Anonym_2024 Skrevet 12. september #51381 Skrevet 12. september Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Nei. Men det stopper ikke Sara Emilie. Det er merkelig at hun kan si noe om at ullen er RWS sertifisert, men å opplyse om hvor mye ull det er i disse ullklærne, nei det får man ikke vite. 8 2
Snublefot62 Skrevet 12. september #51382 Skrevet 12. september Anonym_2024 skrev (Akkurat nå): Det er merkelig at hun kan si noe om at ullen er RWS sertifisert, men å opplyse om hvor mye ull det er i disse ullklærne, nei det får man ikke vite. Jeg tror ikke hun vet eller har kontrollen. Eller kanskje hun bare ikke har kompetansen. Det er skremmende å se hvor lite info de legger ut om enkelte produkter og spesielt i forkant av av slipp. Virker som om de ikke har kontrollen eller kompetansen. 7 2
Anonym_2024 Skrevet 12. september #51383 Skrevet 12. september Snublefot62 skrev (6 timer siden): Eller så har de slått av funksjonen for lagerstyring i nettbutikken. Eller rotet med lagerantall. Hun har ved flere tilfeller selv dokumentert at de ikke egentlig har kontroll på lageret med å overselge og så måtte beklage til kundene som kjøpte men ikke får levert allikevel. Eller har de ikke produktene tilgjengelig pga toll eller feil med levering? Dette er et mysterium. Skulle likt å se Cubus ha samme holdning til kundene sine. 7
elskersommer Skrevet 12. september #51384 Skrevet 12. september Snublefot62 skrev (13 minutter siden): Nei. Men det stopper ikke Sara Emilie. Jeg er redd for att de som kjøper det neste hos Careless gir blaffen i om ulla er RWS sertifisert eller om ulla kommer fra sauer som beiter i en bakgård i Kina🙈 6 2
Durancell Skrevet 12. september #51385 Skrevet 12. september Når støvlettene er like romslige som to 10-liters bøtter, er det ikke mye pent. 11
elskersommer Skrevet 12. september #51386 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (1 time siden): Vi får vente å se, eller så kan du eventuelt bare sende SET en melding og spørre om sertifisering av ullen, så nevner hun det gjerne igjen. @Angel75 dette skrev h*n "Bare og sende SET en melding så nevner hun det gjerne igjen" 🙂 6 2
Angel75 Skrevet 12. september #51387 Skrevet 12. september elskersommer skrev (42 minutter siden): @Angel75 dette skrev h*n "Bare og sende SET en melding så nevner hun det gjerne igjen" 🙂 Ja, gjerne. Altså hen vet ikke. Gjerne/kanskje. Who knows? Kun Sara. 4
Angel75 Skrevet 12. september #51388 Skrevet 12. september Synonymer til gjerne, hentet fra synonymordboka.no 1 5
Anemoi Skrevet 12. september #51389 Skrevet 12. september Mye styr og reklamering før drop av Julia-kjolen på SET sine SoMe-kanaler. Nytt denne gangen er at SET ikke har nevnt med ett ord i ettertid hvordan det gikk. (Iallfall ikke det jeg har fått med meg. Enn dere andre?) Jeg-deler-alt gjelder kanskje ikke denne gangen? Eller er det laber bris og lite salg og da skal skjules? Fortsatt er ikke Julia-kjolen utsolgt i noen farger eller størrelser. Det samme gjelder begge tights-modellene, ingenting er utsolgt. Heller ikke de tofargede treningsjakkene er utsolgt i noen størrelser eller farger. Dette er ganske så nytt i CL-sammenheng… Har de feilberegnet antallet? Er markedet mettet? Eller er interessen for CL-produkter dalende? 4 6
elskersommer Skrevet 12. september #51390 Skrevet 12. september Anemoi skrev (11 minutter siden): Mye styr og reklamering før drop av Julia-kjolen på SET sine SoMe-kanaler. Nytt denne gangen er at SET ikke har nevnt med ett ord i ettertid hvordan det gikk. (Iallfall ikke det jeg har fått med meg. Enn dere andre?) Jeg-deler-alt gjelder kanskje ikke denne gangen? Eller er det laber bris og lite salg og da skal skjules? Fortsatt er ikke Julia-kjolen utsolgt i noen farger eller størrelser. Det samme gjelder begge tights-modellene, ingenting er utsolgt. Heller ikke de tofargede treningsjakkene er utsolgt i noen størrelser eller farger. Dette er ganske så nytt i CL-sammenheng… Har de feilberegnet antallet? Er markedet mettet? Eller er interessen for CL-produkter dalende? Hun har ikke sagt noe om hvordan droppet har gått🙂 ikke i går eller i dag🙂 7
Anonym_2024 Skrevet 12. september #51391 Skrevet 12. september Anemoi skrev (34 minutter siden): Mye styr og reklamering før drop av Julia-kjolen på SET sine SoMe-kanaler. Nytt denne gangen er at SET ikke har nevnt med ett ord i ettertid hvordan det gikk. (Iallfall ikke det jeg har fått med meg. Enn dere andre?) Jeg-deler-alt gjelder kanskje ikke denne gangen? Eller er det laber bris og lite salg og da skal skjules? Fortsatt er ikke Julia-kjolen utsolgt i noen farger eller størrelser. Det samme gjelder begge tights-modellene, ingenting er utsolgt. Heller ikke de tofargede treningsjakkene er utsolgt i noen størrelser eller farger. Dette er ganske så nytt i CL-sammenheng… Har de feilberegnet antallet? Er markedet mettet? Eller er interessen for CL-produkter dalende? elskersommer skrev (22 minutter siden): Hun har ikke sagt noe om hvordan droppet har gått🙂 ikke i går eller i dag🙂 Jeg er ikke noe ekspert på influenser markedsføring, men denne posten om disse kjolene er vel ikke god reklame? Det viser at bedriften ikke bare surrer og rører når det gjelder «private» hendelser men også i bedriftssammenheng? Hun gir utrykk for at hun har fortsatt mye ansvar i CareLess, selv om det er Vegard Skau Tjønnås som er daglig leder ( eller CEO som det så fint heter). 3 8
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51392 Skrevet 12. september Bibbi_ skrev (4 timer siden): Hvordan vet man at hun "nevner det gjerne igjen" . Har hun sagt noe om det også? Nei, det derfor jeg sier at hun sikkert nevner det igjen om noen spør.
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51393 Skrevet 12. september Orly skrev (4 timer siden): Så bra du vet hun gjerne nevner det igjen , hvordan vet du forresten? Jeg tror det lønner seg å dra piggene inn og lese hva jeg faktisk skriver. Jeg skriver ikke at hun definitivt kommer til å gjøre noe som helst, men at hun gjerne gjør det. Kanskje er det dialekt forskjeller i forståelsen av ordet gjerne, men så lang jeg vet så betyr det ikke at noe definitivt kommer til å skje, men at noen er tilbøyelig /positivt innstilt til å gjøre noe. Som er en antagelse jeg gjør basert på at SET ofte svarer på spørsmål om produkter - spesielt før dropp, og at Careless igjennom åpenhetsloven må svare på slike spørsmål.
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51394 Skrevet 12. september Anonym_2024 skrev (21 minutter siden): Jeg er ikke noe ekspert på influenser markedsføring, men denne posten om disse kjolene er vel ikke god reklame? Det viser at bedriften ikke bare surrer og rører når det gjelder «private» hendelser men også i bedriftssammenheng? Hun gir utrykk for at hun har fortsatt mye ansvar i CareLess, selv om det er Vegard Skau Tjønnås som er daglig leder ( eller CEO som det så fint heter). Nå var det transport firmaet som hadde levert varene til feil lager i feil by. Det er en kjedelig feil, men ikke en vi kan laste SET for. Greit å ha fakta på det rene før vi kritiserer?😅
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51395 Skrevet 12. september Anemoi skrev (1 time siden): Mye styr og reklamering før drop av Julia-kjolen på SET sine SoMe-kanaler. Nytt denne gangen er at SET ikke har nevnt med ett ord i ettertid hvordan det gikk. (Iallfall ikke det jeg har fått med meg. Enn dere andre?) Jeg-deler-alt gjelder kanskje ikke denne gangen? Eller er det laber bris og lite salg og da skal skjules? Fortsatt er ikke Julia-kjolen utsolgt i noen farger eller størrelser. Det samme gjelder begge tights-modellene, ingenting er utsolgt. Heller ikke de tofargede treningsjakkene er utsolgt i noen størrelser eller farger. Dette er ganske så nytt i CL-sammenheng… Har de feilberegnet antallet? Er markedet mettet? Eller er interessen for CL-produkter dalende? Min antakelse her er: I og med at de nå også har fysiske butikker og går over til en litt annerledes forretningsmodell nå som CL er mer etablert og kan håndtere en større varelager kost, så trenger de ikke helt den samme omløpshastigheten. Det har også vært kritikk for lav varebeholdning og varer som «forsvinner» fra handlekurven før man rekker å bestille. Det er derfor naturlig at varebeholdningen er justert for å unngå å selge helt ut ved dropp. Dette er eventuelt et tegn på sunn vekst.
Anemoi Skrevet 12. september #51396 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (9 minutter siden): Nei, det derfor jeg sier at hun sikkert nevner det igjen om noen spør. Jeg syns det er uheldig og lite profesjonelt at kunder må følge SET sin snap for å kunne holde seg oppdatert mtp ulike produkter og produktbeskrivelser. Typisk influensermarkedsføring og utidig at beskrivelser av klær kommer så kort tid før drop. Det hun sier på snap, fanges opp av noen, andre får det ikke med seg og må da spørre henne personlig på SoMe for å få informasjon. Det svarer hun på og gjør også den som spør til innhold hun kan bruke. Dette er en del av det parasosiale forholdet SET gjør absolutt alt for å holde ved like. Det er det SET er - en kommersiell påvirker som vil selge og tjene mest mulig. 4 10
Anemoi Skrevet 12. september #51397 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (9 minutter siden): Min antakelse her er: I og med at de nå også har fysiske butikker og går over til en litt annerledes forretningsmodell nå som CL er mer etablert og kan håndtere en større varelager kost, så trenger de ikke helt den samme omløpshastigheten. Det har også vært kritikk for lav varebeholdning og varer som «forsvinner» fra handlekurven før man rekker å bestille. Det er derfor naturlig at varebeholdningen er justert for å unngå å selge helt ut ved dropp. Dette er eventuelt et tegn på sunn vekst. Eller ønsketenkning… 😉 3 6
Anonym_2024 Skrevet 12. september #51398 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (22 minutter siden): Nå var det transport firmaet som hadde levert varene til feil lager i feil by. Det er en kjedelig feil, men ikke en vi kan laste SET for. Greit å ha fakta på det rene før vi kritiserer?😅 Krissie92 skrev (16 minutter siden): Min antakelse her er: I og med at de nå også har fysiske butikker og går over til en litt annerledes forretningsmodell nå som CL er mer etablert og kan håndtere en større varelager kost, så trenger de ikke helt den samme omløpshastigheten. Det har også vært kritikk for lav varebeholdning og varer som «forsvinner» fra handlekurven før man rekker å bestille. Det er derfor naturlig at varebeholdningen er justert for å unngå å selge helt ut ved dropp. Dette er eventuelt et tegn på sunn vekst. Er surr og rør med toll, klær som ikke ankommer til oppsatte tidspunkter den nye forretningsmodellen? Etter så mange år, er det utrolig at man klarer få til slike feil. De har fysiske butikker, men det er vel for å dra inn kalde kunder (kunder som ikke handler, men som skal oppdage produktene og dermed handle på nett) og butikkene har de også driftet noen år. Ser at det fortsatt er ufullstendig og mangelfull informasjon om ulltøy som kanskje skal ha dropp på søndag. Man kan godt si at det er en annerledes forretningsmodell ja. 3 4
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51399 Skrevet 12. september Snublefot62 skrev (5 timer siden): Hvorfor skal det være min jobb å få Sara Emilie til å fortelle om ulla er sertifisert eller ikke? Sara Emilie, årets forretningskvinne, grunder, styremedlem ++ får faktisk ta ansvar selv for å legge ut relevant informasjon. Det er til og med salgsfremmende for bedriften å vise til slike ting. I tillegg kan ikke Sara Emilie si at de er sertifisert uten å faktisk vise til en reell sertifisering. Så at hun sier hun har det, uten å vise til noe, er faktisk ikke godt nok. Siden du lurer på om ullen er sertifisert, og etterspør informasjon om det, så oppfordrer jeg deg å gå til kilden og spørre. Så enkelt. Men det skaper vel lite å diskutere om, om man skal finne faktiske svar fra SET heller enn å anta ting. 🤷🏻♀️
Snublefot62 Skrevet 12. september #51400 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (2 minutter siden): Siden du lurer på om ullen er sertifisert, og etterspør informasjon om det, så oppfordrer jeg deg å gå til kilden og spørre. Så enkelt. Men det skaper vel lite å diskutere om, om man skal finne faktiske svar fra SET heller enn å anta ting. 🤷🏻♀️ Eller bedriften kunne lagt ut relevant informasjon på bedriftens nettsider hvor det er normalt å finne den. I stedet for komme med info her og der som de rette kanskje får det med seg. Eller ikke. Ser du ikke problemet med å påstå at de er sertifisert uten å fremlegge dokumentasjon på det de påstår? 5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå