Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet
Sprite skrev (4 minutter siden):

Må jo bidra til snap inntekten vet du. Man må tross alt «jobbe» for å overleve. 

«Overleve».

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (27 minutter siden):

Jeg leste det kommentarfeltet rett før det ble slettet og nei, du tar feil. Kritikerne var saklige og konkrete, fansen derimot…

Hvorfor tar jeg feil? Fordi min oppfatning av kommentarfeltet er annerledes enn din?

• Liker 5
Skrevet
Kmhfj skrev (2 timer siden):

Nei, det kan jeg ikke. Kommentarfeltet er vel stengt og jeg husker det ikke i hodet. Men husker at jeg tenkte at her er alle like gode. Og alle parter burde holdt seg for god for alt som skjedde der. 

Personlig ja. Klar over at verden ikke er sånn, derfor skrev jeg "for min del". 

Det handler vel mer om hvordan merkingen skal foregå og nå skal hun i et møte og da ser ikke jeg lenger problemet, før FT avklarer hvordan merking av flere reklamer skal foregå. 

Du har helt tydelig ikke peiling på hva du snakker om. Men det du tydeligvis vet, er at SaraE skal i møte med FT. Forstår ikke hvorfor du kommenterer her når du ikke har fått med deg det essensielle i problemstillingen. FK valgte å be SaraE om å stenge kommentarfeltet da de ikke likte hvordan «diskusjonen» utartet seg. De er i dialog med FT om denne saken 

Skrevet
caremore skrev (På 13.9.2023 den 18.40):

Jeg er enig med deg i at det er helt idiotisk å reklamere for floyd, Nike eller andre annonsører når de skal reklamere for Fotoknudsen. Men Tandberg tar det til et helt annet nivå, ikke bare bruker hun eget merke (som Fotoknudsen åpenbart ikke har blitt opplyst om) i tillegg er det kjolen som er i fokus og ikke Fotoknudsen sine produkter i starten av reklamen, i tillegg når hun så drar frem fotoboken er det ny snikreklame (hjernevasking) av Amicas kjoler. I alle de årene jeg har fulgt med på influensere så har Tandberg vært den mest kreative av de alle, når det gjelder snikreklame for egne produkter, Amicas, Happyflops  og ByLien. Det er så sjukt shady.

IMG_0795.jpeg

At hun får lov til å holde på slik😡

Skrevet
Kmhfj skrev (1 time siden):

Sånn jeg husker det så var Sara E høflig og tydelig i starten. Men de som var i mot kunne ikke godta at hun skulle prate med forbrukertilsynet og fortsatte. Kontaktet til og med fotoknudsen i deres kommentarfelt. Hun burde ikke begynt å hjerte ufine kommentarer fra fansen, det er helt klart. Men akkurat det der er ikke mobbing. 

Mobbing foregår over tid. Hvis de som svarte i den tråden daglig får meldinger fra "fansen" så er jeg enig i at det bikker over i mobbing. Uenighet i kommentarfelt og en stygg melding i innboks er ikke mobbing. Og hvis det fortsetter så kommer det også ann på hvordan de svarer hverandre. 

Hva er det for noe da? Kan du svare på det du som fremstår så opplyst og kunnskapsrik 

Skrevet
Kmhfj skrev (16 minutter siden):

Hvorfor tar jeg feil? Fordi min oppfatning av kommentarfeltet er annerledes enn din?

Siden jeg daglig jobber mye med blant annet tekstanalyse og heller ikke har noen spesielle forkunnskaper verken om SE eller hennes kommentarfelt, vil jeg mene at du tar feil, ja. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Mamak skrev (20 minutter siden):

Hva er det for noe da? Kan du svare på det du som fremstår så opplyst og kunnskapsrik 

Fotoknudsen måtte be SE om å stenge kommentarfeltet fordi bedriftseier ikke evnet å gjøre det selv. Den oppførselen til fansen og SE var forferdelig. Hets og uthenging. De flokket seg rundt enkeltmennesker og kastet seg over dem. At noen forsvarer mobben er forkastelig. Det er nesten som om jeg vil spørre om hva skrev du i kommentarfeltet, men jeg gjør det ikke..  

Endret av Høstsemester
  • Liker 10
Skrevet

Selv om man er uenige så synes jeg det kan være en litt finere tone innpå her nå.. Jeg synes helt ærlig at @Kmhfj er flink til å svare saklig her, og har en grei tone. Hen skriver bare hva hen tenker.. selv om jeg personlig ikke er enig med hen så synes jeg hen diskuterer på en skikkelig måte.

Skrevet
Kmhfj skrev (3 timer siden):

Hvorfor den fotoknudsen reklamen ble hypa opp skjønner jeg heller ikke. I mine øyne var der tydelig en reklame for Fotoknudsen, så jo unødvendig å starte den diskusjonen i kommentarfelt og i mine øyne gikk mobbingen om man skal kalle det det begge veier. 

Da jeg så den reklamen (hadde ikke lest hvem hun reklamerte for) så var jeg 110% sikker på at hun reklamerte for den nye kjolen hun skal gi ut. Det var ingenting som kunne tilsi ved første øyekast at det var fotoknudsen.

Å når det gjelder kommentarfeltet så var det ei dame som spurte følgende " er dette reklame for fotoknudsen eller careless" .. å da startet SE sine følgere og angripe denne personen. Å en bedriftseier skal da ikke holde på slik hun gjorde der... ja en bedriftseier kan tenke ting men de må oppføre seg profesjonelt og svare på en skikkelig måte. 

Frøken Tandberg og Frøken Lien svarer begge to sine følgere på en ufyselig måte om noen er kritiske. Å jeg tror at dette skal de ikke gjøre for mye av før folk går lei

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Da jeg så den reklamen (hadde ikke lest hvem hun reklamerte for) så var jeg 110% sikker på at hun reklamerte for den nye kjolen hun skal gi ut. Det var ingenting som kunne tilsi ved første øyekast at det var fotoknudsen.

Å når det gjelder kommentarfeltet så var det ei dame som spurte følgende " er dette reklame for fotoknudsen eller careless" .. å da startet SE sine følgere og angripe denne personen. Å en bedriftseier skal da ikke holde på slik hun gjorde der... ja en bedriftseier kan tenke ting men de må oppføre seg profesjonelt og svare på en skikkelig måte. 

Frøken Tandberg og Frøken Lien svarer begge to sine følgere på en ufyselig måte om noen er kritiske. Å jeg tror at dette skal de ikke gjøre for mye av før folk går lei

Enig. Bare det at noen fikk seg til å skrive « ser du er sykepleier! Håper jeg aldri får deg som sykepleier.» og « haha herregud du er jo helt karen», og masse annet unødvendige ting. Jeg så ikke at de som spurte spørsmål drev med namecalling osv. jeg synes det kommentarfeltet var helt jævlig faktisk. Og helt på trynet at det var FK som måtte be Sara om å stenge kommentarfeltet. 

Skrevet
elskersommer skrev (8 minutter siden):

Jeg ønsker bare å få frem at oppfatningen kan være mulig for alle. Og i mine øyne er ikke kommentarfelt mobbing. Det er absolutt ikke bra og alle parter burde holdt seg for gode. Jeg personlig syns de svarer greit på konstruktiv kritikk, syns mye av det de deler av meldinger er usaklig kommentarer folk kunne tenkt gjennom. Og er forøvrig enig i at de burde holde seg for gode for å svare på den måten selv. Men kan også skjønne at det kan bli litt mye til tider. 

Verba skrev (5 minutter siden):

Enig. Bare det at noen fikk seg til å skrive « ser du er sykepleier! Håper jeg aldri får deg som sykepleier.» og « haha herregud du er jo helt karen», og masse annet unødvendige ting. Jeg så ikke at de som spurte spørsmål drev med namecalling osv. jeg synes det kommentarfeltet var helt jævlig faktisk. Og helt på trynet at det var FK som måtte be Sara om å stenge kommentarfeltet. 

Hele det kommentarfeltet var jo bare tragisk. Men de som ikke er "fans" ville heller ikke gi seg med å kommentere ifht reklame enda Sara hadde svart greit. Første kommentaren syns jeg var innafor å spørre om, selvom jeg ikke så poenget hvis du skjønner.

• Liker 3
Skrevet
Kmhfj skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker bare å få frem at oppfatningen kan være mulig for alle. Og i mine øyne er ikke kommentarfelt mobbing. Det er absolutt ikke bra og alle parter burde holdt seg for gode. Jeg personlig syns de svarer greit på konstruktiv kritikk, syns mye av det de deler av meldinger er usaklig kommentarer folk kunne tenkt gjennom. Og er forøvrig enig i at de burde holde seg for gode for å svare på den måten selv. Men kan også skjønne at det kan bli litt mye til tider. 

Hele det kommentarfeltet var jo bare tragisk. Men de som ikke er "fans" ville heller ikke gi seg med å kommentere ifht reklame enda Sara hadde svart greit. Første kommentaren syns jeg var innafor å spørre om, selvom jeg ikke så poenget hvis du skjønner.

Nei, fansen sendte hetsende meldinger i innboksen til enkeltmennesker. Det er ikke bare ufint, men også ulovlig. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kmhfj skrev (15 minutter siden):

Joda, jeg skjønner hva du tenker. Men jeg selv trodde at det var reklame for Careless først. Jeg hadde ikke i høreapparat så jeg så kun den nye kjolen hennes. Men jeg tror folk ble litt paffe egentlig når det viste seg at det var FK reklame, fordi noen dager før fikk vi alle innsyn i «samtalene» mellom Sara og FT, og det sto at hun måtte merke det som egenreklame osv, siden det var noe hun tjente penger på. Hun har fått beskjed om hva og hvordan hun skal merke, så når hun da konsekvent bryter det så blir folk oppgitte. Og når hun begynner å like kommentarer som « må stå naken du da hver gang du skal annonsere for ting» eller « husk å Merk eiendomsmegler» osv så blir det i mine øyne for dumt. Det handler ikke om at hun må merke make up mekka pga eyelineren å sånn, det handler om at hun EIER et klesmerke, og driver med snikreklame. Hun kunne fint ha hatt på seg treningstøyet for Balion, da hadde hun sluppet å skrive egenreklame. Samme med annet spons. Men når det er et merke som hun EIER så må hun merke det med egenreklame. Og FT skrev også at om hun var usikker på hvordan ting skulle merkes så anbefalte de henne sterkt å skrive egenreklame. 

PLUSS at FØR det ble en skikkelig dårlig tone innpå kommentarfeltet så la sara ut en snap der hun liksom spiste popcorn og skrev « kommentarfeltet på den nye annonsen på instaen min «. Unødvendig. Hvorfor gjorde hun det? Jo for å få flere klikk og engasjement. PLUUUUUUSS at bare for noen DAGER siden så la hun ut en kommentar på Joakim kleven sitt Instagraminnlegg, der han hadde en slags humoristisk video. Å da skrev hun « du glemte å merke 🤪🤪». Det var også sykt unødvendig av henne. 

Endret av Verba
Gjest Kattedama
Skrevet

Tandberg burde fokusert på å forbedre produktene sine, fremfor å snikreklamere og pushe kjoler med dårlig passform. Hva slags undertøy er det meningen at man skal ha under denne kjolen? Ingen BH? 

IMG_8600.jpeg

IMG_8599.jpeg

Skrevet
Høstsemester skrev (7 timer siden):

Det er ikke vanlig å la foreldrene dine overta arbeidsoppgavene dine nei.. All slags tull du kommer med. 

Nå er vel ikke influenser et vanlig yrke heller, og hun har naturligvis ingen kollegaer som kan vikariere for henne som man har i en «normal» jobb. 
Og hvorfor ser du deg nødt til å avslutte med «all slags tull du kommer med»? Du mener alt som ikke er drittslenging og negativitet om Sara E er tull, eller?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
caremore skrev (3 minutter siden):

Tandberg burde fokusert på å forbedre produktene sine, fremfor å snikreklamere og pushe kjoler med dårlig passform. Hva slags undertøy er det meningen at man skal ha under denne kjolen? Ingen BH? 

IMG_8600.jpeg

IMG_8599.jpeg

Oida! 😬🙈 

Gjest Kattedama
Skrevet
whybother skrev (Akkurat nå):

Nå er vel ikke influenser et vanlig yrke heller, og hun har naturligvis ingen kollegaer som kan vikariere for henne som man har i en «normal» jobb. 
Og hvorfor ser du deg nødt til å avslutte med «all slags tull du kommer med»? Du mener alt som ikke er drittslenging og negativitet om Sara E er tull, eller?

Så da er det vel ikke normalt at noen vikariere for influensere? Og igjen, hun at tilgang til nett og telefon, men vanskelig å snikreklamere for kjoler og happyflops langt uti skauen. Bedre at foreldrene prøver å selge inn venninne konseptet, og holde Snap i gang som generer 100.000 kr i uka. 

Skrevet
whybother skrev (1 minutt siden):

Fordi det er tullete å hevde at det er normalt at foreldre vikarierer for barna sine. SE har dessuten sagt uten henne vil det ikke gå rundt.. Det gjelder hele driften. Det er ikke uvanlig at foreldre må ta seg en dag fri med permisjon uten lønn, eller opparbeide seg fri for å følge opp barna sine. Men mye vil ha mer i SE As.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Verba skrev (17 minutter siden):

Oida! 😬🙈 

Endret av Mamak
Skrevet
caremore skrev (22 minutter siden):

IMG_8600.jpeg

IMG_8599.jpeg

Lekkert snitt i den kjolen der 😬🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...