Gå til innhold

Når mannen må på ferie fordi han skal bli pappa.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Så lenge hun ser på seg som Familien AS der han må trå til når det blir for mye henne, så er det ikke rart han ikke gidder å bidra til familien As i samme grad.

 

Dette er så jævla typisk kvinner. De bestemmer hvor man skal bo, når man skal få unger, hvor mange, hvor man skal på ferie etc, også stusser de over at mennene deres faktisk ikke føler det samme ansvar og eierskap til ting i det diktaturet de har startet.

Er dere menn virkelig så hjelpesløse og stakkarslige at dere ikke kan sette ned foten når det er noe dere ikke ønsker? Vil du ikke flytt hit eller dit - si i fra! Vil du ikke til Kreta på ferie? Si ifra! Vil du ikke ha flere barn? Si ifra. Dere  ikke nikke med, dere kan komme med innvendinger liksom. Dere får ikke lov til å te dere som tafatte dørmatter som ikke tør å sette ned foten, for så å klage etterpå fordi dama er sjefete og «tvinger» deg til å gjøre ting du ikke vil. Altså... Gro dere et par baller. 

Anonymkode: d61aa...284

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi venter barn nummer to og jeg har prøvd å forklare han at når nummer to kommer kan han ikke leve livet like sosialt som jeg har latt han gjøre så langt. Jeg har prøvd å si at da trenger jeg nok mer hjelp og avlastning.  Han svarte med at han må fortsatt få lov til å trene daglig og være sosial på kveldene. Ungene sover jo da mente han.   I tillegg svarte han med at derfor ønsker han seg en guttetur til sydligere strøk nå før unge nummer 2 kommer. Nettopp for å lade opp. Jeg er i et kritisk svangerskap så får ikke reise noen steder pga avstand til sykehus. Men denne ferien trengte han ja. Om jeg ble forbanna? ... det er nok mest jeg som ville ha barn nummer 2, men hadde da forventet at han skulle trå til? Nå er jeg meget redd for hva fremtiden vil bringe for meg og mektig forbannet over uttalelsen. 

Anonymkode: 1da71...5cc

Now weep.

Anonymkode: e378e...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet for noen menn(hvis de i det hele tatt kan kalles det) dere finner dere.. 

Hvordan klarer dere leve med slike? Dere fungerer jo som dørmatter og slaver.. 

Anonymkode: 38590...f6c

Sånn er nesten alle norske menn. Egoistiske og tenker kun på seg selv. Glad jeg holder meg unna menn. Hadde jeg vært ts hadde jeg dumpa mannen, så kunne han få dra på gutteturer så mye han vil. 

Anonymkode: 40c58...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi venter barn nummer to og jeg har prøvd å forklare han at når nummer to kommer kan han ikke leve livet like sosialt som jeg har latt han gjøre så langt. Jeg har prøvd å si at da trenger jeg nok mer hjelp og avlastning.  Han svarte med at han må fortsatt få lov til å trene daglig og være sosial på kveldene. Ungene sover jo da mente han.   I tillegg svarte han med at derfor ønsker han seg en guttetur til sydligere strøk nå før unge nummer 2 kommer. Nettopp for å lade opp. Jeg er i et kritisk svangerskap så får ikke reise noen steder pga avstand til sykehus. Men denne ferien trengte han ja. Om jeg ble forbanna? ... det er nok mest jeg som ville ha barn nummer 2, men hadde da forventet at han skulle trå til? Nå er jeg meget redd for hva fremtiden vil bringe for meg og mektig forbannet over uttalelsen. 

Anonymkode: 1da71...5cc

Jeg ser ikke helt problemet;

- når ungene er lagt, hvorfor kan ikke han dra ut og være sosial et par timer? Kanskje ikke hver eneste kveld, men er det ikke litt deilig å ha litt alenetid et par ganger i uken? For begge sin del? Og når babyen etterhvert blir større og er blitt litt mindre avhengig av deg, så kan du dra ut og være sosial du også? Så kan han sitte hjemme med barna.

Det å gå ut og være sosial skal jo selvfølgelig gå begge veier, men når du får en nyfødt baby i hus så er den babyen mye mer avhengig av deg enn han den første tiden- sånn er det bare. Han kan heller rydde og vaske, så kan han stikke ut når han har gjort sin del av ansvaret hjemme.

- Da jeg var ca like langt på vei med nr 2 som du er nå, så var mannen min på en ukes guttetur til utlandet. Det var ikke noe problem slik jeg så det.. syns det var helt greit for min del. Så ikke vitsen å holde han hjemme når jeg klarte meg selv. 

Typisk at dagen etter at han dro så ble både jeg og ungen syke, men det gikk bra, og ikke noe noen av oss kunne forutse. For å være ærlig syns jeg det var godt å få en liten pause fra hverandre.

Poenget er; Hvis ikke du har noe spesielt behov for å ha han i huset hver dag hele dagen, så ser jeg ikke problemet...

 

 

 

 

Anonymkode: 50ab3...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk tilfellet hvor du vil få langt mer avslastning med å gå fra han, les: at han har barna på samvær. 

Anonymkode: 77457...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er nesten alle norske menn. Egoistiske og tenker kun på seg selv. Glad jeg holder meg unna menn. Hadde jeg vært ts hadde jeg dumpa mannen, så kunne han få dra på gutteturer så mye han vil. 

Anonymkode: 40c58...5f3

Rart du sier det. 

Jeg kjenner mange menn, men ingen som er slik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Du tok ikke poenget mitt. Men lar seg ikke herse med fordi de er redde for å si i mot dama. De har ikke samme interesse eller ønske for å stifte familie. Det er kvinner som er pådrivere av dette. Derfor får man heller ikke samme eierskapsfølelse overfor barneoppdragelse og diverse, naturlig nok. Ikke er det noe ønske om at menn skal ha dette fra dama sin side heller, da de som regel lever fint med å sitte i førersetet og bestemme det ene og det andre i forholdet, som menn ikke har overskudd eller ork til å motsette seg. Dette har ingenting med å være dørmatte å gjøre. Denne mannen motsetter seg jo henne nå, du ser jo utfallet. Hun blir forbanna og trasser, du blir forbanna, andre kvinner blir forbanna og så har vi det gående.

La meg gjette - du er en av dem som også sier det er synd på menn som ikke får seg kone og barn?

Det er visst galt uansett hva kvinner gjør. Får vi barn med menn, er det synd på dem, for da får de ikke "levd livet". Får vi ikke barn med dem, så er det jaggu synd på dem også.

Anonymkode: 0b21a...049

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...