Gå til innhold

Gjemme unna penger på annen konto, blir det oppdaget ved skilsmisse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tjener mer enn min mann, min mann bruker mer. En skilsmisse ligger i kortene og kommer ikke til å bli fin. Jeg føler han «skylder» meg større andel av felles formue ettersom jeg tjener mest og har betalt MASSE av hans private gjeld og cashet ut billånet hans. Før jeg traff han hadde jeg mye større økonomisk frihet enn jeg har nå. Jeg ønsker å opprette en konto i en annen bank og overføre penger ditt innimellom. Er det noen automatikk i at bankopplysninger blir innhentet ved skilsmisse? Kan jeg komme unna med dette?

Anonymkode: bc68c...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer ikke unna med det nei. Ta heller ut penger å gjem dem på et lurt sted 🤔 

Anonymkode: b056b...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stygt gjort å utsette skilsmisse pga økonomi. Du har selv valgt å understøtte ham økonomisk. Ikke gi ham tilgang til lønna di. Ta ut seperasjon. 

Anonymkode: 77fcc...d85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han til å skrive under særeie på sparekonto (og evt annet du ønsker). Om han nekter, kan du true med skilsmisse. Når han da forhåpentligvis underskriver kan du gå fra han. 

Anonymkode: de240...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha dine egne penger selvom du er gift. Det er ikke slik at ektefelle automatisk har disposisjonsrett over dine penger. 

Det er jo også derfor man skal ha egen lønnskonto og ikke en felles. Dersom eier av konto finner ut at h*n skal være dust er det bare å fjerne disposisjonsretten og ektefelle mister tilgang på sin lønn. Det damme dersom ektefelle faller bort. 

Anonymkode: 142f6...02f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer ikke unna med det nei. Ta heller ut penger å gjem dem på et lurt sted 🤔 

Anonymkode: b056b...c1c

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Få han til å skrive under særeie på sparekonto (og evt annet du ønsker). Om han nekter, kan du true med skilsmisse. Når han da forhåpentligvis underskriver kan du gå fra han. 

Anonymkode: de240...dc8

Aha, så det er slik det låter når en kvinne er den den som vil lure unna penger 😂

Anonymkode: b9f03...721

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 like tråder? 

 

 

Anonymkode: 4ebef...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Aha, så det er slik det låter når en kvinne er den den som vil lure unna penger 😂

Anonymkode: b9f03...721

Det er da hennes penger! Hun ønsker å holde dem utenfor ett skilsmisseoppgjør, noe som er veldig forståelig.

Anonymkode: de240...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte svaret er ja. OM dere gjør skillsmisseoppgjøret selv og blir enige om fordeling uten advokater. Da kan du lure deg unna. Men kommer advokater inn i bildet begynner de med å liste opp alle assets og da blir det verre. 

Jeg og min eks skilte oss helt uten advokater innblandet og vi delte fair. Dog visste hun ikke om de egentlige verdiene i mange av mine eiendeler så jeg kunne ha blåst henne totalt. Men nå er jeg ikke noe rasshøl så det gikk greit for henne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Aha, så det er slik det låter når en kvinne er den den som vil lure unna penger 😂

Anonymkode: b9f03...721

Sitat

 

Sist gang jeg sjekket hadd jeg penis, men ok. 

Anonymkode: b056b...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å komme seg greit unna, jeg gjorde det. Hadde ganske mye hun ikke visste om 😉

Anonymkode: b9f03...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel like ulovlig for kvinner som for menn det TS foreslår, formue opparbeidet i fellesskap skal deles likt. Dvs. hver krone du snylter unna på egen hemmelig konto har han i følge loven like stor rett på som deg. 

Merkelig at kvinner synes dette er urettferdig når det rammer dem, dette har vært hverdagen for menn i et hvert skilsmisseoppgjør siste 100 åra.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det ingen advokat, mine penger er mine penger. Man skal vel ikke ta inntekt i betraktning, ut fra hvor mye penger man har på sin egen brukskonto? Ikke hjem unna penger, da vil du jo uansett bruke mer på forholdet deres i mellomtiden. 

Ta ut separasjon med en gang og sats på at det ikke blir advokat. Vis han en fordeling som for han virker veldig rettferdig, som du og kan leve med.

Anonymkode: 05352...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig, er det ikke? Jeg både sparte penger og kjøpte ting jeg kom til å trenge etter flytting, det siste året jeg var samboer. 

Vet flere som har gjort det. 

Anonymkode: 29a6e...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...