Gå til innhold

Taylor Swift reagerer på spørsmål om barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Superstjernen, som blir 30 år i desember, går langt i hevde at spørsmålet fra det tyske magasinet var sexistisk.

– Er dette et slags vendepunkt i livet ditt? Ønsker du å være en mor en dag, ha barn, lød spørsmålet fra tyske RTL.

Den amerikanske popstjernen var nådeløs i svaret:

– Jeg tror virkelig ikke menn blir stilt det spørsmålet når de blir 30. Så jeg kommer ikke til å svare på det nå.

Swift følger opp med å fortelle at hun har hørt andre si at man opplever mindre stress og angst i 30-årene, enn man gjør i 20-årene.

https://www.vg.no/rampelys/i/dOMVq1/taylor-swift-reagerer-paa-spoersmaal-om-barn?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

Har Taylor Swift rett ?

Anonymkode: 632fe...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er flink til å med vilje bli fornærmet av det meste den frøkna der!

Er det rart det er krig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. 

Men mann hadde nok ikke fått samme spørsmål, men samtidig så kan en mann få barn livet ut, en kvinne på 30 har kun forholdsvis kort tid igjen til å gå de barna hun vil ha. Så sexistisk? Tja, det spørs hvordan man ser det. Biologiske forskjeller, ville jeg valgt å kalle det. 

Anonymkode: 21db4...4b3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Taylor Swift har ikke rett. Menn kan produsere avkom i langt senere alder enn kvinner som har en biologisk klokke som sakte men sikkert tikker avgårde. Dette er bare en ren biologisk fakta som hun åpenbart ikke liker og prøver å vri det til å bli et sexistisk angrep på kvinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner hun blir spurt oftere enn det som er vanlig. Hadde jeg blitt spurt hele tiden om jeg skulle ha barn snart så hadde jeg blitt mye mye mere irritert enn jeg gjør nå. Syns det er møkkirriterende at folk, ofte gamliser skal drive å spørre om jeg skal ha barn snart. 

Anonymkode: d5d12...b62

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er mangel på folkeskikk å spørre om folk har tenkt å få barn på en sånn måte. Men tysk media er ikke akkurat de snilleste.

Anonymkode: e6eeb...110

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at kvinner har begrenset med tid å få barn på, men likevel skjønner jeg T. Swift. For er det ikke litt frekt å drive og grave i folks privatliv rundt dette med barn da? Det er jo en ganske personlig greie, om man ønsker barn eller ikke, og når man evt ønsker det.

Jeg ble stadig stilt spørsmål om barn da jeg var 29-30-31 selv, og jeg ble ganske så irritert av det. Folk har virkelig ikke noe med det!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med henne.

For det første er det der alt for privat å spørre om, og for det andre hadde aldri i livet en mann blitt spurt om det samme.

Anonymkode: ea42d...baa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig med henne.

For det første er det der alt for privat å spørre om, og for det andre hadde aldri i livet en mann blitt spurt om det samme.

Anonymkode: ea42d...baa

Jeg er bare delvis enig. Spørsmålet burde ikke ha blitt stilt, men parallellen til menn er svak, da det som flere har nevnt i de fleste tilfeller ikke er sammenlignbart med tanke på den biologiske klokken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million said:

Alle vet at kvinner har begrenset med tid å få barn på, men likevel skjønner jeg T. Swift. For er det ikke litt frekt å drive og grave i folks privatliv rundt dette med barn da? Det er jo en ganske personlig greie, om man ønsker barn eller ikke, og når man evt ønsker det.

Jeg ble stadig stilt spørsmål om barn da jeg var 29-30-31 selv, og jeg ble ganske så irritert av det. Folk har virkelig ikke noe med det!

Enig i at det er et personlig spørsmål og  upassende å stille. MEN kjendiser lever gjerne av å selge privatlivet sitt og mange fans elsker å vite alt som skjer med idolet sitt.  Mange fans som tror båndet de har med kjendisen går begge veier. Det er jo også slik mange kjendiser har klart å tjene enormt med penger ved å få fansen til å tro at man forteller dem alt og at man ikke bare spiller en karakter. 

Anonymkode: de1ac...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil at Taylor Swift blir 30 i desember (2019), hun ble 30 i desember som var (2018).

Ellers syns jeg faktisk det er veldig frekt både å spørre om noen planlegger barn, og å forvente at det er noe alle ønsker seg. Jeg blir selv 30 neste år, og får til stadighet direkte spørsmål eller humoristiske hint som går på om jeg ikke skal få barn snart. Jeg syns det er veldig personlig og ubehagelig.

Anonymkode: c3b5a...44f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil at Taylor Swift blir 30 i desember (2019), hun ble 30 i desember som var (2018).

Ellers syns jeg faktisk det er veldig frekt både å spørre om noen planlegger barn, og å forvente at det er noe alle ønsker seg. Jeg blir selv 30 neste år, og får til stadighet direkte spørsmål eller humoristiske hint som går på om jeg ikke skal få barn snart. Jeg syns det er veldig personlig og ubehagelig.

Anonymkode: c3b5a...44f

Taylor Swift er da født i 1989? Så hun blir 30 i desember. 

Ellers er jeg enig. Man trenger ikke være kjendis for å synes at det er plagsomt å bli spurt om barn hele tiden, som om det er det eneste fornuftige man kan holde på med i vår alder (jeg blir også 30 i år). Noen kan faktisk ikke få barn, og da er det innmari sårt å bli påminnet det hele tiden. 

Anonymkode: 03409...9e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil at Taylor Swift blir 30 i desember (2019), hun ble 30 i desember som var (2018).

Ellers syns jeg faktisk det er veldig frekt både å spørre om noen planlegger barn, og å forvente at det er noe alle ønsker seg. Jeg blir selv 30 neste år, og får til stadighet direkte spørsmål eller humoristiske hint som går på om jeg ikke skal få barn snart. Jeg syns det er veldig personlig og ubehagelig.

Anonymkode: c3b5a...44f

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Taylor Swift er da født i 1989? Så hun blir 30 i desember. 

Ellers er jeg enig. Man trenger ikke være kjendis for å synes at det er plagsomt å bli spurt om barn hele tiden, som om det er det eneste fornuftige man kan holde på med i vår alder (jeg blir også 30 i år). Noen kan faktisk ikke få barn, og da er det innmari sårt å bli påminnet det hele tiden. 

Anonymkode: 03409...9e1

Taylor Swift er født 13 Desember 1989, Hun blir 30 den 13 Desember 2019

Anonymkode: 632fe...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har noe med om når man evnt har tenkt å få barn. Det er frekt og respektløst å spørre om slikt.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Enkelt ja nei spørsmål, å bli krenket er noe hollywoddene er eksperter på.

Dette er ikke et enkelt "ja/nei"-spørsmål. Det finnes masse varianter innenfor det med å få barn, det er ikke så enkelt at man bestemmer seg for å få et barn, også får man det. For eksempel kan svaret være at "man tenker masse på barn, men jeg har hatt fem spontanaborter og kan antakelig ikke få barn". Ikke så innmari kjekt å prate om kanskje? Dette er en privatsak. 

Anonymkode: 03409...9e1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har rett i at dette er noe kvinner generelt blir spurt om mye oftere enn menn. Både om man drømmer om barn, om man ikke skal ha barn snart, om man savner barn, om hvordan barna man har eller evnt vil få påvirker karrieren, om man har dårlig samvittighet ovenfor barna når man er borte - og sånn fortsetter det hele livet. I amerikansk presse ble det under valgkampen stilt spørsmål ved om hvorvidt det at hun hadde blitt bestemor ville påvirke Hilary Clintons presidentgjerning. Jeg skjønner godt at hun ble irritert, og kunne fort svart noe liknende (selv om jeg, for å si det med Erna, nok ville brukt andre ord enn sexistisk).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Taylor Swift er født 13 Desember 1989, Hun blir 30 den 13 Desember 2019

Anonymkode: 632fe...362

*Slå seg selv i panna*. Jeg aner virkelig ikke hva som skjedde med hjernen min der.😅 Siden jeg selv er født i 1990, burde det ha vært et greit regnestykke. Jeg legger meg flat.

Anonymkode: c3b5a...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville ikke svare på spørsmålet, hun hevdet seg ikke krenket eller fornærmet. Det er en hersketeknikk å antyde at folk blir "krenket" for å stemple dem som hårsåre. Hun ville ikke svare, hun satte seg ikke ned og gråt.

Det er helt greit. At menn har flere år på å få barn er jo totalt irrelevant. Spørsmålet er like personlig og unødvendig uansett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...