Gå til innhold

Får masse dater og oppmerksomhet, men mennene blir ikke forelsket. Hva er feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er tiden kommet for selvransakelse og analyse av tidligere romantiske relasjoner. Jeg fyller 33 år i sommer og ønsker å finne en mann jeg vil leve sammen med. Etter x antall dater etter at jeg ble singel for snart tre år siden, forsøker jeg å forstå hvorfor jeg ikke har lykkes ennå.

Litt om meg: Jeg får høre at jeg er fysisk attraktiv (pen/søt/fin/nydelig) og kan få hvem jeg vil. Godt trent, slank, høyt utdannet, stort nettverk, friluftsinteressert, godt og stabilt humør. Tror det er kombinasjon utseende og utstråling som gjør mye, for jeg er ikke en 10-er rent fysisk. Har min negative indre stemme som er flink til å kritisere meg selv, men det merkes i liten grad av de rundt meg.

Tidligere forhold: Jeg har vært i to lange forhold, som begge opplevdes som gode, sunne og stabile relasjoner vi begge fikk mye ut av. Har et godt forhold til de to eksene mine i dag. 

Dating de siste to årene: Har vel til sammen møtt nærmere 30 menn, både gjennom Tinder, byen og jobb. Jeg har både sjekket og blitt sjekket opp. Får lett oppmerksomhet og tilbud om dater. De aller fleste datene har vært veldig koselige. Noen har jeg ønsket å møte igjen. Noen ganger har vi begge kjent at det ikke er riktig kjemi. Og noen ganger har han ønsket å møte meg flere ganger, uten at det har vært gjensidig.

De jeg har blitt interessert i: Rundt fem av de 30 mennene har jeg kjent et ønske om å bli bedre kjent med etter én eller to dater. Tre av dem har jeg også datet i et par måneder. Idet jeg har begynt å bli betatt, og de antakelig har merket det, har de trukket seg unna. De har alle gjort det på en redelig måte, ikke noe lureri, og jeg har ikke mistanke om at de har holdt på med flere eller bare vært ute etter sex (det vet man selvfølgelig aldri helt sikkert, men ikke noe tyder på det). Og så sitter jeg igjen, knust, skuffet og med spørsmålet om hva som gikk galt - eller hva som er galt med meg.

Det skal jo mye til å bli forelsket i noen, men det virker som jeg mangler noe «ekstra» som gjør at menn blir forelsket i meg. De har bare fine ting å si når de avslutter, og jeg vet at de har hatt det fint sammen med meg, men det går altså ikke så langt at de får følelser for meg.

Er det noen som kan gi meg noen råd her? Går jeg etter feil type menn? Er det noe spesielt jeg bør være obs på i datingfasen og da spesielt når vi begynner å bli kjent og jeg selv kjenner på begynnende følelser? Eller må man regne med å «mislykkes» så mange ganger i datinglivet?

Anonymkode: b03e5...c91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prater du om barn og ønske om å skaffe barn "i fremtiden"? Med din alder tatt i betraktning, er de kanskje redde for at du skal begynne og mase om barn uken etter at dere ble kjærester, eller at du skal "glemme" p-pilla i desperasjon etter å få barn før det er for sent?

Er mennene eldre enn deg eller yngre, like gamle? Har de barn fra før eller ikke? De som har barn fra før, er nok ikke interessert i å få fler med det første, og er kanskje redd du skal presse på og mase?

Anonymkode: cc44c...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man kan være for perfekt også. Du høres jo ut som et catch. Av og til har det klusset seg til med de jeg har datet, jeg har blitt frustrert for ting og vist en dårlig side, og DA har de liksom blitt mer interessert. Litt kjipt egentlig, jeg er ingen dramaqueen og trives med å være blid og enkel, men oppfatter det slik at menn ikke faller for meg når jeg er i mitt beste element. 

Anonymkode: 40abc...e57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prater du om barn og ønske om å skaffe barn "i fremtiden"? Med din alder tatt i betraktning, er de kanskje redde for at du skal begynne og mase om barn uken etter at dere ble kjærester, eller at du skal "glemme" p-pilla i desperasjon etter å få barn før det er for sent?

Er mennene eldre enn deg eller yngre, like gamle? Har de barn fra før eller ikke? De som har barn fra før, er nok ikke interessert i å få fler med det første, og er kanskje redd du skal presse på og mase?

Anonymkode: cc44c...dd4

Jeg ønsker barn, men tror knapt jeg har snakket om det med noen av dem jeg har datet. To av dem jeg falt for var et par år yngre, mens en av dem var noen år eldre. Det kan nok være noe i at en som er eldre og har barn fra før av vil styre unna, men da er det jo rart at han ønsker å date meg såpass lenge først?😕

Anonymkode: b03e5...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at man kan være for perfekt også. Du høres jo ut som et catch. Av og til har det klusset seg til med de jeg har datet, jeg har blitt frustrert for ting og vist en dårlig side, og DA har de liksom blitt mer interessert. Litt kjipt egentlig, jeg er ingen dramaqueen og trives med å være blid og enkel, men oppfatter det slik at menn ikke faller for meg når jeg er i mitt beste element. 

Anonymkode: 40abc...e57

Jeg er også ganske enkel å ha med å gjøre. Lite drama. Kanskje det er noe i det du sier? Blir det for lite spenning? Jeg synes jo man kan finne spenningen på andre måter, så håper jeg kan møte en uten å måtte lage masse intriger og drama 😜

Anonymkode: b03e5...c91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er også ganske enkel å ha med å gjøre. Lite drama. Kanskje det er noe i det du sier? Blir det for lite spenning? Jeg synes jo man kan finne spenningen på andre måter, så håper jeg kan møte en uten å måtte lage masse intriger og drama 😜

Anonymkode: b03e5...c91

Enig, finnes andre måter. Jeg er leken, tullete og flørtete, og syns man kan skape mye spenning på den måten. Har ikke skjønt bæret når menn som ikke har klart å få følelser for meg plutselig har blitt småforelsket etter jeg har fått i meg litt for mye og vært urimelig og dramatisk (personlighetstrekk jeg ikke liker, til vanlig elsker jeg å lysne opp dagen for andre og spre godt humør). Det har skjedd litt for ofte til at jeg kan tro det er tilfeldig, samtidig er det jo veldig merkelig 😳 jeg blir ikke mye keen av slik oppførsel selv... 

Anonymkode: 40abc...e57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme situasjon her ts 🙄

Får litt inntrykk av at jeg skremmer bort menn uten at jeg vet hvorfor 😖 Ikke sier de at det er noe galt med meg heller eller at jeg har gjort noe feil. Har fått høre fra mange at jeg bare er "for bra". Hva nå enn det betyr. I tillegg virker det som det blir brukt mot meg på en måte. 

Gjør meg til tider veldig frustrert og lei 😞 Sitter jo å tenker at alt bare er feil med meg 🙈

Anonymkode: b0c6e...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at ingen egentlig lykkes med dating og at alt avhenger av tilfeldigheter. 

Anonymkode: 8803b...34c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Vel, si hvis mennene kun er interessert i mer med 16,66% av damene de dater på samme måte som deg (5/30) ts, så vil de fleste damene disse karene dater bli avvist. Hva tenkte du om de 25 du avviste? Mennene du var interessert i tenkte nok noe av det samme om deg når de avviste. 

Den harde sannheten er vel at vi som mennesker først og fremst vil ha en vi liker litt uavhengig av om den vi er interessert i er interessert tilbake. Dette er åpenbart ikke helt fordelaktig når vi skal finne en partner fordi man risikerer å løpe etter en som ikke er særlig interessert. Jeg har ikke noe godt råd egentlig fordi slik jeg ser det er det litt bingo om det er sammenfallende interesse der eller ikke. Hvis jeg var deg ville jeg likevel observert interessenivået til mennene, og dersom en du selv er interessert i ikke investerer og viser særlig interesse for deg, er det nok best å droppe han til fordel for en som viser skikkelig interesse. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Minesveiper skrev:

Vel, si hvis mennene kun er interessert i mer med 16,66% av damene de dater på samme måte som deg (5/30) ts, så vil de fleste damene disse karene dater bli avvist. Hva tenkte du om de 25 du avviste? Mennene du var interessert i tenkte nok noe av det samme om deg når de avviste. 

Den harde sannheten er vel at vi som mennesker først og fremst vil ha en vi liker litt uavhengig av om den vi er interessert i er interessert tilbake. Dette er åpenbart ikke helt fordelaktig når vi skal finne en partner fordi man risikerer å løpe etter en som ikke er særlig interessert. Jeg har ikke noe godt råd egentlig fordi slik jeg ser det er det litt bingo om det er sammenfallende interesse der eller ikke. Hvis jeg var deg ville jeg likevel observert interessenivået til mennene, og dersom en du selv er interessert i ikke investerer og viser særlig interesse for deg, er det nok best å droppe han til fordel for en som viser skikkelig interesse. 

Takk for svar. Forskjellen jeg ser er at jeg avviste tidlig i datingen, etter to, maks tre treff. Mens mennene jeg begynte å få følelser for avsluttet etter mange treff, på et tidspunkt hvor vi begynte å bli godt kjent. Lurer jo på om det er noe ved meg, enten oppførsel eller personlighet, som fører til dette, selv om jeg ikke merker noen endring på meg selv. 

Du har nok rett i at jeg bør være obs på interessen og investeringen til den jeg dater og justere min interesse og mine forhåpninger etter det.

Når jeg først har deg «her»; Fint å høre fra en mann. Jeg har lurt på om jeg sikter for høyt og om disse mennene var over min «liga» (misliker sterkt å snakke om liga, men du skjønner hva jeg mener). Men hvis de var det, ville de vel ikke datet meg såpass lenge? Og vist oppriktig interesse? Som skrevet tidligere føler jeg meg trygg på at de ikke bare var ute etter sex.

Anonymkode: b03e5...c91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt om meg: Jeg får høre at jeg er fysisk attraktiv (pen/søt/fin/nydelig) og kan få hvem jeg vil. Godt trent, slank, høyt utdannet, stort nettverk, friluftsinteressert, godt og stabilt humør. Tror det er kombinasjon utseende og utstråling som gjør mye, for jeg er ikke en 10-er rent fysisk

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg først har deg «her»; Fint å høre fra en mann. Jeg har lurt på om jeg sikter for høyt og om disse mennene var over min «liga» (misliker sterkt å snakke om liga, men du skjønner hva jeg mener). Men hvis de var det, ville de vel ikke datet meg såpass lenge? Og vist oppriktig interesse? Som skrevet tidligere føler jeg meg trygg på at de ikke bare var ute etter sex.

Anonymkode: b03e5...c91

Jeg mistenker nesten du sikter for lavt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn fra før?

 

Kan være at de ser etter jenter i tjueårene... Dessverre har jeg fått inntrykk av at dette er blitt vanlig.

Anonymkode: 9e043...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være hundre grunner til at du ble avvist. Ikke sitt å lur på

om du er problemet eller om du kunne gjort noe annerledes. 

Jeg datet vel 30-40 menn over 4 år som singel. Jeg fikk mye oppmerksomhet, ble mye avvist, avviste færre, plaget meg selv med tanker om hvorfor. Så begynte jeg å gi litt faen og da begynte jeg å treffe menn som ville ha meg og som viste genuin interesse. Det er selvfølgelig noe man kan gjøre for å finne den rette: unngå å være for masete, unngå flatfyll, ha god hygiene, ikke vis mer interesse en han selv gjør osv.

Men om du sier du ønsker barn på date og mannen flykter så er det mannen som har issues og ikke du. Du ytrer bare en fremtidsdrøm, ikke nødvendigvis med akkurat han du er på date med (haha hvem tror han at han er). Du har lov til å vite hva du vil ha og vite hvordan du ønsker at din fremtid skal bli.  Jeg tror den rette setter pris på å vite hvem du er. Kan hende dere ønsker det samme og deler mer enn du tror. Bruk tid på å bli godt kjent før sex tar fokus. Gjør masse sammen og kom dere ut på date istedenfor Netflix and chill.

Vis interesse for noe annet bare hva mannen jobber med og hva han stemmer på. Men se om han har omsorg for andre og eller har en lidenskap for noe. 

Min erfaring er at man må date flere og ikke gi opp. Det er en læringsprosess og drømmemannen er der og venter på deg.

Anonymkode: 2fdbb...8e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at siden du er pen så er du vandt til å få alt servert på et sølvfat og vandt til å flyte på ditt gode utseende. Kanskje du rett og slett er kjedelig som person.

Anonymkode: 7f752...76c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at siden du er pen så er du vandt til å få alt servert på et sølvfat og vandt til å flyte på ditt gode utseende. Kanskje du rett og slett er kjedelig som person.

Anonymkode: 7f752...76c

Det der er så frekt og unødvendig å si til noen bare fordi de har et ok utseende og scorer ned mange punkter som mange mener hører hjemme på listen "universel sjekkliste for vellykkethet". Ts forteller blant annet at hun har høy utdannelse og jobber for utseendet sitt også med å legge ned den treningen som trengs. Hun har altså jobbet for sine ting. Kan du si det samme selv? Eller bare slenger du dritt til alle du er sjalu på for å prøve ødelegge dagen deres?

Til ts: det er neppe noe galt med deg, selv om du begynner å bli usikker på deg selv etter en del avvisninger. Jeg tror heller at menn har en tendens til å ikke behandle kvinner som deg så veldig bra. Tror det er lett for at folk tenker at du har hele pakka, og glemmer at du selvsagt blir akkurat lilke lei deg som andre når noen f.eks har vært litt uærlig og datet deg uten å mene noe seriøst med det. At de tenker: "HUN tåler sånt! Hun har jo ALT!" (litt som sjarmtrollet jeg svarte over her, som går til angrep på deg bare fordi du sa du var ca pen)

Hva med å spille bittelitt skuespill? F.eks ved å holde akkurat litt mer avstand en det som er naturlig for deg når du liker noen og holde dine egne kort akkurat litt tettere til brystet enn du pleier. På den måten verner du litt bedre om dine egne følelser (og fremstår også litt mer mystisk som en bonus;))

Anonymkode: 606bf...2b9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Det som er feil er at du da ikke er attraktiv nok, hadde du vært det så hadde de stått i kø for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

NTenker at siden du er pen så er du vandt til å få alt servert på et sølvfat og vandt til å flyte på ditt gode utseende. Kanskje du rett og slett er kjedelig som person.

Anonymkode: 7f752...76c

Men hun sier nettop i innlegget at hun ikke er vant til det jo. Hun sier heller ikke at hun er sååå pen, men at hun har en kombinasjon av utseendet og utstråling. Og at utstrålingen utgjør det som gjør at hun får mye oppmerksomhet. Hun virker reflektert og overhodet ikke som en får alt på sølvfat

Anonymkode: bbdae...041

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har det litt på samme måte som deg ts. Jeg har ingen problemer med å skaffe meg dates og de jeg velger å date, dater jeg i noen måneder, og av og til har det blitt slutt fordi vi begge ikke har fått de store følelsene. Men de jeg har blitt betatt av, har ikke blitt betatt av meg på samme måte, sånn at jeg ender med å avslutte det, fordi jeg ikke bare vil date for moro skyld. Og de har ingenting negativt å si, de kan si at jeg er for bra for dem eller noe sånt svada. Så derfor lurer jeg litt på hva jeg også gjør galt eller hvorfor ingen blir forelsket i meg. Jeg har ikke noen gode råd å gi, men ville bare si at vi er flere som har det på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Made4u skrev:

Det som er feil er at du da ikke er attraktiv nok, hadde du vært det så hadde de stått i kø for deg.

Gi deg a! Dette er sånn jantelov-opplegg. Ingenting i innlegget til TS som tilsier at hun ikke er attraktiv nok. Og menn dater ikke damer i månedsvis hvis de ikke er attraktive nok!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være selvtilliten til mennene det går på? Du er såpass bra at de tror du kommer til å bytte dem ut med "noe bedre" og de takker for seg før det skjer?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...