Gå til innhold

Taylor Swift reagerer på spørsmål om barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Støtter henne fullt ut. Menn blir ikke spurt om de skal ha barn, eller hvordan de sjonglerer jobb og karriere. Det får kvinner spørsmål om hele tiden! 

Anonymkode: ffff3...c57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke et enkelt "ja/nei"-spørsmål. Det finnes masse varianter innenfor det med å få barn, det er ikke så enkelt at man bestemmer seg for å få et barn, også får man det. For eksempel kan svaret være at "man tenker masse på barn, men jeg har hatt fem spontanaborter og kan antakelig ikke få barn". Ikke så innmari kjekt å prate om kanskje? Dette er en privatsak. 

Anonymkode: 03409...9e1

Poenget mitt var er at spørsmålet ikke var noe å bli fornærmet over, og det du skriver he er egentlig forskjellige variasjoner av nei.

Men ja, dette er jo en privatsak men det var et uskyldig spørsmål som ikke trengte å få et voldsomt media styr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt på det. Jeg synes egentlig det er for privat og liker ikke at folk spør meg. Det folk ikke vet er at jeg sliter med forhold, intimitet og slike ting. Og da blir det enda sårere (jeg er alltid singel og kommer derfor ikke til å bli mor), og jeg er spesielt ikke interessert i å diskutere slike ting med litt mer perifere folk (kollegaer f.eks.) 

På en annen side syns jeg faktisk et visst press fra samfunnet om å skaffe barn er passe. Det er mange voksne som aldri blir skikkelig voksne fordi de har angst for forpliktelse, ansvar og slike ting. Og følgen er at det fødes for få barn og at altfor mange hjem med barn går i oppløsning. Jeg syns dette er skikkelig trist og er villig til å finne meg i mas for å snu på denne utviklingen. 

Anonymkode: 167c7...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser en jo tydelig at noen ikke har skjønt hvorfor hun reagerte. Når en påpeker at menn jo kan få barn i mye høyere alder en kvinner. Hallo!

Er det en selvfølge at kvinner vil ha barn? Tenk om den de spør gjerne vil, men ikke kan? Vi bør komme forbi den at når kvinner bikker 30, så må spørsmålet om å bli mor komme opp. Sjukt frekt og gammeldags å spørre om. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig og litt uenig. Barne- og familiefokuset er latterlig stort for kvinner. Kvinner er liksom mødre eller potensielle mødre først, og dernest alt annet. Mens for menn er det omvendt. Jeg husker et avisoppslag for noen år siden i retning av "Småbarnsmoren en-eller-annen snakket så-og-så mange timer med Breivik". Jeg trodde saken handlet om en sivil besøksvenn han hadde hatt, men så var det en politietterforsker. Det var en særlig grelt eksempel, men likevel.

Anonymkode: ea755...421

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Her ser en jo tydelig at noen ikke har skjønt hvorfor hun reagerte. Når en påpeker at menn jo kan få barn i mye høyere alder en kvinner. Hallo!

Er det en selvfølge at kvinner vil ha barn? Tenk om den de spør gjerne vil, men ikke kan? Vi bør komme forbi den at når kvinner bikker 30, så må spørsmålet om å bli mor komme opp. Sjukt frekt og gammeldags å spørre om. 

Og allikevel får ikke 45-år mann uten barn spørsmål om når de skal få avkom. 

 

Anonymkode: ffff3...c57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.5.2019 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Jeg husker et avisoppslag for noen år siden i retning av "Småbarnsmoren en-eller-annen snakket så-og-så mange timer med Breivik". Jeg trodde saken handlet om en sivil besøksvenn han hadde hatt, men så var det en politietterforsker. 

Anonymkode: ea755...421

😮😮😮

På 27.5.2019 den 18.04, Lostintranslation skrev:

Hun ville ikke svare på spørsmålet, hun hevdet seg ikke krenket eller fornærmet. Det er en hersketeknikk å antyde at folk blir "krenket" for å stemple dem som hårsåre. Hun ville ikke svare, hun satte seg ikke ned og gråt.

Det er helt greit. At menn har flere år på å få barn er jo totalt irrelevant. Spørsmålet er like personlig og unødvendig uansett.

Enig. Det går fint an å si sin mening uten å være fornærmet.. K-ordet er jeg bare så ferdig med.

Anonymkode: 3c395...392

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...