Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Wanda_2025 skrev (8 minutter siden):

Så Therese Lien har også registrert seg? Kanskje det begynner å demre for enkelte at hun nok en gang skryter over noe som ikke er så ekstraordinært. 

Det er noen kriterier for å komme på lista . Jeg syns hun har lov å være stolt av hva hun har fått til med Careless. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan registrere seg på lista selv. Visse kriterier må bare oppfylles

• Liker 2
Skrevet

Så årets businesskvinne klarer ikke engang å være klar og tydelig på om det er Careless AS eller SaraaEmiliee AS som skal intervjues? Hun snakker om Careless men det er influenseren som har registrert seg selv på listen til Dagens Næringsliv?

Jeg er imponert. Hun har enten ikke kontroll på hva som foregår eller totalt manglende kommunikasjonsferdigheter. Eller en fin blanding.

Og følgere biter på. Gasellebedrift er en anerkjennelse i seg selv men det er ingen garanti for at alt er bra eller bevis på at bedriften går bra. Selv om det tydeligvis nå skal brukes som det her inne.

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Så årets businesskvinne klarer ikke engang å være klar og tydelig på om det er Careless AS eller SaraaEmiliee AS som skal intervjues? Hun snakker om Careless men det er influenseren som har registrert seg selv på listen til Dagens Næringsliv?

Jeg er imponert. Hun har enten ikke kontroll på hva som foregår eller totalt manglende kommunikasjonsferdigheter. Eller en fin blanding.

Og følgere biter på. Gasellebedrift er en anerkjennelse i seg selv men det er ingen garanti for at alt er bra eller bevis på at bedriften går bra. Selv om det tydeligvis nå skal brukes som det her inne.

Dette er bare svada. 

• Nyttig 8
Skrevet
Minimeg1234 skrev (6 minutter siden):

Dette er bare svada. 

Det må du gjerne mene men det hadde jo vært fint om du kunne ha argumentert med hvorfor.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (2 timer siden):

Dette er bare svada. 

Hvorfor er det svada? Forklar gjerne.  Er det Careless eller Sara Emilie som skal intervjues? Det er SE som er på listen. Careless er  et delt eierskap med Reme, så hun kan uansett ikke ta den på seg alene, det er noe de har skapt sammen. Hun surrer jo noe fælt med kommunikasjonen i utgangspunktet. SE på snap er Careless, SE, familieliv og alt annet mellom himmel og jord. Ikke særlig strategisk og målrettet.

Endret av Stargaze
  • Liker 10
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (3 timer siden):

Ut ifra hennes snap så var jeg overbevist om at hun snakket om Careless... 

• Liker 4
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

hun vet nok ikke snart hvem hun er hvor. 

• Liker 3
Skrevet
elskersommer skrev (7 minutter siden):

Det kan være Careless. Men Sara Emilie fremstår ikke seriøs når hun roter og blander så fælt. Forstår ikke at flere ikke ser det og slutter å følge.

For øvrig har Careless hatt negativ vekst i driftsresultat så jeg trodde egentlig ikke at de var kvalifisert til Gazellebedrift.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (48 minutter siden):

Det kan være Careless. Men Sara Emilie fremstår ikke seriøs når hun roter og blander så fælt. Forstår ikke at flere ikke ser det og slutter å følge.

For øvrig har Careless hatt negativ vekst i driftsresultat så jeg trodde egentlig ikke at de var kvalifisert til Gazellebedrift.

Jeg stusset på akkurat det samme…

• Liker 5
Skrevet

Tenk. En bedrift som er så avhengig av markedsføring i sosiale medier som ikke engang gidder å svare kundene sine på sin Facebook side.

Åpenbart en praksis for å få kundene over «på den gule appen» som gjør at Sara Emilie tjener mer.

Jeg synes det er en svært dårlig praksis.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Sett i sammenheng med at både Therese Lien og Monica Nyhus er på Gasellelisten, så ser det ut som at det er Reme som står bak  behovet for å få disse på listen. Ekteparet trenger all PR de kan få for å opprettholde arbeidsplassen sin i influenser bransjen. 

• Nyttig 8
Skrevet
Wanda_2025 skrev (8 minutter siden):

Sett i sammenheng med at både Therese Lien og Monica Nyhus er på Gasellelisten, så ser det ut som at det er Reme som står bak  behovet for å få disse på listen. Ekteparet trenger all PR de kan få for å opprettholde arbeidsplassen sin i influenser bransjen. 

Helt enig med deg. Jeg vil anta at det er noen som passer på for de, at de blir «sett» og får oppmerksomhet. 

• Nyttig 5
Skrevet
GulleGull skrev (8 minutter siden):

Helt enig med deg. Jeg vil anta at det er noen som passer på for de, at de blir «sett» og får oppmerksomhet. 

Er vel det de har management til?

• Liker 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (46 minutter siden):

Jepp. Eit management for ein innfluensar kan hjelpe til med alt det praktiske slik at innfluensaren kan konsentrere seg om innhald og følgjarar. Dei kan finne og forhandle samarbeid og avtalar, helde styr på økonomi og budsjett, og planlegg langsiktig karriere og profilering. Dei overvaker omtale på nett, hjelper til med negativ kritikk, styrker omdømmet, og framsnakkar og nominerar innfluensaren der det passar. I tillegg koordinerer dei kalender, deadlines og mediekontaktar, og gir profesjonell støtte og rådgiving. Alt etter kva avtale ein har.

• Liker 2
Skrevet (endret)

I dag bruker SE mye tid på å forklare/unnskylde hvorfor hun ikke lager kreativt innhold lenger - det hun i sin tid ble kjent for. Hun sier det skyldes endring i SoMe og algoritmene. Og presiserer at hun «gjør jo ikke dette bare for gøy», det er jo inntekten hennes - og hun må jo legge vekt på å tjene penger. 

Å lage slike humoristiske småfilmer som følgerne etterlyser, tar for lang tid, og det tjener hun ikke nok på. Men - SE utelukker ikke helt at hun kommer til å gjøre litt sånt senere. Nå er imidlertid snap og CL jobben hennes. De siste gangen hun lagde slike videoer, sier hun at det ga veldig lite til bedriften hennes, hun fikk ikke så mange nye følgere og ikke noe økonomisk gevinst. SE sier: «Man når ikke ut, man blir straffet.» Stort engasjement er nødvendig, det gir flere klikk. 

Så - som alle andre influensere - det er pengene man går etter…

IMG_5909.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (6 minutter siden):

I dag bruker SE mye tid på å forklare/unnskylde hvorfor hun ikke lager kreativt innhold lenger - det hun i sin tid ble kjent for. Hun sier det skyldes endring i SoMe og algoritmene. Og presiserer at hun «gjør jo ikke dette bare for gøy», det er jo inntekten hennes - og hun må jo legge vekt på å tjene penger. 

Å lage slike humoristiske småfilmer som følgerne etterlyser, tar for lang tid, og det tjener hun ikke nok på. Men - SE utelukker ikke helt at hun kommer til å gjøre litt sånt senere. Nå er imidlertid snap og CL jobben hennes. De siste gangen hun lagde slike videoer, sier hun at det ga veldig lite til bedriften hennes, hun fikk ikke så mange nye følgere og ikke noe økonomisk gevinst. SE sier: «Man når ikke ut, man blir straffet.» Stort engasjement er nødvendig, det gir flere klikk. 

Så - som alle andre influensere - det er pengene man går etter…

IMG_5909.jpeg

«velger det som gir meg mest tilbake, Ikke bare i form av økonomisk men engasjement» Trodde engasjement = økt inntekt/økonomisk.

Dvs barna og babyen hennes er å regne som noe som genererer mer penger og engasjement og derfor noe man prioriterer å vie snappen sin til. 

• Nyttig 6
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 timer siden):

Managementet er Adsales, Reme har kun investert i klesfirmaene til Nyhus, Lien og Tandberg.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...