Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anemoi skrev (8 timer siden):

SE har flere ganger sagt at hun kanskje burde ha hjelp av et vaskebyrå, men at hun kvier seg for å slippe andre til i hjemmet… 

Jeg vet ikke hvor stort det huset er, men er vel 3 etasjer? Regner med hun har robotstøvsuger med vaskefunksjon i alle etasjer, det hjelper jo litt såfremt de kommer seg frem overalt. Men er jo mye mer enn gulv som må vaskes, og jeg tenker med gru på blant annet glassrekkverket i trappa, vil hun ha det litt rent så må hun jo vaske det ofte med små barn i huset. Jeg har selv bodd i stort hus, og er så utrolig glad jeg ikke gjør det lenger. Jeg er overhodet ikke i tvil om at hvis jeg hadde like god økonomi som henne, stort hus og ikke minst 4 unger, så hadde jeg brukt vaskebyrå eller privat vasking til iallfall deler av huset. Vet ikke hvorfor hun kvier seg, er hun redd de skal rote i tingene hennes eller ikke gjøre god nok jobb eller lignende? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Donnap skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor stort det huset er, men er vel 3 etasjer? Regner med hun har robotstøvsuger med vaskefunksjon i alle etasjer, det hjelper jo litt såfremt de kommer seg frem overalt. Men er jo mye mer enn gulv som må vaskes, og jeg tenker med gru på blant annet glassrekkverket i trappa, vil hun ha det litt rent så må hun jo vaske det ofte med små barn i huset. Jeg har selv bodd i stort hus, og er så utrolig glad jeg ikke gjør det lenger. Jeg er overhodet ikke i tvil om at hvis jeg hadde like god økonomi som henne, stort hus og ikke minst 4 unger, så hadde jeg brukt vaskebyrå eller privat vasking til iallfall deler av huset. Vet ikke hvorfor hun kvier seg, er hun redd de skal rote i tingene hennes eller ikke gjøre god nok jobb eller lignende? 

Kan tenke meg at hun sikkert synes det er ubehagelig at noen jobber i huset hennes mens hun selv sitter i sofaen og drikker kaffe. Hun er jo hjemme hver dag så hvor skal hun gjøre av seg mens andre vasker for henne liksom.. det må jo føles litt dumt. 

• Liker 2
Skrevet
Eris skrev (2 minutter siden):

Kan tenke meg at hun sikkert synes det er ubehagelig at noen jobber i huset hennes mens hun selv sitter i sofaen og drikker kaffe. Hun er jo hjemme hver dag så hvor skal hun gjøre av seg mens andre vasker for henne liksom.. det må jo føles litt dumt. 

Ja det er jo så, men hvis hun har 3 etasjer så kan de jo starte i en etasje hun ikke er i. Kan jo også hende hun ikke ønsker å ha noen fremmede  rundt seg når hun snapper. Jeg aner ikke hvorfor hun ikke kan ha vaskehjelp, men synes det er rart de skal vaske alt selv i ett så stort hus når de har råd til å leie inn noen. Så mye som hun snapper så kunne vel barna trengt å ha mammaen sin i fred uten at ansiktet hennes er  klistret i telefonen hele tiden, men skal hun i tillegg holde det svære huset i orden, så har hun jo  enda mindre tid til barna.

• Liker 2
Skrevet
Sol Rampelyset skrev (3 timer siden):

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 

Sol, admin. 

Ups, innlegget ble snappet opp og “gikk viralt” 💫

• Liker 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (På 26.11.2025 den 22.12):

Jeg klarer ikke å få meg til å tro på at mellom Sara Emilie, V og arkitekten så har aldri dette vært et tema.

Jeg tror de har diskutert det men prioritert kule løsninger og andre ting - og håpt det skulle gå fint eller kunne løses lett. Og nå er det et problem.

Dersom det stemmer det hun sier så vitner det om totalt manglende evne på planlegging og en arkitekt som ikke helt tenker igjennom ting. Dårlig reklame.

Dårlig reklame for arkitekt manuela.

• Liker 3
Skrevet
Debbie M skrev (25 minutter siden):

Ups, innlegget ble snappet opp og “gikk viralt” 💫

Hvor da?

Skrevet (endret)
Debbie M skrev (2 timer siden):

Endret av Donnap
Skrevet
Donnap skrev (47 minutter siden):

Hva mener du? Ett innlegg som ble slettet her gikk vitalt?

Jeg ser det er delt ett sted

• Liker 2
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (1 time siden):

Endret av Donnap
Skrevet
Donnap skrev (8 timer siden):

Ja det er jo så, men hvis hun har 3 etasjer så kan de jo starte i en etasje hun ikke er i. Kan jo også hende hun ikke ønsker å ha noen fremmede  rundt seg når hun snapper. Jeg aner ikke hvorfor hun ikke kan ha vaskehjelp, men synes det er rart de skal vaske alt selv i ett så stort hus når de har råd til å leie inn noen. Så mye som hun snapper så kunne vel barna trengt å ha mammaen sin i fred uten at ansiktet hennes er  klistret i telefonen hele tiden, men skal hun i tillegg holde det svære huset i orden, så har hun jo  enda mindre tid til barna.

Vi har vaskehjelp selvom vi er hjemme i huset, jobber hjemmefra eller er hjemme den dagen Er jo bare å flytte seg til et annet rom/etg når de holder på. Er kanskje snakk om noen timer annenhver uke?. Innleid vaskehjelp er en dyr utgift -flere tusen kroner pr gang, jo større hus jo dyrere er det. Så kan god handle om å spare månedlige utgifter.  For selvom man har stor inntekt så har de jo store utgifter hver måned. Ikke er de ferdig med huset/hagen heller. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (23 timer siden):

Et lite eksempel her. Du ser bildet av barnet på leverposteiboksen. Du ser han er ca 6 år. Gutt med krøllete hår og fregner, med blå genser. Du vet ikke navn, hvor han bor, eksakt alder, eller hvor han kommer fra. Du vet ikke hvem foreldre er, når bildet er tatt, hva han liker å gjøre, aktiviteter osv. Du vet ingenting, bortsett fra at du ser bildet på leverposteiboksen. 

Eks nr 2. Influencer som du følger, og som snakker om barnet sitt. Du vet navn, skole, sykdom, fritidsaktiviteter, hvor h•n bor, hva h•n liker, hvilke søvnrutiner, om h•n blir mobbet på skole eller ikke. Du vet når h•n er hos den andre forelderen, hvordan h•n kommer seg til og fra skolen, hvilke ferier familien er på, hvilke klær h•n har osv osv. Og du vet hvo h•n bor…

Hvilket barn er eksponert? Hvilket barn vet du mest om? Hvilket barn er utlevert? Hvem av disse to barna er eksponert ? 
Jeg forundres over folk som mener at barn ikke er eksponert, fordi det ikke er delt bilder. 
Folk må begynne å våkne når det kommer til HVA eksponering av barn faktisk er. Sara Emilie er en versting. Man vet så mye om hennes barn at det er skremmende å tenke gjennom. 

Eks 2 har absolutt ingenting med eksponering å gjøre! Barnet blir da ikke utlevert!:

1) Ingen aner hvilke klær barnet har på seg
2) Ingen aner hva barnet spiser
3) Ingen aner noe om ferie
4) Aner ikke hvilke skole barna går på
5) Ingen aner hva barnet liker av fritidsaktiviteter langt mindre søvnrutiner (det gjetter du deg til)
6) Vi vet barnet bor en uke hos mamma og en uke hos pappa, men vi aner ikke hvor pappa bor. Forøvrig er det en haug med andre unger som bor slik også. Skal jeg nevne flere?
67 Sykdom er det faktisk viktig å fortelle om, ganske enkelt fordi folk fortsatt kaller det "sukkersyke" og aner svært om denne sykdommen (inkludert meg selv, men jeg har lest meg litt mere opp på dia)

Så hvorfor i all verden følger dere henne (og andre ) på SOME når dere så tydelig ikke liker hverken SE eller andre? Den er ser jeg ikke helt!!!

Hvorfor heller ikke se på PH, EOB og anna søppel??

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Eris skrev (11 timer siden):

Tuller du?? Hu sitter da virkelig i sofaen HELE dagen å drikker kaffe? Hjemme hver dag?? Har du egentlig sjekka hvor mange minutter hun legger ut av dagen? Gjør det du.....

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Donnap skrev (11 timer siden):

Ehhhh.................."så mye som hun snapper".........."ansiktet klistra i telefonen hele tiden"??? Har du egentlig telt alle minuttene hun viser hver dag ? 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Biolse skrev (16 minutter siden):

Eks 2 har absolutt ingenting med eksponering å gjøre! Barnet blir da ikke utlevert!:

5) Ingen aner hva barnet liker av fritidsaktiviteter langt mindre søvnrutiner (det gjetter du deg til)
6) Vi vet barnet bor en uke hos mamma og en uke hos pappa, men vi aner ikke hvor pappa bor. Forøvrig er det en haug med andre unger som bor slik også. Skal jeg nevne flere?
67 Sykdom er det faktisk viktig å fortelle om, ganske enkelt fordi folk fortsatt kaller det "sukkersyke" og aner svært om denne sykdommen (inkludert meg selv, men jeg har lest meg litt mere opp på dia)

Så hvorfor i all verden følger dere henne (og andre ) på SOME når dere så tydelig ikke liker hverken SE eller andre? Den er ser jeg ikke helt!!!

Jeg tror ikke du har fulgt henne så mye for mange av disse punktene vet litt for mange folk veldig godt.

Og det er forskjell på å snakke om sykdom og utlevere et barns sykdom. Og skal noen drive med opplæring av andre rundt sykdom så bør de vite hva de snakker om og ha faglig bakgrunn - ikke erfaring fra en person.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Ikke ett ord fra SET om droppet i går, uten at det sier verken det ene eller det andre. Hun vil bare ha flere til å klikke seg inn for å se. Ellers har hun møte med managementet Adsales hos seg, motivasjonen for å få huset mer rent og ryddig, ligger nok der. 😉 I tillegg skal samboer ha herre-julebord imorgen. 

SET er en helt vanlig, kommersiell selger, reklamerer nå for et kosmetikkfirma, sengetøy, airfryer, hårføner og ismaskin. I tillegg domineres SoMe-kontoene hennes av CL-reklame. Hun framstiller det som om det viktigste for henne er å gi følgerne gode tilbud, det er kun gimmick -  her er det viktigste egen inntekt. 

Endret av Anemoi
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Biolse skrev (47 minutter siden):

Skjønner ikke behovet for å rope med masse utropstegn. Det er greit at ikke du ser at barna blir utlevert for inntekt. Men en del andre ser det på en annen måte. Derav blir det diskusjon og kanskje av den grunn så vil noen andre begynner å se på det annerledes.

For å si det sånn jeg vet mer om barna til SET,  enn barna i nabolaget som hadde vært mer naturlig å vite litt om. Slik informasjon sitter hundretusenvis av mennesker der ute på, mennesker som ikke er som deg og meg. 

Det er en grunn til at SET er mye innendørs og kanskje heller ikke lar minste sove ute bla.  Når man har utlevert seg selv og familien så mye så er det å få angst, det å være ukomfortabel med å se folk i øya og være redd for egen sikkerhet utenfor komfortsonen en av tingene som kan oppstå. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Anemoi skrev (43 minutter siden):

Ikke ett ord fra SET om droppet i går, uten at det sier verken det ene eller det andre. Hun vil bare ha flere til å klikke seg inn for å se. Ellers har hun møte med managementet Adsales hos seg, motivasjonen for å få huset mer rent og ryddig, ligger nok der. 😉 I tillegg skal samboer ha herre-julebord imorgen. 

SET er en helt vanlig, kommersiell selger, reklamerer nå for et kosmetikkfirma, sengetøy, airfryer, hårføner og ismaskin. I tillegg domineres SoMe-kontoene hennes av CL-reklame. Hun framstiller det som om det viktigste for henne er å gi følgerne gode tilbud, det er kun gimmick -  her er det viktigste egen inntekt. 

Ja det er bare helt ubegripelig hvis noen virkelig tror at det viktigste for henne er å gi følgerne gode tilbud. Jeg kjenner ofte på at jeg skulle ønske at vi kom tilbake til at kjendiser var Akjendiser som var berømt for sangstemme eller skuespillertalent, ikke bare en hel drøss med influensere som ikke er kjent for noen verdens ting. Det er stor forskjell på Akjendiser og disse influenserene, Akjendiser utleverer som regel lite av privatlivet sitt. Ikke hvor de bor, hvor ungene går på skole/barnehage, sykdommer til barna, hvordan ungene har sovet, hvilke uker de er med far eller mor, når de har ferie og hvor de drar, hvor barna har soverom i huset mm. Alt dette utleverer SE og mere til.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
elskersommer skrev (22 minutter siden):

Ja de fleste punktene visste jeg svaret på.. å som du sier så er det skremmende.

Vi vet faktisk mindre om vår fremtidige dronning Ingrid Alexandra..

Men jeg er desverre redd for at Sara ikke vil våkne å eksponere mindre

Tror ikke det handler om at hun ikke er våken eller forstår at man burde eksponere mindre eller ikke i det hele tatt. Dette handler nok om at så lenge man klarer å lage unnskyldinger for seg selv, kan blokkere ut og velge bort kritikk eller trenger svare ut kritikk saklig -samt gjort seg helt økonomisk avhengig av snappen slik den fungerer nå så vil man fortsette til tross for at man er opplyst om og rundt barneeksponering.

Det er lov å håpe man ser ett skifte når minste begynner i bhg? siden hun selv annonserte at hun fremover skulle kalle seg gründer og litt endringer på snappen som skulle være mer for å skaffe «følgerene gode tilbud». Med forbehold om at jeg har oppfattet dette feil😅

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
GulleGull skrev (14 minutter siden):

Tror ikke det handler om at hun ikke er våken eller forstår at man burde eksponere mindre eller ikke i det hele tatt. Dette handler nok om at så lenge man klarer å lage unnskyldinger for seg selv, kan blokkere ut og velge bort kritikk eller trenger svare ut kritikk saklig -samt gjort seg helt økonomisk avhengig av snappen slik den fungerer nå så vil man fortsette til tross for at man er opplyst om og rundt barneeksponering.

Det er lov å håpe man ser ett skifte når minste begynner i bhg? siden hun selv annonserte at hun fremover skulle kalle seg gründer og litt endringer på snappen som skulle være mer for å skaffe «følgerene gode tilbud». Med forbehold om at jeg har oppfattet dette feil😅

Det er også lov å håpe at snap slutter å betale influensere sinnsykt mye penger for å snappe. Tror og håper det blir enormt mye mindre snapping og barneeksponering hvis det skjer, ikke bare av SE men også andre influensere. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Donnap skrev (Akkurat nå):

Det er også lov å håpe at snap slutter å betale influensere sinnsykt mye penger for å snappe. Tror og håper det blir enormt mye mindre snapping og barneeksponering hvis det skjer, ikke bare av SE men også andre influensere. 

🎯

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...