Gå til innhold

Noen som kan vise til noe forskning på søvnparalyse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å få søvnparalyser når jeg er i stressende perioder, gjerne litt ekstra nedstemt. Hos meg begynte det med at jeg ønsket å kontrollere drømmene mine, noe jeg klarte en stund. Det gikk fra å klare å "pugge pensum" aka å "se" notatene fra forelesning til å fly over verden og ha det fantastisk. Plutselig en dag falt jeg mens jeg flydde,  og så ballet det bare på seg. Klarer ikke å kontrollere drømmene lenger, og nå våkner jeg typisk av kjempehøy hvisking, noe som sitter oppå brystkassen min og veier flere tonn og at noen kapper meg i to gjennom magen. Så våkner jeg. Så sovner jeg. Så er det samme greia om igjen. 

Men som sagt skjer det bare i stressende perioder, så blir litt paradoksalt at søvnen blir dritt når jeg trenger den mest..

Anonymkode: e152e...f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arwen Undómiel


På ‎27‎.‎05‎.‎2019 den 18.52, AnonymBruker skrev:




Dette er ihverfall tull. Jeg rører ikke narkotika! Dessuten fikk jeg det da jeg var så ung at jeg knapt visdte hva narkotika var. Helt greit at en gjetter på årsaker, men bedre å høre fra de som har erfart eller som vet noe om det.  Anonymkode: fd87f...584






Jeg tror kaffen kan ha skylden. Jeg er ikke ekspert. :vetikke:


Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det mange ganger. Helt grusomt. Ikke er jeg innenfor psykiatrien, student eller drikker kaffe. Kommer som regel når jeg sovner igjen på morgenen og jeg ligger på ryggen, så prøver å unngå det. Nå har jeg små unger som våkner veldig tidlig, så ekstremt sjelden jeg har mulighet til å sove ekstra om morgenen da🤪 

Anonymkode: 71dbf...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og lenker pluss tips! Setter pris på det. 

Anonymkode: fd87f...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...