elskersommer Skrevet 5 timer siden #39761 Del Skrevet 5 timer siden rosererrøde skrev (1 time siden): Det er jo 13 års aldersgrense på some, så hvorfor skal ikke foreldre følge de reglene? Akkurat der er Sara veldig bra som ikke ønsker å gi det til sin sønn, og vil ha en felles klasseregel. Det er satt en regel som alle bør følge.. men jeg vil ikke bli diktert av en annen mamma om hvordan regler jeg skal mot mine barn. Nå var ikke dette noe stort tema.da.mine var 9 år men var noen mødre som gjerne ville kjøre andre type regler. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 5 timer siden #39762 Del Skrevet 5 timer siden anno19 skrev (2 timer siden): Klart det er uheldig at noen melder til bv uten grunnlag, og det er jo alvorlig å få en slik melding mot seg. Det er derimot ikke noe annet en ren maktbruk å lese dette høyt offentlig, hvorfor i alle dager gjør hun det? Hva ønsker hun å oppnå? Dersom bv er involvert i familien, hvorfor ser de ikke på eksponering av barn i sosiale medier? Skjønner det slik at hennes mor og far også hiver seg på snap-bølgen nå, så det er kanskje ingen i den familien som setter grenser for eksponering eller hva som deles på some? Vi vet ikke om meldingen var uten grunnlag eller ikke. Man kan fint vurdere det dithen at man har grunnlag for å varsle BV, samtidig som BV mener at de ikke finner grunnlag for å gå videre. Det betyr ikke automatisk at den som sendte inn meldingen ikke hadde grunnlag. Viktig forskjell. Og vi har kun Sara Emilie sin side av saken her - som driver med maktspill uten like når hun offentlig går ut med en slik sak. Det er kun to grunner jeg ser for meg at Sara Emilie skal gå offentlig ut med en slik beskjed. Det ene er å utøve makt mot den som meldte den inn. "Se her - jeg kan gjøre det uten at du får gjort noe med det - så ro deg ned"-type melding via SoMe. Det andre er å sanke sympatistemmer. Det er lett å hoppe på vogna for å støtte Sara Emilie dersom hun har det tungt når hun får narrativet til å være at det er grunnløse påstander fremsatt av troll på KG som kun skal ta henne. Og av disse to tror jeg mest av alt det er sistnevnte som er aktuelt nå. Passer ekstremt godt samtidig med Vixen. Og dessverre gir det nok noe støtte og. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 4 timer siden #39763 Del Skrevet 4 timer siden elskersommer skrev (25 minutter siden): Det er satt en regel som alle bør følge.. men jeg vil ikke bli diktert av en annen mamma om hvordan regler jeg skal mot mine barn. Nå var ikke dette noe stort tema.da.mine var 9 år men var noen mødre som gjerne ville kjøre andre type regler. Enig -hva andre barn gjør på fritiden trenger man ikke legge seg oppi. Hvordan man praktiserer aldersgrenser, om det så er spill, some eller filmer må være opptil hver enkelt forelder -man kan evt alier seg med foreldrene til kompisen man har på fritiden at man prøver kjøre litt felles. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 4 timer siden #39764 Del Skrevet 4 timer siden GulleGull skrev (2 timer siden): Jeg har ikke fulgt henne på snap siste 2 årene, men å sende en bekymringsmelding til bv gjøres sjeldent uten at den som sender mener det er noe i det, så er det opp til bv å vurdere om det er noe som faller inn under barnevernloven. Finnes jo i veldig sjeldne tilfeller useriøse meldinger -da er det gjerne en eller annen konflikt som er grunnen, men de klarer man fort luke ut. (Har selv jobbet i bv.) så har litt erfaring. Når man eksponerer seg for tusenvis av følgere så vil man alltids treffe noen som tolker ting annerledes en resten. Det er i hovedsak greit å si i fra en gang for mye en for lite. Vet ikke hva denne meldingen inneholdt -det sa hun kanskje ikke men gjetter det handlet om eksponering av barn? Det er jo relativt nytt at folk har fått øynene opp for og har mer lav terskel for å melde en før. For hvor ellers skal man melde dette med eksponering av barn -for å gi det en konsekvens? Det handler i grunn særdeles lite om eksponering av barn. Får ikke gjengitt men de var helt komiske påstander. BV anbefalte SE å kontakte politiet og henla etter at de vurderte bekymringsmeldingen som sjikanerende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #39765 Del Skrevet 4 timer siden Anim92 skrev (16 minutter siden): Det handler i grunn særdeles lite om eksponering av barn. Får ikke gjengitt men de var helt komiske påstander. BV anbefalte SE å kontakte politiet og henla etter at de vurderte bekymringsmeldingen som sjikanerende. Og da blir det avgjørende spørsmålet - gikk Sara Emilie til politiet eller rant det ut i sanden? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 3 timer siden #39766 Del Skrevet 3 timer siden Snublefot62 skrev (57 minutter siden): Vi vet ikke om meldingen var uten grunnlag eller ikke. Man kan fint vurdere det dithen at man har grunnlag for å varsle BV, samtidig som BV mener at de ikke finner grunnlag for å gå videre. Det betyr ikke automatisk at den som sendte inn meldingen ikke hadde grunnlag. Viktig forskjell. Og vi har kun Sara Emilie sin side av saken her - som driver med maktspill uten like når hun offentlig går ut med en slik sak. Det er kun to grunner jeg ser for meg at Sara Emilie skal gå offentlig ut med en slik beskjed. Det ene er å utøve makt mot den som meldte den inn. "Se her - jeg kan gjøre det uten at du får gjort noe med det - så ro deg ned"-type melding via SoMe. Det andre er å sanke sympatistemmer. Det er lett å hoppe på vogna for å støtte Sara Emilie dersom hun har det tungt når hun får narrativet til å være at det er grunnløse påstander fremsatt av troll på KG som kun skal ta henne. Og av disse to tror jeg mest av alt det er sistnevnte som er aktuelt nå. Passer ekstremt godt samtidig med Vixen. Og dessverre gir det nok noe støtte og. Spesielt å dra frem en minst 1 år gammel bekymringsmelding for å samle damene i sitt Community rundt leirbålet. Da er det jaggu dårlig stelt med «hat» fra hatere. Og det tror jeg for så vidt er riktig. Når hun sier at hun får 3 negative tilbakemeldinger på ørten hyggelige, så må det vel letes med lys og lykter for å finne noe å sanke sympati stemmer med, særlig etter at hun så til de grader viste sitt sanne kyniske fjes, i forbindelse med fjøl gate. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 2 timer siden #39767 Del Skrevet 2 timer siden Kattedama skrev (54 minutter siden): Spesielt å dra frem en minst 1 år gammel bekymringsmelding for å samle damene i sitt Community rundt leirbålet. Da er det jaggu dårlig stelt med «hat» fra hatere. Og det tror jeg for så vidt er riktig. Når hun sier at hun får 3 negative tilbakemeldinger på ørten hyggelige, så må det vel letes med lys og lykter for å finne noe å sanke sympati stemmer med, særlig etter at hun så til de grader viste sitt sanne kyniske fjes, i forbindelse med fjøl gate. jeg forstår ikke hvorfor SET stadig drar fram «hatere» og «troll» når hun sier at bare 3 av 1000 meldinger er negative… 🤔 Er det fordi hun ikke tåler noe som helst kritikk? Fordi hun liker å harselere med andre? For å få sympati? Fordi hun syns det er humor? Fordi hun har som mål å være en influenser med null kritiske motstemmer? (Eller kan det være at hun bløffer og får mange flere negative meldinger enn 3 av 1000? 🫣) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 2 timer siden #39768 Del Skrevet 2 timer siden LivEinar skrev (4 minutter siden): jeg forstår ikke hvorfor SET stadig drar fram «hatere» og «troll» når hun sier at bare 3 av 1000 meldinger er negative… 🤔 Er det fordi hun ikke tåler noe som helst kritikk? Fordi hun liker å harselere med andre? For å få sympati? Fordi hun syns det er humor? Fordi hun har som mål å være en influenser med null kritiske motstemmer? (Eller kan det være at hun bløffer og får mange flere negative meldinger enn 3 av 1000? 🫣) Det 30 millioners huset betaler seg ikke selv. Viktig å sanke sympati så folk handler Careless klær. Og ikke minst så trenger hun stemmer til Fixen. Det er visstnok en big deal, men ikke for seriøse i bransjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 2 timer siden #39769 Del Skrevet 2 timer siden Kattedama skrev (1 time siden): Spesielt å dra frem en minst 1 år gammel bekymringsmelding for å samle damene i sitt Community rundt leirbålet. Da er det jaggu dårlig stelt med «hat» fra hatere. Og det tror jeg for så vidt er riktig. Når hun sier at hun får 3 negative tilbakemeldinger på ørten hyggelige, så må det vel letes med lys og lykter for å finne noe å sanke sympati stemmer med, særlig etter at hun så til de grader viste sitt sanne kyniske fjes, i forbindelse med fjøl gate. LivEinar skrev (3 minutter siden): jeg forstår ikke hvorfor SET stadig drar fram «hatere» og «troll» når hun sier at bare 3 av 1000 meldinger er negative… 🤔 Er det fordi hun ikke tåler noe som helst kritikk? Fordi hun liker å harselere med andre? For å få sympati? Fordi hun syns det er humor? Fordi hun har som mål å være en influenser med null kritiske motstemmer? (Eller kan det være at hun bløffer og får mange flere negative meldinger enn 3 av 1000? 🫣) Forskning viser at det må 10 positive kommentarer til for å veie opp for en negativ kommentar. Sara er bare et menneske, på lik linje med dere. Tenk om noen hadde pirket i alt dere foretok dere, skrekk og gru hvor mye grums de hadde funnet. Alt kommer for en dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 2 timer siden #39770 Del Skrevet 2 timer siden Kattedama skrev (Akkurat nå): Det 30 millioners huset betaler seg ikke selv. Viktig å sanke sympati så folk handler Careless klær. Og ikke minst så trenger hun stemmer til Fixen. Det er visstnok en big deal, men ikke for seriøse i bransjen. Har huset steget i pris, eller er det du som prøver og lage en ny sannhet her inne som folk skal tro på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 2 timer siden #39771 Del Skrevet 2 timer siden Angel75 skrev (1 minutt siden): Forskning viser at det må 10 positive kommentarer til for å veie opp for en negativ kommentar. Sara er bare et menneske, på lik linje med dere. Tenk om noen hadde pirket i alt dere foretok dere, skrekk og gru hvor mye grums de hadde funnet. Alt kommer for en dag. Sara Emilie Tandberg er et AS. Daglig leder tjente vel nærmere 10 millioner i fjor. Hun tjener penger på å dele spekulativt innhold, som disse 3 av 1000 hatere. Det er ikke en seriøs eller en profesjonell bedrift som holder på slik. Og spar deg for den brukerdebatten, du er rapportert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 2 timer siden #39772 Del Skrevet 2 timer siden Kattedama skrev (11 minutter siden): Sara Emilie Tandberg er et AS. Daglig leder tjente vel nærmere 10 millioner i fjor. Hun tjener penger på å dele spekulativt innhold, som disse 3 av 1000 hatere. Det er ikke en seriøs eller en profesjonell bedrift som holder på slik. Og spar deg for den brukerdebatten, du er rapportert. Hva har lønn å gjøre med å få stygge meldinger? Da fortjener man hat/stygge meldinger/sjikane/pirkes på alt man gjør? Logikken er? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 2 timer siden #39773 Del Skrevet 2 timer siden Angel75 skrev (Akkurat nå): Hva har lønn å gjøre med å få stygge meldinger? Da fortjener man hat/stygge meldinger/sjikane/pirkes på alt man gjør? Logikken er? Hvilke stygge meldinger får hun -følger ikke snappen så ser ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 2 timer siden #39774 Del Skrevet 2 timer siden Angel75 skrev (19 minutter siden): Forskning viser at det må 10 positive kommentarer til for å veie opp for en negativ kommentar. Sara er bare et menneske, på lik linje med dere. Tenk om noen hadde pirket i alt dere foretok dere, skrekk og gru hvor mye grums de hadde funnet. Alt kommer for en dag. Helt enig i at Tandberg også er et menneske på lik linje med meg. Den store forskjellen mellom oss er at jeg ikke er en offentlig person som frivillig og bevisst velger å dele alt i livet 24/7… PS: Kan du dokumentere den forskninga? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 2 timer siden #39775 Del Skrevet 2 timer siden (endret) LivEinar skrev (6 minutter siden): Helt enig i at Tandberg også er et menneske på lik linje med meg. Den store forskjellen mellom oss er at jeg ikke er en offentlig person som frivillig og bevisst velger å dele alt i livet 24/7… PS: Kan du dokumentere den forskninga? https://www.klikk.no/mote/detnye/kommentaren-du-aldri-glemmer-3695307 Har ikke selve forskning artikkelen lengre. Endret 2 timer siden av Angel75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 2 timer siden #39776 Del Skrevet 2 timer siden Angel75 skrev (14 minutter siden): Hva har lønn å gjøre med å få stygge meldinger? Da fortjener man hat/stygge meldinger/sjikane/pirkes på alt man gjør? Logikken er? Jeg aner ikke hvilke stygge meldinger hun får, men hun må huske på at hun selger «produktet» Sara Emilie når hun snapper, dvs hun vil få tilbakemelding når noen opplever noe negativet med «produktet». Så er det forskjell på negative tilbakemeldinger på «produktet» SE og direkte stygge kommentarer rettet mot personen SE. Det er nok ikke lett for verken henne eller abonnentene å skille alltid fordi ifluensere spiller på kollektivfølelsene våre for å selge seg som «produkt». Kanskje ikke helt sammenlignbart men jeg har selv jobbet i en litt upopulær offentlig tjeneste og måttet tåle en del ting som går personlig inn på meg fordi de vi hadde med å gjøre ikke klarte skille på personlig og profesjonelt. Var til og med i en rettssak pga trusler på jobb, vi hadde da ekstern veileder for å tåle å stå i det som var jobben vår. Sånn er det å jobbe med mennesker og følelser. Man kan alltids bytte jobb om man ikke tåler trøkket. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 2 timer siden #39777 Del Skrevet 2 timer siden GulleGull skrev (1 minutt siden): Jeg aner ikke hvilke stygge meldinger hun får, men hun må huske på at hun selger «produktet» Sara Emilie når hun snapper, dvs hun vil få tilbakemelding når noen opplever noe negativet med «produktet». Så er det forskjell på negative tilbakemeldinger på «produktet» SE og direkte stygge kommentarer rettet mot personen SE. Det er nok ikke lett for verken henne eller abonnentene å skille alltid fordi ifluensere spiller på kollektivfølelsene våre for å selge seg som «produkt». Kanskje ikke helt sammenlignbart men jeg har selv jobbet i en litt upopulær offentlig tjeneste og måttet tåle en del ting som går personlig inn på meg fordi de vi hadde med å gjøre ikke klarte skille på personlig og profesjonelt. Var til og med i en rettssak pga trusler på jobb, vi hadde da ekstern veileder for å tåle å stå i det som var jobben vår. Sånn er det å jobbe med mennesker og følelser. Man kan alltids bytte jobb om man ikke tåler trøkket. En ting er å tåle kritikk på dårlige produkter, men en ting er sjikane som å sende melding til barnevern og sende stygge meldinger til henne som person. Man skal ikke behøve å bytte jobb fordi mennesker ikke har sosiale antenner og tror de kan gjøre hva de vil. Fordi hun er offentlig og mener hun tjener så godt så er hun ikke fritt vilt. Det snakkes stadig om Sara som et firma. Om dere er misfornøyde med et produkt fra Cubus, tar dere direkte kontakt da med eier? Sitter og snakker dritt om han, for han er jo eier selv om han ikke deler sitt privatliv. Han tjener masse penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 2 timer siden #39778 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Angel75 skrev (23 minutter siden): https://www.klikk.no/mote/detnye/kommentaren-du-aldri-glemmer-3695307 Har ikke selve forskning artikkelen lengre. Fint, takk for lenka. 👍🏻 Artikkelen er fra ukebladet «Det nye» (?) og fra 2015, oppdatert i 2017, altså ganske gammel. Førsteamanuensis Roger Hagen, NTNU, har uttalt seg kort til bladet om at ti positive kommentarer trengs for å veie opp en negativ. Det står ingenting om hvor dette kommer fra, og kan vel bare spores ved å søke på det Hagen har publisert eller kjenner til. Formuleringa «forskning viser» er for meg bare en verdiløs påstand uten at det dokumenteres med en konkret litterturhenvinsning. Men la oss si at dette stemmer, da må SET ha 30 positive meldinger for å veie opp de 3 negative av 1000… 😉 Hun går godt i overskudd her. 🤭 Endret 2 timer siden av LivEinar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 1 time siden #39779 Del Skrevet 1 time siden (endret) Angel75 skrev (10 minutter siden): En ting er å tåle kritikk på dårlige produkter, men en ting er sjikane som å sende melding til barnevern og sende stygge meldinger til henne som person. Man skal ikke behøve å bytte jobb fordi mennesker ikke har sosiale antenner og tror de kan gjøre hva de vil. Fordi hun er offentlig og mener hun tjener så godt så er hun ikke fritt vilt. Det snakkes stadig om Sara som et firma. Om dere er misfornøyde med et produkt fra Cubus, tar dere direkte kontakt da med eier? Sitter og snakker dritt om han, for han er jo eier selv om han ikke deler sitt privatliv. Han tjener masse penger. Nå har jeg aldri kritisert SE for veldig mye verken uttalt meg om klær eller sendt SE meldinger. Så jeg kjenner meg ikke igjen i «dere» . Om sjefen for Cubus hadde snappet som SE så hadde han sikkert fått litt kritikk han også for hvordan man selger produktene sine inn. Cubus er jo noe helt annet og denne tråden handler om SE. Og hva vet vi om hvilken pes han evt får -han legger de ikke ut offentlig. Så lenge man jobber med folk så vil disse tingene oppstå -de aller fleste har antenner er ett fåtall som ikke tenker seg om når de sender meldinger og når man snapper så mister man overføringsevnen i hvordan mottaker/sender tolker/mener budskapet sitt. Nei man skal ikke måtte bytte jobb men sånn fungerer det i enkelte bransjer om man ikke kan tåle 0 stå i menneskelige mekanismer . Jeg forsvarer ikke med dette stygge meldinger men forsvarer konstruktiv kritikk. Endret 1 time siden av GulleGull 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 1 time siden #39780 Del Skrevet 1 time siden LivEinar skrev (3 minutter siden): Fint, takk for lenka. 👍🏻 Artikkelen er fra ukebladet «Det nye» (?) og fra 2015, oppdatert i 2017, altså ganske gammel. Førsteamanuensis Roger Hagen, NTNU, har uttalt seg kort til bladet om at ti positive kommentarer trengs for å veie opp en negativ. Det står ingenting om hvor dette kommer fra, og kan vel bare spores ved å søke på det Hagen har publisert eller kjenner til. Formuleringa «forskning viser» er for meg bare en verdiløs påstand uten at det dokumenteres med en konkret litterturhenvinsning. Men la oss si at dette stemmer, da må SET ha 30 positive meldinger for å veie opp de 3 negative av 1000… 😉 Hun går godt i overskudd her. 🤭 For nå plutselig tror du på Sara? Du tror på henne når det passer ditt narrativ? Og det er til din fordel? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå