Gå til innhold

Hvor mye burde jeg dele om min forrige bedrift utfordringer dem har osv??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå sluttet der. Hvor mye har  jeg lov til å snakke om videre i arbeidslivet om dem?

Anonymkode: ea795...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs vel på typen bedrift og hvilke utfordringer du har tenkt å røpe for andre.

Anonymkode: 4365b...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha fortalt noe mer enn det informasjon som er allment tilgjengelig tilsier (at f. eks. en stor bedrift har hatt økonomiske problemer og det har blitt skrevet en artikkel om det i mediene). Interne problemer ville jeg ikke ha sagt noe om siden jeg ikke jobber der lenger, det kan bare slå tilbake på en selv ved at man fremstår uprofesjonell. 

Anonymkode: 95480...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen interne ting, ingen forretningshemmeligheter eller noe som kan virke det minste konkurransevridende, og i alle fall ikke ting som er negativt. Hvis du blir spurt direkte om negative forhold, svar at du ikke ønsker å snakke om interne forhold ved tidligere arbeidsplass, eller om ting som ikke har overføringsverdi. 

Relativt uskyldige ting som verken avslører forretningshemmeligheter eller setter andre i et dårlig lys kan man jo snakke om. I de fleste tilfeller vil det være helt innafor å si at dere hadde vinlotteri på fredager og pleide å ha grillfest som sommeravslutning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...