Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Roe skrev (2 minutter siden):

Hvordan stiller du deg til at flerparten av tilbakemeldingene er positive? Omsetningen er høy som bare det, det samsvarer ikke med påstanden din om dårlig kvalitet.

Hvor er alle disse tilbakemeldingene om dårlig kvalitet hvor det henvises til barnesykdommer, og at det er synd i Sara Emilie? 

Screenshot_20241121_221949_SamsungInternet.thumb.jpg.3afa6589ea8fa7d41a013f3341b57d6f.jpg(Hentet fra Trustpilot)

Screenshot_20241121_222001_SamsungInternet.thumb.jpg.5c4f7be0b84dd6792fc6ab85a5f4b16c.jpg(Hentet fra Careless sin hjemmeside)

 

Den hjemmesiden hvor folk fortalte at negative tilbakemeldinger ble slettet? Ikke rart de bare har så lite negativ omtale kontrahttps://no.trustpilot.com/review/careless.no

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattedama skrev (5 minutter siden):

Den hjemmesiden hvor folk fortalte at negative tilbakemeldinger ble slettet? Ikke rart de bare har så lite negativ omtale kontrahttps://no.trustpilot.com/review/careless.no

Hadde jeg hatt min egen klesbedrift så tviler jeg på om jeg hadde vært fornøyd med 3,4 i snitt... Og med tanke på at flere negative tilbakemeldinger blir slettet også, så er vel snittet enda lavere. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (4 minutter siden):

Den hjemmesiden hvor folk fortalte at negative tilbakemeldinger ble slettet? Ikke rart de bare har så lite negativ omtale kontrahttps://no.trustpilot.com/review/careless.no

Tilbakemeldinger på hjemmesiden styres ikke av bedriften selv så det tviler jeg sterkt på når det er udokumentert.

Det ligger iallefall negative tilbakemeldinger på hjemmesiden, det er ikke utelukkende positive tilbakemeldinger. Og på Trustpilot er det også flere positive, enn negative.. 🤍

Påstandene dine om dårlig kvalitet og at det henvises til barnesykdommer og at det er synd i Sara Emilie, hvor kommer de fra? Finnes det dokumentasjon for påstandene? 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (4 minutter siden):

Tilbakemeldinger på hjemmesiden styres ikke av bedriften selv så det tviler jeg sterkt på når det er udokumentert.

Det ligger iallefall negative tilbakemeldinger på hjemmesiden, det er ikke utelukkende positive tilbakemeldinger. Og på Trustpilot er det også flere positive, enn negative.. 🤍

Påstandene dine om dårlig kvalitet og at det henvises til barnesykdommer og at det er synd i Sara Emilie, hvor kommer de fra? Finnes det dokumentasjon for påstandene? 

 

Bedriften har hatt tilgang til sletting frem til nå, nå har de har fått inn en tredjepart? Du får bruke noen uker på å lese deg opp på Facebook. Stikkord er bytte/selge/ kjøpe gruppe Careless (hvis ikke de negative tilbakemeldingene er slettet?), så kan du gå over til ME gruppene på Facebook og avslutte med Facebook sidene til diverse andre kroniske sykdommer. God lesing 💜

Endret av Kattedama
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (16 minutter siden):

:hoho:

Vær vennlig å les forumets regler før du deltar ytterligere i diskusjonen. Der står det tydelig at å svare med en latter emoji ikke er tillatt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for morro søkte jeg opp Cubus, Kappahl og HM på trustpilot. Careless har høyere score en disse tre gigantene så noe rett gjør de nok. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosererrøde skrev (Akkurat nå):

Bare sånn for morro søkte jeg opp Cubus, Kappahl og HM på trustpilot. Careless har høyere score en disse tre gigantene så noe rett gjør de nok. 

Cubus har 11 personer som lagt inn anmeldelser, HM over 13.000 og KappAhl 96 stykker. Tenker du at det da er sammenlignbart med Careless sine 195? 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (4 minutter siden):

Vær vennlig å les forumets regler før du deltar ytterligere i diskusjonen. Der står det tydelig at å svare med en latter emoji ikke er tillatt. 

Vel, sist jeg sjekket reglene er brukerdebatt og avsporing heller ikke tillat. Har du lest deg opp det? 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (25 minutter siden):

Hvordan stiller du deg til at flerparten av tilbakemeldingene er positive? Omsetningen er høy som bare det, det samsvarer ikke med påstanden din om dårlig kvalitet.

Hvor er alle disse tilbakemeldingene om dårlig kvalitet hvor det henvises til barnesykdommer, og at det er synd i Sara Emilie? 

Screenshot_20241121_221949_SamsungInternet.thumb.jpg.3afa6589ea8fa7d41a013f3341b57d6f.jpg(Hentet fra Trustpilot)

Screenshot_20241121_222001_SamsungInternet.thumb.jpg.5c4f7be0b84dd6792fc6ab85a5f4b16c.jpg(Hentet fra Careless sin hjemmeside)

 

Jeg har heller aldri sett disse tilbakemeldingene om folk som handler fordi det er synd i Sara. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (8 timer siden):

Tilbakemeldinger på hjemmesiden styres ikke av bedriften selv så det tviler jeg sterkt på når det er udokumentert.

Det ligger iallefall negative tilbakemeldinger på hjemmesiden, det er ikke utelukkende positive tilbakemeldinger. Og på Trustpilot er det også flere positive, enn negative.. 🤍

Påstandene dine om dårlig kvalitet og at det henvises til barnesykdommer og at det er synd i Sara Emilie, hvor kommer de fra? Finnes det dokumentasjon for påstandene? 

 

Dette stemmer ikke. Careless har full tilgang til å moderere/slette tilbakemeldinger de får via den nye løsningen.

En løsning som for øvrig har vært i bruk i rundt tre uker (?). Til sammenligning har Trustpilot blitt brukt fra dag 1.

Jeg vil trekke frem to ting med den nye løsningen som er finurlige.

Det første er at løsningen krever at kunden er 100% verifisert. Det høres åpenbart lurt ut ved første tanke. Men hvordan verifiserer de? Det er fordi det kun er kunder som har handlet på nett som kan gi tilbakemelding, og kun dersom de har bekreftet at de har fått produktet. Her utelukker de alle som handler i butikk, alle som kjøper via noen som kjører til butikken (som vi vet skjer) og alle som ikke har fått produktet de har bestilt. Som vi og vet skjer. Altså ganske mange som ikke får gitt en tilbakemelding. Fin måte å kvitte seg på med dårlige tilbakemeldinger…

Det andre finurlige er at løsningen i sine guider omtaler tilbakemeldinger som klager på leveringstid eller andre ting for «inappropriate».

Sitat
  • Contain irrelevant information (e.g., comment on service instead of purchased product, comment on a different product, etc.)

Så det Careless så fint effektivt gjør her er å ekskludere mange fra å gi tilbakemelding på produkter de faktisk har kjøpt, og gir de mulighet for å filtrere ut kritikk mot andre ting enn selve produktet.

Det er jo tillit på sitt beste?

Så nei dette er ikke nøytralt eller troverdig. Trustpilot er fortsatt mest troverdig og der er tilbakemeldingene litt mer nyansert. For å si det mildt.

Og bare for å kommentere dette med at det er negative tilbakemeldinger på egen side og at det gir en troverdighet. Det første man lærer som barn om lyving er å ikke lyve for mye. Lyver man for mye blir man oppdaget. Man må lyve troverdig. Så at de har noen negative tilbakemeldinger betyr ikke at løsningen for tilbakemeldinger er troverdig. Om det er fordi de sletter de andre for å lure kunder eller de andre ikke legger igjen negative tilbakemeldinger vil vi andre aldri kunne vite.

Men sannsynligheten når vi sammenligner med Trustpilot og andre plattformer er at Careless aktivt driver å filtrerer bort negative tilbakemeldinger og den nye løsningen er ikke ulik den forrige der.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (31 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Careless har full tilgang til å moderere/slette tilbakemeldinger de får via den nye løsningen.

En løsning som for øvrig har vært i bruk i rundt tre uker (?). Til sammenligning har Trustpilot blitt brukt fra dag 1.

Jeg vil trekke frem to ting med den nye løsningen som er finurlige.

Det første er at løsningen krever at kunden er 100% verifisert. Det høres åpenbart lurt ut ved første tanke. Men hvordan verifiserer de? Det er fordi det kun er kunder som har handlet på nett som kan gi tilbakemelding, og kun dersom de har bekreftet at de har fått produktet. Her utelukker de alle som handler i butikk, alle som kjøper via noen som kjører til butikken (som vi vet skjer) og alle som ikke har fått produktet de har bestilt. Som vi og vet skjer. Altså ganske mange som ikke får gitt en tilbakemelding. Fin måte å kvitte seg på med dårlige tilbakemeldinger…

Det andre finurlige er at løsningen i sine guider omtaler tilbakemeldinger som klager på leveringstid eller andre ting for «inappropriate».

Så det Careless så fint effektivt gjør her er å ekskludere mange fra å gi tilbakemelding på produkter de faktisk har kjøpt, og gir de mulighet for å filtrere ut kritikk mot andre ting enn selve produktet.

Det er jo tillit på sitt beste?

Så nei dette er ikke nøytralt eller troverdig. Trustpilot er fortsatt mest troverdig og der er tilbakemeldingene litt mer nyansert. For å si det mildt.

Og bare for å kommentere dette med at det er negative tilbakemeldinger på egen side og at det gir en troverdighet. Det første man lærer som barn om lyving er å ikke lyve for mye. Lyver man for mye blir man oppdaget. Man må lyve troverdig. Så at de har noen negative tilbakemeldinger betyr ikke at løsningen for tilbakemeldinger er troverdig. Om det er fordi de sletter de andre for å lure kunder eller de andre ikke legger igjen negative tilbakemeldinger vil vi andre aldri kunne vite.

Men sannsynligheten når vi sammenligner med Trustpilot og andre plattformer er at Careless aktivt driver å filtrerer bort negative tilbakemeldinger og den nye løsningen er ikke ulik den forrige der.

Meget grundig, @Snublefot62. Veldig viktig å ha solid bakgrunnsinformasjon når man skal vurdere anmeldelser. 

Endret av LivEinar
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bli spennende å se om hun vinner på Vixen da.. Livsstil, Business eller Folkets favoritt… 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Dette stemmer ikke. Careless har full tilgang til å moderere/slette tilbakemeldinger de får via den nye løsningen.

En løsning som for øvrig har vært i bruk i rundt tre uker (?). Til sammenligning har Trustpilot blitt brukt fra dag 1.

Jeg vil trekke frem to ting med den nye løsningen som er finurlige.

Det første er at løsningen krever at kunden er 100% verifisert. Det høres åpenbart lurt ut ved første tanke. Men hvordan verifiserer de? Det er fordi det kun er kunder som har handlet på nett som kan gi tilbakemelding, og kun dersom de har bekreftet at de har fått produktet. Her utelukker de alle som handler i butikk, alle som kjøper via noen som kjører til butikken (som vi vet skjer) og alle som ikke har fått produktet de har bestilt. Som vi og vet skjer. Altså ganske mange som ikke får gitt en tilbakemelding. Fin måte å kvitte seg på med dårlige tilbakemeldinger…

Det andre finurlige er at løsningen i sine guider omtaler tilbakemeldinger som klager på leveringstid eller andre ting for «inappropriate».

Så det Careless så fint effektivt gjør her er å ekskludere mange fra å gi tilbakemelding på produkter de faktisk har kjøpt, og gir de mulighet for å filtrere ut kritikk mot andre ting enn selve produktet.

Det er jo tillit på sitt beste?

Så nei dette er ikke nøytralt eller troverdig. Trustpilot er fortsatt mest troverdig og der er tilbakemeldingene litt mer nyansert. For å si det mildt.

Og bare for å kommentere dette med at det er negative tilbakemeldinger på egen side og at det gir en troverdighet. Det første man lærer som barn om lyving er å ikke lyve for mye. Lyver man for mye blir man oppdaget. Man må lyve troverdig. Så at de har noen negative tilbakemeldinger betyr ikke at løsningen for tilbakemeldinger er troverdig. Om det er fordi de sletter de andre for å lure kunder eller de andre ikke legger igjen negative tilbakemeldinger vil vi andre aldri kunne vite.

Men sannsynligheten når vi sammenligner med Trustpilot og andre plattformer er at Careless aktivt driver å filtrerer bort negative tilbakemeldinger og den nye løsningen er ikke ulik den forrige der.

Man kan legge igjen en tilbakemelding uavhengig av om man har handlet på nett eller i fysiske butikker, man får en e-post i dagene etter handelen hvor man inviteres til å gi tilbakemelding utifra det jeg leser på nettsiden til LipScore. Aner ikke hvor du leser at klager på leveringstid er inappropiate. Ser man til andre bedrifter som har brukt samme løsningen over lengre tid så klages det på alt mulig rart, deriblant leveringstid. 

Screenshot_20241122_102936_SamsungInternet.thumb.jpg.ead3d849bd9bc3e25dc6d49938a080d6.jpg

Kan du dokumentere på noe som helst måte at Careless aktivt filtrerer bort negative tilbakemeldinger gjennom den nye løsningen? For meg virker det bare som spekulasjoner og ryktespredning når påstander gang på gang ikke kan dokumenteres. 🤍

I teorien så kan de ikke bare gå inn å fjerne tilbakemeldinger idag. Jeg velger å stole på denne Lipscore løsningen. Den benyttes av flere seriøse aktører i dag som eksempelvis Apotek1 med flere. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da var det som jeg sa.. Vixen følger ikke sine egne få regler når de finner finalister 👿 å det blir jeg forbanna på. Derfor ny mail til Vixen i dag. Håper derfor andre gjør det samme

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Ja da var det som jeg sa.. Vixen følger ikke sine egne få regler når de finner finalister 👿 å det blir jeg forbanna på. Derfor ny mail til Vixen i dag. Håper derfor andre gjør det samme

Er ikke Vixen rigget ? Hun vant vel i fjor , og husker jeg leste en plass at det er rigget🤔 mulig jeg tar feil ,jeg tror ikke vixen er så seriøst. Hvor sender man mail ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo le når dette er svaret jeg fikk fra Vixen nå når jeg spurte om hvorfor de ikke følger sine egne regler ved og finne semifinalister.. Det er for mye jobb og følge med på Instagram og Snapchat 🤣

Bilde fra min mail

Screenshot_20241122-111135~2.png

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
WoodpackaFromSpace skrev (11 minutter siden):

Er ikke Vixen rigget ? Hun vant vel i fjor , og husker jeg leste en plass at det er rigget🤔 mulig jeg tar feil ,jeg tror ikke vixen er så seriøst. Hvor sender man mail ?

Ja det forundrer meg ikke🤔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnug skrev (1 time siden):

Kan jo bli spennende å se om hun vinner på Vixen da.. Livsstil, Business eller Folkets favoritt… 😅

Det bør hun absolutt ikke, når hun ikke er innafor kriteriene til å vinne vixen. 

Men igjen, Vixen er jo no useriøse greier, så at de holder seg til sine egne regler er vel å håpe på for mye... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik Troy er og semifinalist i Folkets Favorit, jeg har stemt på han! Men det sto at det var bare en stemme til hver finalist, vil det si at en kun kan stemme en gang på hver semifinalist? At det ikke er mulig å spamme stemmer på enkelte?  

Edit. Prøvde å stemme på han en gang til, fikk melding at det var bare mulig å stemme en gang, det er vel kanskje nytt av året, kan sikkert være lurt.

Endret av elien
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (21 minutter siden):

Henrik Troy er og semifinalist i Folkets Favorit, jeg har stemt på han! Men det sto at det var bare en stemme til hver finalist, vil det si at en kun kan stemme en gang på hver semifinalist? At det ikke er mulig å spamme stemmer på enkelte?  

Edit. Prøvde å stemme på han en gang til, fikk melding at det var bare mulig å stemme en gang, det er vel kanskje nytt av året, kan sikkert være lurt.

I fjor mener jeg det var 3 stemmer så det er nok nytt i år.. heldigvis😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...