Gå til innhold

Mirakelet – italiensk krim på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sett på denne serien og kan si om den er verdt å begynne på? Er den veldig voldelig eller skummel? 

Anonymkode: 06dd7...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett den, og den er verken særlig voldelig eller skummel. Denne italienske serien var en del av "påskekrimmen" hos NRK i år, men ble ikke sendt i påsken. Første episode ble sendt fredag den 26. april, d.v.s. etter at påsken var over. Og det er heller ingen krim-serie etter min mening, til tross for at det er en del "shady" karakterer med i serien (inkludert en prest). Jeg vil heller kalle det en dramaserie, ispedd mye religiøs symbolisme (og da snakker vi om katolisismen). 

En statuett av jomfru Maria gråter på mystisk vis ni liter blod i timen. Alle som kommer i kontakt med den får livet sitt påvirket - på godt eller vondt. Hovedpersonene forsøker å finne svar, og de må stille mange spørsmål rundt seg selv og sine egne handlinger. Ikke alle svarene de får er slik de håpet på. Jeg likte serien fordi den er litt.... annerledes. Om noen ønsker å se noe annet enn engelskspråklige dramaserier, så vil jeg anbefale denne.

Mirakelet (8 episoder hos NRK).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke spesielt voldelig, men inneholder en del ekle/uhyggelige scener. Litt utypisk innenfor krimsjangeren da det ikke er fokus på politietterforskning. 

Anonymkode: 5248b...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...