 12. september #51365 Skrevet 12. september Om ein har innteressa av fast fashion og miljø kan blandt anna filmen her være noko. https://m.youtube.com/watch?v=e7ddmIniOcE&t=3s&pp=2AEDkAIB 5
Angel75 Skrevet 12. september #51366 Skrevet 12. september oss-to skrev (49 minutter siden): Om ein har innteressa av fast fashion og miljø kan blandt anna filmen her være noko. https://m.youtube.com/watch?v=e7ddmIniOcE&t=3s&pp=2AEDkAIB Skal man ta fastfashion bør man gå etter shein, newyorker, h&m m.m. De er verstingene når det kommer til det. Og vil tro flere her handler hos de fast fashion kjeder. De spyr ut i tusentall! 3
elskersommer Skrevet 12. september #51367 Skrevet 12. september Angel75 skrev (13 minutter siden): Skal man ta fastfashion bør man gå etter shein, newyorker, h&m m.m. De er verstingene når det kommer til det. Og vil tro flere her handler hos de fast fashion kjeder. De spyr ut i tusentall! Denne tråden handler om frøken Sara Emilie Tandberg så da er den henne og careless som diskuteres her. Å du vet ingenting om hvor folk her inne handler. Du kan fint starte en tråd om de andre bedriftene 3 6
GulleGull Skrevet 12. september #51368 Skrevet 12. september elskersommer skrev (7 minutter siden): Denne tråden handler om frøken Sara Emilie Tandberg så da er den henne og careless som diskuteres her. Å du vet ingenting om hvor folk her inne handler. Du kan fint starte en tråd om de andre bedriftene De som bruker tid på å snakke om bærekraft og fast fashion er gjerne folk som er opptatt av gjenbruk og bærekraft. Da handler man ikke, om man kan unngå det på versting butikkene. Da bruker man det man har evt kjøper gjenbruk eller bevisst går etter det som er mest etisk og bærekraftig så mye som mulig. Man sitter ikke her å bruker tid på diskusjonsforum for å late som for å lage støy. 6
JojoMoyes Skrevet 12. september #51369 Skrevet 12. september Angel75 skrev (33 minutter siden): Skal man ta fastfashion bør man gå etter shein, newyorker, h&m m.m. De er verstingene når det kommer til det. Og vil tro flere her handler hos de fast fashion kjeder. De spyr ut i tusentall! Om Shein, New yorker, H&M osv hopper utfor et stup ! Hopper Sara Emilie etter da ? 2
Orly Skrevet 12. september #51370 Skrevet 12. september Angel75 skrev (37 minutter siden): Skal man ta fastfashion bør man gå etter shein, newyorker, h&m m.m. De er verstingene når det kommer til det. Og vil tro flere her handler hos de fast fashion kjeder. De spyr ut i tusentall! Så man skal ikke bry seg om SE altså fordi noen er verre? 4 4
oss-to Skrevet 12. september #51371 Skrevet 12. september (endret) Angel75 skrev (1 time siden): Skal man ta fastfashion bør man gå etter shein, newyorker, h&m m.m. De er verstingene når det kommer til det. Og vil tro flere her handler hos de fast fashion kjeder. De spyr ut i tusentall! Heilt rett. Nokon du nevnar er same kategori som careless. -Ang kvar folk kjøper klærna , håpar eg du tek feil. Endret 12. september av oss-to Moderert meg 4
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51372 Skrevet 12. september (endret) Stargaze skrev (På 9.9.2025 den 23.43): Hvor ser du det? elskersommer skrev (På 9.9.2025 den 23.49): Har du en link til att ullen er sertifisert med RWS? Anemoi skrev (På 10.9.2025 den 0.00): Eller refererer du til noe SET har sagt eller skrevet? Roe skrev (På 10.9.2025 den 0.51): Jeg har ikke sett noen bekreftelse på at ullen er RWS-sertifisert enda? Med mindre hun har nevnt det og jeg bare ikke har fått det med meg vel og merke.. Men dunjakkene skal jo iallefall være RDS-sertifisert, da de produseres gjennom Elements Production - som kun benytter seg av RDS-sertifisert dun elskersommer skrev (På 10.9.2025 den 1.03): Stemmer det med Dun.. men ikke nevnt noe om ulla🐑🐑 elskersommer skrev (På 10.9.2025 den 11.31): Bra med link men det står ikke i den linken att ulla er RWS sertifisert.. så hvor har @Krissie92 lest dette? Eller har jeg oversett dette? Orly skrev (På 10.9.2025 den 12.09): Vil gjerne se kilder på dette elskersommer skrev (På 10.9.2025 den 12.35): Jeg har lest denne linken om etisk handel mange ganger men finner ikke noe om att ulla er RWS sertifisert.. så håper @Krissie92 kan forklare dette Dette er.det som står om ull Bilde fra elements production SET hadde en Q&A for en tid til bake (før fødselen en gang mener jeg). Det var det en del prat om ulltøyet. Flere spørsmål om kvalitet og sertifisering og om sauene var utsatt for mulesering. Husker det godt fordi jeg ikke hadde hørt om mulesering før og måtte google og lese meg opp på det. Men SET svare at ullen var RWS sertifisert og at hun var opptatt av at hun bidrar til dyrevelferd og etisk handel. Endret 12. september av Krissie92
Snublefot62 Skrevet 12. september #51373 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (1 minutt siden): SET hadde en Q&A for en tid til bake (før fødselen en gang mener jeg). Det var det en del prat om ulltøyet. Flere spørsmål om kvalitet og sertifisering og om sauene var utsatt for mulesering. Husker det godt fordi jeg ikke hadde hørt om mulesering før og måtte google og lese meg opp på det. Men SET svare at ullen var RWS sertifisert og at hun var opptatt av at hun bidrar til dyrevelferd og etisk handel. Hadde ulla vært RWS sertifisert hadde det vel vært lurt å ha det offentlig på butikken? 5 11
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51374 Skrevet 12. september Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Hadde ulla vært RWS sertifisert hadde det vel vært lurt å ha det offentlig på butikken? Vil tro at det er en info-tag på plaggene, i lag med pris-tag. Og vil tro at det vil bli nevnt på nettsiden når plaggene er lansert. Vi får vente å se, eller så kan du eventuelt bare sende SET en melding og spørre om sertifisering av ullen, så nevner hun det gjerne igjen.
Bibbi_ Skrevet 12. september #51375 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (3 minutter siden): Vil tro at det er en info-tag på plaggene, i lag med pris-tag. Og vil tro at det vil bli nevnt på nettsiden når plaggene er lansert. Vi får vente å se, eller så kan du eventuelt bare sende SET en melding og spørre om sertifisering av ullen, så nevner hun det gjerne igjen. Hvordan vet man at hun "nevner det gjerne igjen" . Har hun sagt noe om det også? 7 4
elskersommer Skrevet 12. september #51376 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (8 minutter siden): Vil tro at det er en info-tag på plaggene, i lag med pris-tag. Og vil tro at det vil bli nevnt på nettsiden når plaggene er lansert. Vi får vente å se, eller så kan du eventuelt bare sende SET en melding og spørre om sertifisering av ullen, så nevner hun det gjerne igjen. Så fint att du vet hun vil nevne det igjen🤔 Å det hjelper ikke att vi som forbrukere skal tro att det henger en info-tag på plagget. Dette er en så viktig opplysning att det bør komme frem på careless sine nettsider. Ikke att de som vil kjøpe får vite det samme sekundet som droppet starter 6 6
Orly Skrevet 12. september #51377 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (12 minutter siden): Vil tro at det er en info-tag på plaggene, i lag med pris-tag. Og vil tro at det vil bli nevnt på nettsiden når plaggene er lansert. Vi får vente å se, eller så kan du eventuelt bare sende SET en melding og spørre om sertifisering av ullen, så nevner hun det gjerne igjen. Så bra du vet hun gjerne nevner det igjen , hvordan vet du forresten? 5 5
Snublefot62 Skrevet 12. september #51378 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (2 minutter siden): Vil tro at det er en info-tag på plaggene, i lag med pris-tag. Og vil tro at det vil bli nevnt på nettsiden når plaggene er lansert. Vi får vente å se, eller så kan du eventuelt bare sende SET en melding og spørre om sertifisering av ullen, så nevner hun det gjerne igjen. Hvorfor skal det være min jobb å få Sara Emilie til å fortelle om ulla er sertifisert eller ikke? Sara Emilie, årets forretningskvinne, grunder, styremedlem ++ får faktisk ta ansvar selv for å legge ut relevant informasjon. Det er til og med salgsfremmende for bedriften å vise til slike ting. I tillegg kan ikke Sara Emilie si at de er sertifisert uten å faktisk vise til en reell sertifisering. Så at hun sier hun har det, uten å vise til noe, er faktisk ikke godt nok. 6 9
Anonym_2024 Skrevet 12. september #51379 Skrevet 12. september Snublefot62 skrev (22 minutter siden): Hadde ulla vært RWS sertifisert hadde det vel vært lurt å ha det offentlig på butikken? Kan en bedrift fremme en påstand om at ullen er RWS sertifisert, uten at det gyldig dokumentasjon på det på deres nettsider? 9
Snublefot62 Skrevet 12. september #51380 Skrevet 12. september Anonym_2024 skrev (Akkurat nå): Kan en bedrift fremme en påstand om at ullen er RWS sertifisert, uten at det gyldig dokumentasjon på det på deres nettsider? Nei. Men det stopper ikke Sara Emilie. 8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå