Gå til innhold

Hvorfor foretrekker etnisk norske kvinner menn fra midtøsten?


AnonymBruker

Norske kvinner  

56 stemmer

  1. 1. Hvorfor fortrekker etnisk norske kvinner forhold med menn fra midtøsten?

    • De er kjekke og tar godt vare på oss
      15
    • Forelskelse og ekte kjærlighet
      11
    • Interessert i pengesterke menn
      1
    • Mennene er interessert i opphold i Norge
      21
    • Andre grunner (beskriv grunnen i innlegget nedenfor)
      8


Anbefalte innlegg

48 minutter siden, SupaWoman skrev:

Jeg har på ingen måte inntrykk av at menn fra midtøsten og Nord-Afrika er ettertraktet overhodet.  Ingen i min omgangskrets eller noen jeg kjenner for den saks skyld higer etter menn fra disse områdene.   Til det er de for utrygge og kulturen for annerledes. Det er også lavstatus og heller ikke ofte vel ansett. 

Mange norske menn er lavstatus også...brautende, høye på pæra, feige...grøss...

Anonymkode: 3e06c...7ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi lavstatus kvinner også kan få treffe kjærlighet? Når når menn mener de er så høystatus fordi de er norske, så gidder ikke jeg krype etter de. Men nå går ikke jeg brvisst etter utlendinger. Kunne aldri tenkt meg det i utgangspunktet, men det var tilfeldig med han tyrkeren. Det plager meg veldig at jeg ikke gav han sjansen. Men pga utfordringer gjennom hele livet og et valg jeg tok så har jeg nå ike økonomi til å få han til Norge. Jeg vet ikke hva slags inntekt som kreves for det..

Jeg bare vingler mellom å ta kontakt og ta det derfra eller satse på å finne en norsk mann som kanskje aldri dukker opp. Her i landet skal alle være så like. Enten er du høystatus enten er du lavstatus ut fra utdannelse.. 

Anonymkode: cd518...d45

Det koster 10 500 kroner for å få han hit, og i tillegg må du ha en inntekt over 260.000 i året. Det er en annen inntektgrense for uføretrygde.

Anonymkode: d6429...847

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere vil plutselig bli tatt vare på nå??? Når ble de nye reglene innført??

Anonymkode: 36b58...5db

Når ble det nytt at kvinner liker menn som viser interesse og er omsorgsfulle/gir komplimenter fremfor en som bare gidder å gi det lille ekstra kun de fleste 2 ukene i forholdet?

Anonymkode: 60672...24c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange norske menn er lavstatus også...brautende, høye på pæra, feige...grøss...

Anonymkode: 3e06c...7ec

Det er helt sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, vi er jo alle i bunn og grunn mennesker som ønske å finne kjærligheten!!! Finn dere noe annet å gjøre en lørdagskveld enn å dømme hvilken partner folk velger seg. Det er da deres valg.. Norsk eller hvor enn du er fra... Jizez

Anonymkode: 9d999...85e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker norske menn. Vi har vokst opp med samme kultur. At menn fra Midtøsten er mer sjarmerende og tar vare på oss er bare tull. Først prøver de å sjarmere før de går over til å kontrollere (ta vare på). 

Anonymkode: b1b69...4ca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sammen med en kurdisk mann fra Irak. Jeg er ikke en av de «gamle, feite, stygge damene ingen norske menn vil ha». Jeg er 30 år, advokat, høy, slank, blond - det som generelt er ansett attraktiv. Blir sjekket opp omtrent ukentlig. 

Min kjære er full av lidenskap og er så åpen om følelser, samtidig som han er en skikkelig maskulin handyman. Familieorientert, gode verdier, fin balanse mellom religion og det moderne livet. Feirer både norske og kurdiske høytider. Vi har vært sammen i 8 år. Nå ønsker vi oss barn snart. 

Anonymkode: f67af...be1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Foretrekker norske menn. Vi har vokst opp med samme kultur. At menn fra Midtøsten er mer sjarmerende og tar vare på oss er bare tull. Først prøver de å sjarmere før de går over til å kontrollere (ta vare på). 

Anonymkode: b1b69...4ca

Så du kan snakke for absolutt alle menn fra Midtøsten? Ingen norske menn liker å kontrollere? Denne type generaliseringen av at «vi» er så mye bedre enn «dem» blir jeg kvalm av. 

Anonymkode: 9d999...85e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SupaWoman skrev:

Er Tyrkia en del av midtøsten?

Nope. En del av Tyrkia ligger i Asia, en annen i Europa. 

Anonymkode: cf4b1...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse fordommene kommer som oftest av folk uten egen erfaring, og som bare ser og hører om de dårlige tilfellene.

Ja, det er sikkert mange "mindre pene" jenter som finner seg en mann fra Midtøsten, fordi de ikke finner lykken her og "tar til takke" med en som ingen kjenner fra før. Samme med norske menn i Thailand. Men det finnes også veldig mange oppegående damer/menn med ett normalt/pent utseende og ambisjoner, som faller for en med ett annet utseende og bakgrunn. Det kommer jo mye an på hvordan de møttes. Var det på ferie i dette landet? Var det på byen? På nettet? Eller var det via jobb, felles venner?

Jeg kunne lett blitt sammen med en fra ett annet land, om vi matchet. Kanskje han var oppvokst i Norge, og har noenlunde lik bakgrunn som meg og er "ferdig integrert". Hvis han derimot kom fra f.eks Tyrkia i fjor, er det mindre sannsynlig at vi ville matchet, fordi han trolig fortsatt er i integreringsfasen og kanskje enda ikke har fått en norsk omgangskrets og tilpasset seg Norge og alt det innebærer. Og da blir det vanskelig å få det til å fungere.

Anonymkode: 8a33e...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vi? Kjenner ingen som er sammen med noen fra Midtøsten. Alle er gift/samboer med nordmenn, dansker svensker eller andre fra land med tilnærmet lik kultur som oss. 

Anonymkode: 8f2bb...07c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller, aller fleste etnisk norske damer foretrekker IKKE menn fra Midtøsten. For en tåpelig overskrift på tråden!

Anonymkode: 2fb84...d66

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk i Tyrkia er ikke svarte. De er ørlite grann mørkere enn italienere. 

Det er så få svarte i Tyrkia at kjæresten min blei litt redd da han så noen svarte menn da han besøkte meg i Bergen. Han er vant til hvite folk og gyldne folk fra Midtøsten. 

Anonymkode: 6f4c6...6fd

Nei, men de er ikke hvite heller. Italienere og grekere er hvite, det er ikke tyrkere.

Anonymkode: fd66c...5ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør vi? Kjenner ingen som er sammen med noen fra Midtøsten. Alle er gift/samboer med nordmenn, dansker svensker eller andre fra land med tilnærmet lik kultur som oss. 

Anonymkode: 8f2bb...07c

Husk at det er STOR forskjell på å bli sammen med noen som kom til Norge i fjor/ikke kommet enda, og noen som har bodd her i 10-20 år. Kulturmessig er nok ikke forskjellen så stor, med de som har levd mesteparten av sitt liv her. De har hatt tid til å tilpasse seg Norge og funnet ut om de kunne passet med en norsk dame, fordi de trolig har sett at vi nordmenn ikke er så verst, til tross for alle friheter og mangler på regler vi har i dette landet😊

Folk som bor nærmere bykjerner, er nok også mer åpne for multikulturelle forhold, og har mindre fordommer for å prøve noe nytt.

Anonymkode: 8a33e...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er pakistaner. Han overtalte meg til å møte ham, og ringte meg flere ganger til jeg tok opp telefonen. Han viste virkelig at han var interessert og ikke redd for å si ifra. Jeg er glad vi giftet oss, kunne aldri drømt om en bedre svigerfamilie. ❤️

Anonymkode: 23492...016

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I mange språk, som persisk, arabisk, urdu, og sikkert flere, er måten å ordlegge seg på, mer romantisk enn norsk. Vi kan si til noen "Så pen du er". Mens når man skal ordlegge seg på f.eks persisk, blir det til "Du er så vakker, at selv fuglene blir misunnelig på deg". Dårlig eksempel, da jeg ikke er noe språk-ekspert, men det er faktisk en sannhet, at norsk ikke er ett særlig lidenskapelig språk. Og kommunikasjon er jo viktig. Og det er klart man blir smigret av lidenskapelig og romantisk språk.

Anonymkode: 8a33e...4a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dem er jo veldig pene da. Synes mange menn har blitt for feminine av etnisk norske menn. Gi meg heller en huleboer enn en sviskeprins.

Anonymkode: 33896...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norske unge menn er pene. Særlig i forhold til mørke afrikanere ,indere osv. Så en flokk unge norske gutter og somaliske gutter og syntes at de norske guttene var veldig vakre i forhold til dem. 

Anonymkode: ffda2...9f8

Jeg så en veldig pen mann fra Somalia levere frysevarer til en Coop butikk jeg var utplassert i (jobbene) en gang i tenårene. Han sa han var fra Somalia. Derfor husker jeg det.

Så det finnes vakre menn derifra også. At du har en preferanse for norske menn er helt greit. Selv har jeg ingen krav til etnisitet.

Jeg vet at skjønnhet kommer i mange ulike innpakninger. Dessuten er det mannen man er sammen med. Ikke utseendet, alderen, hudfargen, eller lommeboka hans. Med mindre man er en overfladisk dritt da.

 

Anonymkode: 33896...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg så en veldig pen mann fra Somalia levere frysevarer til en Coop butikk jeg var utplassert i (jobbene) en gang i tenårene. Han sa han var fra Somalia. Derfor husker jeg det.

Så det finnes vakre menn derifra også. At du har en preferanse for norske menn er helt greit. Selv har jeg ingen krav til etnisitet.

Jeg vet at skjønnhet kommer i mange ulike innpakninger. Dessuten er det mannen man er sammen med. Ikke utseendet, alderen, hudfargen, eller lommeboka hans. Med mindre man er en overfladisk dritt da.

 

Anonymkode: 33896...67e

Dumme autokorrekt. (Jobbuke) skulle det stå.

Anonymkode: 33896...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...