Gå til innhold

Migrantene blir solgt løgner og migrasjonen inn til Europa handler om penger.


Gjest Rosetelys

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys

 

Ny dokumentar ute nå om kreftene bak migrasjonen til Europa, hvem som tjener på det, korrupsjon og IS-krigere under dekke av å være flyktninger.
De aller fleste migrantene som er intervjuet her forteller at de ble fortalt en løgn om hva som ventet dem i Europa. Hvor flott det er her og hvor mye penger de kan sende hjem. De aller fleste angrer på at de dro og mener det var en stor tabbe å betale store summer for å leve verre her enn de gjorde i hjemlandet.

Europeiske borgere må bo på gata uten økonomisk hjelp, mens de ser utenomeuropeiske borgere som kom hit på ulovlig vis få kost og losji dekket. Selv migrantene selv syns at dette er urettferdig.

Jeg skulle ønske de gikk dypere inn i hvem som økonomisk står bak NGO'er. Det de i praksis gjør er å være et gratis sisteledd for kyniske menneskesmuglere som kan tjene opp mot en million kroner om dagen på å sende mennesker avgårde til en uviss skjebne.

Edit: Jeg ser nå at filmen allerede er tatt ned fra YouTube. Ny Edit: Lastet opp på nytt og filmen bør virke, enn så lenge!

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Rosetelys skrev:

Edit: Jeg ser nå at filmen allerede er tatt ned fra YouTube.

Riktig. Det er nemlig veldig viktig å skjule sannheten rundt denne svindelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
3 minutter siden, Skywalker skrev:

Riktig. Det er nemlig veldig viktig å skjule sannheten rundt denne svindelen.

Jeg hadde akkurat sett den ferdig da jeg skrev innlegget her, så mens jeg skrev innlegget ble den fjernet fra Youtube! Det kan selvfølgelig ha noe med EU-valget å gjøre, at det er derfor de er redd for å ha den oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ingen som våger å ta dette opp.  Da får man rasismestempel nokså kjapt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke denne dokumentaren, men på generelt grunnlag synes jeg ikke det er særlig "snilt" å stå på denne siden av middelhavet og vifte med gulroten slik at millioner av mennesker satser alt de eier og har på en livsfarlig reise på tvers av kontinenter, for i beste fall å ende opp som en ny underklasse i vestlige land. Da hjelper en kanskje sin egen samvittighet og ønsket om å være "god", men en bidrar også til å ødelegge livet til veldig mange mennesker, og til en veldig mye mer utrygg fremtid for sitt eget land. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken virker fremdeles den. Jeg har sett filmen tidligere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par av løgnene menneskesmuglerene severte, var at det var underskudd på menn, og et overskudd av kvinner. Alle ville dermed få en venninne eller flere straks de kom til Europa. Samme med jobber. Det var massevis av godt betalte hvitsnippjobber som det ikke fantes søkere til. Hvordan nesten-analfabeter trodde de skulle kunne fylle slike stillinger er en gåte, men i land med sterk macho-kultur har også menn et enormt oppblåst selvbilde.

Samme med "verdens beste land" hvor det automatisk ble tolket som bedre enn Dubai, det mente de betydde mer luksus enn i Dubai, finere boliger, biler, hushjelper, gartnere og alle slags tjenere til alle. Å komme til et asylmottak var nok et sjokk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare innbitte, tanketomme aktivister som ikke enda har skjønt at alt som skjer i verden, skjer fordi noen ytterst få ønsker det. og dermed velvillig lar seg bruke som nyttige verktøy. Dette gjelder migrasjonen, globalismen, identitetskrigen og det meste av klimasaken. Ingen av disse sakene vil bidra til å skape bedre liv, renere luft eller klarere vann for noen.

Problemet her er at bruddstykker av totalen tiltaler veldig mange mennesker (hjelpe migranter til et bedre liv, fjerne plast i havet, la de homofile leve sine drømmer, rent, friskt vann til alle osv) slik at man må se helheten (detaljkontroll, overvåking, aksept av tilnærmet alt, høye skatter, nasjondestruksjonen, demokratifallet) i en sammenheng få mennesker greier å se - dermed er de også villig til å "gå i krigen" for deler av dette - uten å se hva som venter i andre enden.

Men verden er i full krise nå. Vi kjemper mot krefter vi ikke kjenner og aller minst hva det endelige egentlig målet er (selv om det jo går an å tenke seg frem til noen alternativer).

Og når vi vet at svaret på denne krisen er typer som Victor Orban og Donald Trump er det kanskje like greit å innse at slaget for det meste er tapt allerede - folk flest vil aldri anerkjenne at disse står midt i krigen - for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var en god dokumentar, selv om den frir til sånne som ovenfor her. Og det virker som at de hadde bestemt seg for konklusjonen på forhånd allerede. Savnet også perspektivet til de som faktisk har flyktet fra krig. Selv om det var bra at de tok med de som hadde flyktet fra forfølgelse. 

Selve innholdet... Det er klart at det må gjøres noe for å stoppe disse smuglerne. Det er de som tjener på det.. Så mange har gått fra verre til verst fordi de trodde at ved å investere en viss sum ville kunne gi mulighet de ikke hadde. Litt som å bruke dine siste 50 kroner på lotto, og det er én uke til du får penger. Man lever på siste rest, og håper at man får litt igjen ved å spille bort alle pengene dine..

Og, om det er sant at folk lærer opp hva de skal si når de søker asyl... DET det internasjonale samfunnet ta tak i!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
5 timer siden, tunaen skrev:

Og, om det er sant at folk lærer opp hva de skal si når de søker asyl... DET det internasjonale samfunnet ta tak i

Det er nok sant ja, dessverre! 
Jeg klarer bare ikke, uansett hvor mye jeg legger godvilja til, å se hvem det er som tjener på dette. Åpenbart menneskesmuglere, men det er jo ikke de som står bak den massive organiseringen av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ops2 skrev:

Et par av løgnene menneskesmuglerene severte, var at det var underskudd på menn, og et overskudd av kvinner. Alle ville dermed få en venninne eller flere straks de kom til Europa. Samme med jobber. Det var massevis av godt betalte hvitsnippjobber som det ikke fantes søkere til. Hvordan nesten-analfabeter trodde de skulle kunne fylle slike stillinger er en gåte, men i land med sterk macho-kultur har også menn et enormt oppblåst selvbilde.

Samme med "verdens beste land" hvor det automatisk ble tolket som bedre enn Dubai, det mente de betydde mer luksus enn i Dubai, finere boliger, biler, hushjelper, gartnere og alle slags tjenere til alle. Å komme til et asylmottak var nok et sjokk.

Dette.

Men hvorfor ikke bare reise hjem når realiteten ikke sto til forventningene? Tenk hvor lukrativt det blir å reise hjem hvis man kutter drastisk på alle goder de får automatisk ved ankomst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rosetelys skrev:

Det er nok sant ja, dessverre! 
Jeg klarer bare ikke, uansett hvor mye jeg legger godvilja til, å se hvem det er som tjener på dette. Åpenbart menneskesmuglere, men det er jo ikke de som står bak den massive organiseringen av det hele.

Tja.. Vanskelig for oss å vite. Vi klarer jo ikke engang å sette oss inn i hele situasjonen. Men jeg tror det er menneskesmuglere som står bak alt. De selger historier om gull og grønne skoger, og så selger de båtturer til disse. Det ee jo ingen andre som tjener på det i den grad. Hvis en båt tar 500 personer til 1000 dollar, så er jo det halv million dollar allerede. Halv million dollar to-tre ganger i uken...ganske lukrativt.

Mer patruljer langs strendene burde vært prioritert. Hvorfor gjør ikke tyrkiske myndigheter det? Hvorfor fokuserer ikke NGO-er på det? Det er ting man kan gjøre noe med. Krig kan man ikke gjøre noe med. 

Anbefaler å lese A hope more powerful than sea, en god skildring av hvordan det er å ta den reisen over havet. 

Håper virkelig at det blir stoppet snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...