GulleGull Skrevet 24. august #49761 Skrevet 24. august Det har tidligere vært diskutert hva disse butikkene til Careless brukes til, da det ser ut til å være labert med kunder der. Vi har vel vært flere som har snakket om at det er ett slags markedsførings-stunt og showroom. Ikke nødvendigvis at det er noe de tjener penger på sånn der og da. Dette SET sier her (bilde fra hennes sos medier dukket opp på min utforsk i dag) bekrefter det. Butikkene er en slags inngang til at ett kaldt publikum (dvs potensielle kunder som ikke er kjent med Careless fra før) skal bli kjent med varer og konseptet, vekke nysgjerrighet for så få de inn i varmen og til slutt få de som lojale kunder og ambassadører. Dette er kjent markedsføringsstrategi satt i system. Det er jo her SET blir brukt, når kunder blir nyskjerrig nok så vil de aktivt trykke seg inn på SET sine sosiale medier og der blir de tatt inn i varmen som en av gjengen og kan derfra «formes» som lojale kunder. 5
Era Vulgaris Skrevet 24. august #49762 Skrevet 24. august Snublefot62 skrev (1 time siden): Går helsereisen fortsatt? Jeg hadde trodd at den bussen hadde stoppet for lengst. For lengst? Er det ikke bare et par uker siden den startet? 😁 3
Snublefot62 Skrevet 24. august #49763 Skrevet 24. august Era Vulgaris skrev (3 minutter siden): For lengst? Er det ikke bare et par uker siden den startet? 😁 Jeg hadde nok ikke tenkt at den bussen gikk så langt for å være ærlig. Den faste sjåføren pleier ikke å holde på så lenge. Så hun fortsatt er på samme reise er jeg faktisk litt imponert. 4 1 2
Purple Diamond Skrevet 24. august #49764 Skrevet 24. august Outandabout skrev (1 time siden): Dere… denne helsereisen…. Knekkebrød med leverpostei… Tenker Anette Ramm vrir seg i stolen… Lite farger på tallerken gitt Håper hun spiser annet enn knekkebrød med leverpostei. Jeg elsker leverpostei, men hadde blitt drittlei 😅 5
Bibbi_ Skrevet 24. august #49765 Skrevet 24. august Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Jeg hadde nok ikke tenkt at den bussen gikk så langt for å være ærlig. Den faste sjåføren pleier ikke å holde på så lenge. Så hun fortsatt er på samme reise er jeg faktisk litt imponert. En kort helsereise 😂 Er sikkert bedre å dure rundt i daffereisen.... 5
Bibbi_ Skrevet 24. august #49766 Skrevet 24. august (endret) elskersommer skrev (8 timer siden): SE fikk ett kritisk spørsmål på IG på denne reklamen. Bilde fra IG Her skurrer flere ting. Så om man eksponerer en baby i 3 sek, da er det greit? Hun vet at det kan tas skjermbilde selv om den bare er 3 sek? At selv om det bare er 3 sek, så er det likevel eksponering av babyen? Flott og nødvendig produkt? Lurer på om SET mener det eller om hun sier det kun fordi hun tjener penger på det? Tipper det siste. Endret 24. august av Bibbi_ 8
Snublefot62 Skrevet 24. august #49767 Skrevet 24. august Bibbi_ skrev (1 minutt siden): Her skurrer flere ting. Så om man eksponerer en baby i 3 sek, da er det greit? Hun vet at det kan tas skjermbilde selv om den bare er 3 sek? At selv om det bare er 3 sek, så er det likevel eksponering av babyen? Flott og nødvendig produkt? Lurer på om SET mener det eller om hun sier det kun fordi hun tjener penger på det? Tipper det siste. Sara Emilie vet det nok. Men jeg tror hun faktisk tror følgerene er dumme og tror på henne. Produktet hun reklamerte for var vel den snørrsugeren? Det er ikke et nødvendig produkt. Praktisk kanskje, men jeg har hatt flere unger uten og vi har utrolig nok klart oss uten. Så det er nok bare «nødvendig» siden hun tjener penger på det ja. Like troverdig som vanlig altså. 7 4
GulleGull Skrevet 24. august #49768 Skrevet 24. august Bibbi_ skrev (4 minutter siden): Her skurrer flere ting. Så om man eksponerer en baby i 3 sek, da er det greit? Hun vet at det kan tas skjermbilde selv om den bare er 3 sek? At selv om det bare er 3 sek, så er det likevel eksponering av babyen? Flott og nødvendig produkt? Lurer på om SET mener det eller om hun sier det kun fordi hun tjener penger på det? Tipper det siste. Har hatt 3 babyer i hus. Det ble aldri anbefalt som en nødvendighet av helsepersonell å måtte kjøpe eller vært nødvendig å skulle kjøpe så lenge mine var babyer. Så går nok bra uten🙊 2 2
Bibbi_ Skrevet 24. august #49769 Skrevet 24. august Snublefot62 skrev (8 minutter siden): Sara Emilie vet det nok. Men jeg tror hun faktisk tror følgerene er dumme og tror på henne. Produktet hun reklamerte for var vel den snørrsugeren? Det er ikke et nødvendig produkt. Praktisk kanskje, men jeg har hatt flere unger uten og vi har utrolig nok klart oss uten. Så det er nok bare «nødvendig» siden hun tjener penger på det ja. Like troverdig som vanlig altså. Hvis det er det hun tror om følgerene sine, så tror jeg hun har rett. Dessverre. Jeg vet vi kjøpte en slik snørrsuger da vi ventet første baby, ble aldri brukt til noen her. Så nei, ikke et nødvendig produkt. Alt for penger for SET. Om det er å reklamere for bleier mens hun gikk gravid med nr 3, en tredemølle, skjærefjøler, vaskeprodukter osv. Spiller ingen rolle så lenge pengene renner inn. 3 3
Snublefot62 Skrevet 24. august #49770 Skrevet 24. august Bibbi_ skrev (1 minutt siden): Hvis det er det hun tror om følgerene sine, så tror jeg hun har rett. Dessverre. Jeg vet vi kjøpte en slik snørrsuger da vi ventet første baby, ble aldri brukt til noen her. Så nei, ikke et nødvendig produkt. Alt for penger for SET. Om det er å reklamere for bleier mens hun gikk gravid med nr 3, en tredemølle, skjærefjøler, vaskeprodukter osv. Spiller ingen rolle så lenge pengene renner inn. Og jysla praktisk med en baby som trekkplaster. 4 4
GulleGull Skrevet 24. august #49771 Skrevet 24. august Pepssi skrev (På 22.8.2025 den 20.45): Den strikkakjolen som hun viser på snap i dag er jo litt gjennomsiktig. Man ser jo at hun har på seg svart bh. Ser også at hun har på seg svart truse på et av klippene Forsøkte se hva de var laget av, men ligger ennå ikke noe produktbeskrivelse ute. Kan fort bli de nye nuppekjolene. 4
Undrende123 Skrevet 24. august #49772 Skrevet 24. august Kudos til alle som fem sekunder etter åpning av tråden går rett tilbake til latterliggjøring av både SET selv og følgerne hennes. 4 10
GulleGull Skrevet 24. august #49773 Skrevet 24. august Bibbi_ skrev (22 minutter siden): Her skurrer flere ting. Så om man eksponerer en baby i 3 sek, da er det greit? Hun vet at det kan tas skjermbilde selv om den bare er 3 sek? At selv om det bare er 3 sek, så er det likevel eksponering av babyen? Flott og nødvendig produkt? Lurer på om SET mener det eller om hun sier det kun fordi hun tjener penger på det? Tipper det siste. Det er vel mer en 3 sek av babyeksponering på hennes SoMe totalt, alt i alt. 6
Snublefot62 Skrevet 24. august #49774 Skrevet 24. august GulleGull skrev (5 minutter siden): Forsøkte se hva de var laget av, men ligger ennå ikke noe produktbeskrivelse ute. Kan fort bli de nye nuppekjolene. Er det et klesplagg som er i salg enda? Da er de vel pålagt å opplyse om en del ting på produktsiden? 4
oss-to Skrevet 24. august #49775 Skrevet 24. august GulleGull skrev (37 minutter siden): Det har tidligere vært diskutert hva disse butikkene til Careless brukes til, da det ser ut til å være labert med kunder der. Vi har vel vært flere som har snakket om at det er ett slags markedsførings-stunt og showroom. Ikke nødvendigvis at det er noe de tjener penger på sånn der og da. Dette SET sier her (bilde fra hennes sos medier dukket opp på min utforsk i dag) bekrefter det. Butikkene er en slags inngang til at ett kaldt publikum (dvs potensielle kunder som ikke er kjent med Careless fra før) skal bli kjent med varer og konseptet, vekke nysgjerrighet for så få de inn i varmen og til slutt få de som lojale kunder og ambassadører. Dette er kjent markedsføringsstrategi satt i system. Det er jo her SET blir brukt, når kunder blir nyskjerrig nok så vil de aktivt trykke seg inn på SET sine sosiale medier og der blir de tatt inn i varmen som en av gjengen og kan derfra «formes» som lojale kunder. Enig, godt poeng! . Eg meinar det er viktig at folk skjønar korleis influensarar jobbar.Då kan ein ta smartere val om kven ein vil følgje, eller av følje. 4 3
GulleGull Skrevet 24. august #49776 Skrevet 24. august oss-to skrev (5 minutter siden): Enig, godt poeng! . Eg meinar det er viktig at folk skjønar korleis influensarar jobbar.Då kan ein ta smartere val om kven ein vil følgje, eller av følje. Ja det er akkurat det!! Om man også ser bort fra avsporingene i tråden her, så er denne tråden nyttig «folkeopplysning» i så måte. Da vet man mer om hva man støtter og bruker tid/energi/penger på og dermed evt kan ta ett aktivt og informert valg om å følge/avfølge eller bruke penger/la vær å bruke penger på produkter som støtter noe som evt ikke resonnerer med ens eget etiske kompass. 4 3
GulleGull Skrevet 24. august #49777 Skrevet 24. august (endret) Snublefot62 skrev (12 minutter siden): Er det et klesplagg som er i salg enda? Da er de vel pålagt å opplyse om en del ting på produktsiden? Ja syntes det er rart det ikke står ennå, det selges vel i butikk allerede? og skal slippes på nett neste uke? De vet vel hva det inneholder og burde ikke være store jobben å legge det inn på nettsiden. Endret 24. august av GulleGull Rettet ett ord 6
Snublefot62 Skrevet 24. august #49778 Skrevet 24. august GulleGull skrev (8 minutter siden): Ja syntes det er rart det ikke står ennå, det selges vel i butikk allerede? og skal slippes på nett neste uke? De vet vel hva det inneholder og burde ikke være store jobben å legge det inn på nettsiden. Jeg er faktisk ikke helt sikker på akkurat det. 4
GulleGull Skrevet 24. august #49779 Skrevet 24. august (endret) Snublefot62 skrev (23 minutter siden): Er det et klesplagg som er i salg enda? Da er de vel pålagt å opplyse om en del ting på produktsiden? Jeg opplever av å se dette utenfra, at Careless ikke tar kundene sine seriøst, er liksom ikke så «farlig» og lite etterrettelig med noen ting ovenfor kunden bare de får solgt mest mulig. Mye tåkelegging og bortforklaring på kundeservice siden. Endret 24. august av GulleGull 6
GulleGull Skrevet 24. august #49780 Skrevet 24. august Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Jeg er faktisk ikke helt sikker på akkurat det. Ja det er sant😅 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå