Gå til innhold

Hvorfor foretrekker etnisk norske kvinner menn fra midtøsten?


AnonymBruker

Norske kvinner  

56 stemmer

  1. 1. Hvorfor fortrekker etnisk norske kvinner forhold med menn fra midtøsten?

    • De er kjekke og tar godt vare på oss
      15
    • Forelskelse og ekte kjærlighet
      11
    • Interessert i pengesterke menn
      1
    • Mennene er interessert i opphold i Norge
      21
    • Andre grunner (beskriv grunnen i innlegget nedenfor)
      8


Anbefalte innlegg

Gjest Godhelg2019

Jeg forstår ikke hva som er galt med at norske kvinner blir foretrekker menn fra midtøsten. Er det fordommene som står i veien her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av dem som liker menn fra midtøsten. Dette er fordi de er flinkere til å vare på oss, i forhold til norske menn som er feige og er tilbaketrukket.

Anonymkode: eea1f...517

Så dere vil plutselig bli tatt vare på nå??? Når ble de nye reglene innført??

Anonymkode: 36b58...5db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så dere vil plutselig bli tatt vare på nå??? Når ble de nye reglene innført??

Anonymkode: 36b58...5db

?

Anonymkode: a53c7...e2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke flau for store ord.

Ja en venninne falt for akkurat dette. Men det var bare ord, han levde ikke etter disse ordene etter at de giftet seg. I dag er de skilt, han brukte henne for penger og oppholdstillatelse. Jeg personlig faller hverken for tyrkere eller menn fra Midtøsten, det er nord-europeiske menn som gjelder for meg. De bruker ikke store ord, men de er til å stole på, og er i tillegg langt mer attraktive fysisk. 

Anonymkode: 97b0f...eb8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ingen av mine venninner som foretrekker menn fra Midøsten. Jeg er faktisk den eneste som har vært sammen med en mann, fra et muslimsk land. Og han kom fra Iran, og var vel like norsk som andre norske jeg kjenner. Men jeg har hatt en mann fra Syria etter meg, her i byen jeg bor, og jeg skjønner at man kan falle for de, en veldig kjekk mann, veldig velkledd, og sjarmerende, og det er ikke mangel på komplimenter, og måten han ser deg dypt inn i øynene med disse vakre brune øynene. 

Nå spiller ikke hudfarge noen rolle for meg, men han fra Syria flørtet jeg med de gangene vi møttes ute, men helt uskyldig. Men vi kommer fra 2 forskjellige kulturer, han hadde bare bodd i Norge i 2 år, og han var muslim. Jeg er ateist. Så vi passer jo ikke sammen. 

Anonymkode: 0a375...698

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja en venninne falt for akkurat dette. Men det var bare ord, han levde ikke etter disse ordene etter at de giftet seg. I dag er de skilt, han brukte henne for penger og oppholdstillatelse. Jeg personlig faller hverken for tyrkere eller menn fra Midtøsten, det er nord-europeiske menn som gjelder for meg. De bruker ikke store ord, men de er til å stole på, og er i tillegg langt mer attraktive fysisk. 

Anonymkode: 97b0f...eb8

Alle kan svikte. Jeg har opplevd at norske menn har lovd meg livslangt ekteskap og barn, men så ble det ikke sånn. Uansett hvor staute og stabile og hel ved de virka. 

Immigrasjon er noe jeg tar seriøst, jeg vil f.eks at kjæresten min skal møte en del norsk før han kommer. Og ha vært her en del ganger først. Jeg tar også videreutdanning for å sikre meg nok inntekt. Derfor har vi venta med å gifte oss. Og sparer penger til "framtida"/familie. 

Hvem som er fysisk attraktiv, er nok forskjellig ettersom hvem du spør. Jeg synes en del nordmenn er kjekje, ikke alle tyrkiske menn er attraktive i mine øyne, og de fleste er for utadvendte for meg. Jeg opplever at kjæresten min har litt "norsk" lynne, vi er begge introverte. Det er like viktig for meg som utseendet. 

Anonymkode: 6f4c6...6fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker ikke menn fra Tyrkia eller Midtøsten generelt. Har norsk mann, men hadde jeg vært singel så hadde jeg ikke dratt nedover ditt for å si det sånn. Men flott for de damene som har møtt flotte menn derfra. Norske menn behøver ikke alltid å være så fine de heller da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekke norske litt tykke menn med måne og briller:) ❤️  akkurat som min elskede mann ❤️ !

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja en venninne falt for akkurat dette. Men det var bare ord, han levde ikke etter disse ordene etter at de giftet seg. I dag er de skilt, han brukte henne for penger og oppholdstillatelse. Jeg personlig faller hverken for tyrkere eller menn fra Midtøsten, det er nord-europeiske menn som gjelder for meg. De bruker ikke store ord, men de er til å stole på, og er i tillegg langt mer attraktive fysisk. 

Anonymkode: 97b0f...eb8

Personlig holder jeg meg unna Nord-europeiske menn. De er ikke til å stole, da de gjerne er utro med andre både på jobben og andre steder. Jeg har personlig null tolleranse mot utroskap, derfor holder jeg meg unna flere norske menn.

Anonymkode: eea1f...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ingen av mine venninner som foretrekker menn fra Midøsten. Jeg er faktisk den eneste som har vært sammen med en mann, fra et muslimsk land. Og han kom fra Iran, og var vel like norsk som andre norske jeg kjenner. Men jeg har hatt en mann fra Syria etter meg, her i byen jeg bor, og jeg skjønner at man kan falle for de, en veldig kjekk mann, veldig velkledd, og sjarmerende, og det er ikke mangel på komplimenter, og måten han ser deg dypt inn i øynene med disse vakre brune øynene. 

Nå spiller ikke hudfarge noen rolle for meg, men han fra Syria flørtet jeg med de gangene vi møttes ute, men helt uskyldig. Men vi kommer fra 2 forskjellige kulturer, han hadde bare bodd i Norge i 2 år, og han var muslim. Jeg er ateist. Så vi passer jo ikke sammen. 

Anonymkode: 0a375...698

Dette var étt av de bedre svarene som er beskrevet i denne tråden. Uten form for nasjonalisme. Du må ha et vakkert liv kan jeg tenke meg.

Anonymkode: eea1f...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen hemmelighet at oss norske kvinner foretrekker innvandrere, ikke alle, men en del av oss. I de siste årene har norske kvinne blitt mer og mer interessert i menn fra midtøsten, særlig Tyrkia. Hva er det med tyrkiske menn og midtøsten generelt som sjarmerer norske kvinner?

Andre kvinner er bare på ferie i Tyrkia og for å få litt kos, slik dagbladet beskriver det. Spesielt eldre etniske norske kvinner er interessert i unge afrikanske menn. Jeg vil heller at diskusjonen skal handle om hvorfor flere norske kvinner ønsker seg et forhold med ikke-vestlige menn i forhold til norske menn?

Anonymkode: d6429...847

Utropartikkelen er fra 2002, du fant ikke noe eldre liksom når du skulle lage argumentet ditt?

Tviler på at det er det samme som gjelder i dag. Oppfatningen de fleste har av kvinner som finner menn fra Midt-Østen er de samme som gjelder for menn som finner damer i Asia. De passer liksom ikke helt inn her, får penere/kjekkere/mer attraktiv partner der, og deres verdi er høyere på partnermarkedet pga at de bor i Norge. Mennene ønsker oppholdstillatelse i Norge, og dette er vel den letteste og mest behagelige måten å få det på.

Anonymkode: fd66c...5ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på ingen måte inntrykk av at menn fra midtøsten og Nord-Afrika er ettertraktet overhodet.  Ingen i min omgangskrets eller noen jeg kjenner for den saks skyld higer etter menn fra disse områdene.   Til det er de for utrygge og kulturen for annerledes. Det er også lavstatus og heller ikke ofte vel ansett. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SupaWoman skrev:

Jeg har på ingen måte inntrykk av at menn fra midtøsten og Nord-Afrika er ettertraktet overhodet.  Ingen i min omgangskrets eller noen jeg kjenner for den saks skyld higer etter menn fra disse områdene.   Til det er de for utrygge og kulturen for annerledes. Det er også lavstatus og heller ikke ofte vel ansett. 

Kanskje vi lavstatus kvinner også kan få treffe kjærlighet? Når når menn mener de er så høystatus fordi de er norske, så gidder ikke jeg krype etter de. Men nå går ikke jeg brvisst etter utlendinger. Kunne aldri tenkt meg det i utgangspunktet, men det var tilfeldig med han tyrkeren. Det plager meg veldig at jeg ikke gav han sjansen. Men pga utfordringer gjennom hele livet og et valg jeg tok så har jeg nå ike økonomi til å få han til Norge. Jeg vet ikke hva slags inntekt som kreves for det..

Jeg bare vingler mellom å ta kontakt og ta det derfra eller satse på å finne en norsk mann som kanskje aldri dukker opp. Her i landet skal alle være så like. Enten er du høystatus enten er du lavstatus ut fra utdannelse.. 

Anonymkode: cd518...d45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten er du høystatus enten er du lavstatus ut fra utdannelse.. 

Anonymkode: cd518...d45

Nei, det har ikke alltid med utdannelse å gjøre. Fagbrev, bachelor, master eller dropout har ikke så mye å si egentlig. Mer hvordan man ter seg, tar vare på seg selv, orden på økonomien, sosialt tilpasset osv. 

Anonymkode: fd66c...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi lavstatus kvinner også kan få treffe kjærlighet? Når når menn mener de er så høystatus fordi de er norske, så gidder ikke jeg krype etter de. Men nå går ikke jeg brvisst etter utlendinger. Kunne aldri tenkt meg det i utgangspunktet, men det var tilfeldig med han tyrkeren. Det plager meg veldig at jeg ikke gav han sjansen. Men pga utfordringer gjennom hele livet og et valg jeg tok så har jeg nå ike økonomi til å få han til Norge. Jeg vet ikke hva slags inntekt som kreves for det..

Jeg bare vingler mellom å ta kontakt og ta det derfra eller satse på å finne en norsk mann som kanskje aldri dukker opp. Her i landet skal alle være så like. Enten er du høystatus enten er du lavstatus ut fra utdannelse.. 

Anonymkode: cd518...d45

Er Tyrkia en del av midtøsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor fortrekker etnisk norske kvinner forhold med menn fra midtøsten?

Du viser til en 17 år(!!) gammel artikkel, som forteller om en undersøkelse på 4 skoler i Oslo, og konkluderer med at etniske norske kvinner foretrekker menn fra midtøsten? :klo:

Anonymkode: afe3e...955

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, SupaWoman skrev:

Er Tyrkia en del av midtøsten?

Ja. Det utvidede Midtøsten.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...pga utfordringer gjennom hele livet og et valg jeg tok så har jeg nå ike økonomi til å få han til Norge. Jeg vet ikke hva slags inntekt som kreves for det..

Anonymkode: cd518...d45

Du må ha fått innvilga uføretrygd eller ha ei inntekt på en viss sum over ei viss tid. Eksakt sum står på udis nettsider. Dette gleder familiegjenforening.

For garanti til besøk er kravene lavere. Jeg fikk kjæresten min hit på besøk da jeg hadde ei 50 % stilling og resten AAP. 

Nå er jeg nesten ferdig student og jobber ellers. Måler er fast jobb eller hvertfall lange vikariater, for å ha nok inntekt til familiegjenforening etter at vi gifter oss. 

Ei anna løsning er "EU-løsninga", dvs mange gifter seg og flytter til Sverige rett etterpå. Og så evt tilbake til Norge etter ei tid. Men da må man få seg jobb der.

Anonymkode: 6f4c6...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere grunner. 1. Mange er flinkere enn etnisk norske menn, til å sjarmere oss damer. De vet fortsatt hva det er å være en gentleman, som mange norske menn har glemt.  2. Mange er mer familie-orienterte enn norske menn. Familie betyr alt, der de kommer fra. 3. Ett eksotisk utseende kan være tiltrekkende for damene. 4. Mange damer synes bare det er spennende med noe nytt; ett annet språk, en annen kultur, en annen bakgrunn.

Min kjæreste, snart ektemann, er pakistansk. Og man kan si mye om pakistanere, men som i alle land, er menneskene også forskjellig og tilpasser seg ulikt. Han innehar så mange egenskaper, som mine norske eks-kjærester ikke hadde. Det eneste som skiller oss, er bakgrunnen. Min oppvekst består nok av litt andre ting enn å spille cricket hver ettermiddag og strebe etter de høyeste karakterene. Han ble nok oppdratt litt strengere enn meg. Men til tross for hans oppvekst og kultur, har han fortsatt respekt for kvinner og er opptatt av familien. Men det finnes jo de som kommer fra "ekstreme" områder, som aldri før har sett en lettkledd dame, og tror de er fritt vilt her i Norge og som generelt ikke klarer å akseptere det norske levesettet, og det er som oftest en dårlig match med en norsk dame. Det er jo i de forholdene man sliter med tillit, sjalusi, kontrollering osv.

 

Anonymkode: 8a33e...4a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har ikke alltid med utdannelse å gjøre. Fagbrev, bachelor, master eller dropout har ikke så mye å si egentlig. Mer hvordan man ter seg, tar vare på seg selv, orden på økonomien, sosialt tilpasset osv. 

Anonymkode: fd66c...5ac

Jeg er ikke den som står på scenen akkurat. Jeg overanalyserer veldig mye. Jeg er nok mer til aketrukket av meg. 

Jeg har forferdelig dårlig selvtillit. Den blir ikke bedre av at du feiler stort sett hele tiden. 

Anonymkode: cd518...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det utvidede Midtøsten.

Du må ha fått innvilga uføretrygd eller ha ei inntekt på en viss sum over ei viss tid. Eksakt sum står på udis nettsider. Dette gleder familiegjenforening.

For garanti til besøk er kravene lavere. Jeg fikk kjæresten min hit på besøk da jeg hadde ei 50 % stilling og resten AAP. 

Nå er jeg nesten ferdig student og jobber ellers. Måler er fast jobb eller hvertfall lange vikariater, for å ha nok inntekt til familiegjenforening etter at vi gifter oss. 

Ei anna løsning er "EU-løsninga", dvs mange gifter seg og flytter til Sverige rett etterpå. Og så evt tilbake til Norge etter ei tid. Men da må man få seg jobb der.

Anonymkode: 6f4c6...6fd

Så man kan få en tyrkisk kjæreste til Norge selv om man er ufør? Planen min er ikke å bli det. Men jeg har dessverre ingen interesser som gjør det vits i å ta noe høyt studium :( jeg har på grunn av alt dette gått inn i en dypere depresjon nå. 

Jeg vet heller ikke om jeg lnsker barn og familie.. noe som igjen kan gjøre meg uattraktiv for mange menn. 

Jeg har ikke møtt noen ny etter den mannen. Best egentlig om jeg aldri møtte han, for jeg vingler sånn mellom om jeg skal ta kontakt eller la det gå. Letteste for begge parter å bare finne noen i landene vi er i.. og det er mye mulig han ikke vil vekk fra Tyrkia en gang. Han har familien sin der og vennene sine. Dette er i en større by.

Anonymkode: cd518...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...