elskersommer Skrevet 8. november #55641 Skrevet 8. november Ellenn skrev (2 timer siden): Har hun fått noen pris, eller har hun bare gått videre til neste runde? Har ikke satt meg inn i prisen, men trodde den først skulle utdeles i Marokko? Hun har ikke vunnet denne prisen enda.. Hun har gått videre til landsfinalen i Oslo i februar. Så går vinneren der videre til finalen i Monacco til sommeren🙂 6 2
Anemoi Skrevet 8. november #55642 Skrevet 8. november (endret) oss-to skrev (54 minutter siden): Å få prisen er stort for bedrifta og influensaren. https://www.ey.com/no_no/entrepreneur-of-the-year/guard-automation-og-careless-til-topps-i-region-sor Dette ble både mer detaljert og klart. Her til lands er det syv ulike regioner. Det ble delt ut to nominasjoner i region sør, en i bransjekategoriene og en i kategorien Young Entrepreneur. Det ble ikke delt ut noen priser, men to plasser til landsfinalen i februar. SE ble nominert fra regionen sør i kategorien unge entreprenører, hun sa på snap at det var hun veldig glad for, aldersgrensen der er 34 år - og hun er 33. I den norske landsfinalen deltar til sammen 14 kandidater, 7 fra bransjekategorien og 7 fra kategorien unge entreprenører. Så kåres det en vinner av disse 14, vinneren får reise til den store finalen i Monaco 2026. https://www.ey.com/no_no/entrepreneur-of-the-year/guard-automation-og-careless-til-topps-i-region-sor Endret 8. november av Anemoi 5
skeiv-ostepop Skrevet 8. november #55643 Skrevet 8. november Min opplevelse av Sara Emilie er at hun har en umoden «mean girl» oppførsel når ting går i mot henne. Dette kommer fra hvordan hun henger ut andre om hun kan, hvordan hun svarer enkelte følgere, hvordan hun behandlet Filiokus og nå ikke minst denne fingeren da. For ikke å glemme Foto Knutsen og maning til å gå etter de som så henne mot. Enkelte kontaktet til og med arbeidsgivere til enkelte som var negative til Sara Emilie. Usympatisk. 6 11
Anemoi Skrevet 8. november #55644 Skrevet 8. november oss-to skrev (33 minutter siden): Eg lurar og på kven fingen var retta mot. Og kanskje endå meir, om det er sunt for ein influensar å bruke energien sin på dei som eventuelt ikkje unnar ho suksess. I staden burde ho ha nytt og sjølv unt seg den suksessen ho faktisk har oppnådd. Det hadde vore fint å sjå at fokuset låg på meistring og glede , heller enn på motstand og irritasjon. Målbare resultat og prisen seier meir en den fingen nokon gong vil gjere. Samtidig for meg, mista resultatet litt av glansen med den fingen. Støttes! Her utdyper du det samme som jeg skrev om sent i går. I stedet for å være glad for nominasjonen i kategorien Young Entrepreneur og en plass i landsfinalen, fokuserer hun på en uspesifisert gruppe kritikere. Det syns jeg er både smålig og uklokt. 2 9
oss-to Skrevet 8. november #55645 Skrevet 8. november Anemoi skrev (21 minutter siden): Støttes! Her utdyper du det samme som jeg skrev om sent i går. I stedet for å være glad for nominasjonen i kategorien Young Entrepreneur og en plass i landsfinalen, fokuserer hun på en uspesifisert gruppe kritikere. Det syns jeg er både smålig og uklokt. Eg såg også posten din i går 🏆, og eg er samd i mykje av det du skriv. Samtidig er eg ikkje heilt sikker på at det berre er smålig eller uklokt – eg trur faktisk ho veit kva ho gjer. Den omvende jantelova verkar ofte sterkt i sosiale medium, og ved å snakke om "oss mot dei" byggjer ho nok både sympati og støtte frå eigne følgjarar. 3
Anemoi Skrevet 8. november #55646 Skrevet 8. november oss-to skrev (4 minutter siden): Eg såg også posten din i går 🏆, og eg er samd i mykje av det du skriv. Samtidig er eg ikkje heilt sikker på at det berre er smålig eller uklokt – eg trur faktisk ho veit kva ho gjer. Den omvende jantelova verkar ofte sterkt i sosiale medium, og ved å snakke om "oss mot dei" byggjer ho nok både sympati og støtte frå eigne følgjarar. Ja, dessverre. Ikke bare smålig og uklokt, men også bevisst og med hensikt… Som du skriver, hun styrker vi-følelsen hos basisgruppen, de mest trofaste kjernefølgerne, - men støter nok samtidig fra seg andre og nye følgere. Jeg syns det er bekymringsfullt at SE er så opphengt i fastlåste meninger om kritikerne. Hun tillegger dem (oss) både egenskaper og motiver som er ganske så ekstreme. 5
Roe Skrevet 8. november #55647 Skrevet 8. november Anemoi skrev (2 minutter siden): Ja, dessverre. Ikke bare smålig og uklokt, men også bevisst og med hensikt… Som du skriver, hun styrker vi-følelsen hos basisgruppen, de mest trofaste kjernefølgerne, - men støter nok samtidig fra seg andre og nye følgere. Jeg syns det er bekymringsfullt at SE er så opphengt i fastlåste meninger om kritikerne. Hun tillegger dem (oss) både egenskaper og motiver som er ganske så ekstreme. Jeg tenker at det er viktig å skille mellom det vi tror kan skje, og det som faktisk er uttalt eller observert. Når det gjelder nye eller andre følgere, hvilke konkrete tegn har vi på at de støtes fra seg? Og når det gjelder intensjonen bak gesten, så presiserte Sara at den var rettet mot de som sprer løgner, og ønsker at ting skal gå dårlig for henne, ikke alle kritikere/alle andre. Jeg skjønner derfor ikke helt på hvilken måte Sara ilegger noen ekstreme motiver eller egenskaper? 1 4
oss-to Skrevet 8. november #55648 Skrevet 8. november Anemoi skrev (13 minutter siden): Ja, dessverre. Ikke bare smålig og uklokt, men også bevisst og med hensikt… Som du skriver, hun styrker vi-følelsen hos basisgruppen, de mest trofaste kjernefølgerne, - men støter nok samtidig fra seg andre og nye følgere. Jeg syns det er bekymringsfullt at SE er så opphengt i fastlåste meninger om kritikerne. Hun tillegger dem (oss) både egenskaper og motiver som er ganske så ekstreme. Ja, det er skremmande. Dama som utleverer barnet sitt – med mål om å gjere det til barneinfluensar – har likevel fått over 2000 nye følgjarar etter at Henrik Troy satte fokus på eksponeringa og barnets rett til privatliv. Det viser korleis influensarar kan vinne på å provosere eller utlevere, fordi det finst alltid folk som er villige til å sjå på, utan å betale prisen. 14 1
Anemoi Skrevet 8. november #55649 Skrevet 8. november (endret) Roe skrev (1 time siden): Jeg tenker at det er viktig å skille mellom det vi tror kan skje, og det som faktisk er uttalt eller observert. Når det gjelder nye eller andre følgere, hvilke konkrete tegn har vi på at de støtes fra seg? Og når det gjelder intensjonen bak gesten, så presiserte Sara at den var rettet mot de som sprer løgner, og ønsker at ting skal gå dårlig for henne, ikke alle kritikere/alle andre. Jeg skjønner derfor ikke helt på hvilken måte Sara ilegger noen ekstreme motiver eller egenskaper? Her skriver jeg generelt om SE sitt velkjente syn på kritikere, ikke bare om å vise fingeren denne ene gangen. Hun har jevnlig karakterisert kritikere (f.eks. oss her på KG) som smågale, ensomme nettroll uten egne liv. Hun har tom foreslått at det burde lages en film om denne gruppen, hva er det som driver dem, de kan ikke være helt friske… Hun mener kritikerne er ute etter å ta henne, å ødelegge alt for henne. Som kritiker av SE ilegger hun meg da ekstreme egenskaper og motiver. Det problematiske er at hun oftest setter alle kritikerne i samme bås, enten er du mot henne eller med henne. Kritikere blir en grå, uspesifisert og ekkel masse som hun kan peke finger til. Det tror jeg ikke gagner merkevaren hennes, heller tvert imot. Endret 8. november av Anemoi 5 9
Anonym_2024 Skrevet 8. november #55650 Skrevet 8. november elskersommer skrev (16 timer siden): Rart vi ikke har hørt noe om salget på kjoler i går? Fikk det ikke som forventet? Er ingen størrelser utsolgt Tror ikke det droppet gikk så bra heller. Det ser ut til at denne kjolen er lagt opp til å være årets julekjole? 4 1
Anonym_2024 Skrevet 8. november #55651 Skrevet 8. november oss-to skrev (27 minutter siden): Ja, det er skremmande. Dama som utleverer barnet sitt – med mål om å gjere det til barneinfluensar – har likevel fått over 2000 nye følgjarar etter at Henrik Troy satte fokus på eksponeringa og barnets rett til privatliv. Det viser korleis influensarar kan vinne på å provosere eller utlevere, fordi det finst alltid folk som er villige til å sjå på, utan å betale prisen. Ganske sikker på at folk flest ikke tenker over en gang at barn blir eksponert, når dette skjer på daglig basis. Det blir normalisert på et vis. 6
Anemoi Skrevet 8. november #55652 Skrevet 8. november Anonym_2024 skrev (3 minutter siden): Tror ikke det droppet gikk så bra heller. Det ser ut til at denne kjolen er lagt opp til å være årets julekjole? Det er ikke lagt ut resultater fra de to siste droppene… 6
Stargaze Skrevet 8. november #55653 Skrevet 8. november I EYs entrepenørskapskåring tok Careless seieren i Youth. De som konkurrerer i Youth går videre til en egen nasjonalkåring, det kåres en vinner men den går ikke videre internasjonalt. Det er det vinner i hovedklassen som gjør. 3
oss-to Skrevet 8. november #55654 Skrevet 8. november Anonym_2024 skrev (3 minutter siden): Ganske sikker på at folk flest ikke tenker over en gang at barn blir eksponert, når dette skjer på daglig basis. Det blir normalisert på et vis. Ja, det er eit veldig viktig poeng. Når noko skjer dagleg eller gjentek seg, blir det ofte normalisert , sjølv om det eigentleg burde få alle varsellampene til å blinke. Det store spørsmålet er korleis skal ein "vekke" folk 5 2
Anonym_2024 Skrevet 8. november #55655 Skrevet 8. november Stargaze skrev (Akkurat nå): I EYs entrepenørskapskåring tok Careless seieren i Youth. De som konkurrerer i Youth går videre til en egen nasjonalkåring, det kåres en vinner men den går ikke videre internasjonalt. Det er det vinner i hovedklassen som gjør. Så dette snakket hennes om Monaco stemmer ikke? Har hun i det hele tatt adressert hvilken pris hun faktisk vant? 3 5
skeiv-ostepop Skrevet 8. november #55656 Skrevet 8. november Anonym_2024 skrev (1 minutt siden): Så dette snakket hennes om Monaco stemmer ikke? Har hun i det hele tatt adressert hvilken pris hun faktisk vant? Vet hun det egentlig selv? 6 4
Anonym_2024 Skrevet 8. november #55657 Skrevet 8. november oss-to skrev (Akkurat nå): Ja, det er eit veldig viktig poeng. Når noko skjer dagleg eller gjentek seg, blir det ofte normalisert , sjølv om det eigentleg burde få alle varsellampene til å blinke. Det store spørsmålet er korleis skal ein "vekke" folk Det blir en del av denne «hjernevaskingen» som Sara Emilie driver med på daglig basis. Det kreves at de som følger innehar kritisk sans og ikke minst har evnen til å reflektere over hva Sara Emilie AS på snap faktisk er. Det er salg av produkter og historiefortelling med kommersialisering av barndom og «privatliv» som grunnpilarer i forretningsmodellen. 5 8
Anonym_2024 Skrevet 8. november #55658 Skrevet 8. november Anemoi skrev (8 minutter siden): Det er ikke lagt ut resultater fra de to siste droppene… Det er vel en årsak til det.. 7
elskersommer Skrevet 8. november #55659 Skrevet 8. november Roe skrev (55 minutter siden): Jeg tenker at det er viktig å skille mellom det vi tror kan skje, og det som faktisk er uttalt eller observert. Når det gjelder nye eller andre følgere, hvilke konkrete tegn har vi på at de støtes fra seg? Og når det gjelder intensjonen bak gesten, så presiserte Sara at den var rettet mot de som sprer løgner, og ønsker at ting skal gå dårlig for henne, ikke alle kritikere/alle andre. Jeg skjønner derfor ikke helt på hvilken måte Sara ilegger noen ekstreme motiver eller egenskaper? Jeg er litt interessert i å vite hvilke løgner som spres? 2 7
elskersommer Skrevet 8. november #55660 Skrevet 8. november Anonym_2024 skrev (20 minutter siden): Tror ikke det droppet gikk så bra heller. Det ser ut til at denne kjolen er lagt opp til å være årets julekjole? Det skulle vel komme ett dropp på julekjoler litt senere i november.. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå