Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Å nå ligger historien under høydepunkt på Snapchat slik at hun kan tjene enda mer penger

Ja merkelig det der. Skulle tro hun trengte penger.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (11 timer siden):

Men akkurat nå passer det ikke narrativet nå når Sara Emilie blir "urettferdig hetset med", og spesielt noe som omgår flere og det er kvinnehelse. Tenk at en MANN skal rakke ned på kvinnehelse? Det går ikke ann! Og kun fordi han ikke tåler kritikk...

Så da er det viktig å etablere en felles sannhet om at han ikke takler kritikk. Selv om det i realiteten er Sara Emilie som fortsatt ikke kan tåle kritikk. Og selv noen som har så vidt hørt om psykiatri forstår at dette handler om defleksjon.

Litt fascinerende å se mønsteret.

Så riktig skrevet 👏

• Liker 7
Skrevet
elskersommer skrev (26 minutter siden):

SET sa på Snapchat i går at hun aldri hadde hørt om TSS🙈

Men en kvinne som bruker OB må da ha hørt om at det kan skje om en glemmer å ta ut en

Det har man sikkert hatt info om via helsesøster om ikke annet. Dette visste vi når vi var i alderen for å få mensen og slik opplæring har min datter fått på skolen også. Så er det i tillegg litt selvsagt og ligger opp i dagen at gjenstander som blir puttet inn i slimhinner og ikke hører naturlig hjemme der, kan være kilde til og gi bakterieoppvekst. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hva tenker du om det faktum at SE bedriver farlig feilinformasjon omkring det å glemme en tampong i 10 dager? Hun sier hun ikke trenger foreta seg noe, siden hun allerede går på antibiotika. Det er jo helt hinsides, da ulike sykdommer behandles med ulike typer antibiotika. Hun kontaktet lege da hun ble gjort oppmerksom på dette. Helt hinsides at folk hyller henne for dette, det kan i ytterste konsekvens være helsefarlig informasjon hun driver med. 

Selvfølgelig er det helt hinsides at hun bagatelliserer det. Det er derfor det er bra at LV i det minste sier at det er farlig.

• Nyttig 12
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Nei men det er ganske åpenbart at det hele er rigget for å trekke historien mest mulig ut for å tjene penger. Og for min del et ganske tydelig tegn på at det meste med historien sannsynligvis er oppdiktet.

Hvis det hele er oppdiktet, så lurer jeg genuint på hva samboeren hennes tenker om å bo sammen med noen som kan finne på å lyve om noe sånn. 

• Liker 6
Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Hvis det hele er oppdiktet, så lurer jeg genuint på hva samboeren hennes tenker om å bo sammen med noen som kan finne på å lyve om noe sånn. 

Jeg tenker det spørsmålet egentlig drukner litt i utbetalingene fra snap.

Hadde min samboer drevet på tilsvarende måte hadde hun ikke vært samboer om hun ikke tok seg sammen. Det handler i stor grad om integritet og troverdighet - og hvilke verdier man vil overføre til barna. Og selv om historiene skulle vært sanne hadde jeg stilt de samme spørsmålene og forventningene.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Nei men det er ganske åpenbart at det hele er rigget for å trekke historien mest mulig ut for å tjene penger. Og for min del et ganske tydelig tegn på at det meste med historien sannsynligvis er oppdiktet.

Jeg vet ikke om den er oppdiktet eller ikke. Så lenge det ikke er beviser så forholder jeg meg til Tema tamponger .  Jeg mener det samme uansett om tema tampongepiside :At jeg skulle ønske det var mer alvor over tema og at det er et viktig tema. 

Jeg skjønner jo at det er vanskelig å bevise at det er oppdiktet og jeg ber heller ikke om å få bevis. Jeg bare legger meg nøytral i den teorien man har her inne pga jeg har ikke fulgt SE lenge nok til å ta standpunkt .  Ut i fra hva som blir fortalt her inne så er det nok lurt av SE å tenke på troverdigheten sin fremover 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Pepssi skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det helt hinsides at hun bagatelliserer det. Det er derfor det er bra at LV i det minste sier at det er farlig.

Beklager at jeg syns LV sparker opp åpne dører her, og det ene og alene for å forsvare et fullstendig hodeløst stunt fra SE. Med mindre man trenger assistanse i hverdagen, så vet man faren ved å glemme en tampong i skjeden over lengre tid. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Era Vulgaris skrev (7 minutter siden):

De har vel gjort seg helt økonomisk avhengig at kanalen er «aktuell», da er det er «lettvint» å hente «inspo» fra andre og kopiere historier og lage de til sine egne. Vi aner jo heller ikke om innsendere av feedback som hun viser på snapp er konstruerte eller ikke heller feks. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (10 minutter siden):

Det er nettopp dette som er spørsmålet, hva er sannhet og hva er løgn ? Når ett menneskes kredibilitet er såpass svekket blir det vanskelig å vite helt sikkert. Men utifra min personlige mening om SET så er det penger og å holde seg relevant som rår. Lystløgnere har vel også samboere ,  jeg sier ikke at SET er lystløgner. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Oppsummeringen her, sånn jeg ser det, er at i utgangspunktet så kunne dette vært gjort på en helt annen måte. Både for å få frem alvorligheten, kvinnehelse, om det i det hele tatt er en del av dette når det er noe man har glemt? For det er jo det hun gjorde, hun glemte den. Og det å glemme noe kan ikke ene og alene gjemmes bak kvinnehelse.

Her var det muligheter til å ja, informere på en god måte ved å gjøre en smule research på TSS. Litt tenke før en poster. 

Jeg tror ikke dette er 100% oppriktig. 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Era Vulgaris skrev (47 minutter siden):

Beklager at jeg syns LV sparker opp åpne dører her, og det ene og alene for å forsvare et fullstendig hodeløst stunt fra SE. Med mindre man trenger assistanse i hverdagen, så vet man faren ved å glemme en tampong i skjeden over lengre tid. 

Selvfølgelig vet de aller fleste det. Men det finnes også mennesker som ikke vet det. Enkelt og greit!

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
slipperyslope skrev (32 minutter siden):

Oppsummeringen her, sånn jeg ser det, er at i utgangspunktet så kunne dette vært gjort på en helt annen måte. Både for å få frem alvorligheten, kvinnehelse, om det i det hele tatt er en del av dette når det er noe man har glemt? For det er jo det hun gjorde, hun glemte den. Og det å glemme noe kan ikke ene og alene gjemmes bak kvinnehelse.

Her var det muligheter til å ja, informere på en god måte ved å gjøre en smule research på TSS. Litt tenke før en poster. 

Absolutt enig i at hun skulle ha gjort litt research før hun delte det med tanke på hvor mange følgere hun har!

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Interiørgla skrev (46 minutter siden):

Det er nettopp dette som er spørsmålet, hva er sannhet og hva er løgn ? Når ett menneskes kredibilitet er såpass svekket blir det vanskelig å vite helt sikkert. Men utifra min personlige mening om SET så er det penger og å holde seg relevant som rår. Lystløgnere har vel også samboere ,  jeg sier ikke at SET er lystløgner. 

Hvis man har et gram integritet i kroppen og bittelitt anstendighet, så kommer det vel til et punkt hvor man stiller seg spørsmålet om et sånn samliv er verdt det. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (23 minutter siden):

Hvis man har et gram integritet i kroppen og bittelitt anstendighet, så kommer det vel til et punkt hvor man stiller seg spørsmålet om et sånn samliv er verdt det. 

Så absolutt, men vil ikke her spekulere i samboers eventuelle tanker om mulig løgn i samboerskapet da dette er en tråd om SET.

• Liker 1
Skrevet

SET på snap i dag, søsteren skal hentes. Tampong-fjaset fortsetter… 😜

IMG_9972.jpeg

• Liker 2
Skrevet
slipperyslope skrev (1 time siden):

Tenkte på dette selv. Er det å glemme å ta ut en tampong kvinnehelse? Det er jo en ganske enkel løsning på problemet: husk å ta ut tampongen din. Jeg tror ikke dette er noe som bør informeres om i større grad enn det gjøres nå. Ei heller gjøres noe med. Er man ekstra engstelig for sånt, så bruker man bind. Er det kvinnehelse om en kondom blir igjen oppi der også? Eller et sexleketøy?

Om hun ønsker å fremme kvinnehelse og bli tatt seriøst så kan hun heller snakke om sånt som livmorhalskreft eller brystkreft eller endometriose eller noe sånt. 

• Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
Interiørgla skrev (18 minutter siden):

Så absolutt, men vil ikke her spekulere i samboers eventuelle tanker om mulig løgn i samboerskapet da dette er en tråd om SET.

Når man mistror Sara så mistror man også at Sara lyver for hele familien/venner/kolleger m.m. den kommer man ikke unna. Eller har Sara med seg alle disse på et skuespill? Om det er noen av disse scenarionene så høres det helt vilt ut at Sara hadde gjort det. At Sara hadde gjort eller at så mange mennesker hadde stilt opp på dette. 

Jeg velger og tro på Sara til det motsatte er bevist.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (6 timer siden):

380k følgere på insta og 190k på Snapchat. Totalt sett tenker jeg dette blir rundt 400k følgere totalt om vi regner en og samme person som en følger på begge plattformene.

Eller tenker dere vi skal slå tallene sammen og mene at hun har 380k unike følgere på insta og 199k unike følgere på snap? I så tilfelle blir jo prosenten jeg snakket om tidligere enda høyere. Fort tett opp mot 30%.

Her er det uansett ikke viktig med helt nøyaktige tall. Men det er litt tankevekkende å ha 30% av den norske kvinnelige befolkningen mellom 15 og 60 år som følgere; og ha så lite engasjement.

Det peker i retning av at veldig mange av «følgerne» hennes er falske/inaktive kontoer.

Modash.io anslår ca. 27% fake followers for denne Insta kontoen.

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Kjempeliten skrev (3 minutter siden):

Tenkte på dette selv. Er det å glemme å ta ut en tampong kvinnehelse? Det er jo en ganske enkel løsning på problemet: husk å ta ut tampongen din. Jeg tror ikke dette er noe som bør informeres om i større grad enn det gjøres nå. Ei heller gjøres noe med. Er man ekstra engstelig for sånt, så bruker man bind. Er det kvinnehelse om en kondom blir igjen oppi der også? Eller et sexleketøy?

Om hun ønsker å fremme kvinnehelse og bli tatt seriøst så kan hun heller snakke om sånt som livmorhalskreft eller brystkreft eller endometriose eller noe sånt. 

Hadde hun snakket om det så hadde det også blitt galt. Sara kommer aldri til å gjøre noe rett i noens øyne.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...