Gå til innhold

Gravid og reise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei damer! Jeg er gravid i 15+5 og har den siste uka vært trøtt og emosjonell, noe som selvfølgelig er ganske vanlig. Planen er egentlig å reise med svigers om en uke til Danmark for en helg da min samboer fyller år, men jeg føler meg lite komfortabel med det i forhold til at det blir mye alkohol og uteliv noe jeg bare syns er slitsomt, og samtidig blir jeg ikke helt tatt hensyn til. Er veldig redd for å skuffe både samboer og resten, men føler selv at helsa mi er viktigst nå og at jeg ikke skal føle meg depressiv og stressa. Hva ville dere gjort og eventuelt gått frem i en slik situasjon? 

Anonymkode: 4be6a...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde dratt jeg.. 

Ta hensyn til deg? Du holder deg unna alkohol og mat du ikke kan spise. Føler du deg dårlig, trekker du deg unna. 

Du er gravid, ikke invalid. Hva for hensyn skal de ta, egentlig? Turen kommer vel til å handle om mer enn uteliv. Vær tilstede på dagen og dropp utelivet. Verre er det tross alt ikke. 

Anonymkode: 7cb37...09d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på lignende tur med alkohol og generelt lite hensyn når jeg var i slutten av første trimester, bare at vi var på tur i Australia. Slitsomt ja, kjedelig ja, men jeg gikk hjem tidlig om kveldene og passet sånnsett på at mine nødvendigste behov for søvn var oppfylt. Er i dag glad jeg reiste, både for å prøve å leve som normalt, være en del av familien og rett og slett få tiden til å gå fortere når formen var dårlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt på tur 😊 Nå som det er sagt skal jeg selv på middelhavscruise med familien til samboer om 3 uker. Jeg er i uke 10 nå og formen min har vært veldig variabel hittil. Jeg er mye trøtt, og vi har bestilt den største drikkepakken på båten- så du kan jo selv tenke deg hvordan hans familie blir å sitte og skåle, men jeg har innstilling på at det blir hyggelig likevel, og jeg vil få forståelse hvis jeg trekker meg unna for å hvile på dagtid eller legger meg tidlig på kvelden. Det blir uansett fint å kunne fortelle den lille i magen da h*n er blitt stor om minnene vi har fra graviditeten. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...