Gå til innhold

Jobbe som spesialpedagog i skolen: Ferie og lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nå straks ferdig med bachelor i barnehagelærer og har søkt meg inn på master i Pedagogikk (med fordypning i spesialpedagogikk) og kunne tenke meg å jobbe i skolen når jeg er ferdig. Er dette realistisk? 

Hva kan jeg i så fall forvente ved å jobbe som spes.ped i skolen? Med tanke på lønn og ferie.

Anonymkode: 946d0...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er nå straks ferdig med bachelor i barnehagelærer og har søkt meg inn på master i Pedagogikk (med fordypning i spesialpedagogikk) og kunne tenke meg å jobbe i skolen når jeg er ferdig. Er dette realistisk? 

Hva kan jeg i så fall forvente ved å jobbe som spes.ped i skolen? Med tanke på lønn og ferie.

Anonymkode: 946d0...050

Ikke mer enn 380.000 i året.

Anonymkode: fdefe...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mer enn 380.000 i året.

Anonymkode: fdefe...a6c

Med master? 

Anonymkode: 946d0...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke sikkert du vil få betalt for masterutdanning, da det mange steder bare kreves treårig utdanning. Andre steder krever de at spesialpedagogen i tillegg har allmennlærerutdanning. I forhold til lønn kan du kanskje få en pekepinn ved å se her https://delta.no/lønn-og-avtaler/ks/_/attachment/download/3334ab24-639d-476a-b46d-deb579a03285:2132bc80876323481d7a224804ba70cca59bddd6/KS garantilønnstabell, fra 1. juli 2019.pdf

Anonymkode: 259c5...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med master? 

Anonymkode: 946d0...050

Med master vil du få 420.000

Anonymkode: 24682...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan du undervise i på skolen da? Kan du kun ha 1.trinn? På min skole hadde du ikke fått jobb da samme lærer følger "sin" klasse 1-4 trinn og 5-7. 

Anonymkode: 02d57...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

På 26.5.2019 den 12.02, AnonymBruker skrev:

Ikke mer enn 380.000 i året.

Anonymkode: fdefe...a6c

Tull. Gjennomsnittslønna til spesialpedagoger ligger på over 500 000kr i året. Jeg er utdannet barnehagelærer, og har tatt master i spesialpedagogikk. Da jeg var ansatt som barnehagelærer hadde jeg 410 000kr i startlønn. Gir ikke mening at en spesialpedagog tjener mindre enn en barnehagelærer.

Nå tjener jeg rundt 529 000kr i året, som spesialpedagog på skolen.

Anonymkode: aa8be...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Gjennomsnittslønna til spesialpedagoger ligger på over 500 000kr i året. Jeg er utdannet barnehagelærer, og har tatt master i spesialpedagogikk. Da jeg var ansatt som barnehagelærer hadde jeg 410 000kr i startlønn. Gir ikke mening at en spesialpedagog tjener mindre enn en barnehagelærer.

Nå tjener jeg rundt 529 000kr i året, som spesialpedagog på skolen.

Anonymkode: aa8be...ee1

Kan du si litt om hvordan det er å jobbe som spesialpedagog på skole? :)  Hva slags arbeidsoppgaver har du?

Anonymkode: a34ae...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener rundt 500k i året som spesialpedagog. Er ikke lærer eller barnehagelærer i bunn, så har egentlig ikke undervisningskompetanse. Hvor lett det er å få jobb i skolen uten undervisningskompetanse kommer nok litt an på skolen i forhold til budsjett og størrelse. Jeg jobber på en stor kombinert barne og ungdomsskole, så her er det nok barn med vedtak om spesialundervisning til å fylle en stilling med dette. På mindre skoler er det nok vanligere at spesialpedagog har ansvar for ordinær undervisning i tillegg og da bør man nok ha undervisningskompetanse. 

Jeg jobber med undervisning og oppfølging av elever med vedtak om individuell opplæringsplan. Noen ganger bistår jeg lærer i klasserom, andre ganger tar jeg elevene ut også jobber jeg en del med planer og tiltak for hvordan disse elevene kan følges opp innenfor vanlig undervisning. Deltar også på tverrfaglige møter angående disse elevene og med planer og maler på skolenivå for kartlegging og oppfølging.

Anonymkode: 35ab2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...