Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Babyjogger city select kan sitte slik, den selges der babyjogger selges :)

Åå? Interessant! Takk! Skal sjekke ut den også :) Utrolig mye å velge mellom når det gjelder vogner altså, et nesten umulig valg:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lumos skrev:

Åå? Interessant! Takk! Skal sjekke ut den også :) Utrolig mye å velge mellom når det gjelder vogner altså, et nesten umulig valg:klo:

Haha ja! Heldigvis er min gutt såpass stor når en eventuell neste baby kommer, at vi ikke trenger søskenvogn! Finnes ikke en eneste søskenvogn jeg ville hatt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bambi1995 skrev:

Haha ja! Heldigvis er min gutt såpass stor når en eventuell neste baby kommer, at vi ikke trenger søskenvogn! Finnes ikke en eneste søskenvogn jeg ville hatt :fnise:

Nei, de har ofte en del minus som gjør at de ikke passer feks vår hverdag. Synes også at sportssetene ofte tåler veldig lite vekt :P Da får den jo kortere brukstid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen mellom fox og buffalo? Har aldri prøvd buffalo, men foxen har jeg prøvd og den er jo fantastisk! Eneste jeg er redd for er at den ikke er så god å trille på snø/slaps osv.. 

Vi er veldig glad i å gå på tur, og går nærmest hver dag nå som baby er i magen. Når hun er ute tipper jeg det blir enda mer og lengre turer igjen! Vi går bare på sti, traktorvei og skogsvei!

Ville dere da gått for fox eller buffalo? (PS: vet buffalo er ute av produksjon, men det er igjen noen som fortsatt kan kjøpes på babyshop/barnashus)

Anonymkode: 8bd41...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen mellom fox og buffalo? Har aldri prøvd buffalo, men foxen har jeg prøvd og den er jo fantastisk! Eneste jeg er redd for er at den ikke er så god å trille på snø/slaps osv.. 

Vi er veldig glad i å gå på tur, og går nærmest hver dag nå som baby er i magen. Når hun er ute tipper jeg det blir enda mer og lengre turer igjen! Vi går bare på sti, traktorvei og skogsvei!

Ville dere da gått for fox eller buffalo? (PS: vet buffalo er ute av produksjon, men det er igjen noen som fortsatt kan kjøpes på babyshop/barnashus)

Anonymkode: 8bd41...837

Husk å sjekke hvordan dempingen er. Var en som skrev her at hun var skikkelig skuffet over sin buffalo fordi den ikke hadde noe demping. Så hvis du har testet ut fox og den da har demping (er ikke så kjent med bugaboo vognene) så burde du ta den👌🏼

 

Anonymkode: 9f799...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31. mars 2018 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Makan så usaklige man skal være da. 

Jeg syntes barnevogntråd er god ide, tross feil ordbruk. 

Tar gjerne i mot tips om hvilken vogn som kan passe oss. Vi bor i 3. etasje uten heis og har bare en liten bil, samt tar en del kollektivt (tbane og buss), så ønsker en ganske kompakt vogn. Triller mest på grus eller elendig asfalt (Oslo.. :p), og det blir fort en del snø/is/slaps på astalten i vinteren, vi venter barn i september/oktober. Ønsker fire hjul og mulighet til å feste på både bag og sittedel, samt evnt feste bilsete i, så vi slipper mange vogner.  Noen som har tips? 

Anonymkode: 6018e...f0d

Akkurat dette lurer jeg på og, skulle trodd det var meg som hadde skrevet det, minus at termin er i august. 😆 Krysser fingrene for at svaret befinner seg nedover i tråden, for blir helt svimmel av å skulle velge i jungelen av info. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.4.2018 den 22.34, Mynona skrev:

Tråden er klistret og tittel er endret til "Den store barnevogntråden" for å samle spørsmål om barnevogner. 

Mynona, mod.

Tusen takk for hjelpen :tommelopp:

Anonymkode: 19709...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/31/2018 at 12:58 PM, AnonymBruker said:

Makan så usaklige man skal være da. 

Jeg syntes barnevogntråd er god ide, tross feil ordbruk. 

Tar gjerne i mot tips om hvilken vogn som kan passe oss. Vi bor i 3. etasje uten heis og har bare en liten bil, samt tar en del kollektivt (tbane og buss), så ønsker en ganske kompakt vogn. Triller mest på grus eller elendig asfalt (Oslo.. :p), og det blir fort en del snø/is/slaps på astalten i vinteren, vi venter barn i september/oktober. Ønsker fire hjul og mulighet til å feste på både bag og sittedel, samt evnt feste bilsete i, så vi slipper mange vogner.  Noen som har tips? 

Anonymkode: 6018e...f0d

Jeg dytter også på denne og håper noen har noen erfaringer! 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til en ekstravogn som tar veldig liten plass i bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger en vogn som er god både på asfalt, grusveier og litt mer kronglete veier. Og i slaps/snø. Må være bra å trille i butikker/sentre også. Får vinterbaby, så kanskje bagen må ha grei størrelse. Ønsker en duovogn med 4 hjul og grei størrelse på kurven under. Kan bruke rundt 10 000kr. Noen som kan anbefale noe?

Anonymkode: b2921...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2018 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Makan så usaklige man skal være da. 

Jeg syntes barnevogntråd er god ide, tross feil ordbruk. 

Tar gjerne i mot tips om hvilken vogn som kan passe oss. Vi bor i 3. etasje uten heis og har bare en liten bil, samt tar en del kollektivt (tbane og buss), så ønsker en ganske kompakt vogn. Triller mest på grus eller elendig asfalt (Oslo.. :p), og det blir fort en del snø/is/slaps på astalten i vinteren, vi venter barn i september/oktober. Ønsker fire hjul og mulighet til å feste på både bag og sittedel, samt evnt feste bilsete i, så vi slipper mange vogner.  Noen som har tips? 

Anonymkode: 6018e...f0d

Vi har Babyjogger city elite, og med unntak av at den bare har tre hjul, mener jeg den burde passe dere bra. Understellet slås superenkelt sammen, tar ikke så stor plass i bilen. Bagen løftes enkelt med håndtak på toppen. Vi bor i Oslo uten heis og har gått turer i hele vinter, i all slags føre (i år har det vært mye snø, slaps og dårlig vedlikeholdte veier). Vogna kan dessuten snu på en tiøring og er veldig grei å ta med på buss og bane og i butikker (selv om litt bred bak). Grei kurv under og fin trillehøyde. Og ikke gal pris!

Anonymkode: e1703...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noen dele pluss og minus med babyjogger city elite? :)

Anonymkode: 07700...f03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har Babyjogger city elite, og med unntak av at den bare har tre hjul, mener jeg den burde passe dere bra. Understellet slås superenkelt sammen, tar ikke så stor plass i bilen. Bagen løftes enkelt med håndtak på toppen. Vi bor i Oslo uten heis og har gått turer i hele vinter, i all slags føre (i år har det vært mye snø, slaps og dårlig vedlikeholdte veier). Vogna kan dessuten snu på en tiøring og er veldig grei å ta med på buss og bane og i butikker (selv om litt bred bak). Grei kurv under og fin trillehøyde. Og ikke gal pris!

Anonymkode: e1703...2f1

Takk for svar! Vi vil gjerne unngå tre hjul, vi ønsker mulighet å kunne ha ungen sitte med ansiktet vendt mot oss når vi triller. Så det tenker jeg er den største ulempen jeg ser. 

Noen som har noen erfaring med britax smile 2 eller Emmaljunga nxt90 til vårt bruk? 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar dette I denne tråden. Hva er beste (ekstra) solskjerming til bagvogn? 

Anonymkode: 57dc2...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar dette I denne tråden. Hva er beste (ekstra) solskjerming til bagvogn? 

Anonymkode: 57dc2...ae0

Vi er fornøyde med Tinkafu sin skjerm👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adinterim

Oi, jeg hadde egentlig bestemt meg for Babyjogger City Elite, men tok det bare for gitt at den kunne vende mot meg også i sittedelen!  

Tips til annen vogn i ca samme prisklasse og vektklasse, god på de fleste fører (bor i nord og får novemberbaby, så kunne brukes på snø og slaps) og aller helst med mulighet for bilstol(/m adapter)? 

Endret av adinterim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har Bugaboo Fox og er storfornøyd! Vogna er så lett å håndtere og veier nesten ingenting. God svingradius og bedre demping enn Buffalo. 

Anonymkode: efcc5...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har Bugaboo Fox og er storfornøyd! Vogna er så lett å håndtere og veier nesten ingenting. God svingradius og bedre demping enn Buffalo. 

Anonymkode: efcc5...249

Har du prøvd den på snø, slaps eller grus? Kanskje skogsvei?

Anonymkode: 8bd41...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd den på snø, slaps eller grus? Kanskje skogsvei?

Anonymkode: 8bd41...837

Prøvd den på slaps og grus :) Ikke humpete skogsvei, men vanlig terreng. Den kom i mars, så har ikke tint nok enda til å få frem ordentlig terreng. Det har heller ikke vært mye løssnø, så jeg kan ikke si at jeg kjenner til 10-15 cm nysnø. Jeg har sett at andre er svært fornøyd da og at de låser hjulene i vanskelig føre.

Anonymkode: efcc5...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd den på slaps og grus :) Ikke humpete skogsvei, men vanlig terreng. Den kom i mars, så har ikke tint nok enda til å få frem ordentlig terreng. Det har heller ikke vært mye løssnø, så jeg kan ikke si at jeg kjenner til 10-15 cm nysnø. Jeg har sett at andre er svært fornøyd da og at de låser hjulene i vanskelig føre.

Anonymkode: efcc5...249

Hvordan opplevde du den på slaps og grus da?

Anonymkode: 8bd41...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...