AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1621 Skrevet 4. desember 2021 Kjøpte Joolz day+. Jeg er veldig fornøyd. Den er stilling, lett å kjøre med, tar ikke mye plass på bilen. Det beste er at du har lifetime guarantee fra joolz. Veldig god vogn som er populær i utlandet men på en eller annen grunn de fleste kjøper ikke den i Norge. Jeg ser mange med bogaboo vogn og forstår ikke hvorfor man kjøper dem siden de tåler rundt to år. Anonymkode: 337db...a97 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1622 Skrevet 4. desember 2021 Hvor i all verden har du det fra at Bugaboo-vogner bare varer i to år? Anonymkode: 5955c...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1623 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor i all verden har du det fra at Bugaboo-vogner bare varer i to år? Anonymkode: 5955c...f2e Sittedelen er jo veldig kort da. Tror folk bare kjøper dem fordi de er populære. Dere også veldig lave og firkanta, det ikke bra ut. Store og dårligere demping enn mange andre vogner. Samme med Emmaljunga. Anonymkode: 0f589...d17
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1624 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 10.47): Sittedelen er jo veldig kort da. Tror folk bare kjøper dem fordi de er populære. Dere også veldig lave og firkanta, det ikke bra ut. Store og dårligere demping enn mange andre vogner. Samme med Emmaljunga. Anonymkode: 0f589...d17 Men.. Joolz Day+ ser jo omtrent identisk ut som Bugaboo Fox? Anonymkode: c8a16...30f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1625 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men.. Joolz Day+ ser jo omtrent identisk ut som Bugaboo Fox? Anonymkode: c8a16...30f Det kan være forskjellig lengde på rygg og sete selv om vogner ligner veldig. Men det sagt så ser Joolz ut som en veldig lite praktisk vogn for Norge. Anonymkode: 07e0d...184
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1626 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan være forskjellig lengde på rygg og sete selv om vogner ligner veldig. Men det sagt så ser Joolz ut som en veldig lite praktisk vogn for Norge. Anonymkode: 07e0d...184 Ja, enig, men jeg ser på illustrasjonsbildet på Babyshop hvor det sitter en baby i vognen og sammenligner med min egen baby i vår Bugaboo, og den kan umulig være noe særlig lengre i setet. Faktisk ser den kortere ut, men fant ikke målene på setet på Foxen helt enkelt. (Day+ var 83 x 105,5 x 45 cm) Og brukeren skriver samtidig at Bugaboo er lave og firkantet og "ikke ser bra ut", og det er unektelig litt rart når vognene er så like.. Men enhver står fritt til å mene det man vil. Anonymkode: c8a16...30f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1627 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, enig, men jeg ser på illustrasjonsbildet på Babyshop hvor det sitter en baby i vognen og sammenligner med min egen baby i vår Bugaboo, og den kan umulig være noe særlig lengre i setet. Faktisk ser den kortere ut, men fant ikke målene på setet på Foxen helt enkelt. (Day+ var 83 x 105,5 x 45 cm) Og brukeren skriver samtidig at Bugaboo er lave og firkantet og "ikke ser bra ut", og det er unektelig litt rart når vognene er så like.. Men enhver står fritt til å mene det man vil. Anonymkode: c8a16...30f Visste ikke at du kunne sammenlignet Bugaboo og Day+, de er veldig like ja, sistnevnte ser også veldig kort ut. Hvo for ikke gå for Britax? Den har det beste man kan få av alt. Anonymkode: 0f589...d17
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1628 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, enig, men jeg ser på illustrasjonsbildet på Babyshop hvor det sitter en baby i vognen og sammenligner med min egen baby i vår Bugaboo, og den kan umulig være noe særlig lengre i setet. Faktisk ser den kortere ut, men fant ikke målene på setet på Foxen helt enkelt. (Day+ var 83 x 105,5 x 45 cm) Og brukeren skriver samtidig at Bugaboo er lave og firkantet og "ikke ser bra ut", og det er unektelig litt rart når vognene er så like.. Men enhver står fritt til å mene det man vil. Anonymkode: c8a16...30f Joolz ser jo betydelig høyere ut, da 😅 Har ikke sett de ved siden av hverandre. Men begge virker for meg til å være upraktiske vogner i Norsk natur, om en ikke kun går langs asfalt/fingrus vei og butikker/kjøpesenter. Anonymkode: 07e0d...184 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1629 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 10.47): Sittedelen er jo veldig kort da. Tror folk bare kjøper dem fordi de er populære. Dere også veldig lave og firkanta, det ikke bra ut. Store og dårligere demping enn mange andre vogner. Samme med Emmaljunga. Anonymkode: 0f589...d17 Det kan jo også være at folk kjøper dem fordi de liker dem. Jeg har hatt Bugaboo til begge mine barn. Med ti års aldersforskjell. Samtidig har jeg prøvd flaut mange vogner, men alltid kommet tilbake til Bugaboo, som jeg synes er bedre enn det meste annet. Det ene barnet mitt er veldig lang og hadde likevel ingen problemer med sittedelen etter 2 år. Anonymkode: 5955c...f2e 1
hjema Skrevet 9. desember 2021 #1630 Skrevet 9. desember 2021 Hvordan er det med de nye hjulene på Emmaljunga? Har lenge tenkt det er den vognen jeg vil ha (den største), og skal begynne å kikke etter jul. Men ser de nye modellene har mindre hjul enn de gamle og at bag-delen også har blitt mindre?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1631 Skrevet 9. desember 2021 hjema skrev (51 minutter siden): Hvordan er det med de nye hjulene på Emmaljunga? Har lenge tenkt det er den vognen jeg vil ha (den største), og skal begynne å kikke etter jul. Men ser de nye modellene har mindre hjul enn de gamle og at bag-delen også har blitt mindre? Vet ikke så mye om akkurat det, men dempingen på Emmaljunga er ikke noe bra. Anonymkode: 0f589...d17
Frauken Skrevet 12. desember 2021 #1632 Skrevet 12. desember 2021 Hei, jeg har prøvd å lese litt i tråden her, men blir ikke helt klok. vi venter vårt første barn og ingen av oss har noen gang tatt i en barnevogn. Vi er derfor veldig usikker på hva vi skal se etter og hvordan vi skal velge vogn. Vi kommer til å bruke den på turstier og asfalt. Mannen min jogger endel, kan man bruke samme vognen til det? vi er 172 og 174 cm høye om det har noe å si. vi har stort bagasjerom, men har også en Husky som skal ha plass der sammen med vognen. Hva annet bør man tenke på, og er det noe man bør unngå?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1633 Skrevet 12. desember 2021 Frauken skrev (3 timer siden): Hei, jeg har prøvd å lese litt i tråden her, men blir ikke helt klok. vi venter vårt første barn og ingen av oss har noen gang tatt i en barnevogn. Vi er derfor veldig usikker på hva vi skal se etter og hvordan vi skal velge vogn. Vi kommer til å bruke den på turstier og asfalt. Mannen min jogger endel, kan man bruke samme vognen til det? vi er 172 og 174 cm høye om det har noe å si. vi har stort bagasjerom, men har også en Husky som skal ha plass der sammen med vognen. Hva annet bør man tenke på, og er det noe man bør unngå? Dere bør jo da ha en med god demping tenker jeg hvertfall. Anonymkode: 0f589...d17 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1634 Skrevet 13. desember 2021 Frauken skrev (22 timer siden): Hei, jeg har prøvd å lese litt i tråden her, men blir ikke helt klok. vi venter vårt første barn og ingen av oss har noen gang tatt i en barnevogn. Vi er derfor veldig usikker på hva vi skal se etter og hvordan vi skal velge vogn. Vi kommer til å bruke den på turstier og asfalt. Mannen min jogger endel, kan man bruke samme vognen til det? vi er 172 og 174 cm høye om det har noe å si. vi har stort bagasjerom, men har også en Husky som skal ha plass der sammen med vognen. Hva annet bør man tenke på, og er det noe man bør unngå? Dere bør belage dere på å kjøpe en egen joggevogn til mannens jogging. Masse bra brukt på Finn, så det trenger ikke bli dyrt. Vi kjøpte en Tfk Joggster Twist for en rimelig penge, og bruker den også som sovevogn i barnehagen. De fleste joggevogner er lite egnet for spedbarn, og man skal uansett ikke jogge med babyer før de er minst 6 måneder. Når det gjelder hovedvogn, så bør dere egentlig bare komme dere i butikken og teste litt selv. Dette med vogn er veldig smak og behag. Noen elsker de klassiske Emmaljunga-vognene, andre hater det og vil ha noe mer moderne. Noen elsker Britax, andre syns de er forferdelig skranglete. Jeg elsker vår Bugaboo-vogn, men mange syns de er overpriset og bare trendy. Anonymkode: c8a16...30f 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1635 Skrevet 13. desember 2021 Frauken skrev (23 timer siden): Hei, jeg har prøvd å lese litt i tråden her, men blir ikke helt klok. vi venter vårt første barn og ingen av oss har noen gang tatt i en barnevogn. Vi er derfor veldig usikker på hva vi skal se etter og hvordan vi skal velge vogn. Vi kommer til å bruke den på turstier og asfalt. Mannen min jogger endel, kan man bruke samme vognen til det? vi er 172 og 174 cm høye om det har noe å si. vi har stort bagasjerom, men har også en Husky som skal ha plass der sammen med vognen. Hva annet bør man tenke på, og er det noe man bør unngå? Vi har mange av de samme kriteriene som dere, med stor hund og at vi hovedsakelig skal bruke vognen på turstier (ikke til jogging, da), og valget vårt falt omsider på nxt90 outdoor etter mye tenkning og research. Ikke et enkelt valg det med vogn! Nå har ikke babyen kommet her enda, så jeg kan dessverre ikke si noe om jeg er fornøyd med valget eller ikke enda🙈 Anonymkode: b88ba...83f 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1636 Skrevet 13. desember 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Dere bør belage dere på å kjøpe en egen joggevogn til mannens jogging. Masse bra brukt på Finn, så det trenger ikke bli dyrt. Vi kjøpte en Tfk Joggster Twist for en rimelig penge, og bruker den også som sovevogn i barnehagen. De fleste joggevogner er lite egnet for spedbarn, og man skal uansett ikke jogge med babyer før de er minst 6 måneder. Når det gjelder hovedvogn, så bør dere egentlig bare komme dere i butikken og teste litt selv. Dette med vogn er veldig smak og behag. Noen elsker de klassiske Emmaljunga-vognene, andre hater det og vil ha noe mer moderne. Noen elsker Britax, andre syns de er forferdelig skranglete. Jeg elsker vår Bugaboo-vogn, men mange syns de er overpriset og bare trendy. Anonymkode: c8a16...30f Vi valgte TFK adventure 2 for å ha som hovedvogn med mulig-x bag fra nyfødt og frem til 12 mnd, fordi faren skulle ha joggevogn. Den er litt tung å jogge med, da det er en slags «hybrid» mellom joggevogn og komplett vogn, men fungerte veldig bra så lenge man ikke løper i veldig kupert terreng. Nydelig på terreng for vanlig trilling! Elsker den vogna. Anonymkode: da5ed...777
Herro Skrevet 13. desember 2021 #1637 Skrevet 13. desember 2021 Vi har Britax Smile 3 og er fornøyde med den. Nett og letthåndterlig. Eneste negative er at den har litt lite oppbevaringsplass under vogna, og liggedelen er forholdsvis liten hvis du har stor baby fra fødsel av.
Gjest 96erjente Skrevet 13. desember 2021 #1638 Skrevet 13. desember 2021 Noen som har prøvd denne (link)? Aldri sett den før, så regner ikke med at den er så vanlig å se andre steder heller, men den virker så genial. Har sett på den en stund. Søskenvogn er virkelig noe herk, skulle gjerne hatt en eller annen smart men allikevel komfortabel løsning til storesøsteren så vi slipper den svære vogna😅
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1639 Skrevet 13. desember 2021 96erjente skrev (6 timer siden): Noen som har prøvd denne (link)? Aldri sett den før, så regner ikke med at den er så vanlig å se andre steder heller, men den virker så genial. Har sett på den en stund. Søskenvogn er virkelig noe herk, skulle gjerne hatt en eller annen smart men allikevel komfortabel løsning til storesøsteren så vi slipper den svære vogna😅 Ikke det du spør om, men Uppababy Vista V2 er en enkeltvogn som kan gjøres til søskenvogn i høyden med adapter. Tar liten plass sammenlagt og er en helt super vogn. Vi valgte denne mye pga mulighet til å lage søskenvogn tilfelle to tette. Anonymkode: 531ea...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1640 Skrevet 17. desember 2021 Noen som har prøvd Britax smile 3 på vinterføre og kan si litt om hvordan den er på det? Anonymkode: 0f589...d17
Fremhevede innlegg