Gå til innhold

Outlander, jeg forstår ikke helt hvordan Claire kan.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. hoppe fra 1968 til 200 tilbake, også tilbake igjen. Betyr det athun egentlig reiser "hjem" igjen eller hva er det som skjer? Er i slutten av sesong 2 og utrolig forvirra ..

Anonymkode: 8e021...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lurer på logikken i en eventyrserie om å reise i tid? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på 1.episode av s2?

Spoiler

Det du ser i den episoden av claire i moderne tid skjer ikke da, det er et «frempek» om noe som skjer senere i sesongen. Resten av sesong 2 får vi se hvordan hun kom dit, hvis det gir mening.

Litt merkelig valg av serieskaperne, men sånn er det.

 

Endret av Helgeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du spoiles? Serien er basert på bøker, så det er ganske mye som ikke kommer med i serien. Det skal også skrives 10 bøker, forfatteren holder på med nr 9 nå. Så jeg kan godt gi deg svaret, men ikke klag på spoiling  😉

Eller du kan bare fortsette å se, og la deg glede av spenningen. Her fantastisk serie, men enda bedre med bøkene! 

 

Endret av Teyla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort og enkel forklaring på hvordan de reiser i tid, ikke les om du ikke vil ha spoiler:

Spoiler

Claire, og noen flere kan reise i tid gjennom steinene. De drar omtrent 200 år, men det kan også variere. Det er som oftest noe som trekker dem til den tiden de ønsker. Så når Claire reiser tilbake til fremtiden igjen er det Frank som trekker henne dit. 

Det er også mulig å guide reisen sin ved bruk av edelstener og "heksekunster" men forklaringen på det har jeg ikke helt forstått enda.

Grunnen til at Claire havnet i fortiden rundt Jamies tid er fremdeles ikke avslørt fra bøkene, men det spekuleres i at Jamies spøkelse har oppsøkt henne i hennes tid og trekker henne til seg. Hehe, dårlig forklaring, sorry ;)

1. episode i sesong 1 er det er fyr som står og ser opp på Claire gjennom vinduet, Frank ser fyren og prøver å konfrontere han, men så forsvinner han i løse luften... Dette er Jamie, avslørt av forfatteren. Forklaringen på dette skal komme i 10. og siste bok 😄 

Du har mye å glede deg til, og det meste blir oppklart. Om du ønsker mere detaljer finnes det mange fine facebook-grupper :)

Endret av Teyla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

On 5/27/2019 at 9:21 AM, Teyla said:

Vil du spoiles? Serien er basert på bøker, så det er ganske mye som ikke kommer med i serien. Det skal også skrives 10 bøker, forfatteren holder på med nr 9 nå. Så jeg kan godt gi deg svaret, men ikke klag på spoiling  😉

Eller du kan bare fortsette å se, og la deg glede av spenningen. Her fantastisk serie, men enda bedre med bøkene! 

 

Gleder meg til forklaringen om hvorfor som du skrev nederst. Outlander ❤️

Anonymkode: ed0c1...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...