elskersommer Skrevet fredag kl. 15:42 #55561 Skrevet fredag kl. 15:42 Minimeg1234 skrev (2 timer siden): Nei der jeg så det tydeligst hvor vondt dette var for SE var den dagen hun skulle vært i Porsgrunn. Det er noen dager siden så det er borte nå. Ja hun virket jo preget helt frem til hun gikk videre i kåringen. Etter det smilte hun og viste fingeren til de som ikke heiet på henne å var irritert fordi aviser ikke hadde tatt kontakt.. 5 9
Anemoi Skrevet fredag kl. 15:53 #55562 Skrevet fredag kl. 15:53 Roe skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig - det er også en viktig faktor her. Jeg tror samtidig det er fullt mulig å både ha økonomisk gevinst og genuin sårbarhet samtidig. At hun tjener penger på å dele betyr ikke nødvendigvis at følelsene hennes er mindre ekte. Det er sant, men som jeg nettopp skrev i en annen melding - SE er en influenser/påvirker, og det vi ser er både spill og ekte. Derfor tror jeg det er sunt med en viss distanse og skepsis i forhold til det både SE og andre influensere presenterer på sine SoMe. 4 2
Maiken2025 Skrevet fredag kl. 15:54 #55563 Skrevet fredag kl. 15:54 Ja alle disse damene tar etter hverandre. Monica er vel den jeg tror minst på men… Men de to andre de tror jeg har noe de sliter med. 2 3
Anonym_2024 Skrevet fredag kl. 15:57 #55564 Skrevet fredag kl. 15:57 elskersommer skrev (13 minutter siden): Ja hun virket jo preget helt frem til hun gikk videre i kåringen. Etter det smilte hun og viste fingeren til de som ikke heiet på henne å var irritert fordi aviser ikke hadde tatt kontakt.. Det var lite voksent fra en bedriftseier. Skulle ha sett andre seriøse bedriftseiere gjøre det samme, men de gjør ikke sånt da de faktisk er seriøse. 7 4
GulleGull Skrevet fredag kl. 16:01 #55565 Skrevet fredag kl. 16:01 elskersommer skrev (10 minutter siden): Ja hun virket jo preget helt frem til hun gikk videre i kåringen. Etter det smilte hun og viste fingeren til de som ikke heiet på henne å var irritert fordi aviser ikke hadde tatt kontakt.. Tror jeg har sett den finger’n flere ganger. Samme med geiping. 6 2
elskersommer Skrevet fredag kl. 16:18 #55566 Skrevet fredag kl. 16:18 GulleGull skrev (16 minutter siden): Tror jeg har sett den finger’n flere ganger. Samme med geiping. Ikke første gang hun viser fingeren til de som ikke heiet å er enig i alt hun foretar seg🙄 8 4
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 16:35 #55567 Skrevet fredag kl. 16:35 Anemoi skrev (1 time siden): Du har to interessante vinklinger her. Jeg er enig i at det både går an å ha forståelse for SE dersom hun er så preget av angst som hun gir uttrykk for - og - mislike henne som influenser. Du skriver også at «det var veldig tydelig at hun ikke hadde det så bra», da ut fra din tolkning. Vi har vel begge sett og hørt det samme, dvs det SE presenterer på snap. Og vi må ikke glemme at dette ikke er hvermannsen, dette er en garvet influenser som utøver yrket sitt - å snakke til og påvirke oss. Hun har flere ganger vært lei seg, men smilt og virket glad på snap. Det vi ser, er en blanding av ekthet og skuespill, noe er spontant - men det meste er nøye gjennomtenkt. SE sier hun først skriver manus, så snakker hun ut fra manuset sitt. Og jeg har en iboende skepsis til å kjøpe blindt det budskapet som influenserne presenterer… Helt klart at dette er viktige poenger når man analyserer SE som influenser. Hun er dyktig og smart i jobben sin. Likevel så er det viktig å ha i bakhodet at SE kan både lage , redigere og være preget av ulike sinnstemninger som vises på snap. 4 1
Anemoi Skrevet fredag kl. 16:38 #55568 Skrevet fredag kl. 16:38 Minimeg1234 skrev (1 minutt siden): Helt klart at dette er viktige poenger når man analyserer SE som influenser. Hun er dyktig og smart i jobben sin. Likevel så er det viktig å ha i bakhodet at SE kan både lage , redigere og være preget av ulike sinnstemninger som vises på snap. Ja, balansegangen her er viktig - å ikke godta og akseptere alt blindt - og - å ikke fordømme alt like blindt. 6
oss-to Skrevet fredag kl. 16:39 #55569 Skrevet fredag kl. 16:39 Anemoi skrev (Akkurat nå): Ja, balansegangen her er viktig - å ikke godta og akseptere alt blindt - og - å ikke fordømme alt like blindt. Word🎯 2 2
Donnap Skrevet fredag kl. 17:10 #55570 Skrevet fredag kl. 17:10 (endret) elskersommer skrev (1 time siden): Ja hun virket jo preget helt frem til hun gikk videre i kåringen. Etter det smilte hun og viste fingeren til de som ikke heiet på henne å var irritert fordi aviser ikke hadde tatt kontakt.. Ja det forbauser meg overhodet ikke at hun viste fingeren. Håper flere og flere ser hvor utrolig useriøs hun er på både den ene og den andre måten, utrolig spesielt og uprofesjonelt å vise fingeren. Tror hun hadde trengt en lang pause fra Snap etter det siste året med mye hormonella,og andre barnslige utbrudd mot følgere og potensielle kunder. Skjønner hun er sliten etter flytting, fødsel og å ha 4 unger men da må hun jo forstå at noe må hun ta pause fra likedan som alle oss andre når vi er slitne. Det mest naturlige er da å ta pause fra Snapping. Hun kan jo hverken ta pause fra Careless eller familien. Hun hadde trengt mammapermisjon slik vi andre har mammapermisjon, men det har hun vel ikke råd til pga hun har bygd ett vanvittig dyrt hus.. Å ofre helsen for dette huset, nei det kan det umulig være verd. Og hun som har hatt ME burde iallfall vite at man må sette på bremsen i god tid før hun møter veggen fullstendig. Jeg tror som flere andre her at mye hun legger ut er bare skuespill og tilgjort for ekstra likes, men fikk henne opp på utforsk i dag, hun så sliten og dradd ut. Endret fredag kl. 17:40 av Donnap 9 3
Harnoejegvilsi Skrevet fredag kl. 17:52 #55571 Skrevet fredag kl. 17:52 Jeg tror konsekvensene av å dele ALT kan gi profilene angst og depresjoner. I det ene øyeblikket deler man ukritisk barn, sexliv, hverdagsliv, konflikter osv, fordi man må. I det neste, ute i den virkelige verden, møter man disse menneskene man har vært ukritisk åpne til. Og der man spør seg selv om hvem har sett meg. Jeg tror nesten at dette er medaljens bakside. Og har man én ting man strever med, vikler tingene seg inn i hverandre. Jeg synes nesten det er påfallende hvor mange influencere som har ulike typer angstproblematikk de strever med. På den ene siden liker jeg åpenheten, for psykisk helse, handler om oss alle. På den andre siden, tror jeg presset og jaget etter penger, kunne gjort den friskeste syk. 4 12
Anemoi Skrevet fredag kl. 18:28 #55572 Skrevet fredag kl. 18:28 Harnoejegvilsi skrev (15 minutter siden): Jeg tror konsekvensene av å dele ALT kan gi profilene angst og depresjoner. I det ene øyeblikket deler man ukritisk barn, sexliv, hverdagsliv, konflikter osv, fordi man må. I det neste, ute i den virkelige verden, møter man disse menneskene man har vært ukritisk åpne til. Og der man spør seg selv om hvem har sett meg. Jeg tror nesten at dette er medaljens bakside. Og har man én ting man strever med, vikler tingene seg inn i hverandre. Jeg synes nesten det er påfallende hvor mange influencere som har ulike typer angstproblematikk de strever med. På den ene siden liker jeg åpenheten, for psykisk helse, handler om oss alle. På den andre siden, tror jeg presset og jaget etter penger, kunne gjort den friskeste syk. Her tror jeg du er inne på noe veldig viktig. Som influenser med mange følgere risikerer du at svært mange vet mye sensitivt om deg, familien og privatlivet ditt. Det kan være uheldig og direkte skadelig for influenseren på sikt, selv om de i dag bagatelliserer det - nå renner pengene inn… Dette gjelder voksne mennesker, tenk hvordan det vil være for et barn når hen blir 15-16 og virkelig forstår omfanget av mors deling… Barndommen er blitt offentlig eie, og vi vet lite om konsekvensene av det. Tragisk! 4 6
Donnap Skrevet fredag kl. 18:30 #55573 Skrevet fredag kl. 18:30 Anemoi skrev (2 minutter siden): Her tror jeg du er inne på noe veldig viktig. Som influenser med mange følgere risikerer du at svært mange vet mye sensitivt om deg, familien og privatlivet ditt. Det kan være uheldig og direkte skadelig for influenseren på sikt, selv om de i dag bagatelliserer det - nå renner pengene inn… Dette gjelder voksne mennesker, tenk hvordan det vil være for et barn når hen blir 15-16 og virkelig forstår omfanget av mors deling… Barndommen er blitt offentlig eie, og vi vet lite om konsekvensene av det. Tragisk! 🎯 4
Era Vulgaris Skrevet fredag kl. 18:31 #55574 Skrevet fredag kl. 18:31 Harnoejegvilsi skrev (36 minutter siden): Jeg tror konsekvensene av å dele ALT kan gi profilene angst og depresjoner. I det ene øyeblikket deler man ukritisk barn, sexliv, hverdagsliv, konflikter osv, fordi man må. I det neste, ute i den virkelige verden, møter man disse menneskene man har vært ukritisk åpne til. Og der man spør seg selv om hvem har sett meg. Jeg tror nesten at dette er medaljens bakside. Og har man én ting man strever med, vikler tingene seg inn i hverandre. Jeg synes nesten det er påfallende hvor mange influencere som har ulike typer angstproblematikk de strever med. På den ene siden liker jeg åpenheten, for psykisk helse, handler om oss alle. På den andre siden, tror jeg presset og jaget etter penger, kunne gjort den friskeste syk. Jeg har tenkt det samme. Problemet for disse influensere er at de både har gjort seg avhengig av dette for å tjene penger, og samtidig har de utviklet en psykisk skjermavhengighet. Å selge alt fra barna sine til de mest intime detaljer fra livet sitt har en pris. Det virker ikke som om de reflekterer over den biten. 6 5
Stargaze Skrevet fredag kl. 18:47 #55575 Skrevet fredag kl. 18:47 Donnap skrev (1 time siden): Ja det forbauser meg overhodet ikke at hun viste fingeren. Håper flere og flere ser hvor utrolig useriøs hun er på både den ene og den andre måten, utrolig spesielt og uprofesjonelt å vise fingeren. Tror hun hadde trengt en lang pause fra Snap etter det siste året med mye hormonella,og andre barnslige utbrudd mot følgere og potensielle kunder. Skjønner hun er sliten etter flytting, fødsel og å ha 4 unger men da må hun jo forstå at noe må hun ta pause fra likedan som alle oss andre når vi er slitne. Det mest naturlige er da å ta pause fra Snapping. Hun kan jo hverken ta pause fra Careless eller familien. Hun hadde trengt mammapermisjon slik vi andre har mammapermisjon, men det har hun vel ikke råd til pga hun har bygd ett vanvittig dyrt hus.. Å ofre helsen for dette huset, nei det kan det umulig være verd. Og hun som har hatt ME burde iallfall vite at man må sette på bremsen i god tid før hun møter veggen fullstendig. Jeg tror som flere andre her at mye hun legger ut er bare skuespill og tilgjort for ekstra likes, men fikk henne opp på utforsk i dag, hun så sliten og dradd ut. Lurer på hva juryen som stemte på henne tenker om den utrolig uproffesjonelle oppførselen? ———— Nei et hus til 40 mill med høy gjeld, et firma, som ja har høy omsetning, men en del andre svake punkter er neppe nøkkelen til et avslappende, lykkelig liv. Hun ser sliten ut ja, og det er ikke rart. Å måtte tenke på å eksponere alt, også helt private og intime ting, barna sine ja hele livet - da kan man umulig sove godt om natten. Det enkle er ofte det beste. 11 2
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 19:01 #55576 Skrevet fredag kl. 19:01 Stargaze skrev (11 minutter siden): Lurer på hva juryen som stemte på henne tenker om den utrolig uproffesjonelle oppførselen? Om de har fått med seg all kritikken og negativiteten rundt Careless og SE så skal man ikke se bort ifra at de hadde forstått at den fingeren kom. 4
GulleGull Skrevet fredag kl. 19:04 #55577 Skrevet fredag kl. 19:04 (endret) Stargaze skrev (19 minutter siden): Lurer på hva juryen som stemte på henne tenker om den utrolig uproffesjonelle oppførselen? ———— Nei et hus til 40 mill med høy gjeld, et firma, som ja har høy omsetning, men en del andre svake punkter er neppe nøkkelen til et avslappende, lykkelig liv. Hun ser sliten ut ja, og det er ikke rart. Å måtte tenke på å eksponere alt, også helt private og intime ting, barna sine ja hele livet - da kan man umulig sove godt om natten. Det enkle er ofte det beste. Det er nok ikke mindre stressende og angstfylt om man begynner reflektere rundt hva man har delt om seg selv og sin innerste krets. Det er en grunn til at folk liker å ha en privat sfære man trekke seg tilbake til. Når ingenting er hellig og privat og du har hatt med deg hundre tusenvis av mennsker omtrent inn i underlivet ditt i mange år, så er det ikke rart man går på en smell og synes det er ubehagelig å se folk i øynene. Vi trenger ikke folk som brenner seg ut på å brette ut eget sexliv og utlevere barn og mann. Vi «vanlige folk» kan fint finne info om det man lurer på er normalt eller ikke på andre måter Endret fredag kl. 19:07 av GulleGull Rettet opp litt rare autocorrect. 7
GulleGull Skrevet fredag kl. 19:06 #55578 Skrevet fredag kl. 19:06 Minimeg1234 skrev (3 minutter siden): Om de har fått med seg all kritikken og negativiteten rundt Careless og SE så skal man ikke se bort ifra at de hadde forstått at den fingeren kom. Man kan fint uttrykke misnøye og evt skadefryd på andre måter en å vise fingern eller geipe. Det er bare umodent og barnslig. 6 6
skeiv-ostepop Skrevet fredag kl. 19:10 #55579 Skrevet fredag kl. 19:10 Minimeg1234 skrev (8 minutter siden): Om de har fått med seg all kritikken og negativiteten rundt Careless og SE så skal man ikke se bort ifra at de hadde forstått at den fingeren kom. Synes du sånn oppførsel er greit? 10
Era Vulgaris Skrevet fredag kl. 19:18 #55580 Skrevet fredag kl. 19:18 Minimeg1234 skrev (16 minutter siden): Om de har fått med seg all kritikken og negativiteten rundt Careless og SE så skal man ikke se bort ifra at de hadde forstått at den fingeren kom. Hvis denne juryen består av profesjonelle dommere, tror jeg neppe de ville blitt veldig imponert over at hun viser fingeren. Du kan da seriøst ikke forsvare noe sånn. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå