Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Minimeg1234 skrev (26 minutter siden):

Om de har fått med seg all kritikken og negativiteten rundt Careless og  SE så skal man ikke se bort ifra at de hadde forstått at den fingeren kom. 

Profesjonelle dommere ville i aller høyeste grad reagert på det det, utrolig at selv det skal forsvares 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årsaken til den største angsten er vel hva som kommer til å skje hvis Snap slutter med sin hodeløse utbetaling, og at bedriften skal ende opp med en bunnlinje som umuliggjør at eierne kan ta ut utbytte. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Anonym_2024 skrev (15 minutter siden):

Årsaken til den største angsten er vel hva som kommer til å skje hvis Snap slutter med sin hodeløse utbetaling, og at bedriften skal ende opp med en bunnlinje som umuliggjør at eierne kan ta ut utbytte. 

Spot on…og det verste er…eller beste da, er jo at det forhåpentligvis kommer til å skje

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Isola2 skrev (3 minutter siden):

Spot on…og det verste er…eller beste da, er jo at det forhåpentligvis kommer til å skje

Jamfør Instagrammen til Henrik Troy i dag , nykommaren Ulrikke og veteranen SE kan ikkje dette skje fort nok.

• Liker 6
Skrevet

Her er ett bilde etter hun har vunnet, angstfull pga spy, der hun sier noe mer enn teksten på bilde, men synes virkelig folk at "styggprat, fordi ikke alle heier på henne", fra en bedriftseier, samt " gir dem fingeren, er ok og voksent..... for meg er ihvertfall dette lavmål.

Screenshot_20251106_181250_Snapchat.thumb.jpg.d52cdf2a245096bdcd66bb4a34f9ffdf.jpg

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Tigerfrue skrev (3 minutter siden):

Her er ett bilde etter hun har vunnet, angstfull pga spy, der hun sier noe mer enn teksten på bilde, men synes virkelig folk at "styggprat, fordi ikke alle heier på henne", fra en bedriftseier, samt " gir dem fingeren, er ok og voksent..... for meg er ihvertfall dette lavmål.

Screenshot_20251106_181250_Snapchat.thumb.jpg.d52cdf2a245096bdcd66bb4a34f9ffdf.jpg

Hva har hvordan det går med CL i 2025 med denne prisen å gjøre?De tar vel utgangspunkt i regnskapet for foregående år. Kan også supplere med at bedriften som vant i fjor ikke tjente millioner av kroner, men de hadde en oppadgående kurve som CL. Det er bare å se på de siste droppene de siste månedene, forventningene står ikke til salg av produkter. Så hvor bra går det egentlig? 

• Liker 9
Skrevet
Tigerfrue skrev (13 minutter siden):

Med dette biletet illustrerer Sara Elise Tandberg kor store kontrastar som finst mellom prisen ho fekk for bedrifta Careless og influensaren Sara Elise, som tydeleg care less. Prisen hevdar å belønne entreprenørskap, leiarskap og etiske verdiar i næringslivet, medan delar av oppførselen hennar på sosiale medium kan oppfattast som provoserande eller uforsiktig. Dette viser korleis ein grunder kan bli hylla for forretningsmessig suksess, samtidig som publikums oppfatning av personen er langt meir nyansert , og i nokon tilfelle kritisk. Spenningsfeltet mellom formell heider og offentleg framtoning blir dermed ekstra tydeleg, og reiser spørsmål om korleis slike prisar bør vurdere både bedrift og person i ei tid der grensa mellom dei stadig flyt saman.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Tigerfrue skrev (15 minutter siden):

«Alle de som ikke heier??» Forventer hun virkelig at absolutt alle skal heie på henne? Og hvilke falske rykter er det hun snakker om? 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (3 minutter siden):

Med dette biletet illustrerer Sara Elise Tandberg kor store kontrastar som finst mellom prisen ho fekk for bedrifta Careless og influensaren Sara Elise, som tydeleg care less. Prisen hevdar å belønne entreprenørskap, leiarskap og etiske verdiar i næringslivet, medan delar av oppførselen hennar på sosiale medium kan oppfattast som provoserande eller uforsiktig. Dette viser korleis ein grunder kan bli hylla for forretningsmessig suksess, samtidig som publikums oppfatning av personen er langt meir nyansert , og i nokon tilfelle kritisk. Spenningsfeltet mellom formell heider og offentleg framtoning blir dermed ekstra tydeleg, og reiser spørsmål om korleis slike prisar bør vurdere både bedrift og person i ei tid der grensa mellom dei stadig flyt saman.

🎯🎯👏🏻

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

«Alle de som ikke heier??» Forventer hun virkelig at absolutt alle skal heie på henne? Og hvilke falske rykter er det hun snakker om? 

Kanskje det blir spørsmålet frå juryen i landsfinalen?

• Liker 8
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Om de har fått med seg all kritikken og negativiteten rundt Careless og  SE så skal man ikke se bort ifra at de hadde forstått at den fingeren kom. 

Du tenker at juryen har vært inne på Kvinneguiden å lest før de bestemte seg?

• Liker 6
Skrevet

Dernest kom det en liten "triade" ang de store mediene her i Norge, som ikke ønsker å skrive noe positivt om henne, men bare negativt vistnok...... 

Og som hun sier " forstå det de som kan " , ....... at hun tross alt ikke ble ringt opp av VG

Screenshot_20251106_181743_Snapchat.thumb.jpg.014f6f68e9b14470d91a22f34ff7da15.jpg

• Liker 7
Skrevet
Tigerfrue skrev (16 minutter siden):

Rykter om at det går dårlig er det vel ingen som har satt ut. Men at CL økonomisk ikke er et solid mur er faktisk helt riktig. Fokus kun på topplinje er aldri smart i lengden.

Careless har høy gjeldsgrad og lav egenkapital, og heftelser i varelager.

Trenger ikke være professor i økonomi for å forstå hvorfor hun ser sliten ut. Med et 40 mills hus å betjene kostnadene på.

Ja, hun selger mye. Men eierne klarer likevel ikke å drive sunt eller langsiktig smart.

Alt under offentlig og åpen i fo fra brreg.no og proff.no

IMG_8842.png

IMG_8843.jpeg

IMG_8844.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Rart vi ikke har hørt noe om salget på kjoler i går? Fikk det ikke som forventet? Er ingen størrelser utsolgt

• Liker 7
Skrevet

Er det barnslig å vise fingeren etter å ha vunnet en tungtveiende pris eller menneskelig?

For meg er det ganske forståelig. Når man i årevis har blitt latterliggjort, mistrodd, feilinformert om og stadig undervurdert og likevel klarer å bevise det motsatte gang på gang - da tror jeg mange hadde hatt lyst til å vise fingeren..

Forskjellen er bare at Sara våger å være ekte i sin kommunikasjon i stedet for polert. Hun spiller ikke rollen mange mener hun bør spille, og så langt har det fungert helt utmerket.

Hun vant på helt reelle kriterier fra juryen, og jeg tviler ikke på at det finnes folk der ute på nett som spekulerer og ønsker at bedriften skal gå dårlig..

Så ja, hun viste fingeren. Ikke til de som bare ikke heier, men til de som faktisk aktivt håper hun feiler på ulike måter. Og det er kanskje et av de mest fortjente fingerløfta i år spør du meg 🙌🏽

• Liker 6
  • Nyttig 14
Skrevet
Roe skrev (6 minutter siden):

Er det barnslig å vise fingeren etter å ha vunnet en tungtveiende pris eller menneskelig?

For meg er det ganske forståelig. Når man i årevis har blitt latterliggjort, mistrodd, feilinformert om og stadig undervurdert og likevel klarer å bevise det motsatte gang på gang - da tror jeg mange hadde hatt lyst til å vise fingeren..

Forskjellen er bare at Sara våger å være ekte i sin kommunikasjon i stedet for polert. Hun spiller ikke rollen mange mener hun bør spille, og så langt har det fungert helt utmerket.

Hun vant på helt reelle kriterier fra juryen, og jeg tviler ikke på at det finnes folk der ute på nett som spekulerer og ønsker at bedriften skal gå dårlig..

Så ja, hun viste fingeren. Ikke til de som bare ikke heier, men til de som faktisk aktivt håper hun feiler på ulike måter. Og det er kanskje et av de mest fortjente fingerløfta i år spør du meg 🙌🏽

Eg ser poenget ditt, men eg er ueinig. Ein tungtveiende pris er meint å heidre entreprenørskap og profesjonell integritet. Å vise fingeren, sjølv til kritikarar, sender eit signal om manglande respekt og modenheit, og det står i kontrast til kva ein slik pris eigentleg skal representere. Det handlar ikkje om å ikkje vere ekte, men om å skilje mellom personleg frustrasjon og profesjonell framtoning.

• Liker 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Stargaze skrev (6 minutter siden):

Rykter om at det går dårlig er det vel ingen som har satt ut. Men at CL økonomisk ikke er et solid mur er faktisk helt riktig. Fokus kun på topplinje er aldri smart i lengden.

Careless har høy gjeldsgrad og lav egenkapital, og heftelser i varelager.

Trenger ikke være professor i økonomi for å forstå hvorfor hun ser sliten ut. Med et 40 mills hus å betjene kostnadene på.

Ja, hun selger mye. Men eierne klarer likevel ikke å drive sunt eller langsiktig smart.

Alt under offentlig og åpen i fo fra brreg.no og proff.no

IMG_8842.png

IMG_8843.jpeg

IMG_8844.jpeg

Hun og Reme burde slutte med å ta ut alt av overskuddet.. De har på 3 år tatt ut 25 millioner i utbytte og har 3.6 mill i egenkapital.

Hva med å heller bygge opp den egenkapitalen fremfor å ta ut så mye til egen lomme?

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet
oss-to skrev (20 minutter siden):

Kanskje det blir spørsmålet frå juryen i landsfinalen?

Akkurat det har jeg lite tro på. 

• Liker 3
Skrevet
Roe skrev (16 minutter siden):

Ja, det er faktisk skikkelig barnslig spør du meg.

• Liker 13
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Akkurat det har jeg lite tro på. 

Nei, ikkje eg heller. Var meint som ein "litt på kanten" kommentar.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...