Gå til innhold

Barn som bruker vulgære skjellesord.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Situasjonen er som følger:

 

Barn1 og Barn2 går i samme klasse. Barn1 opplevde at Barn2 kom med utsagnet " you succer penis" til vedkommende på skolen her om dagen. Mammaene til Barn1 og Barn2 har egentlig en god tone, men nå er mammaen til Barn1 egentlig usikker på om hun (=meg) tør/bør si i fra til den andre mammaen om dette. Tror ikke hun hadde likt at barnet hennes sier slikt til andre, men det føles ikke godt å skulle si i fra om det heller.

 

Jeg har selvsagt sagt i fra til Barn1 at hvis det får slike utsagn slengt mot seg igjen, så må det fortsette å si i fra til en voksen om det på tomannshånd, og at Barn1 skal si til den andre parten at slike ting er det slemt å si til andre, samt at Barn1 ikke må si slike ting til andre selv. 

 

Hadde dere gjort noe videre med det? Har kun skjedd 1 gang, men jeg synes det er dumt om klassemiljøet skal tolerere vulgære skjellsord også. Er klar over at det blir verre jo eldre de blir, men jeg liker helst å sette foten ned på slikt med det samme. 

 

Barn2 kommer for øvrig fra en muslimsk familie, så jeg er egentlig ganske/relativt sikker på at det barnet sin mor ikke hadde likt at hennes barn sa slikt til andre.

 

Selv oppdrar jeg Barn1 til for eksempel at man ikke skal bruke ord som "mongo" som skjellsord. Det samme gjelder selvsagt "gay"/homo. 

 

Barna har ikke jevnlig omgang med hverandre, men Barn1 har vært hjemme hos Barn2 utenom bursdagsfeiring, og Barn2 har vært hos Barn1 både på bursdagsfeiring og en/to ganger utenom.

Anonymkode: c917a...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor sier du ikke bare ditt barn og klassekameraten?

Anonymkode: 03abf...397

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fokusere på det viktige her??

 

TS

Anonymkode: c917a...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvikla fremlegg. Orker ikke.

Anonymkode: 2d16e...ed6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å fokusere på det viktige her??

 

TS

Anonymkode: c917a...ad2

Uff, beklager, jeg datt helt ut pga det der med barn1 og barn2. Hadde vært enklere å skrive ditt barn og klassekamerat eller noe sånt.

Anonymkode: b911b...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...