Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså liggedelen?

Anonymkode: 0f589...d17

Ja den bagen som man bruker først ja 

Anonymkode: 6734c...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til ca 6 mnd, noen lengre hvis man ikke har en klatrebaby tidlig og bagen er stor. 

Anonymkode: 07e0d...184

Skrevet

Evt 9 kg tror jeg er grensen på bagdelen, men det er ikke svart/hvitt og mer veiledende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Evt 9 kg tror jeg er grensen på bagdelen, men det er ikke svart/hvitt og mer veiledende. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Til ca 6 mnd, noen lengre hvis man ikke har en klatrebaby tidlig og bagen er stor. 

Takk 🥰

Anonymkode: 6734c...e81

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge bruker man liggedelen? 

Douvogn. 

Anonymkode: 0f589...d17

Kommer veldig an på barnet. Jeg hadde et barn som alltid var våken og ville tidlig opp og se. Bare gråt når han måtte ligge. Så byttet til sittedelen da han var 5 mnd. Et annet barn storkoste seg i liggedelen og var vel nærmere 10 mnd før vi byttet.

Skrevet

Aldri vært i Ålesund før, men skal dit til helgen. Er det noen som har vognbutikk og anbefale der?

Anonymkode: 29553...2c7

Skrevet

I ålesund har du Best Kids på Ålesund Storsenter (de har dog bare Britax Smile 3), og på Amfi Moa har de Barnas Hus hvor det er mer utvalg av vogner!

Anonymkode: 712b5...6ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I ålesund har du Best Kids på Ålesund Storsenter (de har dog bare Britax Smile 3), og på Amfi Moa har de Barnas Hus hvor det er mer utvalg av vogner!

Anonymkode: 712b5...6ec

Takk for svar! Så bare Britax på Best Kids altså? Litt kjedelig med ikke mer utvalg da. Får ta en tur på Barnas hus :)

Anonymkode: 29553...2c7

Skrevet

Jeg ser meg om etter en ny vogn til mini, har per i dag en Stokke beat jeg bruker mest, men den begynner å bli for kort i sete-/ben-delen… mini er ca 1,5år og ca 85.  ønsker en tilsvarende vogn (nett, punkteringsfrie hjul, helst mulighet til å ha setet begge veier, ikke veldig mye mer enn 3000kr). Brukes mest på asfalt, noe grus/gress. Noen forslag

Anonymkode: 819f7...cae

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ser meg om etter en ny vogn til mini, har per i dag en Stokke beat jeg bruker mest, men den begynner å bli for kort i sete-/ben-delen… mini er ca 1,5år og ca 85.  ønsker en tilsvarende vogn (nett, punkteringsfrie hjul, helst mulighet til å ha setet begge veier, ikke veldig mye mer enn 3000kr). Brukes mest på asfalt, noe grus/gress. Noen forslag

Anonymkode: 819f7...cae

Babyjogger City Premier! 

• Liker 1
Skrevet

Hva er greia med dette🤔

Barnas hus har salg på vogn, utgående modell... men står i teksten at den kommer på lager i uke 19? Må være feilskrift eller??

Skrevet

Hm ja det var rart, med mindre butikken bestilte dem for lenge siden og det har vært forsinkelser eller noe så de får inn gamle modeller i uke 19 neste år? Ville kanskje sendt dem en liten mail/melding og spurt (de har kanskje chat) :)

Anonymkode: 61a24...ded

Skrevet

Hvis man har en Bugaboo Fox 2 fra før, og får to relativt tette, har jeg da forstått det riktig hvis jeg har forstått det som at man kan slippe unna med en Bugaboo Donkey Mono som søskenvogn? Da har vi jo i prinsippet en ekstra sittedel i den Foxen vi har fra før, så vi burde slippe å kjøpe extension set? 

Noen som vet? 

Skrevet
Kelsier skrev (1 time siden):

Hvis man har en Bugaboo Fox 2 fra før, og får to relativt tette, har jeg da forstått det riktig hvis jeg har forstått det som at man kan slippe unna med en Bugaboo Donkey Mono som søskenvogn? Da har vi jo i prinsippet en ekstra sittedel i den Foxen vi har fra før, så vi burde slippe å kjøpe extension set? 

Noen som vet? 

Joda. Men behovet for søskenvogn er stort sett relativt kort, med mindre man planlegger å ha begge hjemme til de kan begynne i barnehagen samtidig, så jeg hadde heller invitert i en billigere søskenvogn enn å ha to dyre vogner stående. Evt solgt Fox-en, for Donkey kan jo brukes som singelvogn også. 

Skrevet
Kelsier skrev (På 19.10.2021 den 13.53):

Noen som vet? 

Det tror jeg ikke. For det første så må du ha den delen som gjør at understellet utvider seg og for det andre så er det en annen (smalere) sittedel til Donkey. Den fra Fox passer ikke.

Anonymkode: 8f526...0d4

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei😀

Jeg og mannen skal prøve å få barn. Jeg er sikkert veeeldig tidlig ute med mine tanker, men begynte å bekymre meg for dette, rett og slett fordi jeg ikke har peiling.

Vi har en volvo V60, hybrid 2016 modell. Den har ikke et stort bagasjerom og jeg aner ikke hvilken barnevogn som lett hadde fått plass der uten å montere av f. eks hjul. Ønsker gjerne tips fra dere som har hatt lignende utfordring☺️

Der vi bor er det både asfalt og grus, så gjerne en vogn som passer til ulike underlag og som er lett å styre/lett å legge sammen. Har sett litt på Britax smile III, men er absolutt åpen for andre forslag.

Anonymkode: 3ff72...d17

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei😀

Jeg og mannen skal prøve å få barn. Jeg er sikkert veeeldig tidlig ute med mine tanker, men begynte å bekymre meg for dette, rett og slett fordi jeg ikke har peiling.

Vi har en volvo V60, hybrid 2016 modell. Den har ikke et stort bagasjerom og jeg aner ikke hvilken barnevogn som lett hadde fått plass der uten å montere av f. eks hjul. Ønsker gjerne tips fra dere som har hatt lignende utfordring☺️

Der vi bor er det både asfalt og grus, så gjerne en vogn som passer til ulike underlag og som er lett å styre/lett å legge sammen. Har sett litt på Britax smile III, men er absolutt åpen for andre forslag.

Hei! Vi kjøpte en Britax smile 3, og har nettopp vært rundt å sett på større bil ☺️ Vi tok med oss bilstol (med base) og barnevogn inn i alle bilbutikkene og prøvde oss frem.

Det vi fant var faktisk at det var plassen til bilstol i baksetet som ble det største problemet. Barnevognen gikk stort sett inn i de fleste bagasjerom i «store» biler som suv og stasjonsvogn, men i baksetet ble det verre. Det skal jo HELST være litt klaring mellom ryggen på forsetet og bilstolen, men det ble det nesten aldri. Nå skal det sies at jeg er 185 høy, og at vi dro forsetet så langt fram at mine knær sto ca 2 cm fra dashbordet. Om dere er typ 160 høy så blir det kanskje litt lettere 🙊😅

Vi valgte Britax mye fordi den var kompakt når den var lagt sammen, men det viste seg at det var plass til bilstol som ble det vanskelige 😅👌 kan jo hende at typ emmaljunga nxt90 som vi også så på (og som er større) hadde gjort det vanskelig med bagasjerommet også da, det vet jeg ikke 🤷‍♀️

Volvo V60 prøvde vi dessverre ikke ut, men ser for meg at den ville blitt litt liten for oss 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei😀

Jeg tror også baksetet blir et større problem. Ikke ved babystol, for den kan fint stå inntil stol ryggen - så langt fra som mulig eller helt inntil er hovedregelen. Men ved stol nr 2 kan dere slite, husk å velg beltemontert, isofix er sykt plasstjelende... 

Ellers går de fleste vogner inn i de fleste bagasjerom. Jeg så nettopp på små elbiler, og til og med Kia Soul som ser ut som den er uten bagasjerom hadde godt med plass til vogn (stående), så det meste går! Emmaljunga er vel av de vognene som tar størst plass for øvrig, så kanskje test de i bilen før dere te en avgjørelse om det er de vognene dere ser på, men de fleste andre tar relativt (!) liten plass, i allefall fra sportsdelen tas i bruk. Så velg heller basert på de andre kriteriene. Inntill sportsdelen tas i bruk kan man vel plassere bagen i baksetet også om det ikke går i bagasjerommet? Og kanskje unngå Stokke Trailz. Jeg syns den tok stor plass i bagasjerommet, og vi har Skoda Superb med bagasjerom som lever opp til navnet. 

Skrevet

Noen som har tips til barnevogn som er god når man triller mye på veldig ujevnt underlag? 

Anonymkode: e11f4...e7a

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...