Gå til innhold

Hvor dyr må konfirmasjonen være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi brukte toppen 10 000 på selve konfirmasjonen. Hadde selskapet hjemme, 18 personer (flere av dem var barn), bestilt koldtbord og bakte kakene selv. Veldig hyggelig, og konfirmanten var kjempefornøyd. 

Anonymkode: b66e1...9c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde konf i Hagen med partytelt, masse gjester. Lagde mat selv og venner hjalp til med å lage kaker. Ekstra Stoler lånte vi av nabo 😊

Anonymkode: a6633...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi regner med det blir dyrt, for vi har så stor familie. Jeg har fem søsken, far til konfirmanten har ett. I tillegg er besteforeldre på begge sider tilstede, og nye samboere til meg og far sine foreldre (dvs stebesteforeldre). 

Vi setter grensa utover ved tanter/onkler og søskenbarn til konfirmanten, likevel blir det mange. Stebesteforeldre har vært i livet i mange år, så de må nesten få være med. Og stesøsken da, konfirmanten har tre stesøsken og tre halvsøsken. 

Totalt tror jeg vi runder 55 stk med faddere. 

Anonymkode: 73f59...7ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 24 i barnedåp og regner med omtrent det samme til konfirmasjon. Vi skal ha en omfattende rehabilitering i borettslaget, og dermed utgår feiring i hagen... Av de vi inviterer, er nærmeste familie, og faddere. Alt koster penger, men det er mange måter å gjøre det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvem som har 50 familiemedlemmer å be inn til konfirmasjon, jeg. Merker jeg ble trist nå. Mitt barn kommer maks til å ha 12 gjester, da inkluderer jeg venner v meg som barnet har kjent gjennom oppveksten. 

Anonymkode: 0c7dd...b4d

Vi som har gått fra hverandre og skal invitere fire familier f.eks. 

Anonymkode: a2f3b...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ca 40 gjester hjemme. Mat kommer på ca 17000 (bestiller) +drikke og kakebaking + pynt, glass (ikea), blomster, lys osv. Bunad arves, men må justres noe, nye bunadssko og sølje. + gave fra oss foreldre som blir nok ca 10000. Da er vi nok raskt oppi 30000+ 

Har spart fast i 3 år på egen konf konto, så det hjelper noe.

Anonymkode: d8726...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo veldig an på hvordan man gjør det. Vi valgte å feire det på et sted hvor vi også måtte bestille mat og drikke fra, de laget klart (minus den personlige pynten) og ryddet opp etter oss, stilte med servitører osv. Lokalet lå også veldig fint til med en nydelig hage, så fikk tatt veldig flotte bilder. Vi betalte da selvsagt mer enn om vi hadde hatt det hjemme og enten laget mat selv eller bestilt mat. Vi var nærmeste familie med 21 stk og betalte rundt 14.000,- for selve festen. I tillegg brukte vi et par tusen på dress og sko til konfirmanten. Kaker stod vi for selv og fikk hjelp av familie til å bake. Usikker på hvor mye vi brukte på pynt og blomster, men det var vel rundt 1000,- tipper jeg. I tillegg kommer takkekort som vi ikke har bestilt enda. Som fotograf brukte vi min svoger som er utrolig flink å ta bilder, så brukte ingen penger på det. Vi ga 30.000,- i pengegave til konfirmanten utenom.

Regner med å bruke mye det samme på jenta som skal konfirmere seg om tre år, men dog litt mer på klær til henne siden hun skal ha bunad - men da får hun selvsagt en mindre pengegave enn broren. Dette er hun innforstått med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...