Gå til innhold

Spedbarn med «kviser» rundt øyne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her med gullgutten min på fanget, og han har fått seg en god del kviselignende utslett rundt øynene sine. Han har siden fødsel hatt en del puss på øynene sine, som vi skyller og vasker med saltvann flere ganger om dagen (skulle avvente lege til det eventuelt ble rødt/gult på øyet). Er det noen mammaer der ute som har erfaring med sånne kviser? Ser jo litt ubehagelig ut, selvom hovedpersonen selv virker lite påvirket 😅

Anonymkode: ab17d...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min hadde det samme, små røde prikker rundt øynene. Alle sa det var helt normalt, og at det ville forsvinne av seg selv, noe det gjorde etter kort tid 😊 

Det eneste fastlegen sa, var at dersom det ble tørt eller irritert, kunne jeg forsiktig smøre med litt babyolje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyll øynene med morsmelk, det irriterer ikke i og rundt øynene. Ellers er det nomalt med diverse utslett på spedbarn.

Anonymkode: 6f6a4...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles hormonutslett og skyldes rett og slett rester av hormoner fra deg. Det vil forsvinne etterhvert :)

Og puss i øynene er også relativt vanlig. Mest sannsynlig tette tårekanaler. Bare fortsett å skylle med saltvann og massere tårekanalen (rett nedenfor øyekroken, langs nesen).

Anonymkode: eded3...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonutslett ja. Mi hadde det samme.

Anonymkode: 15977...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...