Gå til innhold

Overgangsalder og sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uæææ, sitter her som 40 åring, fundulerer og leser om overgangsalder, plutselig innfall🙄.

Ikke kommet i den ennå, heldigvis, men:

Er det sånn at ALLE mister sexlysten når den kommer? Eller er det en MULIG bivirkning når kroppen sier «no more kids for you Honey?»

 

Anonymkode: 5d2f8...a3b

Nei! Mange får en ny oppblomstring, kanskje pga at man ikke trenger å tenke på prevensjon, barn osv, men bare kan nyte?

Anonymkode: 9ca23...e19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Resignert said:

Det er vel ikke et relevant argument? Menn har jo normalt en intakt penis inntil døden inntreffer, men den fungerer ikke nødvendigvis 100% helt til det siste. Er jo en viss forskjell på 20 åringer og 90 åringer. Det finnes sikkert kvinner som beholder sexlysten langt opp i årene, men de er nok dessverre unntaket. Fokus dreier mer over på andre ting på et eller annet tidspunkt.

Det er er relevant argument når brukeren jeg siterte sa «Biologisk sett gir det ingen mening for eldre kvinner å ha sex» jo. Du snakker om noe helt annet igjen.

Anonymkode: 6a855...982

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, men problemet med østrogen er så vidt jeg har forstått at det ikke bare kan pøses på i ubegrenset mengde og og over tid pga faren for alvorlige bivirkninger. Hvis det hadde vært så enkelt, hadde ikke seksuell dysfunksjon i og etter overgangsalderen vært et så utbredt problem.

Anonymkode: 80386...c29

Østrogen er reseptbelagt for en grunn. Det er en viktig reservasjon du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noen forskjell på sexlysten :)  Jeg slet istedet  med vektoppgang, lavt energinivå og ekstrem pms - fant jeg ut av da jeg slutta m p-pilla. Føltes ut som om jeg hadde konstant pms... Begynte på hormontabletter for en del mnd siden, og pms er borte (samt vekta er stabilisert). Energinivået er vel så som så, men mulig det er noe annet som spiller innd der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle merker annet til overgangsalderen enn at mensen forsvinner. Ta nå ikke sorgene på forskudd!

Jeg kom i overgangsalderen for to år siden, og har slitt en del med søvnproblemer og at jeg blir sliten av ingenting. Når det gjelder sex, så er lysten der fortsatt, men ikke så ofte som før. Det største problemet var tørre slimhinner. Samleie lot seg ikke gjennomføre. Glem glidemiddel, for det er ikke bare det at slimhinnene blir tørre, de blir også tynnere, og tåler mye mindre. Au!! Jeg er redd for hormonpreparater, og turte ikke det, så løsningen for meg ble lokal hormonbehandling. Altså stikkpiller inn i skjeden. Det løste problemet der, i hvert fall, og det i løpet av 3-4 uker bare. Lokal hormonbehandling er mye tryggere enn systemisk behandling, og kan brukes over mange år.

Anonymkode: 5b2c0...536

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er er relevant argument når brukeren jeg siterte sa «Biologisk sett gir det ingen mening for eldre kvinner å ha sex» jo. Du snakker om noe helt annet igjen.

Anonymkode: 6a855...982

Det er sikkert samme brukeren som maser på dette i andre tråder også. Virker som han/hun ikke har noe sexliv lenger, og da skal ikke noen andre ha det heller.

Det er alldeles ikke noe spesielt sjeldent unntak, jeg er ikke så gammel selv enda, men jeg vet om damer som har et aktivt sexliv i 60 og 70-årene med langt yngre menn.  Å påstå at alle kvinner får overgangsplager med tørre slimhinner osv., er like dumt som å påstå at alle menn over 40 har potensproblem. NOEN får, og noen ikke, Sånn er det med både kvinner og menn. Bare at før var det mye mer skambelagt blandt kvinner, og ble sjeldent eller aldri snakket om. Deal with it !

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

On 5/28/2019 at 9:56 PM, bullehurk said:

Det er sikkert samme brukeren som maser på dette i andre tråder også. Virker som han/hun ikke har noe sexliv lenger, og da skal ikke noen andre ha det heller.

Det er alldeles ikke noe spesielt sjeldent unntak, jeg er ikke så gammel selv enda, men jeg vet om damer som har et aktivt sexliv i 60 og 70-årene med langt yngre menn.  Å påstå at alle kvinner får overgangsplager med tørre slimhinner osv., er like dumt som å påstå at alle menn over 40 har potensproblem. NOEN får, og noen ikke, Sånn er det med både kvinner og menn. Bare at før var det mye mer skambelagt blandt kvinner, og ble sjeldent eller aldri snakket om. Deal with it !

Har flere venninner 50+ som har mer sex enn  meg 🤣 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, annelis skrev:

Har flere venninner 50+ som har mer sex enn  meg 🤣 

Det gjør jeg også, har antenner for kåte damer, så det er lett å se hva de vil❤️🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 12.21, AnonymBruker skrev:

Du mister jo sexlyst av overgangsalderen, det er jo biologi. Men man kan visstnok ta hormoner som gir en lyst 🙂 Så vi er ikke slaver av biologien. 

Anonymkode: 4b402...add

Ikke alle som tåler tilskudd av hormoner og det er ikke bevist at det hjelper på økt sexlyst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 16.53, Alterego666 skrev:

Østrogen er reseptbelagt for en grunn. Det er en viktig reservasjon du nevner.

Estradot er vanlig hormon plaster som gis under overgangsplager,resept belagt,øker blodtrykk og gir hodepine og andre bivirkninger. Økt fare for hjerneslag og infarkt,så skal ikke tulles med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...