Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man for å bli kvitt den? Den sitter i endetarmsåpningen og lager en del trøbbel når jeg har avføring - gjør dritvondt 😫 utifra hva jeg googler meg til er det liksom bare å akseptere at den er der? Blir en aldri å forsvinne? Straks tre uker siden fødsel - som forøvrig var helt uten komplikasjoner og rifter/revning. 

Anonymkode: 3846f...f3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til fastlegen, som gjør en vurdering av hva som skal gjøres videre. De kan opereres bort hvis der er veldig plagsomme. 

Prøv ellers Sheriproct salve, som kjøpes på apoteket.

Skrevet

Jeg brukte sheriproct og det funket veldig bra. De forsvant til slutt, selv uten jevnlig behandling 😊

Gjest Albbas
Skrevet

Sheriproct ja! Hvis det ikke funker bør du oppsøke lege. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler også sheriproct, jeg fikk stikkpiller med det på sykehuset før jeg reiste hjem etter fødsel. Salven kan også fungere, tror stikkpiller er på resept siden jeg fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen om jeg hadde behov for flere. 

Anonymkode: 6aa27...9b2

Gjest Albbas
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler også sheriproct, jeg fikk stikkpiller med det på sykehuset før jeg reiste hjem etter fødsel. Salven kan også fungere, tror stikkpiller er på resept siden jeg fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen om jeg hadde behov for flere. 

Anonymkode: 6aa27...9b2

Var resept på den før, men ikke nå lenger. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt noen grusomme hemoroider etter fødsel. Det som hjalp hos meg var å sitte i sofaen med ispose på hemoroidene, og smøre med en homeopatisk salve. Kun etter 1 uke er jeg blitt MYE bedre. Første fødsel hvor jeg ikke gjorde som nå, slet jeg med vonde hemoroider i flere måneder. 

Anonymkode: edea8...d10

AnonymBruker
Skrevet
På 27.5.2019 den 1.34, Albbas skrev:

Sheriproct ja! Hvis det ikke funker bør du oppsøke lege. 

Men kan man bruke dens elv om man ammer?

Gjest Albbas
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Men kan man bruke dens elv om man ammer?

Ja min lege sa hvertfall det, men er du i tvil (aldri lurt å stole på fremmede på nettet :P) kan du spørre tryggmammamedisin.no 

Skrevet

Jeg hadde samme problem og leste akkurat det samme som deg. Fikk imidlertid scheriproct på barsel, for det var virkelig en drøy drueklase jeg hadde fått meg og de så problemet der. Den ble sakte men sikkert mindre når jeg smurte med kremen, men ca 3-4 uker etterpå stod det liksom på sted og hvil. Ble ikke bedre før jeg brukte stikkpiller sammen med kremen - men da forsvant de helt etter 2 dager. Dette er 4 mnd siden og jeg har ikke sett mer til de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...