Era Vulgaris Skrevet mandag kl. 11:09 #55681 Skrevet mandag kl. 11:09 Angel75 skrev (14 minutter siden): Siden jeg bruker ordet hate innimellom, så kom jeg over denne i en annen tråd her på KG, og den passer perfekt her og forklarer også en del av meldingene hun får på snap vil jeg tro. Kilde KG, vet ikke hvor den personen har funnet den. Uansett om det er et veletablert ord, så vil kanskje folk ha seg frabedt å bli karakterisert som det, når det impliserer at man har følelser knyttet til SE. Det er over alle grenser å tillegge folk følelser i en debatt, da man umulig kan vite noe om hva andre føler. 2 7
arnoyb Skrevet mandag kl. 11:12 #55682 Skrevet mandag kl. 11:12 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Uansett om det er et veletablert ord, så vil kanskje folk ha seg frabedt å bli karakterisert som det, når det impliserer at man har følelser knyttet til SE. Det er over alle grenser å tillegge folk følelser i en debatt, da man umulig kan vite noe om hva andre føler. For meg virker det som de som ofte blir kalt hater heller vil kalles kritisk. Men hvorfor er fan innafor? Er jo ofte slik at enten er du hater eller fan. Må man være enten positiv eller negativ til SE? Eller er man enten kritisk eller fan? 6 1
Vokteren Skrevet mandag kl. 11:23 #55683 Skrevet mandag kl. 11:23 arnoyb skrev (4 minutter siden): For meg virker det som de som ofte blir kalt hater heller vil kalles kritisk. Men hvorfor er fan innafor? Er jo ofte slik at enten er du hater eller fan. Må man være enten positiv eller negativ til SE? Eller er man enten kritisk eller fan? Ordet hat er et svært negativt ord. Det er forskjell på å hate noen og mislike det en person gjør. Akkurat som at det er stor forskjell på å være fan av/like noen og det å f.eks. elske noen. 3 5
arnoyb Skrevet mandag kl. 11:25 #55684 Skrevet mandag kl. 11:25 Vokteren skrev (1 minutt siden): Ordet hat er et svært negativt ord. Det er forskjell på å hate noen og mislike det en person gjør. Akkurat som at det er stor forskjell på å være fan av/like noen og det å f.eks. elske noen. Ja det var jo poenget... 1 5
Anonym_2024 Skrevet mandag kl. 11:33 #55685 Skrevet mandag kl. 11:33 Var ikke denne Halloween pyntingen hun drev med før, sponset av NILLE? 2 8
Anemoi Skrevet mandag kl. 13:03 #55686 Skrevet mandag kl. 13:03 Da har Danmark kommet oss i forkjøpet og forbyr sosiale medier for barn under 15 år, men åpner for at de kan bruke det fra de er 13. Ap-regjeringen vil sette en absolutt aldersgrense på 15 år, ifølge barne- og familieminister Lene Vågslid. Forbudet vil også gjelde Snapchat. Dette er både juridisk og teknologisk nybrottsarbeid. Det vil ta noe tid, fordi høringsutkastet har fått over 8000 innspill, men det haster. Fra artikkelen i Dagbladet: «I juli gjorde nye retningslinjer fra EU-kommisjonen det mulig for Danmark og andre land å fastsette en nasjonal aldersgrense for bruk av sosiale medier. I likhet med Norge, ser flere andre land på muligheten for å innføre en grense.» Selv om det går sakte, går det framover, steg for steg. Å forby influensere som Sara Emilie å bruke barna sine som inntektsgivende innhold på SoMe, er neste steg. Å beskytte barna må settes foran influensernes rett til ytringsfrihet. https://www.dagbladet.no/nyheter/sosiale-medier-forbud-haster/83824345 9 1
oss-to Skrevet mandag kl. 13:27 #55687 Skrevet mandag kl. 13:27 Anemoi skrev (22 minutter siden): Da har Danmark kommet oss i forkjøpet og forbyr sosiale medier for barn under 15 år, men åpner for at de kan bruke det fra de er 13. Ap-regjeringen vil sette en absolutt aldersgrense på 15 år, ifølge barne- og familieminister Lene Vågslid. Forbudet vil også gjelde Snapchat. Dette er både juridisk og teknologisk nybrottsarbeid. Det vil ta noe tid, fordi høringsutkastet har fått over 8000 innspill, men det haster. Fra artikkelen i Dagbladet: «I juli gjorde nye retningslinjer fra EU-kommisjonen det mulig for Danmark og andre land å fastsette en nasjonal aldersgrense for bruk av sosiale medier. I likhet med Norge, ser flere andre land på muligheten for å innføre en grense.» Selv om det går sakte, går det framover, steg for steg. Å forby influensere som Sara Emilie å bruke barna sine som inntektsgivende innhold på SoMe, er neste steg. Å beskytte barna må settes foran influensernes rett til ytringsfrihet. https://www.dagbladet.no/nyheter/sosiale-medier-forbud-haster/83824345 Dette var glad sak!. Eg synest dette er heilt rett veg å gå, og eg håpar verkeleg at Noreg fortar seg med innføringa av aldersgrensa. Utviklinga det siste året viser tydeleg at dei som er mest kyniske, utnyttar barna til det fulle – både gjennom algoritmar, påverknadsinnhald og kommersiell drift. Vi kan ikkje sitte passivt og sjå på at barndomen blir tatt over av skjermer og marknadsføring – barn sitt vern må setjast fyrst. Sjølv om dette gjeld aldersgrense for bruk håpar eg dei implementerar også deltaking. 4 3
oss-to Skrevet mandag kl. 13:28 #55688 Skrevet mandag kl. 13:28 Era Vulgaris skrev (5 minutter siden): Det er stor forskjell på å være kritisk til noens handlinger og å hate en person. Når enkelte iler til for å forsvare alt som publiseres, er det et større grunnlag for å bli kalt en fan. Selv prøver jeg å unngå å polarisere debatten ved å sette folk i bås, men jeg aksepterer ikke å bli stemplet som en som hater henne. Jeg har ingen følelser knyttet til henne som person, men er derimot kritisk til mange av handlingene hennes. 🎯 6
Angel75 Skrevet mandag kl. 13:29 #55689 Skrevet mandag kl. 13:29 Era Vulgaris skrev (4 minutter siden): Det er stor forskjell på å være kritisk til noens handlinger og å hate en person. Når enkelte iler til for å forsvare alt som publiseres, er det et større grunnlag for å bli kalt en fan. Selv prøver jeg å unngå å polarisere debatten ved å sette folk i bås, men jeg aksepterer ikke å bli stemplet som en som hater henne. Jeg har ingen følelser knyttet til henne som person, men er derimot kritisk til mange av handlingene hennes. Jeg ser ikke noen her inne forsvare alt. Og vi får være uenige om ordet hater. Og jeg har ikke stemplet deg som hater. Og har full forståelse at du er kritisk. Nok avsporing fra meg. 2 5
Anemoi Skrevet mandag kl. 14:01 #55690 Skrevet mandag kl. 14:01 (endret) oss-to skrev (34 minutter siden): Dette var glad sak!. Eg synest dette er heilt rett veg å gå, og eg håpar verkeleg at Noreg fortar seg med innføringa av aldersgrensa. Utviklinga det siste året viser tydeleg at dei som er mest kyniske, utnyttar barna til det fulle – både gjennom algoritmar, påverknadsinnhald og kommersiell drift. Vi kan ikkje sitte passivt og sjå på at barndomen blir tatt over av skjermer og marknadsføring – barn sitt vern må setjast fyrst. Sjølv om dette gjeld aldersgrense for bruk håpar eg dei implementerar også deltaking. Enig! Influensere som SE flytter grenser ved å eksponere detaljert fra unnfangelsen av, gjennom graviditet, fødsel og babytid, og forsvarer det kraftig når hun blir kritisert. Mange yngre influensere har den samme ekstreme barneeksponeringen, noen under dekke av at det er folkeopplysning (lik SE om den eldste sønnen). Man kan også se denne grenseflyttingen når Sophie Elise nå bruker den lille sønnen sin som reklamemodell for ulike produkter. Når grenser så tydelig flyttes og eksponeringen forverres og utvides, ser stadig flere at en lovendring må på plass - særlig for å verne influenser-barna. Endret mandag kl. 14:02 av Anemoi 6 5
Harnoejegvilsi Skrevet mandag kl. 14:56 #55691 Skrevet mandag kl. 14:56 Era Vulgaris skrev (1 time siden): Det er stor forskjell på å være kritisk til noens handlinger og å hate en person. Når enkelte iler til for å forsvare alt som publiseres, er det et større grunnlag for å bli kalt en fan. Selv prøver jeg å unngå å polarisere debatten ved å sette folk i bås, men jeg aksepterer ikke å bli stemplet som en som hater henne. Jeg har ingen følelser knyttet til henne som person, men er derimot kritisk til mange av handlingene hennes. Amen! 🙏 Synes egentlig begge betegnelsene, både hater og fan, er å spjelke folk fast i en mening. Jeg har ingenting i mot influencere, men er sterkt kritisk til bransjen. Jeg kan forstå influencere som viser en finger til negative følgere, men ser samtidig at det er lite profesjonelt. Ergo man kan tenke to ting samtidig. Som et eks, så synes jeg den røde kjolen, hun nettopp lanserte er fin. Men så, så jeg det bildet der hun viser fingeren til «haterne» i kommentarfeltet her, og da ville jeg ikke bruke en eneste krone på henne. 4 10
oss-to Skrevet mandag kl. 15:05 #55692 Skrevet mandag kl. 15:05 Harnoejegvilsi skrev (8 minutter siden): Amen! 🙏 Synes egentlig begge betegnelsene, både hater og fan, er å spjelke folk fast i en mening. Jeg har ingenting i mot influencere, men er sterkt kritisk til bransjen. Jeg kan forstå influencere som viser en finger til negative følgere, men ser samtidig at det er lite profesjonelt. Ergo man kan tenke to ting samtidig. Som et eks, så synes jeg den røde kjolen, hun nettopp lanserte er fin. Men så, så jeg det bildet der hun viser fingeren til «haterne» i kommentarfeltet her, og da ville jeg ikke bruke en eneste krone på henne. 🎯 3 2
elskersommer Skrevet mandag kl. 15:33 #55693 Skrevet mandag kl. 15:33 Harnoejegvilsi skrev (34 minutter siden): Amen! 🙏 Synes egentlig begge betegnelsene, både hater og fan, er å spjelke folk fast i en mening. Jeg har ingenting i mot influencere, men er sterkt kritisk til bransjen. Jeg kan forstå influencere som viser en finger til negative følgere, men ser samtidig at det er lite profesjonelt. Ergo man kan tenke to ting samtidig. Som et eks, så synes jeg den røde kjolen, hun nettopp lanserte er fin. Men så, så jeg det bildet der hun viser fingeren til «haterne» i kommentarfeltet her, og da ville jeg ikke bruke en eneste krone på henne. Er så enig med deg.. Å egentlig forventer jeg at en bedriftseier i den skala SET er å oppfører seg ut mot sine følgere/kunder. 5
Sol Rampelyset Skrevet mandag kl. 19:09 #55694 Skrevet mandag kl. 19:09 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporing. Sol, admin. 4
Kuleramme Skrevet mandag kl. 19:38 #55695 Skrevet mandag kl. 19:38 Sara er bare så kreativ og nyskapende.. Her viser hun siste vareprøvene på snap i dag 🤭 Lurer virkelig på om hun bare sitter og blar i en temukatalog. 2 1 15
elskersommer Skrevet mandag kl. 19:49 #55696 Skrevet mandag kl. 19:49 Kuleramme skrev (10 minutter siden): Sara er bare så kreativ og nyskapende.. Her viser hun siste vareprøvene på snap i dag 🤭 Lurer virkelig på om hun bare sitter og blar i en temukatalog. De er jo helt identiske 🤔 1 14
oss-to Skrevet mandag kl. 19:52 #55697 Skrevet mandag kl. 19:52 Kuleramme skrev (12 minutter siden): Sara er bare så kreativ og nyskapende.. Her viser hun siste vareprøvene på snap i dag 🤭 Lurer virkelig på om hun bare sitter og blar i en temukatalog. Det er slik med fleire varer, såg det feks på "cowboy" støvlettane. 4 6
Tøvftta Skrevet mandag kl. 20:22 #55698 Skrevet mandag kl. 20:22 Kuleramme skrev (43 minutter siden): Sara er bare så kreativ og nyskapende.. Her viser hun siste vareprøvene på snap i dag 🤭 Lurer virkelig på om hun bare sitter og blar i en temukatalog. Den fra temu ser finere ut 🙈 3 6
Outandabout Skrevet mandag kl. 20:31 #55699 Skrevet mandag kl. 20:31 What? Dette er jo rein kopi! Tenkte på det i dag. Vareprøver….. en av jakkene var så korte sa hun. En designer klarer vel å tegne en jakke lang nok til at den som syr forstår? 7 2
oss-to Skrevet mandag kl. 20:55 #55700 Skrevet mandag kl. 20:55 Outandabout skrev (23 minutter siden): What? Dette er jo rein kopi! Tenkte på det i dag. Vareprøver….. en av jakkene var så korte sa hun. En designer klarer vel å tegne en jakke lang nok til at den som syr forstår? Kan det være at CareLess markedsfører det som "egen design" men i realiteten brukar standarddesign/fabrikkproduksjon som andre selgarar også kan bruke? 5 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå