Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Et mønster hos SE er å male på gamle ting, om og om igjen. Dette blir de fleste grundig lei av. Et eksempel er kvalmefobien, som er en gjenganger og som har plaget henne mye i alle år. Og hun konkluderte forrige gang hun brukte det som innhold (i høst), at  måtte hun ta tak i det og søke behandling. For behandling er tilgjengelig, f.eks. atferds- eller eksponeringsterapi. 
Siden SE aldri kommer seg videre, kunne man mistenke at hun ikke vil/klarer å slippe tak i denne fobien, da er det iallfall alvorlig…

(Kopi av bilder lagt ut av SE på snap i dag.)

IMG_5782.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun dyrker fobien sin for å tjene penger på den i stedetfor å få hjelp til den. Helt unormalt å sitte sånn og snakke om fobiene sine. De dra ut i det vide og breie…med ordentlig fobi så unngår man det.

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Stargaze skrev (11 minutter siden):

Hun dyrker fobien sin for å tjene penger på den i stedetfor å få hjelp til den. Helt unormalt å sitte sånn og snakke om fobiene sine. De dra ut i det vide og breie…med ordentlig fobi så unngår man det.

Hun kommer aldri til å søke om hjelp til denne fobien..

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (1 time siden):

Et mønster hos SE er å male på gamle ting, om og om igjen. Dette blir de fleste grundig lei av. Et eksempel er kvalmefobien, som er en gjenganger og som har plaget henne mye i alle år. Og hun konkluderte forrige gang hun brukte det som innhold (i høst), at  måtte hun ta tak i det og søke behandling. For behandling er tilgjengelig, f.eks. atferds- eller eksponeringsterapi. 
Siden SE aldri kommer seg videre, kunne man mistenke at hun ikke vil/klarer å slippe tak i denne fobien, da er det iallfall alvorlig…

IMG_5782.jpeg

La hun ut dette i dag? Fatter ikke at ikke flere avfølger henne, jeg husker hvor utrolig lei jeg ble av alle sånne gjentagende ting hun tok opp. Hun har jo hatt en laaaang tirade om det i høst som du påpeker, ei jeg kjenner fikk nok etter det og avfulgte henne, regner med flere gjorde det. Akkurat det samme med Therese Lien, det samme om og om igjen om fobier og redsler, hun etteraper svært ofte SE sitt innhold, iallfall gjorde hun det da jeg fulgte henne.

• Liker 8
Skrevet
Donnap skrev (8 minutter siden):

La hun ut dette i dag? Fatter ikke at ikke flere avfølger henne, jeg husker hvor utrolig lei jeg ble av alle sånne gjentagende ting hun tok opp. Hun har jo hatt en laaaang tirade om det i høst som du påpeker, ei jeg kjenner fikk nok etter det og avfulgte henne, regner med flere gjorde det. Akkurat det samme med Therese Lien, det samme om og om igjen om fobier og redsler, hun etteraper svært ofte SE sitt innhold, iallfall gjorde hun det da jeg fulgte henne.

Takk for påminnelsen, nå har jeg føyd dette til i mitt innlegg - og ja, SE la ut disse to innleggene nå i formiddag. 

SE fronter generelt at hun er veldig opptatt av folkeopplysning og god behandling av ulike problemer og lidelser. Men - når det gjelder hennes egen kvalmefobi - fokuserer hun kun på sine egne vansker, tanker og alt det som er problematisk for henne selv - ikke på å bli behandlet og bedre. I årevis…

• Hjerte 1
Skrevet
Anemoi skrev (5 minutter siden):

Takk for påminnelsen, nå har jeg føyd dette til i mitt innlegg - og ja, SE la ut disse to innleggene nå i formiddag. 

SE fronter generelt at hun er veldig opptatt av folkeopplysning og god behandling av ulike problemer og lidelser. Men - når det gjelder hennes egen kvalmefobi - fokuserer hun kun på sine egne vansker, tanker og alt det som er problematisk for henne selv - ikke på å bli behandlet og bedre. I årevis…

Til å ha emetofobi er hun jammen glad i gammelt oppgulp🙊

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
GulleGull skrev (4 minutter siden):

Til å ha emetofobi er hun jammen glad i gammelt oppgulp🙊

Kanskje kan man si at Sara Emilie «dyrker» sin egen lidelse…

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

De burde hvert fall få seg trappegrind! 

Skrevet
Klementine skrev (8 minutter siden):

De burde hvert fall få seg trappegrind! 

Hun skrev i dag at de skulle ha grind fra den ene veggen til den andre ved trappa. Men det ble ikke enda...

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (23 minutter siden):

Hun skrev i dag at de skulle ha grind fra den ene veggen til den andre ved trappa. Men det ble ikke enda...

Står ikke så bra til når de ikke klarer å prioritere ei trappegrind.

Må stresse litt når antall følgere minker, mindre utsolgt på dropp, mer de brenner inne med på lager og gjelda bare øker.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden):

Må stresse litt når antall følgere minker, mindre utsolgt på dropp, mer de brenner inne med på lager og gjelda bare øker.

Ja må jo si at alt de låner opp er foruroligende. Jeg hadde ikke sovet godt om natta. 

• Liker 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden):

De skulle ha grind på denne måten.. men ikke før det ble behov

Bilde fra SE sin Snapchat 

Screenshot_2025-11-30-15-55-01-718_com.snapchat.android.jpg

Skrevet
Anemoi skrev (1 time siden):

Hun bryr seg midt i ryggen om folkeopplysning. Det er ganske åpenbart at hun overdriver det meste og kun bruker det for å få seere og sympati.

Hadde hun villet hadde hun forsøkt å få hjelp til disse problemene. Hun kunne til og med gjort det til engasjerende innhold som kanskje kunne ha motivert andre til å be om hjelp til sine egne problemer.

Men jeg tror at hun forstår at får hun hjelp til dette og viser det til andre så er det vanskelig å bruke det til innhold senere. Da må hun utvikle seg og innholdet sitt. Og er det noe hun reelt sliter med så er det endringer og råd fra andre.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

De skulle ha grind på denne måten.. men ikke før det ble behov

Bilde fra SE sin Snapchat 

Screenshot_2025-11-30-15-55-01-718_com.snapchat.android.jpg

Tja. To tusen kanskje på en barnebutikk eller Clas Ohlson?

• Liker 1
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

nei, det jeg også stusset over. For greit nok at det er en baby i hus, men det er da vitterlig også en 2-3 åring også der 100% i en bratt glasstrapp.. 

• Liker 2
Skrevet

Uting at bedrifter ikke tekster snapene sine. De får betalt for visninger og alle skal vel ha lik mulighet til å få med seg innholdet. Gode verktøy finnes for å tekste automatisk.

Vet mange med ME (som SET brenner for å hjelpe) sliter med lydinntrykk. Tenk da å ha muligheten til å lese det som blir sagt.

• Nyttig 1
Skrevet
Det handler om deg skrev (29 minutter siden):

Uting at bedrifter ikke tekster snapene sine. De får betalt for visninger og alle skal vel ha lik mulighet til å få med seg innholdet. Gode verktøy finnes for å tekste automatisk.

Vet mange med ME (som SET brenner for å hjelpe) sliter med lydinntrykk. Tenk da å ha muligheten til å lese det som blir sagt.

Om du ser reklame f.eks er de tekstet? 

Mange med ME låner lydbøker, for det er lettere for dem.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Angel75 skrev (1 minutt siden):

Om du ser reklame f.eks er de tekstet? 

Mange med ME låner lydbøker, for det er lettere for dem.

Nei det er sant. Hvorfor tekste reklamen til Careless. Kanskje salget hadde steget enda mer om hun orket å tekste.

Kanskje derfor hun velger bort tekst da. For lyd er bedre for de med ME. 

Skrevet
Det handler om deg skrev (25 minutter siden):

Hmm. Lurer på om du kanskje påpeker lovbrudd fra Careless her.

Sara Emilie og Careless bruker åpenbart snap som hovedkanal for informasjon. Sara Emilie prøver jo å få flest mulig følgere (naturlig nok) og det gjøres med å vise til innhold på Snapchat. Dette inkluderer leveringstider, endringer i avtaler osv.

Men er det godt nok når alt ikke tekstes? Og er det godt nok slik Snapchat fungerer på?

Jeg lurer meg på om ikke praksisen strider mot lover eller forskrifter som skal sikre universell utforming av digitale løsninger.

En som er døv kan ikke sikre seg å få med oppdateringer rundt kjøp de har gjort om ikke Sara Emilie gidder å tekste alt. Blinde eller svaksynte trenger hjelpemidler som leser opp tilrettelagt tekst, og det er ikke Snapchat for å si det mildt.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (28 minutter siden):

Hmm. Lurer på om du kanskje påpeker lovbrudd fra Careless her.

Sara Emilie og Careless bruker åpenbart snap som hovedkanal for informasjon. Sara Emilie prøver jo å få flest mulig følgere (naturlig nok) og det gjøres med å vise til innhold på Snapchat. Dette inkluderer leveringstider, endringer i avtaler osv.

Men er det godt nok når alt ikke tekstes? Og er det godt nok slik Snapchat fungerer på?

Jeg lurer meg på om ikke praksisen strider mot lover eller forskrifter som skal sikre universell utforming av digitale løsninger.

En som er døv kan ikke sikre seg å få med oppdateringer rundt kjøp de har gjort om ikke Sara Emilie gidder å tekste alt. Blinde eller svaksynte trenger hjelpemidler som leser opp tilrettelagt tekst, og det er ikke Snapchat for å si det mildt.

Og du mener reklame på tv er det? Eller f.eks Cubus på ulike plattformer?

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...