Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27641 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (Akkurat nå): Hvor lavmål og nedlatende at du i det hele tatt skriver "hun er jo 130 cm over rumpa"?? Hun skriver selv hva som er målene hennes, fordi det er slik Careless str funker. Foreks; denne modellen er 170 cm høy, x cm over brystet osv…problemet er at de fleste ikke har like mål selv om de er like høye. Det er derfor Careless sin str modell er lite tilfredsstillende.
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27642 Skrevet 6. september 2023 elskersommer skrev (1 minutt siden): Hun sier hun driver og lander julekjoler om dagen. Men er ikke dette lovlig sent? Jeg tenker at skal den brukes På julebord og juleselskap så bør den være i salg fra midten av november Så da har hun 2 mnd på seg til og få den prøvesydd. Hun skal godta. Den skal produseres og sendes med båt til Norge, ta bilder. Polyester og glatt stoff, klistrer ikke dette seg til kroppen som bare det? Særlig innendørs på vinteren. Anbefaler heller KappAhl som har godt snitt i kjolene sine.
Tessa12 Skrevet 6. september 2023 #27643 Skrevet 6. september 2023 (endret) Nellyy skrev (14 minutter siden): Hvor lavmål og nedlatende at du i det hele tatt skriver "hun er jo 130 cm over rumpa"?? Tja, dette er både uttalt og skrevet av Sara selv, så er vel hverken lavmål eller nedlatende eller noe….Det er rett og slett en faktaopplysning. Endret 6. september 2023 av Tessa12 10 6
Gjest Verba Skrevet 6. september 2023 #27644 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (9 minutter siden): Hvor lavmål og nedlatende at du i det hele tatt skriver "hun er jo 130 cm over rumpa"?? Nei ærlig talt! Du kan ikke bli krenket pga dét altså. Hun sier jo selv at hun er 130 cm over rompa. Det var IKKE bodyshaming det der altså.
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27645 Skrevet 6. september 2023 Tekrystaller skrev (2 timer siden): Det er akkurat derfor de gjør det, som desverre også er veldig kynisk markedsstrategi. For de regner med at akkurat dette skjer, og at kundene derfor kommer tilbake til de svindyre kjolene deres, i stedet for å gå tilbake til andre butikker fordi de vil føle seg enda dårligere. For folk som allerede sitter med vonde følelser over egne klesstørrelser så blir det ikke noe bedre av at man gir dem et ørlite glimt av falsk lykke. Og dette er roten til hvorfor jeg også engasjerer meg i bedriften. Det er så kynisk og uetisk. Det er for søren meg mange nok som vil sko seg på mennesker med overvekt og dårlig selvbilde og som opptrer som en « redning for alle problemer man har». Nei, produksjon av disse dårlige fast fashion klærne er ikke for at du skal føle deg bedre, det er for at Tandberg kan bygge seg hus til flere millioner, kjøre bil til en million, kjøpe ting til mindreårig som hun kaster etter bruk. At hun viser så lite respekt for forbrukerne at hun ikke merker reklame, det har tatt måneder før informasjon om fabrikker er opp, og sist men ikke minst så er det utrolig at hun står for så dårlig kvalitet på varene hun leverer.
Nellyy Skrevet 6. september 2023 #27646 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (12 minutter siden): Hun skriver selv hva som er målene hennes, fordi det er slik Careless str funker. Foreks; denne modellen er 170 cm høy, x cm over brystet osv…problemet er at de fleste ikke har like mål selv om de er like høye. Det er derfor Careless sin str modell er lite tilfredsstillende. Ja, det er greit hun skriver det selv. Slik at man kan sammenligne mål på modellene med seg selv. Men i det hele tatt å skrive det her var lavmål 2
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27647 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (Akkurat nå): Ja, det er greit hun skriver det selv. Slik at man kan sammenligne mål på modellene med seg selv. Men i det hele tatt å skrive det her var lavmål Hvorfor? Det er allmenn informasjon??
Nellyy Skrevet 6. september 2023 #27648 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (2 minutter siden): Hvorfor? Det er allmenn informasjon?? Fordi det er bodyshaming å skrive at fordi noen er 130 cm over rumpa så er det ikke rart man må bruke 2xl i str. Skjønner at dette er en tråd hvor dere kritiserer Sara og alt hun driver med, jeg har skjønt såpass de siste dagene jeg har fulgt med her. Men å drive med bodyshaming, det er useriøst og utenfor vanlig folkeskikk. 3
Snublefot62 Skrevet 6. september 2023 #27649 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (4 minutter siden): Ja, det er greit hun skriver det selv. Slik at man kan sammenligne mål på modellene med seg selv. Men i det hele tatt å skrive det her var lavmål Jeg tenker at du her viser at Careless (og Sara Emilie) totalt feiler i å skape aksept for ulike kropper, kroppspositivisme, mangfold og generell aksept for at kropp er topp. Det er et totalt mageplask. Det er INGEN her som shamer Sara Emilie med å konstantere at hun er 130 cm over rumpa. Absolutt ingen. Dersom du faktisk genuint mener det så støtter du opp om å skjule kroppen, skjule virkeligheten, dekke over kroppen en har og legge lokk på en åpen diskusjon rundt kropp. Og da har Careless totalt feilet i det det virker som Sara Emilie prøver å få til. Men det stiller seg jo inn i det vi allerede ser Careless gjør. Lager klesstørrelser som ikke stemmer overens med virkeligheten. Lager kjoler og klær som er store og baggy for å skjule former og kropp. Og det er strengt tatt totalt motsatt av kroppspositivisme som Sara Emilie sier hun vil fronte. 17 6
Gjest Verba Skrevet 6. september 2023 #27650 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (6 minutter siden): Ja, det er greit hun skriver det selv. Slik at man kan sammenligne mål på modellene med seg selv. Men i det hele tatt å skrive det her var lavmål Hvorfor prøver du å vri ting til at dette var bodyshaming? Snakk om å gjøre en sak ut av ingenting altså. Undertonen i kommentaren var ikke ille heller, siden det var nettopp str man snakket om.
Gjest LudaLi Skrevet 6. september 2023 #27651 Skrevet 6. september 2023 (endret) Fru Johansen ❤️Beklager avsporing, men sjekk hennes story på Instagram 🙏🏻👏🏻 Endret 6. september 2023 av Mamak
Rosa Sitron Skrevet 6. september 2023 #27652 Skrevet 6. september 2023 9 minutter siden, Nellyy said: Fordi det er bodyshaming å skrive at fordi noen er 130 cm over rumpa så er det ikke rart man må bruke 2xl i str. Skjønner at dette er en tråd hvor dere kritiserer Sara og alt hun driver med, jeg har skjønt såpass de siste dagene jeg har fulgt med her. Men å drive med bodyshaming, det er useriøst og utenfor vanlig folkeskikk. Mulig jeg er dum, men jeg skjønner faktisk ikke hvordan det er bodyshaming. 14
Era Vulgaris Skrevet 6. september 2023 #27653 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (12 minutter siden): Fordi det er bodyshaming å skrive at fordi noen er 130 cm over rumpa så er det ikke rart man må bruke 2xl i str. Skjønner at dette er en tråd hvor dere kritiserer Sara og alt hun driver med, jeg har skjønt såpass de siste dagene jeg har fulgt med her. Men å drive med bodyshaming, det er useriøst og utenfor vanlig folkeskikk. Det er kun en faktaopplysning, verken mer eller mindre. Å bli så krenket by proxy er jo helt på jordet. 15 1
Nellyy Skrevet 6. september 2023 #27654 Skrevet 6. september 2023 Snublefot62 skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at du her viser at Careless (og Sara Emilie) totalt feiler i å skape aksept for ulike kropper, kroppspositivisme, mangfold og generell aksept for at kropp er topp. Det er et totalt mageplask. Det er INGEN her som shamer Sara Emilie med å konstantere at hun er 130 cm over rumpa. Absolutt ingen. Dersom du faktisk genuint mener det så støtter du opp om å skjule kroppen, skjule virkeligheten, dekke over kroppen en har og legge lokk på en åpen diskusjon rundt kropp. Og da har Careless totalt feilet i det det virker som Sara Emilie prøver å få til. Men det stiller seg jo inn i det vi allerede ser Careless gjør. Lager klesstørrelser som ikke stemmer overens med virkeligheten. Lager kjoler og klær som er store og baggy for å skjule former og kropp. Og det er strengt tatt totalt motsatt av kroppspositivisme som Sara Emilie sier hun vil fronte. Det her var bare et veldig useriøst og synsende svar, som jeg ikke tenker å forholde meg til. 1 1
Nellyy Skrevet 6. september 2023 #27655 Skrevet 6. september 2023 Verba skrev (11 minutter siden): Hvorfor prøver du å vri ting til at dette var bodyshaming? Snakk om å gjøre en sak ut av ingenting altså. Undertonen i kommentaren var ikke ille heller, siden det var nettopp str man snakket om. At jeg mener dette var bodyshaming er min mening. At du mener noe annet er helt greit 👍 1
Tekrystaller Skrevet 6. september 2023 #27656 Skrevet 6. september 2023 1 hour ago, Plast said: Men som med mye annet; Ikke over alt og med alle? Vi får dytta kvinnekropp og seksualisering i ansiktet daglig. Gjennom reklame, musikk, tv, filmer, you name it. Men vi skal sette grensa ved at kvinner gjør dette på helt egne premisser? Så om ikke influensere og kjendiser snakker om seksualitet, hvem skal da normalisere det? Skal vi droppe å normalisere spesielt kvinnelig sekusalitet fordi det kanskje blir litt kleint for et par tenåringer at mamma har snakket om sex på SoMe? Det er ingen som sier at alle må dele alt, men vi kan ikke sitte og shame folk som faktisk velger å dele. Fordi det ikke er noe vi ville delt selv. Det eneste det gjør er å bidra til at stigmaet mot dette blir opprettholdt. Det å kunne snakke om disse tingene fører til økt fokus på kvinnehelse og at flere får kjennskap til tilstander som vaginisme og vulvodyni. Og at de kan oppsøke behandling for dette. Det bidrar også til økt kunnskapen om hva sex kan være. Og oppfordrer folk til å utforske dette i større grad selv. Det gir større rom for de som synes det er litt skummelt å snakke med partneren sin om dette, til å faktisk gjøre det. Fordi noen andre har vist at det er ok å snakke om. 1 1
Snublefot62 Skrevet 6. september 2023 #27657 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (Akkurat nå): Det her var bare et veldig useriøst og synsende svar, som jeg ikke tenker å forholde meg til. Ok. 3 1
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27658 Skrevet 6. september 2023 Tekrystaller skrev (4 minutter siden): Vi får dytta kvinnekropp og seksualisering i ansiktet daglig. Gjennom reklame, musikk, tv, filmer, you name it. Men vi skal sette grensa ved at kvinner gjør dette på helt egne premisser? Så om ikke influensere og kjendiser snakker om seksualitet, hvem skal da normalisere det? Skal vi droppe å normalisere spesielt kvinnelig sekusalitet fordi det kanskje blir litt kleint for et par tenåringer at mamma har snakket om sex på SoMe? Det er ingen som sier at alle må dele alt, men vi kan ikke sitte og shame folk som faktisk velger å dele. Fordi det ikke er noe vi ville delt selv. Det eneste det gjør er å bidra til at stigmaet mot dette blir opprettholdt. Det å kunne snakke om disse tingene fører til økt fokus på kvinnehelse og at flere får kjennskap til tilstander som vaginisme og vulvodyni. Og at de kan oppsøke behandling for dette. Det bidrar også til økt kunnskapen om hva sex kan være. Og oppfordrer folk til å utforske dette i større grad selv. Det gir større rom for de som synes det er litt skummelt å snakke med partneren sin om dette, til å faktisk gjøre det. Fordi noen andre har vist at det er ok å snakke om. Har ikke sett reklamen, men vet at dette er et sponset innlegg fra Kondomeriet. Snakker Tandberg om vaginisme og vulvodyni? Om at kvinner kan ha seksuelle problemer? Jeg opplever at Kondomeriet føyer seg inn i rekken av de som skaper et kunstig behov og at det underkommuniseres at mye bruk av vibrator kan føre til nedsatt følsomhet og kan også føre til at man blir avhengig av leketøyet.
Gjest Plumpie Skrevet 6. september 2023 #27659 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (50 minutter siden): Har ikke sett reklamen, men vet at dette er et sponset innlegg fra Kondomeriet. Snakker Tandberg om vaginisme og vulvodyni? Om at kvinner kan ha seksuelle problemer? Jeg opplever at Kondomeriet føyer seg inn i rekken av de som skaper et kunstig behov og at det underkommuniseres at mye bruk av vibrator kan føre til nedsatt følsomhet og kan også føre til at man blir avhengig av leketøyet. Kilde?
Gjest Fru G Skrevet 6. september 2023 #27660 Skrevet 6. september 2023 Mamak skrev (1 time siden): Fru Johansen ❤️Beklager avsporing, men sjekk hennes story på Instagram 🙏🏻👏🏻 Håper SE og trollene i kommentarfeltet hennes tar seg tid til å se den. Spot on.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå