Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

arnoyb skrev (17 minutter siden):

Har hun nevnt antall? Ser for meg at de ikke kan ha tatt inn mange. 

Nei kan ikke tro det, er jo ett «risikoplagg». Vet ikke om det har vært etterspurt heller . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KarateHagemor skrev (18 minutter siden):

Det kan man nok selger videre på careless sine sider på Facebook ,spent jeg også på salget og omsetning ! 

Ja kanskje, men til 1500,- så er kanskje videresalg en risiko. Den som kjøper på den siden får jo vet ikke returnert den til butikken om det ikke er en match. Må være at man prøver i butikk kanskje da, om de kommer i fysisk butikk også? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (53 minutter siden):

Ja kanskje, men til 1500,- så er kanskje videresalg en risiko. Den som kjøper på den siden får jo vet ikke returnert den til butikken om det ikke er en match. Må være at man prøver i butikk kanskje da, om de kommer i fysisk butikk også? 

Har ikke sett noe om det om de kommer i butikk , ser for meg begrenset dropp og det blir sikkert utsolgt og videre salg 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KarateHagemor skrev (2 timer siden):

Når starter droppet til bundas skjorten ?

April. Å ikke skjønner jeg at de rekker dette. Var masse som måtte fixes på før de er klare. Så først skal fabrikken sy om slik at de blir som SE vil ha de. De må sende prøver til godkjenning av SE. 

Så skal alt produseres og sendes med båt/fly fra Kina. Alt dette må gjøres på 5-6 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (13 minutter siden):

April. Å ikke skjønner jeg at de rekker dette. Var masse som måtte fixes på før de er klare. Så først skal fabrikken sy om slik at de blir som SE vil ha de. De må sende prøver til godkjenning av SE. 

Så skal alt produseres og sendes med båt/fly fra Kina. Alt dette må gjøres på 5-6 uker

Ja litt kjedelig om det ikke rekker komme i god tid før 17 mai -var det ikke noe surr med kjoler tidligere før 17 mai også at det ikke rakk å komme i posten før etter.. mulig jeg husker feil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (9 minutter siden):

Ja litt kjedelig om det ikke rekker komme i god tid før 17 mai -var det ikke noe surr med kjoler tidligere før 17 mai også at det ikke rakk å komme i posten før etter.. mulig jeg husker feil .

Tror 17.mai blir bra selv om de skjortene ikke er klare. De fleste kundene hennes har vel uansett fakebunadkjolen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minlillelykke skrev (16 timer siden):

Tencel er bare ett mer fancy navn, samme plast og lufttette greine. Har testet undertøy av tencel, ikke fra careless. Helt grusomt stoff! 

Samme plast?? 

Dette kan du jo åpenbart ingenting om. Det er ikke plast i tencel. 

Jeg personlig synes tencel er veldig behagelig og har flere plagg i tencel. 🤩

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoaideBiehtar skrev (1 minutt siden):

Samme plast?? 

Dette kan du jo åpenbart ingenting om. Det er ikke plast i tencel. 

Jeg personlig synes tencel er veldig behagelig og har flere plagg i tencel. 🤩

Det folk ofte blander her er plast og syntetisk.

Tencel er ikke plast, men det er i høyeste grad syntetisk. Og mange av stofftypen i Xcel familien (Lycel, Tencel etc) er krevende ut fra et miljøperspektiv. De krever ofte (alltid?) mye kjemikalier for produksjonen, og enormt mye vann som kunne gått til andre ting.

Så nei, Tencel er ikke plast men det er syntetisk produsert. Og der er nok den vanligste forvirringen.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Tencel er ikke plast, men det er i høyeste grad syntetisk. Og mange av stofftypen i Xcel familien (Lycel, Tencel etc) er krevende ut fra et miljøperspektiv. De krever ofte (alltid?) mye kjemikalier for produksjonen, og enormt mye vann som kunne gått til andre ting.

Så nei, Tencel er ikke plast men det er syntetisk produsert. Og der er nok den vanligste forvirringen.

Tencel bruker mindre vann enn feks bomull og er et av de mest miljøvennlige stoffene som finnes. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (16 minutter siden):

Så dette er løgn det da?IMG_0823.thumb.jpeg.44673d7d20fb2f21632fbe278c15faa2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (4 minutter siden):

Så dette er løgn det da?IMG_0823.thumb.jpeg.44673d7d20fb2f21632fbe278c15faa2.jpeg

Tipper det som misforståes er at syntetisk alltid er en dårlig ting. Det er ikke tilfelle.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Ja det er syntetisk, men det gjør det ikke til et ikke-pustende (eller dårlig) materiale av den grunn. 

Kjemikalie og vannkrevende? Ja absolutt, i likhet med mange naturmaterialer, for eksempel bomull. :)

Endret av NoaideBiehtar
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (19 minutter siden):

Tencel bruker mindre vann enn feks bomull og er et av de mest miljøvennlige stoffene som finnes. 

Spørsmålet er hvordan det stoffet funker som en bunadsskjorte hvor du skal feste søljer. Har en bomullskjorte til bunaden og en linskjorte, linskjorten er i høyeste grad å foretrekke  over bomull ihvertfall. Søljene sitter mye bedre på ett godt  linstoff. Vet ikke hvordan Tencel ter seg til det bruket. Vet ikke om jeg har noe plagg i Tencel heller når jeg tenker meg om 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NoaideBiehtar skrev (5 minutter siden):

Ja det er syntetisk, men det gjør det ikke til et ikke-pustende (eller dårlig) materiale av den grunn. 

Kjemikalie og vannkrevende? Ja absolutt, i likhet med mange naturmaterialer, for eksempel bomull. :)

Nesten alle kjemikalier i produksjon av tencel gjenbrukes og det bruker 95% mindre vann ved produksjon sammenlignet med bomull 🤷‍♀️  Tror vi kan legge denne diskusjon død. Det er ikke et miljøfiendtlig stoff, men man kan mislike det bare for at Careless bruker det i sine klær.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (23 minutter siden):

Tencel er et fantastisk produkt og miljø vennlig 🙂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
GulleGull skrev (6 minutter siden):

Spørsmålet er hvordan det stoffet funker som en bunadsskjorte hvor du skal feste søljer. Har en bomullskjorte til bunaden og en linskjorte, linskjorten er i høyeste grad å foretrekke  over bomull ihvertfall. Søljene sitter mye bedre på ett godt  linstoff. Vet ikke hvordan Tencel ter seg til det bruket. Vet ikke om jeg har noe plagg i Tencel heller når jeg tenker meg om 😅

Nei for er ikke en av de gode tingene med stoffet hun viste frem at det er lett og luftig? Kan sikkert funke til type fantasi bunader der man ikke bruker søljer osv. Men noen bunader har jo store søljer....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (4 minutter siden):

Nei for er ikke en av de gode tingene med stoffet hun viste frem at det er lett og luftig? Kan sikkert funke til type fantasi bunader der man ikke bruker søljer osv. Men noen bunader har jo store søljer....

Er det jeg er «redd» for. Ser for meg at det stoffet er altfor elastisk? og skjørt mtp å ha en tung sølje hengende på skjorten. Så får man heller ikke byttet skjorten når du finner ut av det. Ikke pent når søljen vipper utover fordi den blir for tung for underlaget eller at stoffet er for elastisk  og at søljen drar og skrukker i stoffet. Får håpe de som kjøper er litt klar over det at den passer bedre til en bunad hvor du ikke har den type søljer. Evt en festdrakt/fantasi drakt hvor det ikke følger med søljer. Men rart om man har laget en «bunadskjorte» hvor stoffet ikke tåler søljer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (11 minutter siden):

IMG_6424.jpeg

Hva tenkte du på her?  at det er forskjell på TM og R merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...