Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Økonomisk frihet og frihet fru blom.

De har jo ikke råd til inventar til badene sine.

Det kalles stormannsgalskap.

Og barna er solgt fra de ble født for at denne mammaen skal ha tid til de ? Beklager men det smakte meget vondt i min munn …

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
JojoMoyes skrev (Akkurat nå):

Og barna er solgt fra de ble født for at denne mammaen skal ha tid til de ? Beklager men det smakte meget vondt i min munn …

Unnskyld de er solgt fra graviditetstesten viste positivt ….

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Krissie92 skrev (11 minutter siden):

Forresten, så bra at du påpeker hva en influenser er: en kommersiell påvirker som har som sin jobb å påvirke. Hun jobber på snapp for å skape innhold som snapp kan putt reklame innimellom for å få reklame inntekter, hun promoterer produkter, har salgsvinner til produkter hun liker, hun har rabattkoder og hun kan bruke kontoen til å ha direkte kontakt med kunder til CL. Genialt. Hun tjener penger på å markedsføre eget merke. 

Hun tjener mest på å ha fornøyde kunder, som snakker om produktene og anbefaler dem til venner og familie. Derfor er det viktig å pleie relasjonen til følgerne. 

Dette er det jo full åpenhet om, det er det det vil si å være influenser med eget merkenavn. Skjønner ikke hvorfor det blir påpekt som noe negativ, eller som om det er en skjult agenda, når den ikke er skjult eller forsøkt skjult av noen? 

Lik det eller ikke, SET er god, og hun har greid å skape seg et liv hvor hun har økonomisk frihet og kan være mer tilstede for barna. 

Tja det er vel en sannhet med modifikasjoner og ja mulig hun har god økonomi men hun velger ikke mer tid med barna av den grunn utfra det som vises og vel å selge barna og livet sitt for å få god økonomi ville jeg heller ikke valgt eller droppe å følge regler og lover for reklamering. Man trenger heldigvis ikke gjøre det eller ha supergode økonomi for å få være mye  tilstede i egne barns liv.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Økonomisk frihet og frihet fru blom.

De har jo ikke råd til inventar til badene sine.

Det kalles stormannsgalskap.

Nei nei nei nå tuller du fært her. Såvidt jeg vet er det ingen Fru Blom her  🙄 

(unnskyld , klarte ikke å la vær. 🙈)

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Ble solgt for 300 000,- på sist dropp

Gjest Krissie92
Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Tja det er vel en sannhet med modifikasjoner og ja mulig hun har god økonomi men hun velger ikke mer tid med barna av den grunn utfra det som vises og vel å selge barna og livet sitt for å få god økonomi ville jeg heller ikke valgt eller droppe å følge regler og lover for reklamering. Man trenger heldigvis ikke gjøre det eller ha supergode økonomi for å få være mye  tilstede i egne barns liv.

Må er det veldig mye som ikke deles, og godt er det, på snappen. Hvordan familielivet er, deles i stor grad ikke. Det deles litt info om at det skjer ting som foreldre møter, fotballkamper, osv. men det deles ikke fra fotballkampen osv. det er jo en veldig viktig forskjell. 

Er ikke enig i at barna selges, det er aldri fokuset - men observerer at flere mener det, og respekterer at man kan ha ulike synspunkter på det. Kan foresten tipse om en dokuserie på HBO  som virkelig er sjokkerende, den heter «An oppdate on our family» og er vond å se på altså. 

Skrevet
Krissie92 skrev (Akkurat nå):

Må er det veldig mye som ikke deles, og godt er det, på snappen. Hvordan familielivet er, deles i stor grad ikke. Det deles litt info om at det skjer ting som foreldre møter, fotballkamper, osv. men det deles ikke fra fotballkampen osv. det er jo en veldig viktig forskjell. 

Er ikke enig i at barna selges, det er aldri fokuset - men observerer at flere mener det, og respekterer at man kan ha ulike synspunkter på det. Kan foresten tipse om en dokuserie på HBO  som virkelig er sjokkerende, den heter «An oppdate on our family» og er vond å se på altså. 

Du må gjerne være uenig men å mene at hun ikke deler noe særlig om barna sine det er fullstendig feil og det er nesten så jeg tenker at du ikke ser på snapen hennes. Og jo klart barna selges når hun deler alt mulig for å få klikk soM gir penger i kassa 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Gjest Krissie92
Skrevet (endret)
GulleGull skrev (21 minutter siden):

fint om vi ikke begir oss videre ut på det som tråden blir stengt for. 

Siden parasosiale forhold er en relavant del av markeds miksen til SET, i hvert fall om man skal tro alle henvisningene til parasosiale relasjoner i tråden, så skjønner jeg ikke helt hvorfor moderatorer ønsker å begrense den delen av diskusjonen rundt SET sitt virke. 

Endret av Krissie92
Presisering
Skrevet
Minimeg1234 skrev (15 minutter siden):

Nei nei nei nå tuller du fært her. Såvidt jeg vet er det ingen Fru Blom her  🙄 

(unnskyld , klarte ikke å la vær. 🙈)

Så var det det med at alle ikke er så god på vanlige ordtak og utrykk igjen (unnskyld klarte ikke å la vær )

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
JojoMoyes skrev (Akkurat nå):

Så var det det med at alle ikke er så god på vanlige ordtak og utrykk igjen (unnskyld klarte ikke å la vær )

😂😂😂

• Liker 8
Skrevet
Krissie92 skrev (10 minutter siden):

Så bra at du tippsar om An Update on Our Family! Serien gir eit spennande innblikk i korleis familieliv og sosiale medier kan kollidere, og får ein til å reflektere over kva som skjer bak kamera.

Ekstra interessant er det at forskning visar at mange influensarar har narsissistiske trekk – behovet for oppmerksomheit og sjølvpresentasjon er ofte ein stor del av jobben. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Krissie92 skrev (39 minutter siden):

Forresten, så bra at du påpeker hva en influenser er: en kommersiell påvirker som har som sin jobb å påvirke. Hun jobber på snapp for å skape innhold som snapp kan putt reklame innimellom for å få reklame inntekter, hun promoterer produkter, har salgsvinner til produkter hun liker, hun har rabattkoder og hun kan bruke kontoen til å ha direkte kontakt med kunder til CL. Genialt. Hun tjener penger på å markedsføre eget merke. 

Pluss at hun tjener penger på sine små avkom😔 du glemte og skrive det

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
slipperyslope skrev (22 minutter siden):

Ble solgt for 300 000,- på sist dropp

Det var ikke mye, men de sitter vel igjen med en høy avanse på den summen uansett. 

• Liker 7
Skrevet
Krissie92 skrev (18 minutter siden):

Mener du virkelig at barna ikke selges hver eneste dag?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Krissie92 skrev (1 time siden):

Unnskyld meg, men hallo?! Ingen som må holdte seg oppdatert på kolleksjonen hennes igjennom snapp. Om man ønsker å få et glimt av hvordan hun jobber med kolleksjonene sine før hun slipper produkter så kan man få det igjennom snapp.

Dette er direkte feil. Hun forteller viktig informasjon på Snap, og hvis man ikke følger der så går man glipp av mye. Er det seriøst av en bedrift som sammenligner seg med Cubus? Sara Emilie skal både tjene penger på CareLess og makse det helt ut, gjennom å sluse folk inn på Snap så hun kan tjene millioner der mens hun snakker om produktene. De millionene går ikke til ME forskning for å si det pent. De går til et 35.millioner hus på Hadeland.  

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner at hun ikke er fornøyd med salget i går

Bilde fra SE sin snapchat 

• Liker 7
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (40 minutter siden):

Skjønner at hun ikke er fornøyd med salget i går

Bilde fra SE sin snapchat 

Slettet mine bilder pga navn

Endret av elskersommer
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Krissie92 skrev (1 time siden):

Unnskyld meg, men hallo?! Ingen som må holdte seg oppdatert på kolleksjonen hennes igjennom snapp. Om man ønsker å få et glimt av hvordan hun jobber med kolleksjonene sine før hun slipper produkter så kan man få det igjennom snapp.

Kan du det med hvor enn du har kjøpt de klærne du har på deg nå? Mest sannsynlig ikke, men om du kjøpte klærne i en butikk så kunne du se på vaskelappen hva klærne var laget av og hvor. Det samme kan du med CL sine klær. Om du ville vite mer kunne du gått på hjemmesiden og lest om hvordan firmaet jobber med produksjon, som du kan hos CL. Om du kjøpte klærene på nett, så gjorde du det etter de var lansert, og kunne der forhåpentligvis finne den informasjonen du som kunde trengte for å ta en kjøpsbeslutning . Samme kan du hos CL, etter at klærene er lansert. 

Jeg ser virkelig ikke problemet annet enn at folk virker å ha lite å kverulere om. Informasjonen er tilgjengelig før kjøpstidspunktet. 

Husk; parasosiale forhold kan både være positive (at man har vennefølelser/-opplevelse av relasjonen) eller de kan være negative. Tror en del her kaster stein i glasshus når de snakker om parasosiale forhold. 

Krissie92 skrev (56 minutter siden):

Hun tjener mest på å ha fornøyde kunder, som snakker om produktene og anbefaler dem til venner og familie. Derfor er det viktig å pleie relasjonen til følgerne. 

Dette er det jo full åpenhet om, det er det det vil si å være influenser med eget merkenavn. Skjønner ikke hvorfor det blir påpekt som noe negativ, eller som om det er en skjult agenda, når den ikke er skjult eller forsøkt skjult av noen? 

Lik det eller ikke, SET er god, og hun har greid å skape seg et liv hvor hun har økonomisk frihet og kan være mer tilstede for barna. 

Du verden, to lange kommentarer på ett og samme innlegg!!! 👏🏻👏🏻 Det er det ikke ofte jeg får… 😉 Jeg kan dessverre ikke vise tilsvarende intensitet eller engasjement. Noe av det du skriver syns jeg imidlertid er interessant og verdt å response på. 

Glimtene på snap fra «hvordan hun jobber med med kolleksjonene» dreier seg mest å vise litt detaljer av og til. SET bruker klærne daglig, og legger ofte ut spørsmål (om plaggene) fra følgerne og sine svar. All den informasjonen får man ikke uten å følge henne. 

Jeg ser ikke på diskusjonene her i tråden som kverulering eller steinkasting i glasshus, jeg ser heller at mange bruker både tid og gode argumenter for/imot ulike sider ved SET og CL. Det syns jeg er fint. 👍🏻 

Du sier du syns SET sitt influenserarbeid er «genialt», der er vi ganske så uenige. Jeg respekterer din mening og regner med at du respekterer at jeg mener noe helt annet. Og - som jeg har skrevet flere ganger i denne tråden: Jeg kommer aldri til å anerkjenne en influenser som gjennom 10 år har bygd seg opp gjennom å eksponere sine barn - og - som fortsetter og forsvarer det!

Endret av Anemoi
  • Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Bildene fra drop var allerede delt. 😅

Endret av Anemoi
Skrevet
Anemoi skrev (1 minutt siden):

Fint at du så det, @slipperyslope, da kan jeg supplere litt. ☺️
Dette ble lagt ut i kveld, jeg har sladdet der hun deler informasjon om yngstebarnet. 

IMG_1019.jpeg

Ikke der engang kunne barnet få slippe å bli utlevert 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Når det er sagt så virker hun jo ikke like «kjepphøy» til en forandring . Tja hva tror du SE kanskje folk begynner å våkne ? Kanskje du er avslørt ? Kanskje bedriten kvalitet og totalt mangel på kundeservice osv begynner å nå inn til folk ? Og ja de fleste som har fylt opp kjoleskapet med dyre brennbare Temu/shein kvalitetskjoler har funnet ut at de ikke er verdt det ? Du kan velge selv eller kanskje alle gjelder ? You never know ……( klarte ikke å la vær ) 

• Liker 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...